بازدید 3608

تندروها در موضوع برجام در اطاعت از رهبری رفوزه شدند

دبیرکل حزب جمهوریت گفت : وقتی سخنرانی ها را گوش می دهم می بینم رئیس جمهور می گوید باید مشکلات حل بشود، فقر رفع شود یا گرانی به پایان برسد؛ او این حرف ها را به چه کسی می‌گوید؟ به مردم؟ آیا مردم بدهکار دولت هستند؟ طوری صحبت می شود که گویی مقصر اصلی مردم هستند و این آقایان طلبکارند. این برخورد اجرایی و مدیریتی نیست بلکه برخوردی تحکم آمیز و از بالا به پایین است.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ 17 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از منیبان، رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت، در رابطه با اینکه برخی تندروها در داخل هنوز به توافق برجام می تازند، گفت: سیاست های کلان و تعیین کننده بعد از طی همه مراحل باید به تایید مقام معظم رهبری برسد. حتی دولت که هیچ مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مصوبات خود را باید به تایید رهبری برساند. مساله برجام جزو مهمترین مسائل کشور است و همه روی آن حساسیت دارند. شخص رهبری از ابتدا روی این مساله حساسیت داشتند و تاکید داشتند که کارشناسی شود. در همان زمان هم عده ای می گفتند رهبری مخالف است و روحانی و ظریف این کار را انجام می دهند ولی حرفی خلاف واقع زده می شد. مگر می شد رهبری مخالف موافقت نامه ای باشند و آقایان روحانی و ظریف یا آقای رییسی و وزیر امور خارجه اش، در آن مورد کار کنند؟

او افزود: جمعی در سطح کشور هستند که مدعی طرفداری از نظام هستند و شش دانگ انقلاب را متعلق به خود می دانند و خود را تنها گروه حامی رهبری می دانند و می گویند ما بدون چون و چرا نظرات ایشان را ابراز می کنیم. این گروه دیگران و جناح های رقیب را به مخالفت با نظام و رهبری متهم می کنند اما امروز مقابل امر صریح رهبری که حمایت از تیم مذاکره کننده است، ایستاده اند. آن هایی که واقعا رهبری و نظام و کلیات نظام و منافع و مصالح مردم را قبول دارند مشخص می شوند ولی آن هایی که فکر می کردند هر چه بگویند رهبری نیز همان را می گویند در این ورطه مشخص می شوند زیرا از نظر آن ها منافع نظام منافع شخص و گروه آن ها است. این روزها، روزهای غربالگی است.

منتجب نیا ضمن انتقاد از نحوه اطلاع رسانی به مردم اظهار کرد: با وجود مسئولیتی که تیم مذاکره کننده بر عهده گرفته باید پاسخگو باشد و مردم باید تا حد ممکن در جریان قضایا باشند. کتمان کردن و پنهان کاری و در جریان قرار ندادن مردم درست نیست. من فکر نمی کنم اطلاع داشتن مردم به منافع ملی لطمه بزند بلکه مردم بیشتر احساس وظیفه می کنند چون نظام آن ها را در جریان قرار داده و از آن ها نظر خواهی کرده است. من این پنهان کاری ها را نمی پسندم و این کتمان را در هر دولت و تیم مذاکره کننده ای غلط می دانم. اینکه ما به نتیجه می رسیم و یا نمی رسیم، مشکل کار کجا است و... باید به اطلاع عموم برسد چراکه امروز همه نگران هستند. مردم بیشتر از مسئولین ارتباط برجام را با زندگی و معاش خود می بینند. آنها اثر تحریم ها را به صورت فشار و ایجاد تنگنا در زندگی خود احساس می کنند حال هر چقدر هم که مسئولین بگویند نه ارتباطی وجود ندارد و برجام به سفره ها، گره نخورده است.

این چهره سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: پس از جمع بندی در مورد برجام و مشورت با کارشناسان، چکیده آن به رهبری عرضه شد و نظر موافق گرفته شد بنابراین هر کسی که در این مرحله مخالفت می کند کار او تعبیر دیگری دارد و حداقل این است که از آزمایش رفوزه بیرون آمده و ادعای حمایت از نظام و منافع ملی و رهبری در این فرد، واقعی نبوده است.

دبیرکل حزب جمهوریت با اشاره به اینکه رئیس جمهور در بسیاری مسائل سعی بر حل مسائل به روش دستوری دارد، ادامه داد: شخص رییس جمهور حتی یک روز سابقه کار اجرایی ندارد؛ او قاضی بود و قاضی دستور می دهد و رای صادر می کند و حکم می دهد که فردی آزاد شود یا اعدام شود یا به زندان برود و... او یک عمر رای صادر کرده و دستور داده است ولی در جایگاه ریاست جمهوری نباید دستور داد بلکه باید نظرات را گرفت و عمل کرد. او امروز رییس قوه مجریه است و باید تنها به وزرای خود دستور بدهد و از آن ها عمل بخواهد.

او افزود: وقتی سخنرانی ها را گوش می دهم می بینم او می گوید باید مشکلات حل بشود، فقر رفع شود یا گرانی به پایان برسد؛ او این حرف ها را به چه کسی می‌گوید؟ به مردم؟ آیا مردم بدهکار دولت هستند؟ طوری صحبت می شود که گویی مقصر اصلی مردم هستند و این آقایان طلبکارند. این برخورد اجرایی و مدیریتی نیست بلکه برخوردی تحکم آمیز و از بالا به پایین است.

دبیر کل حزب جمهوریت در مورد سفرهای استانی رئیس جمهور و میزان تاثیرگذاری آن، ادامه داد: اصل سفر استانی و رفتن بین مردم خوب است. اما رفتن به سفر استانی و بعد اعلام کردن این که در این سفر ۲۰۰ طرح تصویب شد و نهایتا در بوق و کرنا کردن مسائلی که کذب است، اشتباه است چراکه میلیاردها هزینه برای اجرایی کردن طرح های مذکور لازم است. در دولت های قبلی هم این وجود داشت، من بارها به آن اشاره کرده ام با چه مجوزی در سفر استانی گفته می شود میلیارد ها پول می دهیم و طرحی را انجام خواهیم داد؟! مگر پولی که خارج از قانون محاسبات در اختیار رییس جمهور گذاشته شده چقدر است که این چنین بدون حساب و کتاب بریز و بپاش می کنند؟! همه این طرح ها باید وارد کمیته برنامه ریزی استان شود و بعد به سازمان برنامه و بودجه برود، نهایتا هم وارد مجلس شود.

منتجب نیا یادآور شد: سفر استانی دولت یک تشریفات است و کارکرد تبلیغاتی پیدا کرده است این کار مردمی نیست. درحال حاضر می بینیم که صدا و سیما باید بودجه ای بگیرد و دولت را تبلیغ کند و بعد از اتمام این ۸ سال معلوم نمی شود باید یقه چه کسی را گرفت. صداوسیما زیر نظر رهبری است باید عادلانه رفتار کند، درحالی که در دولت روحانی به تندی با وزرا برخورد می کرد من گاهی در برنامه ها می دیدم که وزیر را مقابل دوربین نشانده اند و استنطاق می کنند در مورد رییس جمهور هم همین طور بود و در مصاحبه، سوال های تندی از او می پرسیدند. امروز صدا و سیما به مبلغ و مروج تبدیل شده درحالیکه باید انتقاد کند. دوربین را مقابل عده ای می گیرند و آن ها می گویند به به و چه چه و آفرین و عالی است و این تنها رییس جمهوری است که وارد ده ما شده است. این ها بازی هایی است که قبل از انقلاب هم خیلی انجام شده بود و تکرار بازی های قبل از انقلاب، برای نظام و برای مسئولین و برای ما روحانیون بسیار زشت است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر