«زمانی» که با همراهی و همفکری دولت و مجلس هدر نرفت!

اما همان گونه که تعامل و همفکری بین قوا امری منطقی بوده، استقلال و قوا هم قاعده و اصل لازم الاجرایی بوده و در این میان، نباید انتظار داشت که این همراهی و همفکری، رنگی از تبعیت محض به خود گرفته و صد در صد قوا را مسلوب الاختیار نمود و اگر مجلس یا نمایندگان مجلس در صدد سوال و استیضاح از وزیر یا مقام دولتی برآمدند، آن را نشانه تقابل این دو نهاد دانست.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 30 June 2022
«زمانی» که با همراهی و همفکری دولت و مجلس هدر نرفت!

تابناک: از طرف روسای قوا به ویژه روسای مجلس یازدهم و دولت سیزدهم، بار‌ها بیان شد که همفکری و همراهی قوا و دستگاه‌ها، مبنا و قاعده اساسی در جهت حل مشکلات مردم بوده و باید ضمن رعایت اصل تفکیک قوا از نظریات دیگر دستگاه‌ها در راستای حل مشکلات به طور کامل بهره ببرد. همچنین همان گونه که اجرای قوانین و مقررات و سیاستگذاری‌های خرد و کلان و عزل و نصب‌ها در حیطه اختیار مدیران دولتی بوده، تذکر و سوال و استیضاح جزو وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس بوده و آن‌ها می‌توانند در این زمینه بر اساس وصف نمایندگی خود عمل کنند.

با توجه به شرایط موجود و برخی مشکلات حاکم بر جامعه ـ که برخی هم از گذشته تاکنون وجود داشته و ریشه و علل آن را باید از قبل دنبال کرد ـ نمایندگان مجلس یازدهم در ماه‌های اخیر به دنبال این بوده اند که با بیان تذکرات صریح و انتقادات خود، موضوعات و مشکلات را به گوش مسئولان دولتی رسانده و از سوی دیگر هم مدیران و مسئولان دولتی در این مدت با حضور در جمع نمایندگان آنان را از آخرین تحولات و محدودیت‌ها و فرصت‌ها آگاه ساخته و این تعامل و همراهی موجب شده تا نظام حکمرانی کشور از توان بیشتری برای حل مصائب موجود در جامعه برخوردار باشد.

اما همان گونه که تعامل و همفکری بین قوا امری منطقی بوده، استقلال و قوا هم قاعده و اصل لازم الاجرایی بوده و در این میان، نباید انتظار داشت که این همراهی و همفکری، رنگی از تبعیت محض به خود گرفته و صد در صد قوا را مسلوب الاختیار نمود و اگر مجلس یا نمایندگان مجلس در صدد سوال و استیضاح از وزیر یا مقام دولتی برآمدند، آن را نشانه تقابل این دو نهاد دانست.

استیضاح وزیر صمت یکی از موضوعات مهم میان دولت و مجلس بود که از سال گذشته شروع شد و تا همین جلسه اخیر مجلس در جریان بود و به یکی از محل‌های نزاع و اختلاف بین دولت و مجلس تبدیل شده بود، اما شاهد بودیم که همین امر توسط همراهی و همفکری مناسب مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس به گونه‌ای حل و فصل شد که از اتلاف وقت زیادی جلوگیری کرد.

اینکه استیضاح یک وزیر حق مسلم نمایندگان مجلس بوده کاملا انکارناشدنی است؛ اما اگر نیت از این استیضاح اصلاح امور گذشته و تعیین راهبرد‌های جدید برای اقدامات آینده باشد، قطعا می‌توان با برخی از اقدامات تکمیلی بدون اتلاف وقت و سریع موضوع را تعیین تکلیف کرد؛ بنابراین، از آنجایی که دولت و مجلس بر تفکیک وزارت صمت و تشکیل دو وزارتخانه به تفاهماتی رسیده بودند و قرار بود که این امر از سوی دولت و مجلس پیگیری شود، لذا استیضاح و برکناری وزیری که معلوم نبود آیا در دو ماه آینده، قرار است دوباره به مجلس معرفی شود یا نه نتیجه‌ای جز اتلاف وقت نظام حکمرانی کشور نداشت؟

اینکه گفته می‌شود این امر ممکن بود موجب اتلاف وقت نظام حکمرانی کشور شود، از این جهت قابل تامل است که اگر حتی با رفتن فاطمی امین از وزارت صمت و تعیین سرپرست به مدت دو ماه یا سه ماه، باید مجددا بعد از این مدت نفرات جدیدی معرفی می‌شد، اما به جای این اقدامات دولت و مجلس تصمیم گرفتند به جای صرف نیرو و زمان خود بر این امر، این مدت را صرف تفکیک وزارت صمت و تشکیل دو وزارتخانه نموده و از این جهت بهتر بتوانند نسبت به اصلاح روند‌های غلط گذشته و تعیین اقدامات اثر گذار آینده عمل کنند.

استقبال دولت از همراهی مجلس

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: ما وزارت صنایع معادن و وزارت بازرگانی را خواهیم داشت و بر اساس بررسی‌ها، شکل‌گیری وزارت بازرگانی، ضرورتی است که با توجه به التهابات ماه‌های گذشته در بازار و نیز نوسانات قیمت‌ها، این کار باید انجام شود.

محمد حسینی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در مجلس، قبل از این دولت مطرح بوده و تصویب شده و به شورای نگهبان رفته و الان در کمیسیون اجتماعی مجلس است. مجلس هم نظر دولت را خواست که بررسی کردیم و دیروز در مجلس مطرح شد، اگر دولت لایحه دهد، مجلس آن را در اولویت قرار خواهد داد.


معاون پارلمانی دولت افزود: از نمایندگان تشکر می‌کنم که در بحث استیضاح وزیر همکاری خوبی داشتند و در کمیسیون صنایع که بحث مطرح شد، بسیاری از استیضاح‌کنندگان قانع شدند و استیضاح را هم پس گرفتند. روز پنجشنبه آقای رئیس‌جمهوری دیداری با نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ دارند که در آن هم مباحث مهمی مطرح خواهد شد. ما در گذشته هم با مجامع استانی جلساتی داشتیم و غالب این مجامع با رئیس جمهوری جلسه داشتند که قرار شد این تعاملات روز به روز بیشتر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۱
باشه، پذیرفتیم
پاسخ ها
ایرانی شرمنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
متاسفانه به تجربه علمی و عینی و قبلی و مکرر گذشته مشابه ثابت شده است

که هر زمان دولت و مجلس از یک اقلیتی که در بین مردم کمترین علافه و اعتماد و اعتبار را داشته اند

کار کشور و مردم به مشکلات جدی ناشی از سوء مدیریت و اشتباهات بزرگ و خسارات و ضرر های متعدد بزرگ و عدم نظارت و فساد ختم شده است

نمونه واضح آن همزمانی دولت نهم و دهم احمدی نژاد

با مجالس هفتم و هشتم به ریاست حداد عادل و لاریجانی بوده است

ولی متاسفانه ما جزو معدود کشورهای جهان و تنها کشور منطقه هستیم

که از اشتباهات مکرر و بزرگ قبلی خودمان درس نگرفته

و با اصرار و پافشاری بر اشتباهات بزرگ و مکرر گذشته ، بازهم در راه خطا میرویم !!!!؟؟؟
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
باتشکر از سایت وزین تابناک لطفا همه این افرادهای کامنت نویس را سریعتا و فوریتا دستگیر و روانه زندان کنید تا زودتر اعدام شوند
این وسط دولت و مجلس مهمه
مردم مهم نیستن که دو سه ماهم شدیدا زجر بکشن که فاطمی امین وزیر باشه هر روز یه میلیون میره رو قیمت خودرو و اقلام
مگه مهمه فقط رضایت دولت مهنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
موقع حرف زدن یه نفس هم بگیر خیلی چیزها یادت بیاد مگر اون روحانی نبود که مار را با خاک یکسان کرد مگر اون مجلس ششم نبود که همه افراد اون الان توی شبکه های فارسی زبان هستند این جوری که میگیری مشخص البانی تبار هستی استاد
یعنی واقعا شما فکر میکنید دستگاه های کشور مستقل هستند!! جدی این بازی ها را باور دارین؟ این فقط یک دکور هست.. مثل این هست بگیم این دست راست با اون دست چپ دو مسیر جداگانه میرود.. هر دو در یک بدن هستن و یم طرف میرن.. این حرفا چیه
آنها که به مردم می گفتند درست انتخاب کنید تا مشکلات حل شود الان باید پاسخگوی این همه مشکل که برای ملک و ملت درست کرده اند باشند.
مجلسی ها با طوماری که برای رئیسی فرستادند تا کاندیدا شود، حیثیت خود را زیر سوال بردند و الان هم گرفتار همان رفتار تستجیده هستند.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
درود بر تابناک


امیدوارم از خواب غفلت بیدار شی
این چرندیات چیه که بهم می بافید!!! یک روز ادغام وزارتخانه و تا دو سال هر کس انتقاد کرد می‌گوییم در حال ایجاد ساختار هستیم! یک روز تفکیک وزارتخانه ، یعنی از وزیر در خصوص عملکرد ضعیف و ناشیانه سوال میکنند ، می‌گویند میخواهیم تفکیک کنیم دو تا وزارت درست کنیم. آقای رییس جمهور شما فردی را برای احراز پست وزارت صمت معرفی کردید و از توانایی او دفاع کردید. حال میگویید مشکل ساختاری دارید؟ یا قبلا نمیدانستید یا الان بعلت ضعف وزیر میخواهید از موضوع فرار کنید. اون کاری رو که یک سال دیگه انجام بدید و قبول کنید نیروهای معرفی شده ناتوان هستند، الان قبول کنید و برای مملکت مشکل درست نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
خود رییس جمهور نمی دانست.مشاور هم ضغیف بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
اصل مشکل اینجاست که ظاهرا رئیس دولت را مردم انتخاب میکنند ولی در صورت عدم کفایت رئیس دولت دیگر مردم قادر به برکناری او نبوده و نیستند و بایستی 8 سال او را تحمل کنند و اگر تاکید میکنم اگر نمایندگان همین مردم بخواهند اقدامی کنند جلوی آن گرفته میشود و اعلام میشود تا پایان کار بمانند
تصور عموم مردم از یک دست شدن حاکمیت ( مجلس ، شهرداری، قوه قضائیه، دولت، شورای نگهبان و ...) این بود که مشگلات معیشتی مردم حل شود مشگلات زندگی حل شود مشگلات مسکن رو به سمت حل شدن باشد تصمیم گیری ها به سمت و سوی ازدواج اسان جوانان باشد خودرو ارزان شود و هزاران آرزو ولی بعد از یک سال از کار دولت چی نصیب مردم شد زندگی 2 پله سخت تر شد اعتراضات بیشتر شد نا آرامی بیشتر شد حقوق بازنشستگان با گذشت 4 ماه از سال حل نشده از مرغ و روغن و ماست و گوشت و برنج گرفته تا خودرو و مسکن و اجاره مسکن و پیچ و مهر و لوازم خانگی همه افزایش قیمتی که در طول 10 سال باید انجام میشد در عرض 4 ماه انجام شد ظاهرا مردم نباید روی خوش ببینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
در عوض قراره به مشکلات اساسی تر بپردازن مل گشاد شدن مانتوی خانمها ، مردها دیگه نباید منشی زن داشته باشن وبرعکس ،
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
خب تصورت اشتباه بوده حاج محسن. گفتیم اینا حرفه ولی شما فکر میکردین خبریه، نه داداش اینا قبلا امتحانشون رو پس داده بودن
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
صبر داشته باش برادر . دولت بی برنامه روحانی هشت سال وقت دادید از رئیسی برای یک سال توقع شق القمر دارین. اقدامات زیرساختی و اصلاحی خوبی صورت گرفته. کنترل کسری بودجه کنترل اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی کنترل رشد نقدینگی افزایش درآمد های مالیاتی...قطعا در میان مدت آثار این اقدامات رو توی کاهش تورم میبینید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
فرید خان همین مدت کافی است مهم طرز فکر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
آقای فرید

در حالتی که ساختاری سالم باشه، این حرفها و نتایجی که بر شمردید می‌تونه درست باشه،. اما در شرایط موجود و با این مسئولین اگر هم قراره چیزی بمونه صرف بهبودی اوضاع مردم نمیشه، بلکه می‌ره تو حسابهای شخصی و اهدافی که نتیجه ای برای مردم ندارم

امیدوارم حداقل وجدان پذیرش واقعیت رو داشته باشید

یاحق
در بحث استیضاح پس از استماع و گزارشات وزیر در مجلس دلیل مشکلات و بن بستها و احتمالا کارشکنیها و سومدیریتهای وزارت مورد نظر کاملا مشخص شده و راه جهت داوری و قضاوت و تصمیمات درست نمایندگان و اطلاع از بسیاری از حقایق درمدیریت آن وزارتخانه هموار میگردد. در صورتیکه با استفای نماینده راه برای کشف دلایل ناکارآمدی وزیر برای همیشه بسته میشود. درست مانند محاکمه جنایتکار در دادگاه جهت بررسی دلایل جرم و اقدامات لازم بعدی که در صورت پذیرفته شدن جرم توسط مجرم و استنکاف از محاکمه شدن عملا اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد.
فکر هم دارید مگه؟
با سلام واحترام
چند پیشنهاددرخصوص نظرسنجی به "مدیریت محترم سایت تابناک" جهت بهبود واطمینان بیشتر از نتایج نظرسنجی.
-به گزینه های ارائه شده،گزینه هیچکدام را اضافه کنید
-یک گزینه تحت عنوان سایر گزینه های پیشنهادی،جهت درج گزینه مورد نظر مردم اضافه کنید
-درخصوص موضوعات مهم ترکشوربرای مردم ، نظیر درجه رضایتمندی مردم از دولت، نهادهای انتصابی(صداوسیما،قوه قضائیه و...) ورابطه با آمریکا و برجام نیز نظر سنجی کنید.
با تشکر
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
و در نهایت نتایج نظر سنجی رو بدین دست سانسورچی تابناک و هر چی خواستین منتشر کنید
وقتی که مجریه تشخیص قانون شده ی مقنن را اجرا نمیکند .

اسمش را چه باید گذاشت .
و وقتی مجریه کاستی تصمیمات خود را به گردن مقنن می اندازد و راه صحیح اصلاح قانون
را تقاضا نکی کند اسمش را چه میتوان گذاشت .
آیا اینکار همدلی است یا خودسری ...
اندر حكايت همراهي و همفكري دولت و مجلس !
------------
ياد باد زماني كه كودك بوديم و دانش أموز مقطع سوم ابتدايي ... در آن روزگاران هر روز كتاب ها و دفتر ها يمان را روي هم جفت مي كرديم و بعدش هم يك تكه كش به شكل + كه به دور آن ميداديم و براي كسب علم و دانش رهسپار مدرسه مي شديم ، در حالي كه در مسير مدرسه تكه ناني هم كه در جيب مان گذاشته بودند ، به نيش مي كشيديم !! در آن سال در كتاب فارسي ، شعر بسيار معروفي بود و يا شايد هنوز هم باشد از شيخ اجل سعدي شيرازي به عنوان « ميازار موري كه دانه كش است » !! و ما دانش آموزان آن شعر و ديگو شعرهاي كتاب را از حفظ مي كرديم و سر كلاس تند و تند مي خوانديم و يك نمره ٢٠ هم مي گرفتيم ...شاد و خندان ! ... و بنده خوب يادمه وقتي در خانه آن را براي مرحوم ابوي خواندم ، أن مرحوم مغفور قول داد كه يك بسته مداد رنگي شش تايي كوچولو ، به عنوان جايزه برايم بخرد !! چون به نظرم آمد كه پدر از اين چند بيت شعر خيلي خوشش آمده است ، چون به وقت خواندن آن ، چشمانش را بسته بود و سرش را مدام به علامت تاييد تكان مي داد !! اما ما كودكان معصوم در آن سن و سال چه مي دانستيم كه استاد سخن پارسي ،سعدي شيرازي در اين شعر چه دُرّفشاني كرده و چه رهنمود هايي به همه ما آدميان ارائه نموده است ! مخصوصاً بيت آخر شعر ، كه به نظرم بايد تمام سياستمداران و رؤساي جمهور و پادشاهان ونخست وزيران و وزيران و ديگر مسئولين من جمله نمايندگان مجالس و پارلمان ها ، در تمامي ممالك ، كه گويا تعداد كشوره به ٢٠٠ مي رسد ،... و حتي دبير كل يازمان ملل در هر سال و دوره اي ،، آن سفارش سعدي شيراز را آويزه گوش قرار دهند و اين پند و يا سفارش اين شاعر بزرگ ادب پارسي را به گوش جان نيوشند كه فرموده :
« خدا را بر آن بنده بخشايش است
كه خلق از وجودش در آسايش است » !!
به نظر شما اين بيت از شيخ اجل بهتر نيست كه با آب طلا نوشته شود ، با آب طلاي ناب ؟ و درسر درِ سازمان ملل هم نصب شود ، چرا كه ما اطفال هشت يا نه ساله ابتدايي ، سن و سال مان اجازه نداد تا فرمايش سعدي بزرگوار را به گوش جان بشنويم ، و آن را « هضم فكري » نماييم ، اما اميد است كه سياستمداران همه ممالك ، روي اين كره ارض ، آن را آويزه گوش نمايند و در خدمت به خلق خدا برگ هاي زريني به تاريخ ممالك خود بيفزايند -- و يا حداقل به عنوان يك باقيات الصالحاتي -- كه بازهم به قول سعدي شيراز :
« نام نيكو گر بماند زآدمي
به كزو ماند سراي زرنگار » !!
رحمت الله عليه !!
بله برادر ، يك بار ديگر اين بيت پرمعني وپر مفهوم كه به نظر مي آيد نقطه نظرات سياسي اين شاعر بزرگ
ايراني هم باشد !!! مرور كنيم :
« خدا را بر آن بنده بخشايش است
كه خلق از وجودش در آسايش است » !! ... رضوان الله عليه !!
بله دولت با همکاری و لاپوشانی مجلس تورم را اینقدر بالا آوردندمیدونیم اینو شکی درش نیست
راست میگن با همدیگر اوضاع مملکت به این روز انداختن وقتشان هم هدر نرفت فقط یه سفر برن ترکیه استراحت کنند
کدوم زمان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه چیز به هدر رفته!!!!!!!!!!
--- واي واي واي !! ... واي !
-- چيه حبيب آقا ؟ ... نكنه خداي نكرده دوباره ديكس ت عود كرده نه ؟
-- نه برادر ! .. نه ... شكر خدا ديسكم طوري نشده ! ... ميگم شنفتم رئيس جمهور رفته با پوتين عكس
گرفته ... حالا هم دارن با هم قدم ميزنن ... واي واي ... پوتين كه ديگه رسواي خاص و عامه ... رسواي
خلق و ماخلقه ... منفوره ... بد نامه ... چي گفتي حسين آقا ؟ ... پوتين نيست ؟ ... قاليباف خودمونه ؟ عجب ! حسين آقا ديگه چش و چارم درست نمي بينه . بايد حتماً عينكي بشم ... در اسرع وقت .. فكر كردم كه پوتينه ...خدا را شكر كه پوتين نيست ... كدام عكس حسين آقا ؟ ... رئيسي داشته با پوتين روبوسي ميكرده ؟ ان هم در انظار جهانيان ، در آغوشش گرفته ؟ ... شوخي نكن حاجي حسين ...واي واي ... صد واي واي ...هزار واي ... هزار و صد واي ...
تابی جون ازفرمول انیشتین سردراوردیم ازفرمول سایت تابناک درموردچگونگی انتشارپیامها سردرنیاوردیم.
مجلس کیلویی چند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
سر کوچه محمود اینا ارزونتره
با این تغییرات سطحی هیچ چیز درست نمی شه
کشور حتی چند سطر واضح برای اینکه می خواهد چیکار کند ندارد البته هزاران سطر غیر واضح دارد
مجلس دنا سوار
اگر در تمام دولت‌ها ومجالس قبلی استیضاح به موقع انجام می‌گرفت ومردم با شفافیت پیگیری می کردند وبه دنبال مطالبات قانونی خود بودند الان مملکت به این وضع گرفتار نمی شد و رانت وفساد جامعه را در بر نمی گرفت .مجلس به اصطلاح انقلابی نیز همان راهی را می‌رود که نمایندگان دوره های قبل رفتند واسمش را می گذارند همراهی مجلس و دولت. یا بهتر می توان گفت ماست مالی
تخلفات.
انصافا عجیب قوایی داریم دکتر رییسی و پروفسور قالیباف
انصافا سکان هدایت مملکت بدست چه نخبگانی افتاده . باید مراقب باشیم ندزدنشون
والا انگاری داستان لیلی و مجنون و امیر ارسلان نامدار رو نوشتی ... من فقط یه چیز رو میفهمم ولا غیر... میدونی چیه؟ ترس من و امثال من فقط اینه که صاحاب خونه نگه دوبرابر اجاره بده یا پشو.. چون به ماشین نو و خارجی دیگه امیدی نداریم.همین تیبا مدل ۱۰ سال پیش رو بتونیم تعمیر موتور کنیم و سوار بشیم شق القمر کردیم... فقط چرند میگین. فقط.. حرف هیشکی رو هم قبول ندارین.. رهبری گفت.اقای رئیسی گفته.بداد مستاجر و قشر ضعیف باشین. بودین؟ نه!هستین؟نه،همین.
این دولت مجلس کاندیدای بدترین دولت مجلس دوران بعد انقلاب میتونه به خودش اختصاص بده
هیچ وقت اوضاع به این خرابی نبوده
اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی از هر جهت وضعیت خراب است.

هر وقت این را اعلام کردند معلوم است درک درستی وجود دارد.
اتحاد کردند که فشار روی ملت را زیاد کنند
تاسیس وزارت واردات باعث نابودی تولید داخل و افزایش بیکاری مخصوصا بیکاری کشاورزان میشه
ما از اقای رییسی توفع دیگه ای داشتیم ولی داره همون راه روحانی رو میره
خدا رحم کنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار