بازدید 3533

فعالیت ادارات لرستان و کردستان با ۲ ساعت تاخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان گفت: بنا بر تصمیم جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان لرستان ، فعالیت ادارات دولتی در ۶ شهرستان استان روز سه شنبه با ۲ ساعت تاخیر آغاز شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶ 14 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست لرستان،"علی سالاروند" اظهار داشت: با توجه به ورود موجی از گرد و غبار به استان و بنا بر پیش‌بینی اداره کل هواشناسی و تحلیل نقشه های مربوطه، جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان موضوع آیین‌نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۳) قانون هوا پاک دوشنبه شب تشکیل و این تصمیم گرفته شد.

به گفته وی بنابر این تصمیم به منظور جلوگیری از آثار سوء پدیده گرد و غبار روز سه شنبه در شهرستان‌های خرم آباد، پلدختر، رومشکان، کوهدشت، چگنی و دورود تمام ادارات، سازمان‌ها، شرکت ها (بجز؛ مراکز بهداشتی و خدمات رسان و نظامی و بانک ها که بر اساس مصوبات شورای عالی بانک ها تصمیم گیری خواهد شد) با ۲ ساعت تاخیر و در ساعت ۹ صبح شروع به کار می کنند و در سایر شهرستان‌های استان شروع و خاتمه کار ادارات طبق روال معمول خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امتحانات دانش آموزان بعد از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود ، امتحانات طبق برنامه قبلی در تمام استان برگزار خواهد شد.

سالاروند به مردم این شهرها اوصیه کرد همه افراد جامعه بخصوص گروه‌های حساس و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیر ضرور خودداری نمایند و ورزشکاران از فعالیت های شدید ورزشی در محیط های باز و آلوده اجتناب نمایند.

ادارات و مراکز آموزشی برخی شهرستان‌های کردستان امروز با ۲ ساعت تاخیر شروع بکار می‌کنند

در همین حال، روابط عمومی استانداری کردستان، متعاقب صدور اخطار هواشناسی سطح نارنجی و با توجه به تداوم آلودگی هوا در برخی مناطق استان کردستان، تمام ادارات، سازمان‌های دولتی، بانک ها، دانشگاه‌ها و مدارس در سه شهرستان سنندج، سقز و دیواندره امروز سه شنبه ۲۴ خرداد با ۲ ساعت تاخیر آغاز بکار خواهند کرد.

این تصمیم به دنبال هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان کردستان و به واسطه تداوم آلودگی هوا در برخی مناطق استان، به پیشنهاد کمیته اضطرار آلودگی هوا و با تصویب ستاد مدیریت بحران استان گرفته شد.

در اطلاعیه کمیته اضطرار آلودگی هوا استان آمده است:

تداوم فعالیت ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها در این سه شهرستان پس از بررسی آخرین وضعیت جوی و پایش شاخص های کیفیت هوا، متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

توده گرد و خاک محلی که از عصر روز دوشنبه در کردستان ایجاد شده است امروز نیز ادامه خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل