بازدید 5742

آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری محرم عزاداری سکولار نباشد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: منافقین دو حرکت بر ضد خلق ایران انجام دادند که یکی مزدوری صدام در دفاع مقدس و دیگری مزدوی آمریکا در جنگ نرم است.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳ 29 July 2022


به گزارش تابناک به نقل از مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه هفتم مرداد ماه در حرم مطهر رضوی با اشاره به سالروز تأسیس نمازجمعه به فرمان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: در پنجم مرداد دو حادثه دیگر نیز به وجود آمد که این دو حادثه در حقیقت نشان عظیم امداد الهی را در نابودی دشمنان خدا و ملت ایران نشان می‌دهد.

وی، مرگ شاه ملعون و دفن نظام ستمشاهی را اولین حادثه بیان کرد و ادامه داد: حادثه دوم، انجام عملیات افتخارآفرین مرصاد بر علیه منافقین ناپاک بود که صدام پس از قطعنامه ۵۹۸، لشکر انبوهی از منافقین را به انواع تجهیزات مجهز کرد تا به غرب کشور حمله کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: عملیات مرصاد با هلیبرنی که با طرح، برنامه و فرماندهی شهید صیاد شیرازی انجام گرفت آغاز شد که منجر به هلاکت ۳ هزار منافق شد.

منافقین مزدوران دشمن خلق ایران هستند

وی، منافقین را جریان خائنانه‌ای کم‌نظیر در ایران برشمرد که خود را مجاهد خلق ایران می‌نامیدند، خاطرنشان کرد: آنان دو حرکت بزرگ را در جهاد ضد خلق ایران به نمایش گذاشتند، حرکت اول مزدوری صدام ملعون بود که در مقام مزدوری صدام از هر جنایتی نسبت به خلق ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس کوتاهی نکردند.

امام جمعه مشهد مقدس، دومین حرکت منافقین در جهاد ضد خلق ایران را اقدامات آنان در جنگ نرم دانست و گفت: بعد از شکست مفتضحانه‌ای که در عملیات مرصاد نصیب آنان شد و برای همیشه شخصیت اجتماعی آنان را نابود کرد، در شکل عنصر آمریکایی شروع به مبارزه با مردم ایران آن‌هم در فضای مجازی و در جنگ نرم کردند.

وی اضافه کرد: دیگر نه قدرت، نه عرضه و نه توان رویارویی با مردم ایران را ندارند پس شروع به اقدام در فضای مجازی کردند که خوشبختانه بصیرت مردم، صلابت رهبری معظم و غیرت و مردانگی عزیزان رزمنده ما در هیچ زمانی به این عناصر ناپاک فرصت طلب اجازه نمی‌دهد بتوانند منویات شیطانی و خائنانه خودشان را اجرا کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی به دیدار دو روز گذشته ائمه جمعه کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه امسال در سالروز پنجم مرداد به محضر رهبر انقلاب رسیدند و رهنمودهای راهبردساز عرصه امامت جمعه را دریافت کردند که در حقیقت تولید یک منشور امامت جمعه در کشور بود.

ائمه جمعه نباید گرایش جناحی داشته باشند

وی به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر رفتار پدرانه ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: فرمایش رهبری یعنی امام جمعه نباید جناح‌گرایی داشته باشد و وابسته به جریان خاص سیاسی نباشد، پدر جامعه هست و باید پدرانه رفتار کند اما این فرمایش مقام معظم رهبری از دو سو ایجاد تکلیف می‌کند، هم تکلیف برای امام جمعه و هم برای مردم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مسئله حجاب را دیگر موضوع مطرح شده در دیدار با رهبر انقلاب ذکر و ابراز کرد: رهبری فرمودند در مسئله حجاب بیایید مسئله استعماری غرب در برابر حجاب را برای مردم تبیین کنید، همانطور که اگر یادتان باشد هم در خطبه نماز جمعه و هم سخنرانی ۲۱ تیر در تحلیل حوادث مسجد گوهرشاد، راجع به توطئه نابکارانه انگلیس‌ها در کشف حجاب رضاخانی عرایضی را عرض کردم.

وی با بیان این‌که رهبری فرمودند «تهاجم به حجاب در حقیقت یک برنامه نابکرانه دشمن غربی است»، تصریح کرد: غرب در تمدن خود و در حاکمیت بخشی به تمدن خود در برابر اسلام و انقلاب اسلامی شکست خورده است؛ تمدن غربی زن را یک کالای جنسی در معرض جامعه قرار می‌دهد اما آموزه‌های ارزشمند و عزت‌مند اسلام نسبت به زن، از زن یک عنصر فرهیخته، قوی و نیرومند در عرصه‌های سیاسی، مدیریتی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی ساخته است.

نگاه تمدن غرب به زن نگاه کالایی است

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امروز در میدان فرهنگ دنیا زن دو شخصیت دارد، یک شخصیت در تمدن غربی و یک شخصیت در تمدن انقلاب اسلامی، شخصیت زن در تمدن غربی یک کالای جنسی در استخدام شهوات مردان واقع شده ولی در انقلاب اسلامی، زن وزیر، مدیر و ورزشکار می‌شود و عنصر فرهنگی و فعال اقتصادی آن‌هم با حجاب و پوشش قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر این‌که نمی‌خواهیم هیچ‌کس با زور چادر سر کند، یادآور شد: امروز بحث این نیست که بگوییم یک زن بی‌حجاب هم چادر سرش کند یا نکند که بگویند با زور نمی‌شود چادر سرش کنید، هیچوقت با زور نمی‌خواهیم کسی چادر سرش کند اما واقعیتی است که باید زنان اندیشمند ما بدانند و آن این است که اگر بنا شد حجاب را کنار گذاشتند، می‌شود زن تمدن غربی که می‌خواهد از زن کالای جنسی درست کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: اگر می‌خواهند در آزادی اجتماعی، فرهنگی و علمی به‌عنوان استاد دانشگاه، استادیار دانشگاه و فرهیخته دانشگاهی و علمی قرار بگیرند و هدف تیر نگاه‌های زهرآلود مردان قرار نگیرند، در سایه حجاب و پوشش می‌توانند به همه مقامات برسند.

وی با بیان این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قوی‌ترین و برجسته‌ترین کارشناسان و متخصصین از زنان به وجود آمد، گفت: در بسیاری از رشته‌های تخصصی پزشکی، خانم‌ها برترین‌ها هستند که با پوشش کامل به این مقام رسیدند، این افتخار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است که زن به این عظمت رسیده است.

عزاداری محرم عزاداری سکولار نباشد

آیت‌الله علم‌الهدی به فرارسیدن ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا (ع) نیز اشاره و تأکید کرد: مردم شهر را سیاه‌پوش کردند و هیئات و دسته‌های عزاداری به راه انداختند از این رو باید سعی کنیم در این ماه محرم، عزاداری سیدالشهدا را یک عزاداری سکولار نکنیم.

وی اضافه کرد: یک بخش عزاداری امام حسین اشک ریختن است، یک بخش آن توجه به هدف سیدالشهدا و توجه به مقصد آن حضرت است که ان‌شاءالله عزاداری‌های ما به شکلی باشد که اهداف ابی‌عبدالله را برجسته کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار