بازدید 7366

دفاع محکم محمدبنا از کشتی‌های اخیر گرایی

کد خبر: ۱۱۳۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ 27 July 2022

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد اینکه آیا عملکرد محمدعلی گرایی در آخرین تورنمنت بین‌المللی پیش از اعزام به مسابقات جهانی نگران‌کننده بود یا خیر؟ واکنش نشان داد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ آقای خاص کشتی ایران تصریح کرد: اصلاً جای نگرانی نیست، بعد از مسابقات با او صحبت کردم، برایش استوری هم در واتس‌آپ گذاشتم، گفتم "به برخی مسائل توجه نکن، شاید خیلی‌ها وضعیت تو را ندانند که با پای ضرب‌دیده و بدون تمرین رفته‌ای". ما دل‌مان می‌خواست که در میدان باشد، هر چهار کشتی‌اش را هم دیدم، خیلی موارد را نیز از آنها درآوردم، حتی جلوی کشتی‌گیر مجار با اینکه به آن شکل باخت یک اشتباه کار را خراب کرد. همان لحظه اول که در سرپا آمد کمرش را بگیرد، می‌نشیند، اگر نشستن را ادامه می‌داد راحت لوای مجاری را در پل گرفته بود، اصلاً خیلی خوب است که شما کشتی‌گیر را قبل از مسابقه اصلی به تورنمنت ببری و یک‌سری چیزها دربیاید. اولین مسئله، آمادگی جسمانی است که از همین ساعت که کشتی تمام شد، شما حق نداری یک لحظه پا عقب بگذاری.

 

محمد بنا با اشاره به اینکه باخت در تورنمنت بین‌المللی خیلی ملاک نیست، یادآور شد: در مجموع هم بردها و هم باخت‌ها، همه مثبت هستند. یک مسابقه تدارکاتی بوده است که تیم را در فشار تمرینات اعزام کرده‌ایم. من یادم هست سال 2005 که برای اولین بار حمید سوریان را به جهانی بردم، او را به همین جام پیتلاسینسکی بردم. نازاریان ارمنی در دور اول مقابل حریف ژاپنی ضربه شد و کشتی‌گیر ژاپنی طلا گرفت. همان سال 2005 در جهانی، نازاریان فینال را با علی اشکانی گرفت و او را برد و قهرمان شد، اما حریف ژاپنی‌اش اوت شد، به همین خاطر می‌گویم تورنمنت ملاک نیست.

 

بنا درباره اینکه چقدر می‌شود به تکرار طلای محمدرضا گرایی امیدوار بود، گفت: قابل پیش‌بینی نیست، آنهم برای رضا که شش امتیاز می‌دهد و بعد ضربه فنی می‌کند. به این شیوه در کشتی دنیا یک جا گیر می‌کنی، دو امتیاز می‌دهی و بعد دیگر نمی‌توانی بگیری. برخی حرف‌ها گفته می‌شود که یک اشتباه چند بار تکرار می‌شود. یک کشتی‌گیر که اسمش را نمی‌گویم، یک اشتباهاتی لب تشک انجام می‌داد که روی آن خیلی کار کردیم، اما ما دو ضمیر داریم یکی خودآگاه که کشتی‌گیر موقع تمرین توجه می‌کند که اشتباهش را برطرف کند، اما وقتی یک چیزی ملکه ذهن شود، به ناخودآگاه رفته و در آن هیجان مسابقه که ضربان قلب به 200 می‌رسد و در فشار یک کشتی‌گیر تهاجمی رو به جلو قرار می‌گیرد دوباره آن اشتباه را انجام می‌دهد، چون کشتی‌گیر رده نوجوانان نیست. ما سعی می‌کنیم کار کردن در همه جای تشک، تاکتیک و تکنیک را بگوییم. همین چند وقته چقدر طالب نعمت‌پور ‌روی همین دفاع بارانداز علی (گرایی) کار کرد، ولی وقتی شرایط روحی خوب نباشد در ناخودآگاه بارانداز می‌شود، بیشترین زمان را مربیان ما روی این مسئله کار کردند، اما اینها به آمادگی جسمانی و ذهنیت کشتی‌گیر هم بستگی دارد. در المپیک کشتی‌های رضا را ببینید چقدر خوشگل در خاک حرکت می‌کند، بعد او را به قزاقستان می‌بریم و آنطور کشتی می‌گیرد.

شاید این قزاق مثل الکسانیان اصلاً به رضا گرایی نرسد
سرمربی تیم ملی فرنگی ایران در سه دوره متوالی المپیک در مورد اینکه محمدرضا گرایی در تورنمنت تورلیخانوف برای چهارمین بار مقابل شرماخانبت قزاق تن به شکست داد و آیا این کشتی‌گیر به رقیب سنتی کشتی‌گیر کشورمان تبدیل خواهد شد، تأکید کرد: رضا غیر از این دوره، در زمان‌هایی باخته است که هنوز مدعی نشده بود، ضمن اینکه با توجه به شرایط شرماخانبت همیشه نباید منتظر رویارویی این دو نفر بود، ممکن است آن قزاق قبل از اینکه به رضا برسد، ببازد. مثل من که وقتی جام پیتلاسینسکی شروع شد یکسری چیزها در رابطه با کشتی هادی با الکسانیان گفتم، اما اصلاً این دو به هم نرسیدند. کشتی‌ها در مسابقات جهانی در دو گروه هست، ممکن است در یک گروه نباشند، که آن وقت باید هر دو به فینال برسند که مقابل هم قرار بگیرند. در مورد اینها صد درصد نمی‌شود گفت. ما مرتب روی همین چیزهایی که می‌دانیم امکان دارد ضربه بخورد کار می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار