بازدید 4430

اقتصاد ژاپن به کدام سو می رود؟

کد خبر: ۱۱۲۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 01 July 2022

تولید کارخانه ژاپن در ماه می، بیشترین افت ماهانه را در دو سال اخیر به ثبت رساند زیرا قرنطینه‌های کووید-۱۹ چین و کمبود نیمه هادی‌ها و سایر قطعات به تولیدکنندگان آسیب زد و به نشانه‌های نگران‌کننده‌ای برای اقتصادی که در تلاش برای بهبود قوی است افزود. این کاهش همچنین چالشی را که سومین اقتصاد بزرگ جهان در غلبه بر اختلالات عرضه و قیمت بالای مداوم مواد خام و انرژی با آن مواجه است را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، داده‌های رسمی نشان داد که تولید کارخانه‌ها در ماه می ۷.۲ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت زیرا تولید اقلامی مانند اتومبیل و همچنین ماشین‌آلات الکتریکی و چندمنظوره به شدت کاهش یافت. این کاهش که شدیدترین کاهش ماهانه از زمان افت ماهانه ۱۰.۵ درصدی در ماه می ۲۰۲۰ را نشان داد، بسیار بیشتر از کاهش ۰.۳ درصدی بود که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند.

مارسل تیلیانت، اقتصاددان ارشد ژاپنی در کپیتال اکونومیکس گفت: افت تولید صنعتی در ماه می نشان می‌دهد که بهبود ژاپن باز هم ناامیدکننده است.

وی افزود: عقل سلیم نشان می‌دهد که کمبود عرضه مقصر اصلی است. با این حال، این واقعیت که موجودی انبارها علیرغم کاهش تولید به طور کلی پایدار بودند، نشان می‌دهد که تقاضای ضعیف نقش مهمی ایفا می‌کند. این داده‌ها یک روز پس از آن منتشر می‌شود که تویوتا موتور، بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش، اعلام کرد که هدف کاهش تولید جهانی خود در ماه می را از دست داده است.

تویوتا در ماه گذشته ۶۳۴ هزار و ۹۴۰ دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید کرد که در مقایسه با هدف خود برای حدود ۷۰۰ هزار دستگاه که ۵۰ هزار دستگاه از ۷۵۰ هزار دستگاه در اواسط آوریل به دلیل محدودیت‌های همه‌گیری در شانگهای کاهش داده بود.

در حالی که فعالیت در بخش خدمات ژاپن تا حدودی به دلیل افزایش خفیف هزینه‌های پس از همه‌گیری رو به افزایش است، بخش تولید این کشور با فشار ناشی از اختلالات تامین قطعات و تراشه‌های فناوری پیشرفته مواجه است.

رویترز عنوان کرد که دولت ارزیابی خود از تولید صنعتی را کاهش داد و گفت که در حال تضعیف است. تولیدکنندگانی که توسط وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت مورد بررسی قرار گرفتند، انتظار داشتند که تولید در ژوئن ۱۲ درصد افزایش یابد و پس از آن در جولای ۲.۵ درصد افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار