بازدید 28439
وزیر صمت در جمع خبرنگاران

با تویوتا برای واردات مذاکره نکرده‌ایم / واردات خودرو منحصر به خودروسازان نیست / دیگر خودروی ناقص تولید نمی‌شود

فاطمی امین با اشاره به اینکه روند طی شده در صنعت خودرو رو به رشد و شتابنده است، افزود: خبر خوب آن است که حرکت‌های مهم و قابل توجهی در بخش‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین آغاز شده است. در گام اول تمرکز بر ثبات تولید بود و اکنون به مرحله‌ای از تولید رسیده ایم که دیگر کسی نمی‌پرسد چرا خودرو ناقص تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ 25 August 2022

به گزارش تابناک اقتصادی، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح و بازدید از نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور در جمع خبرنگاران به دستاورد‌های صنعت خودرو و عرضه آن در نمایشگاه اشاره کرد.

فاطمی امین با بیان اینکه در این نمایشگاه نکات بسیار متنوعی وجود دارد، گفت: صنعت خودروی ایران فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و در چند سال اخیر با چالش‌هایی روبه رو بوده که یکی از مهمترین دلایل این چالش‌ها بحث تحریم‌هاست.

وی با اشاره به نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: مهم این است که بدانیم چه ظرفیت‌هایی در این صنعت داریم و اینکه آیا این ظرفیت‌ها می‌تواند ما را به نقاط مطلوب برساند یا خیر.

وزیر صمت با اشاره به اینکه روند طی شده در صنعت خودرو رو به رشد و شتابنده است، افزود: خبر خوب آن است که حرکت‌های مهم و قابل توجهی در بخش‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین آغاز شده است.

فاطمی امین یکی از مهمترین دستاورد‌های نمایشگاه تحول صنعت خودرو را همکاری و هم افزایی بین شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز مطرح کرد و گفت: اگر بتوانیم در مسیر کسب و کار‌هایی که پشت صنعت خودرو فعالیت می‌کنند، تحول ایجاد کنیم اتفاق خوب و مهمی رخ خواهد داد و در نهایت این اقدامات منجر به کاهش هزینه می‌شود.


دیگر خودروی ناقص تولید نمی‌شود


وزیر صمت در تشریح اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر در حوزه صنعت خودرو گفت: در گام اول تمرکز بر ثبات تولید بود و اکنون به مرحله‌ای از تولید رسیده ایم که دیگر کسی نمی‌پرسد چرا خودرو ناقص تولید می‌شود.

وی در این خصوص ادامه داد: گام بعدی ما تمرکز بر ایمنی، تنوع و کیفیت است و بخشی از آن در حال حاضر در نمایشگاه ارائه شده است.

فاطمی امین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تاثیر برجام بر این صنعت گفت: برنامه‌های وزارت صمت نه تنها در خصوص صنعت خودرو که درباره همه صنایع بدون در نظر گرفتن تحریم‌ها دنبال می‌شود، اما اگر این اتفاق بیفتد ممکن است گشایش‌هایی در این عرصه صورت بگیرد و کمک کننده باشد.

وزیر صمت در زمینه تولید خودروی اقتصادی بیان داشت: تولید خودرو از زمانی که طراحی آن آغاز می‌شود تا زمانی که در بازار عرضه می‌شود، حداقل هجده ماه زمان می‌برد. در نمایشگاه امروز نیز از چند خودروی اقتصادی رونمایی شد، شرکت‌های خودروسازی براساس برنامه‌ای که اعلام کرده‌اند این خودرو‌ها اواسط سال آینده وارد بازار می‌شود.

واردات خودرو به کجا رسید؟

وزیر صمت در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت مذاکره‌ای با شرکت خودروسازی تویوتا انجام داده است یا خیر، گفت: وزارت صمت مذاکره‌ای با تویوتا انجام نداده و ممکن است شرکت‌ها مذاکراتی با تویوتا انجام دهند، زیرا در حوزه واردات، وزارت صمت هیچ دخالتی ندارد و شرکت‌های ایرانی مذاکره انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش؛ روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آیین نامه واردات خودرو، تصریح کرده بود: آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد و به جای خوبی رسید. چند قید در این آیین‌نامه لحاظ شده است؛ یکی اینکه وقتی خودرویی وارد می‌شود باید خدمات بعد از فروش داشته باشد. همچنین وقتی خودرویی وارد می‌شود باید انتقال فناوری صورت بگیرد. فاطمی امین تأکید کرد: هر کس این شرایط را ایجاد کند، می‌تواند خودرو وارد کند و این منحصر به خودروسازان نیست. وی با بیان اینکه قرار نیست خودرو‌های لوکس وارد شود، ادامه داد: واردات خودرو‌های دست دوم هم طبق قانون ممنوع است. وزیر صمت درباره اینکه آیا مشخص است که واردات خودرو‌ها از چه کشور‌هایی انجام می‌شود، گفت: بازرگانان مشخص می‌کنند که خودرو از چه کشوری وارد شود و قیدی در این خصوص وجود ندارد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۷
تا بنجل چینی میشه کرد تو پاچه دوبرابر قیمت تویوتا چرا تویوتا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
بخاطر تحریم های جهانی اصلا تویوتا با شما قرار داد

نمی بندد و هیچ شرکت معتبر دیگری هم همچون او

یادش بخیر در زمان جنگ هر تعداد وانت خرگوشی و

آمبولانس و استیشن تویوتا و هزاران ماشین سنگین

راهسازی برای جبهه های جنگ خواستیم

دولت ژاپن با کمال میل و ارزان به ما داد ولی متاسفانه

الان فقط بنجلهای چینی را مافیای قدرت و ثروت

میخرند و به سه تا چهار برابر قیمت به مردم فلکزده میفروشند
ایرونی
| United States of America |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
چرا ما ازبهترین ماشین‌ها محروم میکنید \
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
طنز تلخ دوران ما: خودرو "سازان" واردات خودرو انجام دهند
متاسفم
بعضیا باور کرده بودن ، خخخخ
حداقل با یک خودرو ساز خوب ژاپنی قرار داد ببندین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
برند خوب ژاپنی تویوتا و هونداست که به ایران نخواهند آمد. اما برندهای فرانسوی به شرطیکه دستکاری نشوند خودروهای خوب و با قیمت مناسبی هستند
عجالتا معضل بازار خودرو را حل کنید . انتقال فناوری خودرو براحتی ممکن نیست.
همین خودروهای منخب واردات از چین و هند محصول کارخانه ها و شرکتهای مشترک با شرکتهای معتبر است. تویوتا. بی ام دبلیو. سوزوکی. هوندا مشارکتی که شاید شما نپسندید.
نهایتا دانش فنی را می توان بدست اورد. و این در باره تمام قطعات ممکن نیست. باید با دیگران همکاری کرد.
چرا نمیگی با تویوتا تماس گرفتیم تحویل نگرفت جوابمون رو نداد
تا خودروی برادران چینی را میشه وارد کرد چرا تویوتای کم مصرف و بی درسر و ارزان را وارد کنیم
واقعا دخالت نمیکنید . مثلا کسی ماشین امریکایی بیاره چی میشه
مسولین ادعا میکنند که در کارهای مردم دخالت نمیکنند ولی حتی در خصوصی ترین کارهای مردم دخالت مستقیم میکنند . مثلا ایشان میگوید دخالت نمیکند اگه شرکتی با یک خودروساز امریکایی قرارداد ببنده سریعا جلوش را میگیرند . دیروز وزیر دفاع از برخورد با بی حجابی سخن میگفت . کلا مسولین در خورد و خوراک پوشاک . تعداد فرزند عقاید مردم و ... دخالت مستقیم دارند
با چینی ها مذاکره می کنیم که نفت بدهیم و خودروی 10000 دلاری رو 100000 دلار به ملت بفروشیم
اتفاقا با تنها شرکتی که باید مذاکره میکردین تویوتا بود.اتومبیل های تویوتا در ایران امتحان خود را پس داده اند. ایمن، کم هزینه، کم مصرف و راحت هستند. البته باید توجه داشت شرکت تویوتا به کسی کمیسیون نمیده بابت بستن قرارداد بنابراین احتمالا تویوتا حالا حالاها جزو گزینه نیست. میریم سراغ برادران حق حساب بده چینی !
موفق باشین
از اشتباهاتات خودروسازان تنوع محصولاتشونه و کماکان بر این اشتباه اصرار دارند و وزارت صمت هم ب تنوع تولید اصرار داره
بازار و ظرفیت خودروسازی ایران کشش این همه تنوع رو نداره
نتیجه این اصرار بر تنوع محصول افزایش سرسام آور قیمت ها و نبود کیفیت تولیداته
ماشینهای تویاتا از با کیفیترین ماشینهای چینی بهترند ولی شما چسبیدید به ماشینهای اشغال چینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
خوب تویوتا حق حساب و پول چایی و کمیسیون و اینا
‌ نمیده به دوستان ما. چینی ها میدن براحتی.
پس داداش من نون و پول تو واردات ماشین آشغالی هست
دیگر‌ خودروی‌ ناقص‌ تولید نمی شود‌ !

خوب تکلیف اونهایی که تولید شدند و در دست راننده های مادر مرده هستند‌ چئ‌ ؟!
بخدا‌ خودروهای‌ تولیدی شماها‌ با یک هزارم این قیمتها‌ گرونه‌ !
این یعنی چی؟ "وقتی خودرویی وارد می‌شود باید انتقال فناوری صورت بگیرد." یعنی فناوری ساختش منتقل بشه؟ اگه اینطور باشه همین بند یعنی قرار نیست اصلا وارداتی انجام بشه مگه اینکه فناوری تعمیر خودروها مد نظر باشه.
سنگ بزرگ علامت نزدنه
با تویوتا مذاکره نکنید بنجل های چینی و کمونیست هست
آقای وزیر با این حرفا خوب مردمو سرگار گذاشتی
آره دیگه، اشغالهای فرانسه وارد خواهد شد که هزینه نگهداری و استهلاک آن بسیار بالا هست، شما بروید مطالعه کنید کم هزینه ترین و ایمن‌ترین ماشین حتی توی خود آمریکا، تويوتا هست از بس به این فرانسه باج دادیم فکر نکنم در تاریخ به هیچ کشوری این همه باج دادیم
پاسخ ها
ابومهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
ماشین های فرانسوی دست کمی از ماشین های ژاپنی ندارن بلکه سواری بهتری هم دارند. اما در ایران دستکاری میشوند و محصول کیفیت اصلی خودشو از دست میده. همین 206 در سالهای اولیه تولید از همتایان ژاپنی و کره ای خود سر بود. اما به مرور از چینی ها هم عقب افتاد.
منظورش از خودرو همسن کارای هایی که دست مردم هست دیگ
شما کی استیضاح میشوید نه خودرو لوکس وارد میشود نه دست دوم اما چینی های بنجل فراوان هنوز ماشینهای ژاپن و آلمان در کشور کار میکنند داخلی ها بذار واسه کشور عراق رایگان بزنند ایران هم دست دوم وارد کنند برای آسایش مردم
اگر درایت داشتید با فورد آمریکا قرارداد خودروسازی می بستید.
اینجوری هم آمریکا عمرا از برجام خارج نمی شد هم مردم رو از جهنمی که خوروسازان وطنی و چینی ساخته اند خلاص می کردین هم اشتغال زایی و صادرات داشتین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
فورد بعیده به ایران بیاد اما جی ام میاد و قبل از انقلاب هم اتومبیل های شورولت و کادیلاک و بوئیک که در پارس خودرو تولید میشد هم با کیفیت و زیبا بود و هم
میتوانست مردم را از خرید اتومبیل های وارداتی لوکس و میان رده بی نیاز کنه.
فقط خودرو های ژاپنی و کره ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
والبته المانی
اخیلی خوبه که واردات ازاد میشه.از کسانیکه در این زمینه تلاش کردند که واردات ازاد بشه (که حق مسلم مردم ایران هست که در انتخاب ازاد باشن)تشکر میکنم.ولی بنظر من واردات همه نوع ماشین باید ازاد بشه.تا همه حق اتنخاب داشته باشن.
باید خودرو خارجی با مناقصه برای کشور خریداری شود تا مشخص شود ارزی که به آن تعلق گرفته است جای دیگری هزینه ویا در آن رانت ولابی ومشکلاتی همانند کرسنت بوحود نیاید وزمانی که به کشور وارد شد به توزیع کننده داده شود تا آن را با ضوابط دولت به مردم توزیع کند .
خواهشا با فرانسویها وارد معامله نشید گرچه رانت اجازه اینکار نمی دهد
با واردات دویست هزار دستگاه خودروهای کم مصرف و هیبرید دولت می تواند به درآمد صدهزار میلیارد تومانی دست یابد .
علاوه براین با صرفه جویی بنزین و صادرات آن سالانه ده میلیارد دلار کسب درآمد کند
مافیای خودرو که وزیر هم حامی آنهاست اجازه نمیده
بسه دیگه
جناب وزير صنعت خودرو كشور اگر خودرو با كيفيت توليد قيمت آن حداقل دو برابر مشابه خارجي است
آقای وزیر هیچ یک از فرمایشات شما قابل اعتماد برای مردم نیست .
منظور خبر نگار هم خود شما نبودین اقوام را فرمودن با تویوتا چه کردن میخواهید محصول بیست هزار دلاری را سه میلیارد بفروشید .
خودروهای ناقصو بیکیفیتیکه درگذشته بممردم داده آند با هزاران بهانه خدمات پس ازفروششونم درحد صفرست ..تکلیفشون چیست .بیش از چهل روزه که بناشده عیب ماشین منورفع کنن .تاحالا حد اقل سه بارم مراجعه کرده ام.دریغ

ازاقدام
باشرکتهای خودروساز تحریم کننده ایران به هیچ وجه نباید وارد مذاکره جهت واردات شد .
زیر ساخت های اتومبیل سازی کشور در 30 سال اخیر با تکنولوژی فرانسه عجین شد. به جای این ادا و اطوارها، سایپا و ایران خودرو را به رنو و پژو سیتروئن واگذار کنید و شرط محدودیت و ممنوعیت را هم از واردات بردارید. خواهید دید هم ژاپن و هم کره برای سرمایه گذاری از هم سبقت گرفته و جائی برای چین نخواهد ماند تا بنجلهای خودشو به ما بندازه
پیشنهاد میکنم اگر برجام احیا شد، حتما سهم مناسبی برای سرمایه گذاری آمریکائیها در صنعت خودرو ایران کنار بگذارید و با همکاری آنها به سمت تولید اتومبیلهای برقی برویم. آمریکا اگر بیاد، برجام هم پایدار میمونه . ولی اگر نیاریمش داخل گود، نمیذاره ما با بقیه وصلت موفقی داشته باشیم.
اين وزير عرضه ايجاد هيچ تحول مثبتي رو نداره ،
فقط تویوتا
ای خدا ریشه ظلم رو بکن
یکی میبرد دیگری می دوزد نفر سومی در روز سوم می آید و دوخته را می شکافد
تا بوده همین بوده
چرا شرکت شهرکهای صنعتی به سرمایه گذار ضرر میزنه و فراریش میده و پولش رو هیچ میکنیدچرا به قیمت روز پول زمین رو پس نمیدید و یک زمین بارها فروخته میشه مثلا من زمین رو ۹۰ میلیون پنج سال پبش خریدم الان شده ۷۰۰ میلیون به من ۸۰ میلیون میدن و خودشو ۷۰۰ میلیون میفروشن و بارها این کار رو میکنن قوه قضاییه ورود کنه خوب به قیمت روز پول خریدار اولیه رو بدهند این همه شرکت شهرکها کارمند میخواد چکار. این منبع درامد شرکت شهرکها شده چرا رییس کمسیون با وزیری که در حال استیضاحه رفته روسیه قوه قضاییه و رییس جمهور ورود کنه
به قرار اطلاع قرار است یکصد هزار خودرو وارد شود ان هم از طریق شرکت های خودروساز داخلی !!! معلوم نیست این پرنده شانس برسرکدام شرکت بشیند ال، اعلم!!! انگار با توجه درخواستهای مردم برای خرید خودرو(درهر ثبت نام چند میلیون برای خرید ثبت نام میکنند!!! مثل یک سطل ابی است که میخواهند جنگلی را که شعله ور است را خاموش کنند بگذریم که چند هزارتای ان به کدام سفارش شده ها تعلق خواهد گرفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی