بازدید 14717
۹

اظهارات معتمدآریا درباره اهانت‌های بی‌سابقه به سینماگران

فاطمه معتمدآریا با اشاره به حاشیه‌های اخیر جامعه فرهنگی کشور، در مورد ضرورت بازنگری در اخذ مالیات از هنرمندانی که درآمد محدودی دارند ، تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 18 June 2022

به گزارش «تابناک»، رییس انجمن بازیگران سینمای ایران در گفت‌وگویی با ایسنا درباره مشکلات مالیاتی صنوف سینمایی و نیز بعضی حاشیه‌های اخیر بیان کرد: مدتی است که جامعه فرهنگی کشور بخصوص سینماگران به طرزی بی‌سابقه و عجیب از هر سو مورد تهمت و اهانت قرار گرفته‌اند و متاسفانه درچنین فضای آشفته‌ای ، پرداختن به مشکلات معیشتی و صنفی بسیار سخت‌تر از گذشته شده است.

وی افزود: مسئله مهمی که این روزها درگیر آن هستیم و موجب نگرانی جدی بازیگران شده، میزان سقف مشمول معافیت مالیاتی بازیگران سینما است. شکی نیست که دریافت مالیات کاری درست و اصولی است و باید شامل همه نهادها و اقشار جامعه متناسب با درآمدشان باشد. البته در بیشتر جاهای دنیا فعالیت‌هایی مثل امور فرهنگی و خیریه کم و بیش مشمول معافیت‌هایی هستند و تا سال گذشته نیز هنرمندان کشور ما از این معافیت برخوردار بودند؛ اما در سال‌های اخیر با نمایش ظواهر زندگی و وضعیت مالی معدودی از دست اندرکاران سینما خصوصا بازیگران، تصویری غیرواقعی از وضعیت اقتصادی و درآمد این قشر از جامعه هنری کشور به جامعه ارائه شده است که هیچ ربطی به شرایط واقعی زندگی صدها بازیگر عضو انجمن بازیگران سینمای ایران ندارد؛ اکثریتی که حقوق‌بگیر ثابت جایی نیستند و ممکن است یک سال کار کنند و سال دیگر کاری نداشته باشند و بدون کمترین اندوخته‌ای نگران بیکاری‌های فراوان و دوران از کار افتادگی خود هستند.

معتمدآریا با تاکید بر اینکه «صحبت من تجدید نظر درمورد سقف معافیت مالیاتی اکثریت بازیگران کم درآمد سینماست»، ادامه داد: سقف درآمد معاف از مالیات بازیگران سینما باید تغییر کند و سقف معقول و منطقی متناسب با هزینه‌ها و درآمد آن‌ها با مشورت کارشناسان و با حضور نمایندگان نهادهای صنفی سینمایی کشور تعیین شود. درحال حاضر این خواسته با جدیت از طرف نمایندگان انجمن بازیگران سینما و خانه سینما در حال پیگیری است.

رییس انجمن بازیگران سینمای ایران در مورد شنیده‌هایی مبنی بر برخوردهای نامناسب برخی مسئولان و کارکنان حوزه‌های مالیاتی با بازیگران گفت: برخوردهایی با همکاران من شده که در شأن جامعه هنری کشور نیست. مثلا از یک بازیگر قدیمی و شناخته شده که به حوزه مالیاتی مراجعه کرده، خواسته بودند ثابت کند بازیگر است! یا در مواردی افرادی از دارایی با بعضی از همکارانم تماس گرفته‌اند و با لحن ناخوشایند و سخت‌گیرانه خواستار پرداخت بدهی مالیاتی شده اند. به نظرم سازمان امور مالیاتی نیاز به ایجاد یک بخش کاملا مستقل برای هنرمندان و آموزش بیشتر کارکنان برای برخورد با اقشار مختلف متناسب با حرفه‌شان دارد، چون برخورد با کسانی که شغل‌شان پول و تجارت است و در امور مالیاتی با تجربه هستند نسبت به افرادی که زندگی‌شان صرف فعالیت‌های هنری بوده و اکثرا هیچ اطلاعی از مقررات اداری و مالی ندارند باید متفاوت باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۹
ببخشید خانم معتمد آریا حرف شما درست ولی چرا یک کارمند که حقوقش روی 7 میلیون یا این گرانی مالیات بدهد ولی بعضی از افراد این جامعه نه مثل پزشکان که با هزار دروغ و کلک یا بهانه نداشتن دستگاه را دارند یا پول را به نام یک نفر دیگر کارت به کارت میکنند . یا بازیگران که تا فیلم بازی میکنند یاد دادن مالیات نیستند ولی وقتی نقش کم رنگی دارند و در امدی ندارند یاد مالیات ندادن می افتند ولی یک کارمند یا کارگر تا مهر حکم استخدامیش خشک نشده باید مالیات بدهد . چرا تا وقت حرف منافع شخصی پیش میاد کشور را با جاهی دیگر دنیا مقایسه میکنید اما این مطلب را هم در نظر داشته باشید چند وقت پیش که روسیه تحریم شد همه بازیگران این کشور هم تحریم شدند اما در تحریم ایران فقط قشر بازیگر تحریم نشد و الان دارند برای جشنواره کن و..... مانور می دهند . این به نظر شما روشنفکر از کجا آب می خورد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
از استادان حق التدریس دانشگاه که حقوقشون ساعتی حساب میشه هم مالیات کم میشه
مگه تافته جدا بافته هستن که بخش ویژه داشته باشن؟ اتفاقا باید بیشتر از بقیه مالیات بدن چون درآمدهای جانبی زیادی براشون ایجاد میشه بخاطر موقعیت اجتماعیشون. مثلا توی تلویزیون یا مهمونی ها یا همایش ها که دعوت میشن کلی پول میگیرن ولی مالیاتشو نمیدن

آدمهای پرتوقع پر مصرف ولی کم بازده
بازیگران هم مثل همه مردم باید باید باید کاملا شبیه کارمندان و کارگران مالیات بدن . قانون شفافه و استثنا نداریم وقتی من کارمند بخشی از چندرغاز درامدم رو تا سی درصد باید مالیات بدم شماها هم باید باید باید مالیات بدین درست مثل من.
منم با نظرتون موافقم ولی اشتباهی منفی زدم
خانم معتمد آریا

کارمند و کارگر و معلم و استاد دانشگاه و سوپرمارکت و کلیه اصناف و .................... مالیات میدهند

چرا بازیگر و سینماگر و ... مالیات ندهد؟

چرا وکلا مالیات واقعی ندهند؟
آیا وکلای ما که به فرموده خودشان یک بال فرشته عدالت هستند درآمد واقعی خود را اعلام نمی کنند و به دلخواه از موکلشان پول گرفته درحالیکه طبق تعرفه دولتی مالیات می دهند؟
آیا این عدالت است؟
هر کسی که به هر نحوی فعالیتی را انجام می دهد که منجر به کسب درآمد می شود، بایستی مالیات آن را پرداخت کند. حتی هنرمندان و موسسات خیریه و مذهبی هم بایستی مالیات خود را پرداخت کنند.
مالیات اصولا درصدی از درامد هست. وقتی درامد شخصی کم باشه مالیاتش هم کمه. این دوستان نگران مالیات خودشون هستند همش میگن که بعضی از هنرمندها درامدشون کمه. فرمول مالیاتی که کارمندا هم میدن اینه که تا یه رقمی معاف هستند و از یه رقمی بالاتر درصدی از درامد را میدهند پس نیاز نیست کسی نگران افراد درامد پایین باشد.
بايد ماليات اخذ شود ... مگر اين عزيزان چرا از پرداخت محروم باشند ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس