بازدید 3694

مرز خسروی دوشنبه بازگشایی می‌شود

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۹ 18 July 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،  «بهمن امیری مقدم»، استاندار کرمانشاه گفت: از فردا دوشنبه ۲۷ تیرماه و همزمان با روز عید سعید غدیرخم، مرز رسمی خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی می شود.

 «بهمن امیری مقدم» در پایان نشست خبری با خبرگزاری های استان کرمانشاه و با انتشار کلیپ چند ثانیه ای کوتاه، افزود: به میمنت عید سعید غدیر و عید امامت و ولایت امام علی (ع) از فردا مسیر مرز خسروی برای زائران عتبات عالیات باز می شود.

با گذشت ۲ روز از سفر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و هیات وزیران به استان کرمانشاه شاهد تحقق اولین مصوبه هیات دولت به استان کرمانشاه هستیم و با بازگشایی مرز رسمی خسروی فردا انتظار چند ساله مرزنشینان قصرشیرین به پایان رسیده و یکی از مطالبه های جدی مردم این استان محقق می شود.

با پخش کلیپ کوتاه چند ثانیه ای نوید استاندار کرمانشاه مبنی بر بازگشایی مرز رسمی خسروی از فردا برای تردد زائران عتبات عالیات، موج خوشحالی مرزنشینان قصرشیرین را فرا گرفته و تنها با گذشت دقایقی از انعکاس این خبر، این کلیپ در فضای مجازی و کانال های تلگرامی شهرستان های غربی و استان کرمانشاه به طور گسترده در حال بازنشر است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار