بازدید 298155
با مذاکرات هسته‌ای

درز جزئیاتی مهم از توافق هسته ای / ادعای وال استریت ژورنال درباره مانع جدید توافق احیای برجام/ رسانه اسرائیلی: ایران آماده امضای برجام می‌شود

در حالی که دو روز از پاسخ ایران به پیش‌نویس اتحادیه اروپا برای توافق احیای برجام گذشته، همچنان طرف‌های مقابل اعلام می‌کنند که در حال بررسی پیشنهادهای جدید ایران روی متن اتحادیه اروپا هستند.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 18 August 2022

مذاکرات هسته ای در سکوت و ابهام/ ادعای وال استریت ژورنال درباره مانع جدید توافق احیای برجام

بین الملل تابناک: در حالی که دو روز از پاسخ ایران به پیش‌نویس اتحادیه اروپا برای توافق احیای برجام گذشته، همچنان طرف‌های مقابل اعلام می‌کنند که در حال بررسی پیشنهادهای جدید ایران روی متن اتحادیه اروپا هستند.

جزئیات مهم از توافق هسته ای جدید
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۹:۵۱

پایگاه خبری مستقل The Cradle مستقر در لبنان از جزییات جدیدی در توافق ایران و گروه ۴+۱ خبر داد. این پایگاه مدعی شد منابع مطلعی این جزییات را به دست آن‌ها رسانده اند. بر اساس ادعای The Cradle به نقل از منبعی آگاه، سکو‌های سانتریفیوژ‌ها از بین نمی‌روند و اتصالات و برق آن‌ها جمع آوری می‌شود که قابلیت بازسازی ایران را به زیر یک سال می‌رساند و نوعی تضمین است.

این پایگاه همچنین مدعی شد ۲۱ تضمین کتبی برای رفع نگرانی‌های ایران در توافق وجود دارد. در صورت موافقت واشنگتن با این توافق نهایی، اجرای آن طی مراحلی انجام خواهد شد که اولین مرحله آن امضای توافقنامه توسط همه وزرای امور خارجه درگیر در پایتخت اتریش خواهد بود.

در همان روز، ایالات متحده سه فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای خروج از برجام را لغو خواهد کرد.

به ادعای این پایگاه، از این مرحله به بعد در توافق فرصتی ۶۰ روزه است که طی آن ایران با فروش نفت به کشور‌های غربی و دسترسی به دارایی‌های بلوکه شده خود در خارج از کشور، مشروعیت و عملکرد توافق را آزمایش خواهد کرد.

در میان چندین نکته دیگر، ضمانت‌ها شامل بیانیه‌ای از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و نامه‌ای رسمی است که باید توسط آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه تهیه شود.

منابع می‌گویند که این شرایط شامل اجازه دادن به ایران برای ادامه تحقیق و توسعه برای برنامه انرژی هسته‌ای خود به مدت ده سال و درخواست فروش اورانیوم مازاد این کشور است.

تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به قوت خود باقی خواهد ماند، با این حال، این تحریم‌ها دیگر شامل «شرکت‌های شریک» که با سپاه وارد معامله می‌شوند، نخواهد شد. توافق نهایی همچنین در‌ها را برای مذاکرات آتی برای لغو تحریم‌های سپاه پاسداران باز می‌گذارد.

این پایگاه خبری مدعی شد که علاوه بر این موارد، اگر آمریکا مجددا تصمیم به خروج یکجانبه از این توافق بگیرد، فرصتی سه سال و یک ماهه به شرکت‌های خارجی داده می‌شود که مشمول تحریم‌ها نشوند.

امیرعبداللهیان: با رعایت شدن خطوط قرمزمان، وارد مرحله جدیدی در وین خواهیم شد
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۸:۳۸

«حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان و «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان امروز در مورد مهم‌ترین موضوعات در دستور کار دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. همچنین طرفین در این گفتگو آخرین مباحث مطروحه در خصوص مذاکرات وین را مورد ارزیابی قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، به نقش سازنده عمان در جریان مذاکرات برای لغو تحریم‌ها علیه ایران اشاره و از تلاش‌های این کشور برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های مختلف مذاکرات قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به بازداشت یکی از حجاج ایرانی در جریان مناسک حج امسال توسط پلیس عربستان سعودی، بر ضرورت آزادی هر چه سریعتر وی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه عمان نیز در جریان این گفتگو خاطر نشان کرد که در چهارچوب مناسبات دوستانه دو کشور، پیگیری لازم را برای آزادی این زائر ایرانی به عمل می‌آورد.

بدر البوسعیدی ابراز امیدواری کرد که در همکاری مشترک همه طرفها ، شاهد نتیجه رضایتبخش مذاکرات وین باشیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به حسن نیت و جدیت ایران در رسیدن به توافقی خوب و پایدار افزود: پس از دریافت نظرات آمریکا، در صورت حصول اطمینان از انتفاع اقتصادی ایران از توافق و رعایت شدن خطوط قرمزمان، وارد مرحله جدیدی در وین خواهیم شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تا در مورد همه چیز توافق نشود نمی‌توانیم با قطعیت از رسیدن به توافق خوب و پایدار سخن بگوییم.

آمریکا باید ایران را صادقانه متقاعد کند
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۷:۲۰

به گزارش شبکه سی‌جی‌تی‌ان، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در گفت‌وگو با این شبکه درباره مذاکرات برجامی، گفت: در هفت-هشت ماه اخیر، دستاوردهای زیادی داشته‌ایم و متنی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها آن موقع متصور بودند، با چیزی که امروز داریم، بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: با توجه به این که ایران گذشته پیچیده و بحث‌برانگیزی با آمریکا و اروپا در زمینه برجام داشته است، مهم است درک کنیم که ایرانی‌ها می‌خواهند اطمینان بیابند، آمریکا بدون این که بهایی بپردازد،‌ تاریخ را تکرار نخواهد کرد.

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران توضیح داد: دیدگاه ایران این است که برای این که بتواند از توافق رضایت داشته باشد و اطمینان داشته باشد که به طور کامل اجرایی می‌شود، برخی مسائل باید حل و فصل شوند.

مرندی بیان کرد: ایرانی‌ها می‌خواهند هرچه سریع‌تر توافق انجام شود اما ایرانی‌ها همچنین می‌خواهند مطمئن شوند که در دام توافقی بد نمی‌افتند. اگر آمریکایی‌ها راه‌های گریزی داشته باشند که دنبال آنند، ایران تردیدی ندارد که آمریکایی‌ها در نهایت از راههای گریز برای کارشکنی در توافق استفاده خواهند کرد. اگر ما انتظار داشته باشیم که آمریکا رفتاری غیر از این داشته باشد، بسیار ساده‌لوح هستیم.

او در این راستا تشریح کرد: بنابراین، طرفی که باید طرف دیگر را متقاعد کند که صداقت به خرج می‌دهد، آمریکا و البته، اروپا است. چون با وجود این که اروپایی‌ها از سیاست‌های ترامپ شکایت می‌کردند، از اول تا آخر از ترامپ پیروی می‌کردند. ایران را تحریم کردند که این یا از سر ترس از ترامپ بود یا احساس هم‌بستگی دیرینه‌شان با آمریکا.

گفت‌وگوی تلفنی لاپید و شولتس درباره احیای برجام
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۷:۱۸

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی ار تماس تلفنی یائیر لاپید با اولاف شولتس صدراعظم آلمان درباره احیای برجام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر لاپید امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود، دو طرف در این تماس تلفنی درباره احیای برجام با یکدیگر تبادل نظر و رایزنی کردند.

لاپید به شولتس اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی مخالف احیای توافق هسته‌ای است.

وی در ادامه لفاظی همیشگی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران همچنین خواستار انتقال یک پیام واضح توسط اروپا به ایران شد که در آن تاکید شود هیچ امتیازی به ایران داده نخواهد شد.

نخست‌وزیر دولت رژیم صهیونیستی در ادامه با چشم پوشی از کارشکنی‌های طرف مقابل و در تلاشی بیهوده برای مقصر جلوه دادن ایران گفت: اروپا باید با "وقت کشی" ایران در مذاکرات مخالفت کند.

سفر مقام ارشد اسرائیلی به واشنگتن با محوریت برجام
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۷:۱۷

منابع آگاه در فلسطین اشغالی از تصمیم «یائیر لاپید» نخست وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، مبنی بر اعزام «ایال هولاتا» مشاور امنیت قومی این رژیم به واشنگتن در هفته آینده خبر دادند.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن با استناد به اظهارات این منابع نوشت: پس از ارائه پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا در خصوص بازگشت به توافق هسته‌ای، بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل با همتای آمریکایی خود «لوید آستین»، در خصوص اقدامات لازم برای «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» صحبت کرد و دو طرف درباره برنامه دیدارها و گفت‌وگوهای هولاتا در واشنگتن به توافق رسیدند.

این تصمیم پس از آن گرفته شده که مقامات اسرائیلی در اظهارات غیر رسمی تأکید کردند که پاسخ ایران به طرح پیشنهادی اروپا مثبت بوده و نشان می دهد که ایران این بار در پی رسیدن به توافق است.

به نوشته این روزنامه، «تصمیم مذکور پس از آن اتخاذ شد که مقامات اسرائیلی دراظهاراتی غیررسمی، پاسخ ایران به طرح پیشنهادی اروپا را مثبت ارزیابی کردند؛ امری که بیانگر آن است ایران سیاست خود را تغییر داده و این بار تمایلی جدی برای رسیدن به توافق دارد».

سفر مشاور امنیت قومی رژیم صهیونیستی به واشنگتن در حالی صورت می‌گیرد که تل آویو در تمامی مراحل مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، به دنبال اخلال در روند مذاکرات بوده‌ و بارها با گزارش‌ها و اظهارات دورغین تلاش کرده تا برنامه هسته‌ای ایران را غیر صلح‌آمیز جلوه دهد. گفت‌وگوی تلفنی اخیر میان گانتز و آستین نیز در همین راستا صورت گرفت.

این در حالی است که ایران شامگاه دوشنبه پیش، پاسخ خود را به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای ارائه کرد. «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه روز دوشنبه پیش با بیان این‌که تا ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم، گفته بود، اگر آمریکا انعطاف نشان دهد در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم. آنها از پلان B (طرح جایگزین) صحبت می‌کنند، ما هم پلان B خودمان را داریم.

ایران آماده امضای برجام می‌شود
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۴:۲۸

رسانه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی پیرامون مذاکرات احیای برجام، احتمال امضای برجام از سوی ایران را بالا دانست.

 هاآرتص نوشت: ارزیابی مقامات رسمی اسرائیلی حاکی از زمینه سازی ایران برای امضای برجام در روزهای اخیر است، گرچه هنوز شکاف هایی بین ایران و آمریکا باقی است.

در ادامه این گزارش آمده است، اسرائیل بیم دارد که توافق با ایران، موجب عقب نشینی آمریکا از وعده هایی باشد که به اسرائیل درباره ایران داده است.

روز چهارشنبه (بیست‌وششم مردادماه) ند پرایس در کنفرانس خبری اعلام کرد که این کشور همچنان در حال بررسی پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپاست و در این زمینه با اتحادیه اروپا رایزنی خواهد کرد.

وی همچنین ضمن قدردانی از زحمات جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تهیه متن پیشنهادی این اتحادیه برای احیای برجام اعلام کرد که نمی‌تواند اطلاعات بیشتری در رابطه با واکنش آمریکا به پیشنهادهای ایران ارائه دهد.

پرایس همچنین از ارائه چارچوب زمانی مشخص برای عرضه پاسخ آمریکا خودداری کرد.

ارزیابی واشنگتن از پاسخ ایران به متن پیش‌نویس توافق احیای برجام در شرایطی است که پیشتر وبگاه شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه گفته بود؛ اتحادیه اروپا پیشنهادهای ارائه‌‌‌‌‌‌شده از سوی ایران در مذاکرات رفع تحریم‌های وین را «سازنده» می‌داند.

بلومبرگ نوشته این نخستین نشانه مثبتی است که نشان می‌دهد مواضع ارائه‌‌‌‌‌‌شده از سوی ایران که دوشنبه شب تقدیم اتحادیه اروپا شد، باعث ایجاد بن‌‌‌‌‌‌بست در مسیر مذاکرات نخواهد شد.

سخنگوی اتحادیه اروپا در مسائل سیاست خارجی و امنیتی نیز ساعاتی پس از دریافت پاسخ ایران گفت: «ما پاسخ ایران را دریافت کرده‌‌‌‌‌‌ایم. داریم آن را مطالعه می‌کنیم و در حال مشورت با سایر طرف‌‌‌‌‌‌های برجام و آمریکا درخصوص ادامه مسیر هستیم.‌»

ادعای وال استریت ژورنال درباره مانع جدید توافق احیای برجام

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: ایران دوباره خواستار تضمین های آمریکا در گفت‌وگوهای هسته ای شد.

این رسانه آمریکایی در ادامه مدعی شد: این درخواست ایران، یک بار دیگر موجب توقف تلاش ها برای احیای برجام شده و واشنگتن و پایتخت های اروپایی را نسبت به امکان قطعی شدن توافق، نامطمئن کرد.

در این مطلب آمده است: تهران در پاسخ روز دوشنبه خود، متن اتحادیه اروپایی را نه رد کرده و نه پذیرفته و به جای آن چندین مساله را پیش کشیده که می خواهد در توافق گنجانده شود. اتحادیه اروپایی به هنگام ارسال این پیش نویس، گفته بود که این یک متن نهایی است و گفت‌وگوها به پایان رسیده است.

تیم گفت‌وگوگر ایران گفته که محور پاسخ ایران، تضمین هایی است در این باره که اگر آمریکا دوباره از توافق خارج شد، شرکت های غربی که در ایران سرمایه گذاری می کنند، تحت حفاظت قرار گیرند. ایران همچنین سازوکاری را در توافق پیشنهاد داده که به تهران اجازه می دهد، چنانچه واشنگتن، توافق را ترک کند، به سرعت فعالیت هسته ای خود را افزایش دهد.

 مقام های اروپایی از دوشنبه شب که ایران پاسخ خود را فرستاد گفته اند که موضع ایران می تواند پایه ای برای نوعی سازش باشد، اما قطعی شدن توافق به انعطاف تهران بستگی دارد.

یک مقام ارشد اروپایی روز چهارشنبه گفت که تهران و واشنگتن، باید یک پاسخ آری یا نه به این متن بدهند و ایده انجام دوباره گفت‌وگو میان طرفین را رد کرد. دو مقام غربی گفتند به فوریت انتظار اعلام توافقی را ندارند؛ هرچند این کار در روزهای آینده ممکن است.

تضمین ها، بارها در گذر گفت‌وگوهای شانزده ماهه به میان کشیده شده است... در اوایل گفت‌وگوها، ایران خواستار وعده هایی از طرف آمریکا بود که هرگز توافق را دوباره ترک نخواهد کرد؛ درخواستی که مقام های آمریکایی می گویند امکان انجام آن را ندارند، چون دولت بایدن نمی تواند تصمیمات یک دولت دیگر در آینده را محدود کند.

اکنون ایران دوباره ایده های مربوط به تضمین ها را مطرح می کند. در این چند روز، یک سلسله دیدار میان رییس تیم گفت‌وگوگر ایران و مقام های ارشد این کشور در دولت، مجلس و شورای امنیت ملی برگزار شده است. در تمام موضوعات مهم امنیت ملی هم حرف آخر را آیت الله علی خامنه ای می زند.

 ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه از اظهارنظر درباره جزییات گفت‌وگوها پرهیز کرد و گفت: ما ایده هایمان را خصوصی و مستقیم در اختیار اتحادیه اروپایی قرار می دهیم.

یک گزینه این است که پاسخ آمریکا به ایران، پایه یک متن پیش نویس دگرش یافته اتحادیه اروپایی باشد که برای تایید در اختیار طرف های گفت‌وگو قرار داده خواهد شد. گزینه دیگر هم این است که امکان تبادل نظر بین پایتخت ها بدون تعیین مهلتی برای ختم گفت‌وگوها داده شود.

در حالی که مقام های رسمی ایران و آمریکا، هر دو، گفته اند که مذاکرات نمی تواند بی نهایت ادامه یابد، برای هر دو طرف امتیازاتی در عدم اعلام مرگ توافق وجود دارد؛ حتی در شرایطی که برنامه هسته ای ایران در حال پیشرفت است.

 آمریکا مایل است همزمان با جنگ اوکراین و در آستانه انتخابات میاندوره ای خود، از یک بحران دیگر پرهیز کند. مقام های ایرانی هم رفع تحریم های آمریکا را یکی از اهداف کلیدی خود در هنگامه دشواری های اقتصادی قرار داده اند.

نتیجه نهایی احیای برجام به چگونگی واکنش آمریکا بستگی دارد

سفیر روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی وین و نماینده این کشور در مذاکرات احیای برجام تاکید کرد که به نتیجه رسیدن این مذاکرات به چگونگی واکنش آمریکا به پیشنهادهای معقول ایران دارد.

مذاکرات هسته ای در سکوت و ابهام/ ادعای وال استریت ژورنال درباره مانع جدید توافق احیای برجام

میخاییل اولیانوف در واکنش به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در توییتر خود نوشت: تا پیش از این، دلایلی برای خوش‌بینی وجود داشت؛ اما در دفعات پیشین انتظارات برآورده نشد. این دفعه بیش از دفعات قبل این شانس را داریم که از خط پایان مذاکرات وین بگذریم. نتیجه نهایی به واکنش آمریکا به پیشنهادهای معقول ایران بستگی دارد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۳۷
توافق بدون هیچ تضمینی انجام خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
هیچ تضمینی نداشتن بهتر از سفره خالی داشتن و از گرسنگی مردن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
واکسن هم زمان روحانی ممنوع بود ولی وقتی آقای رییسی اومد همه قبول کردند. برجام هم همینطور بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
برجام ۶ کلاسه هم از بی برجامی بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
مخالفت اسرائیل صرفا برای تحریک ایران برای قبول شرایط تحمیلی امریکاست.
وقبول برجام 3 است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
به محض خروج آمریکا از برجام هیچ شرکتی با ایران مراوده تجاری نخواهد داشت. حتی اگر در متن برجام مهلت قائل شده باشند. همون موقع به شرکتها میگفتیم چرا کار نمیکنید با ایران؟ میگفتند ما صبر میکنیم اول کانال مالی باز بشه و چند ماهی کار کنه بعدا شاید کار کردیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
یعنی چی هیچ تضمینی نداشت بهتر تو حاضری خونت همین جوری بفروشی چرا انقد نااگاهانه صحبت میکنید تا کی باید از دست شما عجولها بی عصابا بی منطقا بکشیم
گلادیاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
لطفا آقایون گرسنه بجای علافی در اینترنت و مزخرف گفتن ، تنبلی رو بزارن کنار و برن دنبال کار
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
دولت بایدن به هیچ عنوان نمیتونه تظمینی برای دولت بعدی بدهد چون مجلس سنا باید رای دهد و بدون تظمین فقط میتونیم نفت بفروشیم بدون سرمایه گذاری خارجی که اینم مقطعی هست پس بهترین راه اینه که پیشنهاد تصویب قانونی در مجلس فعلی امریکا برای تظمین سرمایه گداری شرکتهایی که وارئ ایران شدن و هر دولتی که سرکار بیاد نباید این شرکتها رو تحریم کند و تحذیم صرفا شامل شرکتهای جدید شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
واکسن جان و 6 کلاسه جان
لطف کنید بی سوادی و عدم اطلاع خودتان را با دیگران در میان نگذارید
این برجام مثل سریال برف بی صدا می بارد هنوز ادامه دارد
اگر روسیه یا چین آنقدر قابل اعتماد هستند که نظام تخم مرغهایش را در سبد آنها بگذارد، بهترین تضمین نگهداری اورانیون با غنای بالای ایران در این کشورهاست.
در صورت هر گونه خروج آمریکا از برجام یا منتفع نشدن از مزایای آن، طی یک ساز و کار مشخص، کشور میزبان این محموله را به ایران برگرداند و ذخیره ی اورانیوم ایران تنها در یک لحظه به عدد بالای چند صد کیلو برسد.
این تنها تضمین کارآمد است.
البته اگر میشد که این ذخیره زیر نظر 24ساعت آژانس در نقطه ای داخل خاک ایران نگهداری شود بهترین گزینه بود، هر زمان که آمریکا بدعهدی می کرد، ایران محموله را از دست این افراد خارج و حسب صلاحدید به استفاده از آن اقدام می کرد.
هیچ تضمین دیگری کارآمد نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
هرچه روابط دو کشور حسنه باشد، بازهم گره زدن امنیت یکی به اراده دیگری ممکن نیست پروفسور.
لطفا از گروههای سیاسی داخلی تضمین بگیرید که اینبار در صورت بازگشت شرکتهای غربی به ایران این گروهها در جهت فراری دادن این سرمایه گذارها اقدام نکنند. مهمترین و کلیدی ترین تضمین همین است و گرنه شرکتهای غربی که از سود بدشان نمی اید. لطفا ابتدا خودتان با خودتان کنار بیایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
دقیقا باید شرکتهای آمریکایی سرمایه‌شون رو وارد ایران کنند تا آمریکا بخاطر منافع خودش هم که شده نتونه از برجام خارج بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
ترامپ از برجام خارج شد نه گروه های ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
از نظر شست و شو شدگان رسانه های دشمن ایران همیشه مقصر هست!
اینها مشخص کردند که فقط و فقط زبان زور رو میفهمن. اگه کمی عقب بشینیم سوارمون میشن.
نه فقط امریکا بلکه همه طرفهای برجام باید تضمین مطمئن بدهند.
اگر قبول نکردن تضمین بدن و همچنین پرونده پی ام دی رو ببندن، به نظر اینجانب ایران باید بمب هسته ای بسازه، بعد بشون بگیم ما قصد نداشتیم بسازیم، اما شما ما رو مجبور کردید بسازیم،
حالا بفرمایید بیاید سر میز مذاکره ببینم حرف حسابتون چیه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
پی ام دی
چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
الآن مثلا با زبان زور وارد شدین؟؟؟؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
یک جوری صحبت می کنی که انگار دست بالا رو تو داری !!!!
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
حرف زور رسیدن به ساخت بمبه که رسیدیم پس الان وقت توافقه نه ساخت بمبی که منزویمون میکنه و باعث میشه برتریه موشکیمونم از دست بدیم چون سریع تو خاک همسایه ها پایگاه اتمی میسازن
ممدو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
تا تخیلات و رویاهای شما به ثمر برسه نصف مردم ایران در اثر گشنگی و سوتغذیه و مشکلات عصبی جان به جان آفرین تسلیم کردن
بیایید یک واقعیت را قبول کنیم شرق و غرب یک ایران عقب افتاده می خوان و بدبختانه بعضی هم به خاطر منافعشان در دل با غرب و شرق موافق هستند و ازهر اقدامی برای شکست مذاکرات پشتیبانی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
احسنت
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
نکوهش مکن چرخ نیلوفری رابرون کن زسربادخیره سریرا
درخت توگرباردانش برآرد. به زیراوری چرخ نیلو فری را
مااگردرک درستی ازجهان داشته باشیم هیچوقت کسی مارانمیتواند ببازی بگیرد‌ودرضمن باید جهان رابهمان صورتی که هست قبول کنیم وبفکرپیشرفت وترقی ورفاه خودمان باشیم‌ ونه به انصورتی که نیست ومامیخواهیم که باشداکردرست عمل کنیم نه غرب میتواند دربرابرماخلاف کند ونه شرق خطائی
اگر دو شرطی که وال استریت از سوی ایران بدان اشاره کرده صحت داشته باشد،باید گفت شروط عاقلانه و منطقی را ایران مطرح کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
امریکا به قوانین بین الملل پایبند نیست آن وقت برای قراردادی که غیر قانونی هم هست پایبند باشد؟ دبه کنند باز چه توجیهی خواهید کرد!
اروپاییها دلشون به حال ایران نسوخته مجبورند هر طور شده (یاد روحانی افتادم که هر جور شده میخواست توافق امضاء بشه) توافق صورت بگیره ولی با کمترین امتیاز و با ظاهر خوشرویی و تعامل و دل سیر
واقعیت اینه اگر برجام امضاء نشود طوفان رکود و تورم اروپا را خواهد برد (ایران که همیشه دم دسته) ولی آمریکا و روسیه برای امضای برجام در حال گرفتن امتیاز از اروپا هستند
برای اروپا ،ایران اصلا اهمیتی نداره و فقط میخواهند مشکل خودشان حل بشه و حاضرند هر تعهد بی سر و ته و بی پشتوانه ای بدهند تا این دوران را بگذرانند و دوباره از معیار قدرت با ایران صحبت کنند و سر فرصت دوباره بریزند سر ایران و تحت فشار بگذارند
اتفاقا الان که هنوز فصل سرما نیامده عجله بیشتری برای حل مشکل برجام دارند (انگار نه انگار که اون روزها که ما در مشکل بودیم دست دست میکردند و ...)
مطمئن هستم با دلخوری و خوشرویی دارند برای برجام تلاش میکنند و به خودشان میگویند صبر کنید سر فرصت دوباره ایرانی ها را به دام می اندازیم فعلا مشکل خودمون را حل کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
آقای روحانی نمی خواست از مردم مایه بگذاره. من هم می تونم به اسم مقاومت و ایستادگی از مردم مایه بگذارم و مردم رو در عذاب و تگنا بگذارم آخر هم هموم برجام امضا بشه.
امیدوار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
بسیار با نظر شما موافقم
ایران باید تضمین بگیرد که هر کشوری از برجام خارج شود هیچ صلایت را بعد ندارد که در هیچ سازمان بین‌المللی علیه ایران اقدام کند
چیزی که مشخص هست اینه که هیچ کدام از طرفین تمایلی به حل معظل ندارند. چون منافع همشون ایجاب میکنه شرایط به همین شکل معلق باقی بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
معضل
به زودی برجام امضاه خواهد شد چون دو طرف شدید نیاز به این قرارداد دارند و بقیه ان برای مثله داخلی است چون برجام قبلا بد بود و حالا قرار خوب و یک پیروزی باشد؟
عجله نکنید ایران الان در موضع قدرت و بالادستی قرار دارد آنها مجبورند به بیشتر خواسته های ایران تن بدهند اینجوری قرارداد محکمتر شده و امریکا ملزم میشود تعهداتش را عمل کند و به راحتی نمی تواند یکطرفه خارج شود.
پاسخ ها
مهران حسینی
| United States of America |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
تخم مرغ دانه‌ای ۳۴۵۰تومن
الان ظریف بود دهن همه می‌بست درود بر ظریف و دموکراسی ظریف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
بله میخندید ندید امضا میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
بقول بچه تهرونیها زرشک
ناشناس
| Denmark |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
بچه تهرون زرشک!
لعنت بر روسیه و چین بزرگترین خیانتکار های دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
بزرگترین خیانتکار های جهان انگلیس و آمریکا هستند
مزدور
بنظر می آید که برجام تا انتخابات ۲۰۲۴ امریکا احیا نخواهد شد.
نه شرقی نه غربی الان شده فقط یه طرف
ولی آقا دموکراسی صلح و دوستی دریاب ببین کی دشمنه کی دوست آقا به ژاپن و کره و ایتالیا و و و ... اونا چیکار داری به قول شما که اروپا پوسته و لی روسیه نامردترینه روزگاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
هیچ جای دنیا دموکراسی وجود نداره
انگلیس نامردترین روزگاره
نمیگذاریم و نباید به هیچ وجه با مفاد این تزکمن برجام بی فایده موافقت گردد در صورت تصویب از طرف مجلس مقابل مجلس تحصن خواهیم کرد ما مردم انقلابی اجازه نخواهیم داد خون شهیدان پایمال گردد ما تا اخر در خط رهبری هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
ساکت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
باشه
مهران حسینی
| United States of America |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
تخم مرغ دانه‌ای ۳۴۵۰تومن
دولت نبااید بار تمام مشکلاترا به دوش کشد.باید تقسیم مسولیت صورت گیردو تبعات قبول یا عدم قبول توافق با امریکا شفاف و واضح به عموم مردم ایران اطلاع رسانی شود.ودر هر دو حالت برنامه های زیر ساخت ساختی محکمی برای اجرا داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
رویا خانم قصد ازدواج ندارید؟
امریکا بد عهد ترین کشور دنیاست وتضمینش هم قابل عمل نیست کسی که زورگو است تضمینش را عمل نمیکند خداوند ریشه ظلم را بخشکاند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
اگر آمریکا بد عهد بود هنگام خروج از افغانستان ، مردم افغانستان برای نجات خودشان به بال و چرخ و موتور هواپیمای نظامی آمریکا نمیچسبیدن و کودکان و نوزادان خودشون رو تحویل سربازان آمریکایی نمیدادند .

# التماس _ تفکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
روسیه نصف کشورت رو ازت جدا کرد به آمریکا میگی بد عهد ؟!!!!
خوش بین نباشید
چین گفته : ایران تا کنون ۲۰۰ میلیارد دلار ضرر دیده از قبال تحریم ها .
آخه چرا این کشور دلسوز نداره ؟
چرا هیچکس به فکر این مردم و کشور نیست ؟
آخه این کشور و این مردم تا کی باید ضرر و خسارت بدهند ؟
۲۰۰ میلیارد دلار میدونید یعنی چی ؟
یعنی هر ایرانی ۶۰ میلیون تومن ضرر مادی !!!
امام زمان
توره حضرت عباس ظهور کن دیگه و نجات بده ایرانی ها رو
ای بابا !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
اگه این 60 میلیون تومان به دست هر ایرانی میرسید و در جهت اشتغال سرمایه گذاری میشد ؛ یک ایرانی فقیر نداشتیم .
ظاهرا بعضیا دوست دارن مردم توی فقر باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
مبلغ ۲۰۰ میلیارد دلار فقط خسارت چند ماه گذشته است

که بایدن آمده و تندروها نگذاشتند روحانی توافق کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
والا به اللاه ترامپ از برجام خارج شد چرا شماها نمی فهیمد همیشه برعکس فکر میکنید
برجام امضابشه براچندماه یاهرچ بیشتر
آخر و عاقبت چه ؟
واقعا نمیشه هر چند ساال یک بار توافق بشه و یک رییس جمهور جدید امریکایی بیاد خارج بشه. درخواست تضمین، درخواست زیادی نیست.
در بحث توافق با غرب باید به عقل و رای ملت رجوع شود از طریق صندوق رای و برگزاری انتخابات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
مگر ملت سیاست خارج اقتصادمیدونن یعنی الان بیمار بشی میره رای جمع میکنی
عمرأ تو کشور ما تندروها بزارن توافق صورت بگیره شرطو شروطی میزارن تا توافق صورت نگیره
برجام کثیف ترین بازی سیاسی در تاریخ ایران است.

این مشکل مردم ایران است که با چنین سوژه هایی فریب می خورند. چنین سوژه هایی در نهایت تبدیل به یک تراژدی خواهند شد.

دردناک ترین تراژدی واقعی در زندگی ایرانبان این است که از نور می ترسند نه تاریکی.

داشتن عقل و فهمیدن واقعا چیزهای دردناکی هستند. .

برای بیشتر مردم دانستن و فهمیدن به معنای زندگی سخت تر و مشکل تر است و ترجیح می دهند در نادانی و بی خبری به سر برند. و بی تفاوت باشند.
سلام آمریکا که ثبات سیاسی ندارد چرا مذاکره میکند تحریم هم ترامپ کرده چرا بایدن دنباله روی میکند
اونا که به توافق نیازی ندارن
مائیم که محتاج توافقیم
اونا که مشکل اقتصادی و معیشتی و تورم ندارن
مائیم که اقتصادمون روی هواست و هر دقیقه اقتصادمون از دقیقه قبلش بی ریختر میشه .
یا توافق کنید و از تحریم ها نجات پیدا کنیم یا با اون موشک هایی که بهش مینازید بزنید و همشون رو بترکونید تا نجات پیدا کنیم دیگه
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
بی سواد بودنت کاملا مشهوده
سکوت را رعایت فرمایید و با دنده سنگین حرکت کنید و در این مکان سیگار نکشید و لطفا از خط زرد لبه سکو عبور نفرمایید و از توقف بیجا مانع کسب است و بوق زدن ممنوع و ایستگاه پایانی می باشد لطفا پس از توقف کامل قطار را ترک نمایید و کار کار خودشونه
اینشالله. سفره مردم مخصوصا کارگران رنگین بشود با احیای برجام
آزموده را آزمودن خطاست...
یکبار توافق شد و نتیجه اش هم دیدیم.
توافق تغییری برسرکاربودن مدیرانوبیکفایت اگرنداشته باشد وفروش نفت آزادشود ومتل سالهای قبل نفعی به مردم نداشته باشد وهزینه های دولت .... ازجیب مردم باشد نتیجه این های وهوی چیست
چیزی بیشتر از برجام نخواهند داد و این حضرات هم جوابی برای مردم نخواهند داشت شانزده ماه وقت کشور را تلف کردند و اقصاد را هزار بار بد تر کردند هیچ به هیچ
... جنس بنجول چینی وروسی راهیچکس ضمانت نمی‌کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
جنس بنجل آمریکایی و انگلیسی ضمانت می کند؟.....
بعد دو سال جمهوری خواه ها میان سر کار فایده نداره.
توافق شد رفت
دروغ نگفته ایران تضمین خواسته دیگه !
دروغ نگفته ایران تضمین خواسته دیگه !
بهترین تضمین واسه اوکی‌ موندن برجام اینه که مجوز داده شه شرکتهای آمریکایی بتونن با ایران کار کنن تو اقتصاد ایران سرمایه گذاری کنن .این جوری هیچ رییس جمهوری تو امریکا نمی تونه بزنه زیر برجام .کاش زندگی ما واستون مهم باشه خدا شاهده تو این گرونی از پونزده ام به بعد دیگه حسابمون خالی .
مسیولی که مخالف برجام دو ماه با حقوق شیش میلیون زندگی کنه با اجاره خونه و این قیمتا بعد جای مردم تصمیم بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
کل برجام هم اجرا بشه تازه قبول کردن که تحریم های ثانویه را بردارند تحریم های اولیه (مربوط به شرکتهای آمریکایی) که آمریکا اجازه نمیده. دوستان فکر می کنند ما شرکتهای آمریکایی را تحریم کردیم نه برادر آمریکا مانع ارتباط شرکت های آمریکایی و غیر آمریکایی با ایران شده تازه اگه راست بگویند و دبه نکنند با اجرای برجام شرکت های غیر آمریکایی می توانند با ایران کار کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
مگه روسیه پر از شرکت های آمریکایی نبود؟!!!!
تا دو و نیم سال دیگه ممکنه ترامپ بشه رییس جمهور. تا اون موقع ما سه راه داریم:
1- با آمریکا رابطه مون رو خیلی خوب کنیم که در عمل غیرممکنه.
2- رابطه رو با آمریکا بهتر کنیم که اتفاقا باعث میشه ترامپ انگیزه بیشتری برای به هم زدن رابطه داشته باشه چون این کار یک امتیاز مهم برای دمکراتها بوده.
3- بمب بسازیم
راه دیگری هست؟
پاسخ ها
نخود هر آش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
بله. به نیروی داخلی متکی باشیم
آمریکا قابل اعتماد نیست. هر یک از افراد ملت نباید اهرم فشار آمریکا بر کشور باشد. ایران باید از این تضمین های لازم را بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
گل گفتی
چک و جانه های آخر خانواده داماد و عروس سر مهریه ست و شرایط ضمن عقد (حق طلاق و ...). به مبارکی انشالله...
سلام ايران كار بسيار خوبي كرده است الحمدلله و خيلي هم خوبه الحمدلله .
همانطور که اونا صفت سخت تضمین گرفتن ماهم باید بگیریم
ایران همچنین سازوکاری را در توافق پیشنهاد داده که به تهران اجازه می دهد، چنانچه واشنگتن، توافق را ترک کند، به سرعت فعالیت هسته ای خود را افزایش دهد.

کاملا منطقی ست
این‌ چه‌ برجامی‌ است‌ که‌ اینطوری‌ در موردش حرف میزنید‌ مگر‌ میخواهید‌ چکار‌ کنید‌ خوب‌ نظرات‌ خودتونو‌ میگید‌ طرف‌ پذیرفت‌ فبها‌ ! نپذیرفت‌ چرا هی کشش میدید‌ و روی تمام زندگی ملت‌ تاثیر‌ گذاشته‌ این برجام‌ لعنتی‌ !
خوشتون‌ میاد‌ هی‌ هر سه ماه‌ چهارماه‌ راه‌ می افتید‌ میرید‌ کل‌ بحث‌ و داستان‌ و ..... !؟
طرف‌ میگه‌ توی ۸ ماه دست اورد‌ بسیاری‌ داشته‌ ایم‌ !
کدوم‌ دستاورد‌ قربونت‌ ؟! امضاء‌ شد‌ از‌ توافق‌ بهره‌ ای‌ بردیم‌ ؟! کو‌ ؟!
جان هر کسی که دوست دارید قبول یا رد فقط تمامش کنید وبیش از این مردم را در وضعیت بلاتکلیفی قرار ندید
عده زیادی منتظر معامله ملک یا خودرو وغیره هستند و منتظر نتیجه مذاکرات !
مجلس انقلابی چرا تیم مذاکره کننده رو به مجلس احضار نمی‌کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
مجلس جوان انقلابی میدانی مقاومتی جهادی استشهادی بره دنبال اطلاع از متن توافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
خاب تشریف دارید چند روز پیش مجلس بودن
مهران حسینی
| United States of America |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
که چه کار کنند ؟؟
آمریکا زور و قدرت دارد و هر وقت بخواهد می تواند دوباره زیر پیمان بزنه. تنها تضمین افزایش قدرت داخلی و بالا بردن هزینه بد عهدی برای آمریکا و غرب هست
اگر این توانایی را دارید بسم الله و الا سعی بیهوده می برید
یادتون باشه باید حتما به مردم اعلام کنید چه امتیازات بیشتری نسبت به چند سال قبل از این مذاکرات گرفته اید. خطوط قرمزی که قبلا باعث ضررهای چند صد میلیارد دلاری مردم شد آیا هنوز هستند یا به خطوط صورتی و سبز تبدیل شده اند.
فقط تا ۳ ماه ایران مقاومت کنه بذار پدر اروپا.تو پاییزوزمستان در بیاد بعد به التماس نیفتن پدرسوخته ها
ما باید با کدخدا رفیق شیم و کینه..مون رو بذاریم کنار .
بهترین تضمین ان است که ایران یک شرط بگذارد .اگر بع از امضای برجام هر کشوری از ان خارج شود و یا مل قبل اروپا از تجارت با ایران از امریکا پیروی کند ایران حق دارد از اژانس هسته ای خارج و بمب هسته ای بسازد
متولدین دهه های ۶۰ و ۷۰ این کشور سوختند به پای بی خردی و بی تدبیری برخی مسئولان بی مسئولیت
بعضی‌ها فکر خودشان هستند فکر کارگران بدبخت مثل ما نیستند توافق کنید ما را از رنج بد بختی نجات دهید از گرانی گرسنگی فشار اقتصادی مرگ خود را به چشم می بینم کارگر ساده نه به ما وام میدهند نه بیمه داریم با سه فرزند پد رم درآمد ه است بمیریم بهتر است این زندگی است
اقایون بی عقل هرچه زمان می گذرد برجام بی ارزشتر می شود چون ترامپ برجام‌رو پاره می کند
هدف غربی ها از ابتدای برجام هم عدم انجام تعهداتشون بود
یه مدت طمع و حس امید به جامعه تزریق شد و بعد ... مصیبتی که تا حالا دیدیم
فقط انرژی و تفکر و وقتی که مسوولین کشور برای خنثی کردن تبعاتش تا الان صرف کردند و خواهند کرد رو حساب کنید.
چقدر عمر مردم ما تلف شده و از این به بعد خواهد شد!؟
نارضایتی مردم چقدر بیشتر شده!؟
اینها همه خسارت هست.
اروپایی ها و آمریکا با ما در بازی جنگند و قرار نیست رو بازی کنند.
نرمش اروپا و سختی آمریکا همش یک بسته منسجم جنگ فرسایشی بر علیه ماست.
فرصت فضای کنونی جهانی با توجه به جنگ اکراین و بحران تایوان شاید دیگر هرگز برای ما فراهم نشود.
عدم بدست آوردن قدرت سخت و از دست دادن این فرصت و زمان حال، بدترین گزینه است.
هدف غربی ها از ابتدای برجام هم عدم انجام تعهداتشون بود
یه مدت طمع و حس امید به جامعه تزریق شد و بعد ... مصیبتی که تا حالا دیدیم
فقط انرژی و تفکر و وقتی که مسوولین کشور برای خنثی کردن تبعاتش تا الان صرف کردند و خواهند کرد رو حساب کنید.
چقدر عمر مردم ما تلف شده و از این به بعد خواهد شد!؟
نارضایتی مردم چقدر بیشتر شده!؟
اینها همه خسارت هست.
اروپایی ها و آمریکا با ما در بازی جنگند و قرار نیست رو بازی کنند.
نرمش اروپا و سختی آمریکا همش یک بسته منسجم جنگ فرسایشی بر علیه ماست.
فرصت فضای کنونی جهانی با توجه به جنگ اکراین و بحران تایوان شاید دیگر هرگز برای ما فراهم نشود.
عدم بدست آوردن قدرت سخت و از دست دادن این فرصت و زمان حال، بدترین گزینه است.
یک مقام ارشد اسرائیلی به تایمز اسرائیل گفت: اروپایی‌ها پیشنهاد نهایی را به ایران ارائه کردند که حتی خواسته‌هایی که آمریکا به آن متعهد بود را برآورده نمی‌کند. با این وجود ایران این پیشنهاد را رد کرده است، بنابراین زمان خروج قدرت‌های غربی از مذاکرات احیای برجام فرا رسیده است
امریکا الان تحت فشار اروپا ست جنگ.روسیه و اکراین تمام بشه امریکا به هر بهانه ای شده حتی کوچک از توافق خارج میشه کاش این متن من را جایی تو دفتر یاداشت میکردید
تابی هیچ راهی برای گرفتن تضمین قابل اجرا از آمریکا وجود ندارد.تنها منطقی که بتوان دوباره دستاورد مقاومت چند ساله در برابر موج دوم تحریم های آمریکا (ترامپی بعد از تحریم های اوباما) و ادامه آنها در دولت بایدن را در مقابل احیای برجام توجیه کند تغییر در سیاست تقابل با غرب است در غیر این صورت بازگشت به برجام هیچ دستاوردی نخواهد داشت و قطعا با روی کار آمدن جمهوری خواهان بازهم هم نقض خواهد شد.یعنی اگر مسئولین میخواهند بعداز احیای برجام سیاستی مانند سیاست های بعد از توافق ۲۰۱۸اعمال کنند قطعا برجام زنده نخواهد ماند پس بهتر است دستاوردها را در صنعت هسته ای حفظ کرد شاید بتوان در آینده با قدرت اتمی از غرب امتیاز گرفت.
شما میتونین در طول 37 ماه هرنوع فن آوری جدید وکالای سرمایه ای لازم را به کشور وارد کنید. نه اجناس بنجل مصرفی و بی کیفیت چینی وروسی.
بهترین تضمین اینه که چنتا شرکت معتبر و بزرگ امریکایی سرمایه گذاری در پروژه های داخل ایران همزمان با شروع برجام انجام بدن ، تا امریکا بخاطر سود و منافع شرکت امریکایی متعهد بمانند
اخه چرا درز اطلاعات از برجام این جمله یعنی چی؟
چرا مردم و مطبوعات نباید بفهمند درمذاکرات چه خبر هست؟
مگرمردم کشور ایران دشمن هستند که این طوری باهاشون رفتار میشه؟
مردم باید از روزنامه های خارج بفهمند درمذاکرات چه خبر هستش؟
قطعا این توافق صد درصد ازتوافق قبلی بدتر است ونتیجش را همه بعداز انتشار قطعی متن ان میفهمند که ایران چه تعهداتی فقط به خاطر گرفتن پول داده
سلام،، امریکا یه کشوره سرمایه داریه،،،،، وهمه خوب میدونیم که امریکارو سرمایه دارها رهبری میکنن،، حتی ترامپ هم یه تاجر وسرمایه دار بود که بعدش تونست رئیس جمهور بشه، ، بهترین تضمین واسه ایران اینه که بیاد،،راه ورود شرکتهای امریکایی رو به ایران باز کنه،، تا اونا هم تو ایران سرمایه گذاری کنند،،،من به همه قول میدم،،، اگراینکاربشه،، هیچ رییس جمهوری نمیتونه بزنه زیر میز توافق برجام،، چون سرمایه دارهای آمریکایی که تو ایران سرمایه گذاری کردن،، نمیزازن برجام بهم بخوره
در مملکت ما مردم بیچاره بی خبر هستن درحالی که
بیشتر مردم دنیا یا برایشان مهم نیست یا اینکه مهم باشه
از ریزترین کلماتش هم خبردارن
دولت محترم با اين شعار به ميدان آمد كه معيشت مردم را به برجام گره نخواهيم زد. آنچه عملا مشاهده شد اين بو و هست كه چه خوشمان بيايد و چه بدمان همه اقتصاد ايران به برجام ( به سياست خارجي آن ) گره خورده است. در همين چند روز كه زمزمه احتمال حصول توافق بالا گرفته ، نرخ طلا و دلار كاهش داشته . اميد است به اين نتيجه رسيده باشند كه بدون در نظر گرفتن معادلات مرسوم سياسي در دنياي امروز و بدون تعامل با همه دنيا ، مجبور خواهند بود به دامن راهزنان و دلالان و دور زنندگان تحريم پناه ببرند كه نتيجه اش دود كردن سرمايه هاي مادي و معنوي اين ملت فلك زده هست. همچنين صيانت از حقوق قاطبه ملت ايران به صيانت از حقوق كاسبان تحريم مي ارزد.
در دولت قبل بخاطر رقابت سیاسی نگذاشتند کشور از منافع برجام بهره ببرد. ولی اینبار که خودشان سر کار هستند امیدوارم اجازه دهند کشور در این 2 سال آینده از منافع برجام تا جدی بهره ببرد که خروج از برجام برای امریکا غیر موجه و غیر عملی باشد و یا در صورت خروج آثار منفی آ ن بر کشور کمتر باشد.
تمام کشورهای جهان ایران رابخاطرمنافع دوستدارادامه تحریم چون نفت وگازومیعانات ودیگرمنابع رامفت بدستشان میرسد.بهانه تحریم پولهابولکه میشوند.چین وروسیه بزرگترین مخالفان احیای برجام هستند.برجام وبی برجام.تحریم یالغوتحریم هیچ نفعی برای مردم ندارد.مشکلات مردم داخلی وکسی دوست نداردحل کند.برجام وتحریم بهانه هست
تو را خدا دیگه بازیمون ندید با این برجام بچه بازی شده همه را گذاشتید سر کار خسته نباشید
آمریکا از طریق افرادی که در داخل کشور داره جوی رو درست میکنه تا تیم مذاکره کننده رو تحت فشار بذاره تا ایران از منافعش بگذره و زودتر توافق کنه. کاملا روشنه، وقتی آمریکا بین مذاکرات دوباره چند شرکت ایرانی رو تحریم می کنه، به نظرتون چرا دوباره ایران باید به سنگ اندازی در مذاکرات متهم بشه؟ به هر حال این غیرقابل انکاره که عجله برای توافق یکی از اشتباهات تیم مذاکره کننده قبلی بود. من نمیفهمم اونیکه میگه داره از گرسنگی می میره چطور وقت میکنه بیاد تو اینترنت چرخ بزنه
فقط وقت کشی است اینو نفهمیدید .. مگه توافق چیه که الان دو تا دولت عوض شده .. خبری نیست ..
والا همه این چیزا سر کاریه...
تضمینی بهترازاین نیست که این بندضمیمه شود :باتوجه به سابقه نقض برجام توسط امریکا،لذاچنانچه برای باردوم نقض برجام توسط دولتهای امریکا ازاین تاریخ به بعدصورت پذیردایرا ن بدون فوت وقت قادرهست ازnptخارج شودوهیچگونه مسو لیتی متوجه ایران دراینصورت نخواهدشد.
هرچند اروپا وآمریکا دلشان برای ملت ايران نسوخته واز طرفی کاسبان تحریم وبنوعی دزدان داخلی بنظرم مخالف احیای برجام هستند واز طرفی متاسفانه دولتها هم نمیخواهند چرا که حدود ۱۵ ساله اگه اشتباه نکنم دعوا ودرگیری وکل مشکلات مملکت را تحريم ها میدانند واگرم تحریم ها برداشته شود دلار باید حول و حوش ۸تا ۹ هزار تومان بشود، در صورتی که اعلام می‌کنند که دلار حدود ۲۹ هزار تومان. اگه اینجوریه امیدوارم که به سرانجام نرسد وهمان تحریم بهتره
قراره بمبی رو که نمیخوایم بسازیم نسازیم و بجاش کلی امتیاز اقتصادی بگیریم خب این کجاش ضرره که انقدر معطلش میکنید همه سودش مال ماست که
قراره بمبی رو که نمیخوایم بسازیم نسازیم و بجاش کلی امتیاز اقتصادی بگیریم خب این کجاش ضرره که انقدر معطلش میکنید همه سودش مال ماست که
باید توافق کرد دوسال هم ساله لااقل مردم ازاین فلاکت راحت میشند
باید از اروپا هم تضمین محکم گرفت؛ از اروپا غافل نشویم که آمریکا باز یکی از شرکایش را وادار به خروج می کند و داستان ادامه پیدا می کند. این بار اگر برجام بشکند ، صنعت هسته ای کشور به قهقرا می رود.
ترکها یه ضرب المثل جالبی دارندکه "یاریمادوخ ایسدی سیندن، کور اولدوخ توسدوسوندن"یعنی با آتیشش گرم نشدیم اما دودش کورمون کرد.حکایت هسته ای ایرانه.آقا هسته ای نمیخایم
دولت بایداجازه ورود شرکتهای آمریکایی رو برای سرمایه گذاری در ایران بدهد تا آمریکا بخاطر منافع خودشم که شده از برجام خارج نشه
مسئولین که سر سفره خالی نشستن که جوش شکم زن و بچه اشون رو بزنن
تا هر وقت دلتون میخواد کشش بدین
بابا تضمین پول دولار بگیرید آمریکا خارج شد دولار جریمه شود
امریکا جونش به پول است
با توافق خوب، زندگی را به مردم ایران برگردانید ، خسته از گرانی هستیم.
خروج از ان پی تی بعد از بازگشت دوباره به برجام شدنی نیست.برای رسیدن به سطح کنونی دانش هسته ای بعد از اقدام ترامپ هزینه های زیادی پرداخت شده و اقتصاد و مردم ایران بار سوم هم این راه را طی نمی کنندفراموش نکنیم که یکبار هم در زمان اوباما این راه طی شده و برجام ۲۰۱۸امضا شد و اگر دوباره برجام ۲۰۲۲امضا شود و بازهم جمهوری خواهان از آن خارج شوند منطقی نیست که برای بار سوم این راه را طی کرد....
اقا توافقات بین المللی یه اصولی داره ،کشور ما بخاطر بی اعتمادی طرفین راه درست همینه،اقای روحانی راه درستی رومیرفت اگه شرکتهای بزرگ خارجی بخصوص بویینگ و شل ویاتوتال و... درایران سرمایه گذاری کرده بودن بهترین تضمین بود ولی تندرو ها جلوی توافق رو گرفتن و بلا گرانیها وتورم بر مردم ما نازل شد، بعداز توافق دیگر نباید معطلکرد سریع قراردادها انجام واجرای شود،تیم روحانی باتجربه بودند ودرست زیان ومنفعت رو درک کرده بود ،شاید یه عده مخالف این نظرباشن.همون گروه ی هستند که سود وزیان رو پیچده درک میکنن،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
آره تیم روحانی قوی بود که دلار ۴۲۰۰ تومان را ۳۰۰۰۰ تومان کرد و بلایی سر مردم آورد که نظیر آن در طول تاریخ ایران وجود ندارد
برای حل برجام راه درست اینه که توافقات بصورت گام به گام و پله ای باشد یعنی یک امتیاز غرب به ایران و ایران هم یک برگ برنده به غرب بدهد و در صورت به سرانجام رسیدن امتیازات گام های بعدی برداشته شود تا به مرحله نهایی برسد
برجام باید دارای پرونده بازی باشد تا بتواند حتی مشکلات بین ایران و آمریکا را که فراتر از برجام است حل کند
منفعت و سودی که در توافق حتی با آمریکا برای دوطرف حاصل می شود بسیار بیشتر از منافعی است که در اختلاف وجود دارد هم برای ایران و هم برای آمریکا و هم برای جهان و منطقه خاورمیانه
آمریکا نیاز به انرژی و بازار ایران دارد و ایران هم نیاز به تکنولوژی و بازار آمریکا دارد
اینکه طرف مقابل استعمارگر قوی است مهم نیست مهم این است که ما بقدری باهوش و قوی باشیم که دچار استعمارزدگی نشویم و قراردادهای مخفی و بدون مطالعه مثل قرارداد فوتبالی ننویسیم و ظاهر کشوری مثل چین نه تنها دچار استعمار زدگی نشده است بلکه در ارتباط با آمریکا توانسته است استفاده خودش را ببرد
متاسفانه همانطور که عده ای دین با آن عظمتش را وسیله اختلاف و جنگ و عقبماندگی کرده اند در دیگر زمینه ها هم نتوانسته اند هوش و زیرکی خودشان را بکار ببندند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی