بازدید 176427

کارزار مستمری بگیران تامین اجتماعی خطاب به قالیباف/ احضار وزیر رفاه به مجلس / عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: باید استدلال دولت را هم شنید / بازنشستگان تا بازگشایی مجلس صبر کنند

اوایل هفته جاری میزان افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی با تاخیری سه ماهه اعلام شد، با این تفاوت که با وجود قانونی مشخص درباره نحوه افزايش مستمری، دولت قائم به اختيار مجری‌گری خود تصميم گرفت. این اقدام دولت اعتراض بازنشستگان را در پی داشت؛ اعتراضاتی که از ابتدای سال و به دنبال تاخير چند روزه و سكوت دولت درباره علت واريز نشدن مستمری فروردين ماه، در تمام استان‌ها آغاز شده بود.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ 09 June 2022

کارزار بازنشستگان تامین اجتماعی خطاب به قالیباف/ احضار وزیر رفاه به مجلس / عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: باید استدلال دولت را هم شنید / بازنشستگان تا بازگشایی مجلس صبر کنند

تابناک : اوایل هفته جاری میزان افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی با تاخیری سه ماهه اعلام شد، با این تفاوت که با وجود قانونی مشخص درباره نحوه افزايش مستمری، دولت قائم به اختيار مجری‌گری خود تصميم گرفت. این اقدام دولت اعتراض بازنشستگان را در پی داشت؛ اعتراضاتی که از ابتدای سال و به دنبال تاخير چند روزه و سكوت دولت درباره علت واريز نشدن مستمری فروردين ماه، در تمام استان‌ها آغاز شده بود.

نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گویند هفته آینده وزیر رفاه و سایر وزرای مرتبط به مجلس دعوت می‌شوند تا درباره اقدام دولت و علت تفاوت میزان افزایش مستمری حدود 12 میلیون نفر بازنشسته و تحت تكفل سازمان تامین اجتماعی در سال 1401 توضیحاتی ارائه دهند. مصوبه هیات وزیران، مشابه همان افزایش پلكانی بود كه سال‌های گذشته هم توسط مجلس تصویب می‌شد منتها این‌بار دولت از محل بودجه عمومی این افزایش را لحاظ كرد كه اگر در لایحه بودجه 1401 این افزایش تدریجی را ندیده باشد، حتما امسال دچار مشكل و زیان خواهد شد.

فاطمه رحمانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با تابناک از برنامه مجلس برای تشکیل جلسه با وزیر رفاه و نمایندگان دستگاههای مرتبط برای حل این مشکل خبر داده و گفت: کمیسیون اجتماعی درحال پیگیری این موضوع است. باید این مصوبه را بررسی کنیم و دولت باید درباره علت آن توضیح دهد. در مرحله اول وزیر رفاه باید در این خصوص پاسخ دهد و در مراحل بعدی وزرای مرتبط دعوت خواهند شد.

کارزار بازنشستگان خطاب به رئیس مجلس

بعد از اعلام مصوبه نحوه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، کارزاری خطاب به رئیس مجلس تشکیل شد که محوریت آن درخواست لغو مصوبه هیئت وزیران بود. در متن این کارزار، خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: «همان‌طور كه مستحضرید سازمان تامین اجتماعی متعلق به كارگران و بازنشستگان آن بوده و یك سازمان بین‌النسلی است. به‌طوری‌ كه هر سال برای افزایش مستمری بازنشستگان یا تعیین حقوق كارگران تابع قانون كار و بیمه تامین اجتماعی، از طریق مصوبه شورای عالی كار و همچنین هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در این خصوص اقدام می‌شود. لذا سازمان تامین اجتماعی در این رابطه از منابع بودجه سالانه دولتی مستقل بوده و اخذ تاییدیه هیات وزیران دولت برای این مصوبه الزامی نیست. ما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، از مجلس محترم درخواست داریم كه تایید هر گونه مصوبه‌ای در رابطه با افزایش سالانه مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از ید دولت خارج شود تا منبعد از سال جاری صرفا مصوبه شورای عالی كار و هیات‌مدیره سازمان كافی و لازم‌الاجرا اعلام شود.»

بیشتر بخوانید 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: باید استدلال دولت را شنید

علی کارنامی بابایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت وگو با تابناک با اشاره به اینکه همگن‌سازی حقوق این صنف تجربه اول بوده است، تاکید کرد: مجلس به اجرای صحیح قانون تاکید می‌کند.

وی با اشاره به ماده 111 قانون تامین اجتماعی و ماده 41 قانون کار که مبنای تصمیم‌گیری و شاخص بیمه‌پردازی است برای روابط مزدی در حوزه بازنشستگان کارگری است، اظهار کرد: باید استدلالات دولت را هم شنید و نگرانی ها را هم درک کرد. باید با دولت مذاکره کنیم و توضیحاتی که درباره مبنای همگن سازی حقوق برای بسترسازی سیاست‌هایی که خود دولت مطرح می‌کند را باید بشنویم.

از سوی دیگر شاخص‌هایی که ما برمبنای بیمه‌پردازی با رویکردی که ساختارتامین اجتماعی درطول تاریخ قدمت تامین اجتماعی وجود داشته هم باید مد نظر داشته باشیم و از آن حمایت کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: قرار است بعد از بازگشایی مجلس در کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با این حوزه با حضور نمایندگان کارگری و بازنشستگی، تامین اجتماعی و دولت جلسه‌هایی صورت گیرد. در صورت رسیدن به نقطه هماهنگی بین مجلس، دولت و تشکل‌های کارگری باید اقداماتی داشته باشیم.

بابایی کارنامی با اشاره به اجرا شدن همگن‌سازی حقوق بازنشستگان پس از سالها، افزود: تشکل‌های کارگری و کارگران بازنشسته از ساختار تامین اجتماعی توقعاتی دارند و در طول دوره‌های گذشته به دلایلی توجه زیادی به حقوق آنها نشده است.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعی اواخر هفته جاری اعلام کرده بود حدود 70 درصد ستمری‌بگيران تامين اجتماعی، حداقل‌بگير بوده‌اند و حالا 30 درصد باقيمانده اعتراض دارند ؛ گروهی که حدود 10 میلیون تومان دریافتی داشته‌اند و طبق مصوبه هيات وزيران، مشمول افزايش برابر نشده‌اند، بلكه به ازای فاصله‌ای كه تا حقوق 10 ميليون تومانی دارند، از 10 تا 38 درصد به مستمری ماهانه‌شان اضافه می‌شود.

فعالان کانون‌های بازنشستگی می‌گویند 10 درصد افزايش مستمری ساير سطوح، مخالف با ماده 96 قانون تامين اجتماعي و تمام الزامات مزدی است و طبق این ماده، مستمری بازنشستگان بايد هرسال براساس ميزان افزايش هزينه‌های زندگی افزایش یابد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر تغییر کرد؟

وزارت رفاه در پی تصویب مصوبه اخیر پیشنهادی افزایش حقوق بازنشستگان، در یک جمع‌بندی کلی اعلام کرد که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس در مصوبه دولت آمده که حقوق حداقلی بگیران، بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بگیران بازماندگان سازمان تامین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد و با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و افزایش ۵۷.۴ درصدی را تجربه خواهد کرد، به نحوی که از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

بنابه این مصوبه، با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در تمام صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولینی که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدیدر نظر گرفته شده است. همچنین به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ۱۰ درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد؛ بنابراین افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه اخیر به قرار زیر است:

- گروه نخست یعنی حداقلی‌بگیران:
پایه حقوق این گروه که ۶۲ درصد کل بازنشستگان تامین اجتماعی را در بَرمی‌گیرد ۵۷.۴ درصد افزایش یافته و حداقل دریافتی آن‌ها به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌رسد.
- گروه دوم یعنی مستمری بگیران زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق:
پایه حقوق این گروه که ۳۲ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی را شامل می‌شود، ۱۰ درصد اضافه می‌شود و مبلغ کمک معیشتی ۶۵۰ هزار تومان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.
- گروه سوم یعنی مستمری بگیران بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق:
برای این گروه که تنها ۶ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی را شامل می‌شود، افزایش ۱۰ درصدی پایه حقوق اعمال خواهد شد.

همچنین برای هرسه گروه علاوه بر مبالغ فوق بر اساس شرایط، حق عائله‌مندی و حق اولاد واریز می‌شود که با فرض دو فرزند حدود ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. به این ترتیب می‌توان گفت که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۲۰۸
این مصوبه غیرقانونی است و باطل خواهد شد 100%
ولی جالبه است که حقوق بازنشستگی ای که کمی از حداقل بگیر بیشتر است مثلاً 3 میلیون و 800 هزار تومان است به حدود 5 میلیون تومان افزایش می یابد و از حداقل بگیر بسیار کمتر میشود و همچنین برای بقیه بازنشستگان موارد مشابه خواهد بود! برای رنجی از حقوق ها هم بعد از افزایش حقوق ها یکسان میشود با وجود بیمه پردازی متفاوت!!!
دولت با این مصوبه آنچنان عدالتی اجرا کرده که نگو!!!
هر دو از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد!
بنده به عنوان مستمری بگیر تامین اجتماعی به اقدام دولت معترضم اولا مگر دولت برای سازمان ردیف بودجه تعیین کرده است .دوما دولت خودش یکی از بدهکاران به تامین اجتماعی است. پس نباید در تصمیم شورای عالی کار و هیئتت امنای تامین اجتماعی دخالت کند .ومجلس حتما می بایست دولت را مجبور به انصراف کند
برای احقاق حق باید فیام عمومی صورت گیرد
اقای وزیر و رئیس تامین اجتماعی وبقول خودتان دولت مردمی این عند نا مردمی است که شماها دارید پیاده سازی می کنید فقط حرف می زنید زره ای درایت ومدریت و حساب کتاب بلد نیستید این چه نوع مدیریتی است که دارید پیاده می کنید
آقای وزیر کار بجای خواندن متن قانونی مواد 96 و 111 تأمین اجتماعی جلد کتاب قانون را مستند می کند برای اجرای دقیق قانون!!!!
طبق ماده 96 حقوق کلیه بازنشستگان باید براساس هزینه های زندگی افزایش یابد که قطعاً برای سال 1401 این مقدار بیش از 60% است که اگر این افزایش بدرستی انجام گیر بطور خودکار ماده 111 نیز رعایت شده و اجرا شده تلقی خواهد شد و این ماده اصلاً میزان افزایشی را برای بازنشستگان تعیین نمی کند و فقط هشدار می دهد با افزایشی که از طریق ماده 96 برای تمامی بازنشستگان اتفاق می افتد حقوق بازنشستگان حداقل بگیر نباید کمتر از حقوق کارگر حداقل بگیر باشد که با اجرای درست ماده 96 این امر محقق میشود.
جالب است دولت در مصوبه خود حق بیمه پردازی بازنشستگان را پایمال کرده و با اینکار به شاغلان هشدار می دهد هر چقدر حق بیمه بیشتری به تأمین اجتماعی پرداخت نمایند حقوق بازنشستگی کمتری دریافت خواهند نمود!
در ماده 96 اصلاً حقوق بازنشستگان به چند دسته تقسیم بندی نشده و متأسفانه تأمین اجتماعی در چند سال اخیر برای فرار از افزایش قانونی حقوق بازنشستگان از ماده 111 سوء استفاده کرده و حقوق بازنشستگان را به چند دسته غیر قانونی مثل حداقل بگیر و غیره تقسیم نموده! که امسال دولت بدعت تازه ای ایحاد کرده خود رأساً اقدام به افزایش حقوق ها کرده است!
اگر حقوق ها واقعاً براساس ماده 96 بدرستی برای کلیه بازنشستگان افزایش می یافت الان عدم قدرت خرید بازنشسته حداقل بگیر حربه ای برای افزایش های ناعادلانه حقوق بازنشستگان قرار نمی گرفت!
این تصمیم دولت اولا برای تفرقه اندازی بین بازنشستگان بوده است ثانیا بی عدالتی را به بالاترین سطح اعمال کرده است ثالثا مداخله در تصمیمات شورای عالی کار کرده است .
دولت انقلابی یارانه ام را قطع کردید حقوقم را ده درصد افزایش دادید قیمتها را چند برابر کردید حالا اگر اعتراض کنم که میشوم مزدور دشمن اگر داد نزنم باید شرمنده خانواده باشم شما انقلابیون بگویید که چکار کنیم
هر شب که می خوابیم صبح بیدار میشم مصل اصحاب کحف می مونیم همه قیمتها بالا رفته احمقها من ده درصد تورم دارم که ده درص حقوقم زیاد کرین هر چه بیسواد جمع شدن تشکیل هیئت دولت دادن
دولت بیخود میکند بخواهد در باره بازنشستگان توضیحاتی در مورد همگن سازی ارائه دهد و همینطور تو که داری زمینه چینی میکنی برای توجیه کردن عمل خلافی که صورت گرفته
عضو ......................؟!
یکی به نعل زده و یکی به میخ؟!
کار غیر قانونی ، غیر قانونیه ؟!توجیه نداره؟!
بازنشستگان وشاغلین وکارگران وخلاصه همه حقوق بگیران با اصرارشدیدتقاضای اضافه حقوق دارندوچنان دولت راتحت فشارقرارمیدهندکه تسلیم شود وظاهراًدل متقاضیان شاد وشنگول شودغافل ازاینکه دولت مجبوراست همزمان باموافقت با افزایش حقوق متقاضیان دستورچاپ اسکناس بدون پشتوانه هم صادرگردد واثر افزایش حقوهااگرظرف چندروزنه ظرف کمترازسه یاچهارماه کاملاًباطل شود حالا اگربجای تقاضای افزایش حقوق تقاضای ثبات قیمتهاباشد واگربجای التماس به دولت برای افزایش حقوق افرادی که سالم هستند وقادربه انجام کاری اضافی هستند کاردیگری هم بکنند ثروتشان بدون بی ارزش شدن پولشان اضافه میشود چون اضافه حقوق همان آبنبات چوبی استکه دل کودکان راموقتاًشادمیکندآنانکه بخواهند بفهمند عرض اینجانب رافهمیدند میشودقسم خوردکه در کشور های حتی عقب مانده هم چنین نیست که تعدای ازکارمندان عزیزماصبح که سرکارمیروندتا درمحل کارودرزمان کارشان صبحانه میل نکنندوظهرهم نهارمیل نکنند ونصف بیشتروقتشان رابابگووبخندباهمکارانشان نگذرانندآماده کاروخدمت رسانی نمیشوند که جزکشورخودمان چنین طرز کارکردنی معمول نیست البته کارمندان باوجدان وسخت کوش بسیارداریم ولی تعدادشان بشدت روبکاهش است ‌اکثریت اهل کارنیستیم اضافه حقوق هم میخواهیم آنوقت کله هم میکنیم که اینجا بداست وهمه جای دیگر دنیاخوب!
آقای بابایی از پیگیری شما کمال تشکر را دارم در حال حاضر عدالت سازمان در آینه که هر کس پول بیمه بیشتری پرداخت کرد کمتر بگیردوبالعکس آیا واقعا عدالت اجرا شده آقای وزیر باید جوابگو باشد مدیونی همه ما بازنشستگان گردنشماست
تورم رسمی اعلام شده حدود ۵۰ درصد
تورم واقعی بیش از ۳۰۰ درصد
افزایش حقوق بازنشستگان ۱۰ درصد !!!!
اقای رییسی اینست عدالت اجتماعی دولت شما ؟؟!!!!
خواسته ما بازنشستگان تامین اجتماعی فقط اجرای قانون است دولت محترم اول چهارهزارمیلیارد تومان بدهی خود را به سازمان پرداخت کند ريال 25 درصد باقیمانده همسان سازی حقوقمان را از سال 1400 با عقب افتادگی آنرا واریز کند مبلغ 38 درصد به علاوه پانصدو پانزده هزار تومان را به سایر سطوح اعمال نماید و پنج درصد از سهام شستا که با پول بازنشستگان تامین اجتماعی خریداری شده را به بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص دهد
اینقدر با افتخار از افزایش ۵۷ درصدی یاد ننید
افزایش ۵۷ درصدی صرفا برای حداقلی بگیران است که انهم درمقابل خط فقر و افزایش ساعتی قیمتها بسیار کم وناچیز است
یک عمره سرکاریم ولی بخدادیگه توانائی نداریم شرمنده نوه هابشیم
با احترام ،شورای عالی کار گران سالهاست که جهت تنظیم مزدی کارگران دلسوزانه زحمت میکشند و هر کدام از اعضای شورای کار فرا تر از هییت دولت جهت ساماندهی نیروی کار تلاش میکنند چون کشور با نیروی کار زنده است اگر اینو بکشیم کشور از هرگونه چرخه باز می ماند جای شکر دارد که پیشکسوتان کار با تجربه و سن های بالا که همه وهمه باید مریدان انها باشیم باید حمایت کنیم کارگر وبازنشسته سرمایه دارنیست چشمش به مستمری اش است که شرمنده اهل و عیالش نشود حال تخریب این جامعه شرعی و قانونی نیست این قشر اکثرا در بیابانها با سرما و گرما به مستمری بخور نمیر رسیده اند از مسیولین محترم تقاضا داریم جهت حمایت جامعه زحمتکش بخاطر رضای خدا تلاش نموده ،تا نگرانی عظیم این خانواده ها بر طرف گردد الان نزدیک سه ماه از سال میگذرد همه قسط و بدهی دارند با سفره خالی روزگار می گذرانند خواهشا بطرف خدا بروید تا مردم باور کنند مردان وزنان خدایی نیز در مسیولین هست ،خدا قوت
از مجلس و دیوان عدالت اداری میخواهیم به درخواست سالخوردگانی که عمری برای این مملکت خدمت کرده اند رسیدگی و مصوبه دولت را لغو کنند
یک کار برنامه ریزی شده چون در زمان تعطیلات و هم مصادف با تعطیلی مجلس شگرد جدید دولتمردان.
یکشنبه جلوی مجلس ساعت ده و نیم صبح مشخص میشه ما به خاطر واریز نشدن اونجا نیستیم سایر سطوح و اگر ده درصد اصافه کنید باید مبالغ سالهای قبل که بیمه با تورم واریز کردیم و باید برگردونید والسلام
بازاریان گران می خرند گران می فروشند وسود می کنند
دولت مجلس مدیران و ادارات حصوصی جقوق بال 30-40 و 300 و....میلیونی به همراه سایر مزایا سود می کنند
فقط قش بازنشستگان و حقوق بگیران استمار شده دولتی وحصوصی که حقوق ثابت دارند دارمد خودشان و خانواده شان دارند دفن می شوند و دو سال است فریاد به جایی نمیرسد و احتمال تشنج عمومی گسترده وجود دارد و مسئولان جاضر گوش به حرف رهبر معظم انقلاب و قانون ودادگاه دیوان عدالت اداری نمیکنند وسرمست قدرت خود گشته اند و مغرور شدند گوش به حرف مردم نمی کنند و نمی خواهند جقوق های میلیاردی و 200-3300 میلیونی را کم کنند فقط مدیریت حقوق شان برای افرد جقوق بگیر 3- 15 میلیون تومانی است. و نجومی بگیران و سرمایه داران مثل خوک ها را حا چرا هستند و حر وقت سر خود را بالا می گیرد توجه ندارند و دوباره می تازند.
بازنشستگان تامین اجتماعی در زمان اشتغال حق بازنشستگی بر اساس حقوق دریافتی پرداخت کرده اند و طبق قانون به همان نسبت هم باید دریافت کنند.
این حرفهای دلخوش کن یعنی چه؟حقوق بنده ۱۰ درصد اضافه میشه.میانگین بخوره توی سر گرانفروشان
جالب است ‌، اعلام شد که بازنشستگانی که بالای ۱۰ میلیون مستمری دارند با با افزایش حق اولاد
بجای ۱۰ ٪ افزایش ۳۲ ٪ دارندگان گروه بازنشستگان باید حداقل ۶۵ سال سن داشته باشند. بنابراین مهم است بدانیم که کند درصد اینها هنوز فرزند تحت تکفل دارند؟
با سلام وقتی قوه مقننه قانون سالهای قبل که به تصویب خود مجلس رسیده قانون گذار انرا تایید کرده حالا به پایمال کردن حق بازنشته پکه رسیده مصوبه خود مجلس را قبول ندارند انوقت مردم به این مجلس و دولت اعتماد داشته باشند من ۳۵ میلیون مالتفاوت بابت سنوات جبهه وارتش پرداخت کردم وبا ۳۳ سال سابقه با ان ۲۰الی ۲۵ سال سابقه یکسان بگیرم پس نباید ان مبلغ را پرداخت می کردم به امید دریافتی بیشتر ای ظالمان تا کی ظلم
با این وضعیتی که آقایون مجلسی حساب میکنن یعنی بازنشستگان عزیز‌تمام صحبتها ووعده های مجلسم کشک همشون دستشون تو یه کاسس بیخودی دل خوش نکنید ومنتظر جلسه به اصطلاح خانه ملت نباشید،اونجا خانه دولته (از این جیب میره تواون جیب) به شما قول میدم هیچ اتفاقی به نفع ما نمی افته یه نگاهی به معلما بندازید‌اونوقت همه چی دستگیرتون میشه،برای صدمین باربایدخودمون حقمونو بگیریم به این وسیله‌ میخوان تجمعات بازنشسته هارو از‌هم بپاشن تاهمه برن تو خونه ها شون وتمام
دولت نادان و کار نابلد
شماچرایک بام ودوهوانظرمیدهید اول میگین تامین اجتماعی تصمیماتش باخودشه ولی بعدابرای مانرخ تعیین میکنید
تنهاراهش اینه که مصوبه رابرگردنید تاتامین اجتماعی خودش
تصمیم بگیردلطفا خودتونو واردکارمانکنید
بفرمایید درصندوق بازنشستگی حداقل وغیرحداقل وحداکثر بگیر داریم ومشخص شد پس این نجومی بگیران حقوق بگیر کجا هستند که نه جزئ دولتند نه جز بازنشستگان کشوری لشکری وتامین اجتماعی شما که میگید هماهنگ سازی حقوق ها پس چرا اسمی از نجومی بگیرها نیست تا ۲۰میلیون مشخص شد ۱۰ درصد ۵۰ ،۱۰۰ ،۲۰۰ میلیون اجازه تاببن تکلیف ندارید که همه خاموشند واسمی از انها برده نمیشود یا فقط ۵ میلیون کارگران دولتی وخصوصی تورم زاست
آقایان فقط حرف میزنند پشت تریبون عمل بخدا نیست دروغ پشت سر دروغ ما خودمان ۳۰ سال خدمت کردیم با نقاشی کردن وزیری که خودش ۳ماه قبل تعید کرده حالا زیر حرفش میزنه چوطور وزیری خودشان ایراد دروغ خودشالن در میارن
سالها سختی کشیدم در رده مشاغل سخت وزیان اور واقعاً زجر کشیدم پر از درد ورنج ومرض باز نشسته شدم ۱۸ سال فقط دنبال گرفتن حق وحقوق سختی کارم دویدم با مدرک کارشناسی ودادن حق بیمه ده سال اخر دو جا کار حتی حقوق یک شخصی که با مدرک کارشناس وکار ساده میگیرد دریافت نمی کنم اینهم از اضافه حقوق امسال ۱۰ درصد آدمهای منصف قبل از تصویب حقوق ما همه چیز بواسطه حذف ارز ترجیحی ۳۰۰ برابر شده اضافه حقوق ما ۳۸ درصد چه نقشی دیگر در این رشد تورم خواهد داشت این کجاش عدالت اجتماعی است اصلاً سازمان تامین اجتماعی با حق بیمه ما اداره میشود اگر دولت راست میگوید بدهی پنجاه ساله خود را به تامین اجتماعی بپر دازد
سلام.اولان حقوق بازنشسته از بودجه دولت نیست.خودسازمان درآمد دارد.۲پس شورای عالی کار این وسط چکاره هست۳پس دیگه جلسه تشکیل ندید وحق جلسه نگیرید وقت مردم رو هم نگیرید۴دیگه حق ندارید قبل از اینکه دولت تصویب کند اطلاع رسانی عمومی کنید۵این چند میلیون انسان خسته از کار وبا بیماریهای زیاد که دارند مسخره نکنید.۶نفرین همه ما همراه خانواده های ما بدرقه شما که انقد مردم آزاری میکنید هست۷.من دیگه هیچ وقت رای نمیدهم
واقعا تاسف بار هست که دولت بجای کنک به بازنشستگان و کم کردم مشکلات بخاطر گرانی های نجومی اخیر مصوبه ایی که به امضایی نمایند دولت وکارگران وکارفرما رسیده را نقض و بی عدالتی وبی قانونی را رواج می‌دهد. مجلس باید سریعا وزیر را خواسته و توضیح بخواهد که جرا این بی قانونی و بی عدالتی را قبول وباعث رنجش عده ایی زیاد شده است.
مجلس حق ما رو بده
مجلس محترم باید بخواهند چرا وزیر ۳۸ درصد را امضا کرده به این می گویند وزیر بی کفایت
ابطال‌ مصوبه اخیردولت مبنی باحقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
تورم ۶۰ درصد چرا افزایش طبق این گزارش خودتان ۳۰ درصد باشد چرا دولت به جای هموار کردن راه بازنسستگان جلوی پای ما سنگ اندازی میکند
سلام تبعیض و فاصله طبقاتی وبی عدالتی ریشه فقر و اعتیاد است و باید ریشه کن شود با مدیریت وزیر رفاه مدیر ومدیر شجاع وبی باک حامی عدالت و کارنامه قابل قبول بوده انشاالا
دولت مداخله گر در صندوقی که مال ماست
انشالله درست میشه
اقای بابایی با اینکار دولت همسان سازی سال قبل از بین رفته و امسال هم با این سیستم خبری نیست دیگه مردم رو فریب دادید پس پارسال که همسان سازی شد کار دولت اقای روحانی بود نه کار مجلس شما خوب شد که با این کار دولت دروغ مجلس به اصطلاح انقلابی مشخص شد یادمون نرفته قبلا چی میگفتید و الان چی
اگرکسی خواب باشد با تلنگری بیدارمیشود اما اگر کسی خود را به خواب زده باشد با غرش توپخانه هم بیدار نمی شود حالا هر چقدر با دلیل و مدرک و مستندات ثابت شود دولت در افزایش حقوق بازنشستگان خلاف قانون عمل کرده است مرغ دولت یک پا دارد البته شاید آقای رئیسی اینگونه فکر نکنند یه عده جوان بی تجربه بعنوان وزیرای خودسر در کابینه ، فکر می کنند آقای رئیسی اشراف کامل بر امورات ندارد و می توان ایشان را دور زد و مطابق با سلایق و اهداف خود دولت را به دست بگیرند که هم برای دولت و هم ملت خطرناک خواهند بود ‌ کلا این را وزرا و دولت بدانند نحوه اختصاص افزایش حقوق بازنشستگان طبق قانون بر اساس میزان پرداختی بیمه در دوران کاری آنها می باشد 80%منابع مالی صندوق توسط همین 20%و 6% بازنشستگان که بخاطر مهارت ها و تخصص های خود حقوق های بالا می گرفتند بوجود آمده است با عرض پوزش از حداقل بگیرها که 70%بازنشسته ها را تشکیل می دهد آنها دریافتی ضعیفی داشتند لذا پرداخت بیمه آنها نیز ضعیف صورت می گرفت از آنجائیکه خوشحالیم که حداقل بگیرها هم باید در صد بالایی افزایش را داشته باشند اما سؤال اینجاست چرا باید به تاثیر گذاران منابع مالی صندوق تامین اجتماعی اجحاف شود و در دوران بازنشستگی که باید از ثمره پس انداز سی ساله خود استفاده کنند با تفکران غیر علنی و غیر اصولی دولتی ها تبدیل به حداقل بگیر شوند آیا با این روش غیر اصولی آینده صندوق به خطر نخواهد افتاد ؟
حق بیمه تامیت اجتماعی برمبنای حقوق دریافت میشود. حداکثر بگیران در دوره خدمت ۷ برابر حداق بگیران حق بیمه پداخت میکنند که حق بیمه تامیت اجتماعی ۳۰ درثد حقوق و تقریبا دوبرابرکارکنان دولت است. .چگونه ممکن است کسی که حق بیمه بیشتری طی ۳۰ تا ۳۵ سال کار پرداخت نموده در افزایس حقوق حتی کمتر از حداقل بگیر افزایس داشته باشد. طبیعی است کسی که ۷ برابر حق بیمه پرداخت نموده حقوق بازنشستگی او هم هفت برابر باشد . صمن اینکه درصد افزایش تورم حتی بیشتر از افزایش حداقل بگیران است. لذا این تصمیم دولت ضمن ناعادلانه بودن خلاف قانون و خلاف شرع و خلاف عرف و خلاف هرگونه موازین حقوقی است. مثل این میماند که فردی اتومبیلی را باحداقل پوشش بیمه کرده باشد ولی هنگام دریافت خسارت از فردی که اتومبیلش را با حداکًثر پوشش بیمه کرده باشد خسارت بیشتری دریافت کند.
اگر قرار است حقوق کارگران بازنشسته هم همیزان کشوریها باشد و یا افزایش سالیانه اش برابر باشد پس کارگران بازنشسته که قبل باز نشستگی هر ماه چندین برابر کشوریها بیمه دادهاند را اضافه بیمه اخذ شده اشان را به نرخ روز محاسبه و عودت دهید.
خجالت بکشید دستتون را از داخل جیب بازنشستگان تامین اجتماعی بیرون بکشید.. تاکی میخواهید حق وحقوق ما را بخورید
متاسفم برای دولت انقلابی رییسی
واقعا جای تاسف داره
من کار ندارم هرچه حقوق ما را اضافه کردن آقای وزیر بیاد مردانه بگه حقوق خودش چقدر و به چه میزان افزایش پیدا کرده
وزیر کار ما واقعا نخبه است از وجود ایشان باید در کشورهای خارجی ایتفاده بشود چونکه چنین اختراعاتی دارد که ادم عقلش به کار ایشان حیران میماتد مصوبه ای که خودش هم زیر ان را امضا نموده زیر امضایش میزند در کجای دنیا چنین ادمی را دیدید
کسانیکه هر سال به عناوین مختلف با آرمان های امام تجدید بیعت می کنند باید به دستورات امام مو به مو عمل کنند که فرمود قانون را باید اجرا کنید حتی آن را دوست ندارید باید اجرا کنید ودولت به این فرمایش امام عمل نکرده است واز مجلس که خودراانقلابی می نامند باید به این دستور عمل کنند
کشوری ها فراموش نشوند .... 38 درصد هم کم بود چه برسه به 10 درصد مضحک
شخصی که 20سال بیمه پردازی کرده و3700 حقوق میگرفته باشخصی که 35سال بیمه پردازی کرده دوبرابرشخص اول بیمه پردازی کرده وزحمت کشیده حالاهردو5850میگیرندچشم نخوریدبااین همه هوش ودرضمن تمام اشخاصی که حقوق 5یا6میگرفتندوسابقه کاربیشتررادارندظلم شده بیمه پردازی این اشخاص درآن زمان دو یا سه برابرکشوری ولشگری بوده درحال حاضرحقوق کشوری ولشگری دوبرابرتامین اجتماعی میباشدچرا80هزارمیلیاردطلب تامین اجتماعی رااز500هزارمیلیاردجیب خودمان رابدهیدتاحقوق9میلیون38درصدبا515هزارتومان داده شودواز9میلیون به بالا که تعدادآنهاکم میباشد38درصدداده شودممنون
لطفا شلم شوربا درست نکنید میانگین یعنی کشک بعد اصل قانون تامین اجتماعی نادیده گرفته شده وقانون خوددرآوردی مثل پلکانی عمل کردن هم یعنی قانون کشک شده تو این مملکت راحت دولتها قوانین را بنفع خود نادیده میگیرند بعد ادعای پیشرفت هم دارند پس اگر آمریکا قوانین بین المللی را یا نهادهای دیگر بین المللی نقض کنند چه اتفاقی میافتد ؟
اینقدر بخودتون زحمت ندین اگرشما دیپلم افتخاری داری اگر باخوندن فق همه کاره شدید ملت همه فوق دکترا وفوق لیسانس دارن
همان 6درصدی که شما ازآن سخن می‌گویید درزمان کارشان خداتومان از حقوقشان کسر از بيمه تامین اجتماعی میشده تا برای بازنشستگی اثر داشته باشه وحالا ده درصد دور از انصاف میباشه آقای وزیر
لطفا انقدر ده درصد و ۵۷ درصد نگویید طبق شورای عالی کار و مصوبات هییتامنای تامين اجتماعي بایستی ۵۷درصد و سایر سطوح هم ۳۷درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان اعمال شود و هر سال همین مصوبات مورد تأیید است و دولت فقط حالت تنفيذ را دارد چون از بودجه استفاده نمیگردد حق بازنشستگان تامین اجتماعی میباشد
جناب قالیباف یادتان رفته در زمان ریاست جمهوری روحانی میگفتید که مشکلات بازنشستگان را حل خواهید کرد. پس چرا انجام نمی دهید؟!!! پاسخش مشخص است: تو و رئیسی سواد ندارید واینکاره هم نیستید.
یک بیسواد سنگی به چاه انداخته
درش بیارین
آقای وزیر تامین اجتماعی چرا شما سه ماه پیش نیامدید در صدا و سیما در وایت برد نقاشی کنید و بگوئید برای بقیه سطوح ۱۰ درصد ، در صورتیکه سه ماه پیش خودتان مصوبه شورای عالی کار را برای بقیه سطوح ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزارتومان امضا و اعلام کردید حالا زیر حرف و قانون شورای عالی کار میزنید.شما در صدا و سیما می گویید ۶ درصد معترض هستند ، اولا ما ۶۵ درصد حداقل بگیر داریم و ۳۵ درصد بقیه سطوح می باشند نه اینکه ۶ درصد باشند.این اعداد و ارقام را از کجا آوردید.به نظر ما بازنشستگان شما سواد و معلومات برای این کار را ندارید.سه ماه پیش مجلس می خواست شما را استیضاح کند ولی باز دیر نشده است مجلس می تواند شما را استیضاح کند تا شما تیشه به ریشه بازنشستگان نزده اید و باعث شورش در مملکت نشده اید که فعلا شده اید مجلس سریعتر به استیضاح شما اقدام نماید.ایا همه بازنشستگان محترم و کانون عالی بازنشستگان و شورای عالی کار و حقوق دانان تامین اجتماعی دروغ می گویند فقط شما حرف حساب میزنید؟خیر شما سوادش را ندارید.ما تا احیای حق خود ایستاده ایم.
دولت بی کفایت استعفا استعفا
همین الان حق تأهل تقریباً 370 هزار تومان و حق اولاد 96 هزار تومان و با دو فرزند مجموع اش میشود 562 هزار تومان اختلافش با 600 هزار تومان میشود 38 هزار تومان!
با کجا چنین شتابان؟!!!
اقایون مجلسی دولت هیچ حقی نداره حقوق من بازنشسته تامین اجتماعی رو کم کنه لطف کنید بیشتر ازاین تو چشم مردم خودتون رو منفور نکنید وصدای اعتراض مردم رو بشنوید میگید ۱۲ میلیون ام بنویسید ۲۴ میلیون .قلمت بشکنه تاریخ اگر ننویسی که دولت نه تنها بدهی سازمان رو نمیده بلکه روی حقوق ما که شورای عالی کار وسازمان تعیین کردند هم میخ واد نطر بده وزیر بیسوادبیاد وخودش استعفا بده
دورغ است کسی که ۳۷۵۰ میگیره ۱۰ درصد است با کسی که ۵و۶و۷ ویا۸ تومان میگیره ۱۰درصد باشد این عدالت است آقای رییسی
سلام ۲۵درصد همسان سازی سال قبل که تایید شده است چرا اونو پرداخت نمیکنند
دولت هیچ استدلال محکمه پسند ندارد.وقت می خرد.
این اعتراضات سراسری و در کل کشور مربوط به ۶ درصد بازنشستگان تانین اجتماعی است؟؟؟؟ این افزایش ۶ درصد حقوق اینگونه فشار به دولت وارد کرده ؟؟؟
هیچگاه با مردم صادق و شفاف نبودید ؟؟؟؟
هیچگاه .. متاسفانه
علت مشخصه چپاول چند ده ساله مدیران دولتی از سرمایه بازنشستگان
حالا بازنشسته ای که فرزند دکور دارند بیمه اش قط شده چطور حق ا‌لاد می‌گیرد
ااکثر مستمری بگیران فرزندانشان ازدواج واز خانواده جدا شدن جون حداقل 60 سال سن دارن بنا براین حق اولاد منتفیست حال سوال اینست خود وزیران با هزاران دوز کلک حقه وریا خود را به بالا رساندن میتوانند با خقی که میمری بگیران دارن زندگی کنن یا مثا نابغه اقتصاد اقای محسن رضایی زندگیش با طبقه پایین فرق دارد
واقعا تاسف باره،چطور با الفاظ بازی میکنن و حق بازنشسته ها رو نمیدن،۱۰درصد افزایش حقوق زمانی که قیمتها داره روز به روز افزایش پیدا میکنه
دولت می تواند برای نهاد های و بازنشستگان کشوری که دریافتی بهتر از تامین اجتماعی دارند تصمیم بگیرد و نه برای سازمان تامین اجتماعی که شده رفع کسری بودجه های دولت ها
دولت می تواند برای نهاد های و بازنشستگان کشوری که دریافتی بهتر از تامین اجتماعی دارند تصمیم بگیرد و نه برای سازمان تامین اجتماعی که شده رفع کسری بودجه های دولت ها
سلام خدمت دوستان کسی که حق بیمه بیشتر پرداخت کرده باید کمتر حقوق بگیره؟ مثلا کسی که برق بیشتر مصرف کرده باید پول کمتر پرداخت کنه و کسی که برق کمتر استفاده کرده باید پول بیشتر پرداخت کنه؟ کسی که ده سال حق بیمه پرداخت کرده با کسی که بالای سی سال بیمه پرداخت کرده باید کمتر حقوق بگیره؟ عدالت چی میشه؟ شما به حقوق بازنشسته ها که ده سال حق بیمه پرداخت کرده بیشتر از پنجاه درصد اضافه کردی که خدا خیرت بده ولی نباید از حقوق دیگران کم کنید تا به به دیگران کمک کنید. لطفا به فکر همه باشید اگر شب شده برای همه شب هست اگر گرانی هست برای همه هست
دولت وقت نداردکه بوضع حقوقی بازنشسته های تامین
اجتماعی رسیدگی کندچون زیادبرای دولت اهمیت هم ندارد
بی پناه ترین افراددراین دولت بازنشسته های تامین اجتماعی میباشنددولت کارهای که دولت های قبلی انجام
ندادندآقایان شجاع انجام دادن یارانه قط کردن وسروت
بدست آوردن برای اجرای خاسته های خودشان هسنن
ما هم انشاء الله آنقدربخیابانها می آییم تاحق مان رابگیری
حق گرفتنی است انشاء الله مجبورهستیم که بخیابان بیا
ایم ...دوست نداریم ولی چه کنیم باگرانی های که ببارآوردید
دیگریابایدازفقربمیریم
وقتی دولت وزیر رفا درک درستی ندارند تنها راه چاره ایستادگی در مقابل ظالم هست
استدلال دولت را قبول میکنند مشخصه
بایدرییسی ووزیرهردوبه مجلس بروندیکی بخاطرعدم توانایی درتشخیص تورم بالای 60درصد ویکی بخاطرانتخاب وزیرناتوان دروزارت کارورفاه تامین اجتماعی
اگر اینگونه باشد که هر کس سالها مبالغ بیشتری به سازمان پرداخت کرده حال پس از ۳۰ سال دولت او را تنبیه میکند تا کس دیگری مبلغی بیش از حداقل بحساب سازمان واریز نکند جرا کهاین مسئله باعث بی احترامی دولت به او وسازمان خصوصی تامین اجتماعی میگردد واگر صدایش هم در بیاید به نام اوباش محکوم ومجرم میشود حال اینکه مجرم کیست کسی که قانون را نقض میکند یا کسی که از جیب خودش میخورد کجاست عدالتی که فریاد میزدیم خدایا کسی یاریمان نیست به تو پناه میبریم
فعلا دولت سواره و ما کارگران پیاده روز قیامت اگر خدا بخواد ما سواره و عوامل دولت پیاده اند اونجا حقوق پایمال شده رو از حلقوم ایشان خواهیم گرفت وعده خداوند استرداد حق‌الناس هست
فقط ۳۸ درصد با۵۱۵ هزارتومان به اضافه۲۵ درصد باقیمانده همسان سازی والسلام
در حال حاضر حداکثر حقوق تامین اجتماعی هفت برابر حداقل حقوق یعنی حدود ۴۰ میلیون تومان است
پس بازنشسته ۴۰ میلیونی هم خواهیم داشت
ایا کسی که ۱۱-۱۰ میلیون میگیرد باید با کسی که ۴۰ میلیون میگیرد در یک دسته تحت عنوان حداکثر بگیران قرار گیرد؟؟!!!
این معنی عدالت است؟!!!!
از ان گذشته صرفنظر از سطح حقوق باید براساس نرخ تورم رسمی ( نرخ واقعی بسیاربیشتر از انست) همه حقوقها در کلیه سطوح باید ترمیم بشوند و تمایز قایل شدن بین حداقلی بگیر وحداکثری بگیر معنی ندارد
اگر اینطور هست چرا به صراحت اعلام نمی‌کنید..۳۰٪ چرا با حق اولاد و مسکن و ...به زور میخواهید بگید ۳۰٪ درصد اضافه شده ...شما همان ۳۰ درصد را اعمال کنید و بقیه حق اولاد و مسکن هم که حق قانونی بازنشسته هست ...چرا سرجمع می‌گویید ۳۰درصد ...به شعور مردم توهین نکنید اگر شعور دارید .
چه بگیم و گو گوش شنوا هر کاری دلشان خواست میکنند بی عدالتی قانون شکنی وووووو
لعنت براین تصمیمات غلط
چرا دولت واقعیت را بیان نمی کند:
1-واقعیت آنست که دولت بدلیل ضیق بودجه، قادر به افزایش بالای 10 درصد بازنشستگان کشوری و لشکری در سال جاری نگردید.
2-علیرغم اینکه شورای عالی کار شامل "نمایندگان اصلی دولت" هم هست، با افزایش 57 درصدی حداقل بگیران تامین اجتماعی و 38 درصدی سایر سطوح موافقت کرد که امضای نمایندگان دولت پای آن است.
3- دولت پس از ارسال مصوبه شورا و تاییدیه هیات مدیره تامین اجتماعی، در یک حرکت خلاف جهت تاییدیه نمایندگان خود در شورای عالی کار، و به جهت عدم مواجهه با اعتراض بازنشستگان لشکری و کشوری و همچنین عدم توانایی در افزایش متناسب حقوق آنها، خلاف قوانین و مقررات، حقوق حقه بازنشستگان تامین اجتماعی را پایمال نمود.
کل ماجرا همین است و مابقی گفته های این آقایان بازی های بعدی برای کشدار کردن و کم اثر کردن موضوع تخلف فراقانونی دولت می باشد.
جناب وزیر، درصد افزایش را بر مبنای پایه حقوق اعمال ولی درمحاسبه میانگین افزایش کلی که خود استدلال غلطی میباشد،
مزایا راهم جمع میزنند؟؟!!!
ما که راضی نیستیم ، خدا ازتون راضی نباشه ، جناب رئیسی ، غلط کردم به شما رای دادم.
خداییش با این تورم با این گرونی چکارکنیم ۱۰دصدحقوق کارمند اونم ۵۰۰هزارتومان اخه خدایا اینو بکی بگیم بعد تشویق میکنید به فرزند آوری کارمند۱۰درصد چکار کنه روعن اندازه ۱۰دصد کارمند گرون شده
خیلی بد هست که بعد از ۴۴ سال از اینور اونور وزیر برای دستگاه‌ها می اریم.این وزرا اصلا تعریف بیمه را نمی دانند.بیمه را با کمیته امداد اشتباه گرفتند.اینها هنوز نمی دانند در صنعت بیمه هر چه پول دادی آش می گیری و عدالت پرداخت برابر نیست
سلام به همگی بیاد داشته باشید که اقایریسی نیز مثل تمام کاندیداتورها چه لفظ قلمی می امد ودم از بازنشستگان می زد حالا این اقا را بسمت وزیر نالایق کارگری منسوب کرده ما به جد خواهانیم که ابطال قانون ده درصدی و ابغای سی وهشت درصدی به اضافه پانصدوپانزده هزار تومان به تسوب و وزیر استیضاح گردد در غیر اینصورت تا قیامت به اعتراض می پردازیم زنده باد بازنشسته های کشوری و لشگری و معلمان بزرگوار که بر گردن تمامی مردم ایران حق دارند
همه آقایان می شنوند، اما نثل دولت ازین گوش در وازلن گوش دروازه، وهروقت شلوغ می شود وعده دروغی میدهند
خیلی از بازنشستگان فرزند در کنار شان نیستند یا دارای همسر فعلا نیستند این چه ربطی به سابقه بیمه پردازی دارد مهم پرداخت سابقه بیمه است معشیت دردی دوا نمی کند چون تاثیری در افزایش حقوق ندارد دولت باید بداند همه این موارد را شورای کارگران مد نظر داشته تن به ۳۸ درصد دا د
خطاب به کمیسیون مجلس کار غیر قانونی و غیر شرعی دیگه استدلالش چیه
پس بیخود نظر سنجی میکنید
درود بر نمایندگان مجلس چشم امید ما به مجلس است
بهر حال با پیگیریهای بعمل آمده از بازنشستگان و بعضی استانداران و نمایندگان موضوع حق و حقوق بازنشستگان در سال 140ص که در شورای عالی کار که از نمایندگان کارگران کارفرما یا رییس تامین آجتماعی
اجتماعی و شخص وزیر مصوبه افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان طبق روال سالهای قبل امضا و تصویب شد که شخص وزیر بارها از طریق صدا و سیما این مصوبه را با آب و تاب عنوان می نمود البته کار بس بزرگ و وابسته ای بود از طرف دیگر رییس تان
مین اجتماعی آقای موسوی هم که یکی از امضا کنندگان مصوبه بود ایشان هم در رسانه تکرار می نمودند که با امضای ریس جمهور احکام صادر و پرداخت خواهد شد اما ام برای اولین بار بعد از انقلاب با کار غیر قانونی و غیر برفی در دولت سیزدهم مواجه شد چرا ؟؟ تاکنون هیچ استدلال منطقی برای ان گفته نشده و فقط و وزیر کار ابا استدلالهای غلط و احساسی به بعضی از مطالب پرداخت که واقعا جای سوال دارد از طرفی با کلماتی همچون عدالت و مساوات که با احساساتات ان را می گفت در برنامه خلاف انچه که مصوب شده بو د را عنوان کرد برای توضیح مسیله می توانید از کارشناسان خبره در تامین اجتماعی که سالیان تحربه دارند به جلسه دعوت نماید ه
وزیری که نتوانست از مصوبه ای که خودش تایید وامصا کرده دفاع کند یا ترس‌واست یا فرصت طلب یا کاملا بیسواد و حالیش نیست
سلام آخه رئیس مجلس یک انسان بیسواد هستش نماینده ها ازآن بدتر اصلان نمیفهمند
آقایان مجلسی 50تا 200درصدتبرم را با10/اضافه کردن حقوق میشود جبران کردگذشت آز آن بیمه کاری بدولت ندارداز سرمایه گذاری ‌مستمری بگیران تامین اجتماعی ازکار 30تا35سال است دولت‌ها وبال تامین اجتماعی نباشند بدهی سنگین شأن بدهند وسد افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی نباشد
به هیچ وجه نباید صبر کرد ، باید اعتراض شدید ومستمر را ادامه داد تا حقمان را بگیریم . این خیانت از مجلس شروع شده و با آنها بجایی نمی رسد .
چرا مجلس رییسی را استیضاح نمی کند؟ فقط زورتان به روحانی می رسید؟ مگر نمایندگان نمی بینند که کشور به چه روزی افتاده است؟
یعنی من که بالای ۱۰تومن حق بیمه پرداخت می کردم واونی که زیر ۳تومن حق بیمه میداده حالا باید حق من رو بگیرن بدن به اون اینه عدالت
افزایش باید بر مبنای پرداخت بیمه توسط بازنشستگان تعیین گردد . اینکه دولت بخواهد از جیب سایر سطوح بزند و حق سایر سطوح را لگد مال کند درست نیست وزیر نالایغ و هیئت تصویب کننده گان جز تفرقه که فکر میکند عده ای را راضی کرده کور میخواند . وزیر نالایق وتصویب کننده گان باید استعفا بدهند
ما خواهان این هستیم که این مصوبه باید باطل شود ما از جیب خود می‌خواهیم دولت دست داخل جیب ما نکنه کمکش برا خودش باشد اگر راست میگه بدهی سازمان تامین اجتماعی را بپردازد تا مشکلات همه کم شود
پس بازنشستگان کشوری و کارمندان دولت چی؟؟؟؟
آقای ریسی ، آقای قالیباف نمایندگان ملت ،
آیا با این گرانی و تورم ۱۰ درصد انصاف است؟؟؟؟؟!!!!!
این دخالت آشکار دولت در بخشهای خصوصی وغیردولتی است.دیر یا زود بایدجلوی دخالت دولت در بخشهای خصوصی ،غیردولتی وبین النسلی گرفته شود البته اگر بخواهیم باعث شکوفایی کشور و بخشهای غیر دولتی باشیم
پس دولت میخاد کسری لودجه را از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تامین کنه
خدا ازتون نگذرد انشالله
کسری بودجه به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی چه ربطی دارد؟؟؟؟؟؟؟
سلام .چیزیکه درسایت تامین نوشته شده بود گروه دوم زیر ده میلیون تومان اول ده درصد اضافه میشود بعد هرمبلغی ازده میلیون کم داشت ازرقم 650000 تومان به آن اضافه میشود یعنی بعداز ده درصد اضافه شدن اگر حقوق کسی بمبلغ 9800000 رسید فقط 200000 تمان اضافه میشود پس به همه گروه دوم 650000 تومان اضافه نمیشود ومتاسفانه گروه دوم بیشترین ضرر را میکنند وامسال کمترین اضافه حقوق را دارند لطفا کمک کنیدکه به همه گروه دوم مبلغ 650000 تومان اضافه شود که این گروه زیاد متضرر نشوند نمیدانم کسی که این مصوبه را گذرانده متوجه این موضوع نبوده یا غرض داشته برای اذیت عده ای .ما پیره مردها باریش سفید وکلی آبرو درگاه خدا برایش دعائی خواهیم کرد که انشاءالله سال دیگر ....توان این کاررا نداشته باشد.
آقای وزیر وقتی ازبنده دوبرابر حداقل بگیر بیمه کم می‌کردند برا همین روزها بود که زیاد حقوق بگیرم اون موقع قانون کجابود
تابناک عزیز سازمان بازنشستگی که شرکت یا کارخانه تولیدی نیست و یا قضیه بازار یابی ویا از این قبیل کارها نیست که میانگین میگیری و میگویی حقوق ها 30 درصد اضافه شده مگر همه مردم سر یک سفره غذا می خورن ویا گرفتاری و بیچارگی وهزینه های مختلف زندگی همه با هم مساوی است ویا همه مثل هم حق بیمه دادن ویا نوع شغل و سنوات و تحصیلات وتخصص و.....همه یکی بوده که با میانگین قضیه را بی اهمیت نشان می دهی ویا مگر مردم با میانگین حق بیمه دادن و با میانگین سنوات خدمتی را گذراندن در مورد افزایش حقوق باید نفر به نفر به قضیه نگاه کرد همان تنها 6 درصد که نوشتی ببین چند نفر می شود دولت حق ندارد حتی به یکنفر ظلم کند چه برسد به حدود یک میلیون نفر خواهشأ یک سوزن به خودت بزن بعد یک جوال دوذ به دیگران
وقتی دولت انقلابی چشم به جیب بازنشسته دوخته دیگه حرفی باقی نمی مونه
شما رو به خدا می سپارم در روز جزا
دوستان عزیز،گول نخورید،مجلس،دولت،تأمین اجتماعی ،همه تواین قضیه هماهنگ هستند وهیچ کس قرار نیست کار مثبتی انجام بده.
مگه بازنشستگان پسر زیر ۱۸داره که چماق کردین هی میگین ۶میلیون شده اگه منظور دختر دارها میشود بشرطی که از دواج نکرده باشه .آن موقع حرفتان درسته
غیر حداقل بگیر ها سالها ۳۰درصد حقوق خود را که دوبرابر حداقل بگیر بوده پرداخت کرده اند ، معلومه برداشت بیشتری باید داشته باشند ،حق آنهاست
وقتی حقوق بازنشسته ثندوق بازنشستگی کشوری ولشکری با توجه به تورم بالای جامعه 10درصد افزایش یافته چرا باید سایر بازنشستگان دراین مملکت با تمسک به حربه راهپیمایی وتجمعات تقاضای افزایش 37درصدی نمایند که این افرایش وبارتورمی ان باید برگردن تمام حقوق بگیران وبازنشستگان دیگر باشد دولت باید درمقابل تبعیض وزیاده خواهیها مقاومت کند تادراینده سازوکارقانونی ومنصفانه عدالت محور برای تمام افراد حقوق بگیر وبازنشسته تدوین واجرا گردد .
سللام اخه بیشتر مردم ایران بازنشسته هسان و میتونن جای دیگه مشغول کار بشن چرا همش میخان حقوقشون اضافه بشه پس تکلیف جوان ها و میانسال ها چی میشه نه حقوق میگیرن نه کار و کسب درست و حسابی دارن
چالبه که موضوع بسیارمهم افزایش حقوق بازنشستگی جزو موضوعات پربحث وپربیننده نیست !
چرا نیست؟ چون شما نظرات مردم را منتشرنمیکنید
کدوم سی درصد اینقدر شعر نگید.
کسی که 10سال بیمه پرداخت کرده00 30000میلونا ا ضافه شده بند که 35سال بیمه پرداخت کردم 1000000میلون اضافه شده آیا عدالت این است
دولت بی خود کرده نظر می دهد ما خودمون میدونیم چطوری پول رو تقسیم کنیم و به دولت ربطی ندارد
در ضمن دولت بدهی سازمان رو بدهد
فقط همین
آیابا این تصمیمات نسنجیده قصد تفرقه وایجاد شکاف بین بازنشستگان تامین اجتماعی را ارید؟
سلام فقط وفقط.میگم شمارابخدازودتروضعیت حقوق بازنشستگان رادرست کنید من خودم همسرم 12سال فلج بودالان چندین ماهه توکماست.حودم ریه ندارم 27سال کارسخت وزیان آورکارکردم توی معدن.وبالاترین بیمه ومالیات پرداخت کردم واسه این روزای سخت.وبابت دستگاه ونتیلاتور...... بقیه دستگاه ومخارج مریضم ماهیانه12میلیون هزینه میدم.خدایاشکرت .چکارکنم به کی دردموبگم خدااااااااااااا
از گرونی خیلی چیز ها میاد حالا اولشه
سیاست محترم مجلس اقای قالیباف تنهاخواهش مااینه که دست دولت راازسازمان تامین اجتماعی که شخصی هست فقط فقط کوتاه کنیدمابازنشسته ها۳۰درصدحقوقمان نصبت به حقوقمان به تامین اجتماعی پرداخت نکردیم که دولت بخادحقوق ماروبابازنشستگان خودش پرداخت کنه توتامین اجتماعی به خاطراین حداقل بگیرومتوسط بگیروجودداره همه نصبت به حقوقشان کمتروبیشتربیمه پرداخت شده درثانی ازیک طرف ۱۰درصدبه متوسط اضافه میشه ازطرف دگه همون ۱۰درصدرابه عنوان مالیت کسرمیشه پس فقط دولت فقط ۶۵۰هزارتومان اضافه میشه به بالای ۱۰میلیون اصلاریالی اضافه نمیشه ابنجادولت مارومثل خودش ۶کلاسه فرض کرده .ازهمه این حرفابگذریم دولتی که خودش بزرگترین بدهکاربه تامین اجتماعی هست صلاحیت نظردادن درباره حقوق مارونداره دولتی که بیش از۴۵۰هزارملیارتومان وهزینه درمان وواکسن کروناو۳درصدازمنابع عمومی به مابدهکاره اصلاحق نداره بابت حقوق حتی نظربده تابرسه به اینکه مصوبه تامین اجتماعی روتعغیربده بعدشم دلیل نمیشه دولت نمیتونه حقوق بازنشسته های خودشوبیش از۱۰درصدپرداخت کنه وبرای جلوگیری ازاعتراض بازنشسته هاش حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی روتعغیربده ومصوبه تامین اجتماعی رولغوکنه اگه ارضه داره به بازنشسته های خودش راافضایش بده حتی بیشترازماوباتوجه به اینکه دولت بادست درازی به منابع تامین اجتماعی وزیرپاگذاشتن مصوبه زمان شاه که ۳سال قبل انقلاب تصویب شده وبه دولت صریح گفته شده حق دخل وتصرف دراموال مارانداره وفقط ناظرتامین اجتماعی که شخصی هست خواهشمندیم لایحه زمان شاه راباطل ودست دولت راازتامین اجتماعی کوتاه کنیدوتمام طلب ماراازدولت بگیریدوبه صندوق ماواریزکنید ممنون اززحمتهای زیادشما وباتشکرازشماونماینده های کشور
متاسفانه چند سالی هست که دولتها خودشونو بالاتر از قانون میبینن و به هیچ مرجعی پاسخگو نیستن. وگرنه هر عقل سلیمی میدونه مصوبه هیئت دولت غیر قانونیه.
باسلام بنده ی بازنشسته هستم ولی حداقل اینومیدونم براساس بیمه ای که ازحقوقم کسرمیشدحالابایدنسبت به اون حقوقم تعیین بشه وحقوق بازنشستگان بنابه کسربیمه ای ای که پرداخت کردندتعیین میشه حالااون بازنشسته ای که کمترپرداختی بیمه داشته بااونی که متوسط بوده واونی که سقف بیمه روپرداخت کرده نبایدتفاوتی باشه دراصل سازمان تامین اجنماعی بادریافتی های بالاترسرپامونده حالاانصافه به من نوعی که سقف بیمه راپرداخت کردم حقوق کمترتعلق بگیره ،این نیازبه توضیح من ویاامثال من نداره اونی که این تصمیم راگرفته بنظرمن صلاحیت این پست رانداردوبایدشخص کاربلدجانشینش بشود،ادم بیسوادباعث دردسرمیشودوهمینه که اوصاع رابی ریخت کرده
متوسط افزایش دیگه چه صیقه ایه ؟
ایندحرفها چیه
۳۰ سال اینهمه پول بیمه بابت ما گرفته شده ....حالا ده درصد افزایش ؟
بیمه مگه قانون نداره ؟ ۷ برابر فرد عادی بیمه پرداخت کردیم ...حالا چقدر تفاوت حقوق داریم با حداقلیها ؟
حداقلیها هم با این تورم هیچ مشکلی ازشون رفع نمیشه ..
خدایا این چه وضعیه ؟
مبلغ حق اولاد که ذکر شده بازنشسته فرزند کمتر از ۲۰ ساله نداره مدرک عالیه دارد بیکار که هیچ مبلغی تعلق نمی گیره نوه ها هفته ای دو سه بار می آیند شرمنده آنها هم هستیم خدا کنه به روز ما بیفتید
انهائیکه اسرار دارند حقوق سایر سطوح 10درصد,افزابش پیدا کند نمیدانند که این گروه طی 30سال حق بیمه بیشتری نسبت به حداقل بگیرها پرداخت کرده اند?وسعی میکنند حقوق بازنشسنگان نهایتا حول وحوش 10میلیون باشد نه بیشتر اینها همان کسانی هستند که حداقل حقوق خودشان بیشتر از هفتاد هشتاد میلیون میباشد این تنگ نظری از کجا نشات میگیرد وچرا میخواهند متوسط بگیر را حداقل بگیر کنند الله اعلم!!!
انهائیکه اسرار دارند حقوق سایر سطوح 10درصد,افزابش پیدا کند نمیدانند که این گروه طی 30سال حق بیمه بیشتری نسبت به حداقل بگیرها پرداخت کرده اند?وسعی میکنند حقوق بازنشسنگان نهایتا حول وحوش 10میلیون باشد نه بیشتر اینها همان کسانی هستند که حداقل حقوق خودشان بیشتر از هفتاد هشتاد میلیون میباشد این تنگ نظری از کجا نشات میگیرد وچرا میخواهند متوسط بگیر را حداقل بگیر کنند الله اعلم!!!
وقتی قانون به صراحت کامل عنوان می کند که تامین اجتمایی به دولت ربطی ندارد و دولت درصدد به یغما بردن اندوخته بازنشسته هاست چه معنی داره که مجلس بخواهد حرف دولت را گوش بده؟؟؟!!!!!چرا دولت اجناس را گران کرد مجلس زبان نداشت حرفی بزنه ؟؟!!!چرا به قشر ضعیف بازنشسته ظلم می کنید!!!الان تنها کسانی که باعث به سروصدا درآوردن مردم در جامعه می باشد دولت رئیسی شش کلاسه میباشد واقعا خجالتی بکشید ملت ایران ملتی فهیم هستند و نمی توانید با استفاده از زور به آنها ظلم بکنید
باسلام خدمت تمامی عزیزان بازنشسته‌ یک ضرب‌المثل قدیمی است که می‌گویند کسی که به حرف وامضا خود عمل نمی‌کند از او چه انتظاری دارید که سر حرفش بايسته اینها از اولش هم سر حرف خودشان نبودند از قبل از عید تا الان صد تا حرف زدن ولی دريغ از یک عمل درست وحسابی یک عمر زحمت کشیدیم جنگ کردی با دشمن این است حق ما متاسفم که چند سال از بهترین لحظات زندگی را برای یک عدده از خدا بی خبر جنگیدم که اینها آقا زاده هاشان آنطرف مرزها به عیش باشند
اخه بیسواد چطور وزیر شدی چطور حساب کردی که سی درصد ده میلیون میشه ششصد هزار تومان متاسفم برای کشورم
یکی نیست به این بابایی تفهیم کنه مصوبه قانونی برای اجرا نیاز به استدلال نداره و اگر تغییری هم قراره باشه باز باید از طریق قانون اقدام بشه
چطور مجلس روز تعطیل عمومی رای صادر کرد حالا میگه صبر کنید
کدام وزیر این ابلاغ راگفته اولا ۲۵درصد همسانسازی ازسال قبل مونده ازاوگذشته کدام بازنسته الان بعد ۶۰سال دوتافرزند توخونه داره حرف موفت وبهانه بعدش امثال من که ۳۵سال بالاترین حق بیمه رادادیم به ماچه شما عدی راحقوقشون راپایین نگه داشتین بعدش کسی ده سال حق بیمه داده باکسی که ۳۵سال حق بیمه داده باید یکی بشه من با۳۵سال حق بیمه ۹تومان حقوق میگیرم جمع کل باهمه چیز میشه ده ونیم چراحرف موفت میزنه این وزیر بی سوادچراویک شب صدرصد اجناسو گرون کردید نمیگید تورم۷۰درصد رونمیگید گیردادید به این چندرغازی که یک عمرازگلوزن وبچه ماگرفته شده حالا که باید بدید جون میکنید
سلام بایدخروجی جلسه مجلس باوزیرکارتصویب بی قیدوشرط مصوبه شورای عالی کاردرارتباط باسایرسطوح باشددرغیراینصورت چیزدیگری رامابازنشستگان نمیپزیرم
تابناک بهت دستور دادن که نظرات مردم رد درج نکنی؟
دوستان آگاه باشیدآقای‌قالی باف خودش درراس این خیمه شب بازیه مواظب باشید بازیچه دست این آقایون نشید،از جلسات مجلس چیزی بیرون نمیاد،این گوی این میدان
برای حقوق های خودتون هم میانگین میگیرید من پارسال پنج تومان میگرفتم حلا امسال شده شش ملیون صد و پنجاه در صورتی که مصوبه پرداخت میشد هفت ملیون هم بیشتر میگرفتم این همه مردم شش درصد هستند تو خیابون تازه میگن شما دهک دهم هستی ویارانه به شما تعلق نمیگیرد
هم خلاف قانون و هم ناعادلانه هست.
انکس که در دوره بیمه پردازی مبالغ بیشتر از حداقل پرداخت کرده ارارم ارام دارد به حقوق حداقل نزدیک میشود
در این صورت مبنای دریافت 30 درصد از حقوق و مزایا اشتباه است
باید مبالغ یکسان در سطوح مزدی متفاورت از بیمه پردازان بگیرند
چون اضافه حقوق سازمان تأمین اجتماعی از طرف دولت فاقد ردیف بودجه است و در تعین در آمد بودجه هیچ نقشی ندارد پس نمیتواند در تعین اضافه حقوق سازمان تأمین اجتماعی هم اظهار نظری داشته باشند چرا که از محل 30 درصد واریزی خود کارگران تأمین می‌شود و در درآمد عمومی دولت هیچ اثری ندا د که دولت و مجلس نقشی داشته باشند پس از دولت ومجلس تقاضا می‌شود ضمن نداشتن اظهار نظر از دارائی های صندوق باز نشستگان هم منبعد دست درازی نکنند . و دولت هم بدهکاری خود را بصندوق باز نشستگان بر گردانند. لطفأ بصندوق ما دست درازی نکنید. گویا دولت با این حرکاتش قصد سؤا ستفاده از این صندوق را در آینده دارد. بعدالت باشید.
حقوق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی حق الناس است وماهرکس زایع کند هیچوقت نمیبخشیم
پدر جان وقتی ارتباطی به دولت ندارد چطور میخواد استدلال داشته باشد باز در حال زمینه سازی واسه دولتی ها ومتخلفین هستید!هیچ دلیل و استدلالی موجه نیست چون ربطی به دولت ندارد والسلام
دولت بدهی معوقه حدود ۴۵۰ همت خودش به صندوق تامین اجتماعی را تسویه کند

و اجازه دهد تا هییت مدیره منتخب کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی خودشان به مدیریت و اداره سازمان و افزایش حقوق انها اقدام نماید

که قطعا با توجه به میزان ثروت هنگفت صندوق تامین اجتماعی، میتواند بهترین حقوق متناسب با سطح تورم و گرانی را تامین و اجرایی کند
بدترین اوضاع اقتصادی سفره های مردم درچهل وسه سال قراربود حقوق ده درصد افرایش بیشترنشه تورم کنترا بشع اصلا حقوق دربرابرقیمت ها مانند صدقه کمیته امداد شص تومان بالای شصت سال طرح ذجایی واقعا ارزشش ازحقوق امروز بیشتربود
سی و پنج سال بر مبنای سقف حق بیمه حد اکثری را بنرخ روز به صندوق بیمه پرداخته ام که در این دوران پیری استفاده کنم . مهندس فوق لیسانس از دانشگاه شریف (آریامهر ) چرا باید از حقوق متناسب با بیمه های پرداختی ام محروم باشم ؟ اگر دولت در مدیریت صندوق سوء عملکرد داشته و کارخانجات ورشکسته و کم بازده بجای طلب به سازمان داده و کم آورده نباید از حق من کم بگذارد . آنکه حق بیمه کمتری پرداخته هم باید با من همان فاصله را داشته باشد. نرخ روز بیمه داده ایم باید با نرخ تورم هم افزایش داشته باشیم . نه فقط ۱۰ درصد با وجود ۵۰ در صد تورم . دولت وکالت ندارد از حق من بگیرد و جای دیگری هزینه کند . اکنون با عدم توان جسمی و ذهنی برای کارکردن ، انواع بیماری و آبرو برابر خانواده و اقوام من خود محتاج ترم .
خدا لعنتتون کنه با این افزایش.کسی که ۱۰ میلیون نیگیره ۱۰درصد اضاف بشه اونوقت اجناس ۷۰درصد و بعضی تا۴۰۰درصد گرون شده.
سلم لطفا کار فبفرمایید که دیگر حقوق تامین اجتماعی را تعید نکند
گرانی و تورم، روزی ۱۰ درصد!!!!!! افزایش حقوق بازنشستگان بیچاره سالی ۱۰ درصد!!!!!!؟ کجاست عدالت!!!!!!!،،، نمیخایم این افزایش رو
کسانی که حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی رو کم کردن، هدفشون کشاندن بازنشسته ها به خیابان و ایجاد بلوا و آشوب بود.
وزیر بی سواد پس ما بازنشستگان که ماهی 5.5 می‌گرفتیم الان باید 10 درصد اضافه بشه؟ هیچ فرقی با کسی که 10 میلیون میگیره نداریم؟ واقعا متاسفم برای کشورمون که وزیرش شمایید
آقای وزیر نه تنها به نفع بازنشسته عمل نکرده بلکه خلاف قانون وفقط برا ازتقا شغلی خودش اقدام نموده و اگر اینچنین شود در کل به ضرر تمامی افراد شاغل وبازنشسته آینده تامین اجتماعی بوده وموجب نابودی زحمتهای ۳۰ تا۴۰ ساله شاغل وبازنشسته تامین اجتماعی خواهد شد وسالهای بعد نیز همین رسم اجرا میشه
فرق کس که سی سال بیمه پرداخت کرده را با اکنی که کمتر به این راحتی ریر پا مزارید
تابی جون یعنی ما وزیر رفا هم داریم چه خوب ما نمی دانستیم؟ تابی جون کمی درباره کار این وزیر را هم بنویس مردم بدانند؟؟؟؟!!
اکثر این بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز دقیق نمی‌دانند حقوقها چقدر اضافه میشه ولی خوب میدانم که هرکسی حقوق دریافتی بیشتری دارد صدای اعتراضش بلند تره . ولی گرانی وتوروم افسار گسیخته هم ترمز بریده هیچکس هم قدرت جلوگیری ندارد.شده دوره سرمایه داری وگردن کلفتی کی به کیه چی به چیه ؟؟؟؟فعلا شیر تو شیره
مسئولان بی تجربه بیسواد استعفا استعفاء باز استعفاء بهترین گزینه است
چرا دورغ میگید 10درصد بیشتر اظافه نشد هنوز توفیش خرداد حقوق سال 1400زده شده بدون افزایش باید به خیابانها امد واین دولت ناکارامد را کنار گذاریم تورم شده 70درصد کمر ملت شکسته شده
اگر اجرا شود همین گونه که اعلام کرده اند درست است و به عدالت نزدیک است هرچند عدالت اینگونه است که به همه بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری و لشکری یک حقوق برابر مناسب با خط فقر مثلآ به همه و همه و همه بازنشستگان ۱۵ میلیون تومان داده شود.
آخه یکی نیست بگه چرا نمایندگان مجلس که سرخود پنجاه درصدحقوقشون رو افزایش میدن دولت هیچ دخالتی نمیکنه وهیچ اعتراضی نداره،حتی دوسال پیش که در دومرحله حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری افزایش پیداکردوهمین امرباعث شدحقوق آنهاخیلی زیادترا بازنشستگان تامین اجتماعی شودودولت هم هیچ اعتراضی نکرددرصورتیکه درحق بازنشستگان تامین اجتماعی بابت این افزایش خیلی اجحاف شدوفاصله زیادی پیداشدمیان حقوق بازنشستگان کشوری بازنشستگان تامین اجتماعی ودولت هیچ اقدامی برای پرکردن این فاصله نکردولی الان چون دولت حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری رو 10درصدافزایش داده تصمیم گرفته حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم 10درصدافزایش بده چرا برای اینکه فردا بازنشستگان کشوری و لشکری معترض نباشن که چرا بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش درصدی بیشتری برای حقوق داشتن دیگه پیش خودشون نمیگن که بازنشستگان تامین اجتماعی خیلی کمتر از اوناحقوق میگیرن باتوجه به تورم اقتصادی زیادی که وجود داره وحتی با افزایش واقعی حقوق هم مشکلاتشان زیادهست دیگه چه برسه که اینقدر کم افزایش داده شده،واقعامایه تاسفه که اینقدر دولت بی کفایت هست وبه دردنخور
شما نمی‌خواهد کمک معیشت به ما بدهید از واریزی بالای 35سال که سی درصد حقوق را به بیمه پرداخت کردیم زحمت بکشید بدهید و بدهی چهارصد میلیارد مان را بدهید دست کردید و علنی جیب کارگر را زدید بعد منت گذاشتی کمک معیشت میخواهی بدی از شما خبری نمیرسد شر هم مرسانید
شنیده ها حکایت از ان دارد که اطلاعات امنیت قزوین درشدت برخورد با بازنشستگان تامین سنگ تمام گذاشته
تعداد زیادی را با ضرب و شتم بازداشت و پس از بازجویی سخت و اخذ تعهد ازاد نموده است.
خدا ب داد بازنشسته‌ها ی تامین اجتماعی برسه من ک پدر خودمو میبینم آتیش میگیرم وای بحال بقیه با این حقوق ی فقط محتاجند
کدوم سی درصد ؟؟؟؟؟با شامورتی بازی که نمیشه یک مصوبه قانونی را به مسلخ تفکرات ضد کارگری زرد،واضح اینکه مصوبه شورای عالی کار اعلام میکند،سایر سطوح مزدی افزایشی معادل 38در حقوق پایه بعلاوه 515 هزارتومان ثابت ماهیانه.این افزایش سالیانه مصوبه شورای عالی کار و تایید شما مدیر سازمان تامین اجتماعی و اقای وزیر و هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی ست،ح۶للا هی آسمون ریسمون رو بهم نبافید که آنجا اینقدر ،اینجا اینقدر شده درضمن این در صد بازیهای غیر قانونی چیه که عنوان میکنید مگر افزایش سالیانه را براساس درصد تعداد مستمری بگیران باید قسمت شود همین شش درصدی که نام بردید بیشتر از آن هفتاد و چند در صد، حق بیمه به صندوق سازمان تامین اجتماعی در طول سالهای بیش از سی سال پرداخت حق بیمه داشته اند. شما قانون گریزی را توجیه میکنید ،که این از سوی دولت یک بدهد خطرناک است،همین.....
با این استدلال های مسخره ،معلومه که همه به فکز حفظ موقعیت خودشان هستند. بازنشسته بی نازنشسته.
بقول شما گروه سوم که ۶درصد بازنشستگان را تشکیل میدهنداما بالاترین میزان واریز به صندوق بازنشستگی را داشته اند که حدود ۲۵ درصد میشود. اما با این کار دولت مشخص شده که اجحاف در حق این گروه در دستور کار است.
حقوق حداقل بگیرها همیشه دچار اجحاف میشد و اگر طبق سنوات گذشته ادامه پیدا میکرد در آینده بین حداکثر بگیران و حداقل بگیرها تفاوت از زمین تا آسمان میشد.در صورتی که قشر ضعیف و حداقل بگیر بیشترین زحمت رو متحمل میشوند و آقایون حداکثر بگیر با رانت و پارتی و تحصیلات بعضا مشکوک و بی خاصیت سعی در گرفتن انواع رتبه و گروه و عناوین شغلی در جهت گرفتن حقوق بی حساب و کتاب شغلی را دارند و در هنگام شاغلی هم کمترین کار رو انجام میدهند و مناسفانه همیشه هم طلبکارند.
حق اولاد ۳۰۰ تومن چون خیالتان جمع ه که اکثریت بازنشستگان اولاد تحت تکفل ندارن آفرین به این هوش شما در زرنگی کردن سر بازنشسته ی بینوا
شما مگه از جیب خودتون میخواهید بدید این 38 درصد حق ماست و نه به دولت و به‌اصطلاح ربط داره ونه به دیگران
......هرگز انتظار رفتار چندگانه وبی صداقتی از وزیر این کابینه نمی رفت.!
مجلس در سکوت خبری برای خودشون پنجاه درصد افزایش حقوق تصویب کردن به این میگن عدالت!!
باید به همین آقایان گفت چند نفر بازنشسته می شناسی که دارای دو فرزند مشمول حقوق ( زیر 18سال) میشناسی که این منت را بر سر آنان میگذاری . اینها بدنبال حذف اصل ماجرا که همان همسان سازی باشد هستند . هدف ضعیف تر کردن بازنشستگان است . ضمنا هرگونه انگیزه ای را برای بیمه شدگان فعلی نابود میکنند تا از پرداخت حداکثری حق بیمه امتناع کنند .
برای هرکار بیخود بودجه دارن ..تامین اجتماعی گدا نه درست و حسابی پول درمان و دارم میده نه حقوقش کافیه.. که حتی سالی فقط سالی یکبار نمیتونید حقوق رو اضافه کنید برای این قشر سالخورده و زحمت کش
ظاهرا نمایندگان اصلا متوجه نیستند که ما بازنشستگان سه ماهه حقوق سال گذشته را می گیریم ولی اجناس را با قیمت روز می خریم
امیدوارم مجلس بتواند حقوق باز نشسگان تامین اجتماعی را از دولت رعیسی ۳۸درصد را بگیرد ممنونیم
بیعرضگی وزیر کار تا کجا؟
این بنده خدا بازنشستگان فک می‌کنند دست وزیر است نه دولت نه وزیر کاره ای نیستن همون مافیا تصمیم گیرنده است
چه مسخره...مردحسابی بازنشسته یعنی نوه دار...وفرزندان بالای ۱۸ سال ودخترتاازدواج ...که ازطرف دولت خیری بهشون نمی رسه
کسی درک نداره دیگه چی باید گفت خودشان زدن به کوچه علی چپ حقوق مردم براشان مهم نیست
سلام ، مستمری بنده بدون افزایش ، طبق ماه قبل ، امروز واریز شد .
...ما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، از مجلس محترم درخواست داریم كه تایید هر گونه مصوبه‌ای در رابطه با افزایش سالانه مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از ید دولت خارج شود تا منبعد از سال جاری صرفا مصوبه شورای عالی كار و هیات‌مدیره سازمان كافی و لازم‌الاجرا اعلام شود.»

اصلاح عبارت:
...ما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، از جمهوری اسلامی درخواست داریم كه تایید هر گونه مصوبه‌ای در رابطه با افزایش سالانه مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از ید جمهوری اسلامی خارج شود تا منبعد از سال جاری صرفا مصوبه جمهوری اسلامی كافی و لازم‌الاجرا اعلام شود.»
اعمال ۳۸ درصد
دولت از انتصاب در سازمان تامین اجتماعی دست بردارد ، مدیران تعیین شده بعنوان مدیر عامل نوعا آدم های سیاسی ، فاقد کفایت و دانش کافی بوده و هستند ، اینها باعث ضرر و زیان سنگین تامین اجتماعی هستند بعد میخواهند دلسوزی کنند کمک دولت را مطرح می‌کنند .
خیلی خوب است افزایش پیدا کرده دیگه چی می خواهند
توضیحات دولت فرار به جلوست، صراحت قانون تأمین اجتماعی تصویب و پیشنهاد بعهده ی آن سازمان است. نه دولت. مصوبه را برگردان به سازمان تو حق نداری تصویب کنی. در ضمن بگو تصمیم ندارم بدهی چند صدهزار میلیاردی سازمان کارگری را بدم. بخدا بازنشسته مظلومه آهش خواهد گرفت دامان شما را
وزارايى كه قانون زيرپاميگذارندازافرادعادى چطورانتظارميرودقانون رارعايت كنندمقصودمفادماده تين ٤١.٩٦،١١١قانون كاروتأمين اجتماعى است ضمنأچطوربين پايىن وبالإي ١٠ميليون تمايزقائل شدن كه كارزوروراانجام دادند وخوداين موضوع حرام وحلال رازيرسؤال ميبرد چون حقوق بالأهم بيمه زيادى پرداخت كردن هم بيش از٣٠سال سابقه كاردارنديااضافه كاربيشتري دارند،ولي بين ١٠ ميليون بگيررابا٢٩ ميليون بگيردركفه يك ترازوگذاشتن تفاوتهاي زيادي درمصوبه دولت وجود داردچون تك تك آنهارانميشودنام بردميگذريم
مستمری بگیران باید به اعتراض خودتاقطع دخالت دولت در مسایل جاری سازمان ادامه دهندچراکه باوضعی که دولت دارد برای کم کردن هزینه هادورنیست که مزایای سازمان را قطع و بودجه سازمان راخودتصویب کندتابیشتربه استفاده نامشروع خود ادامه دهددرنتیجه صندوقی که باپول خوداعضاشکل گرفته یکجانصیب دولت بدهکارخواهدشد . .
این عادلانه نیست
حقوق هر شخصی بر اساس تخصص و تلاش آن مشخص شده است و بر مبنای آن سالها ۳۰ درصد از حقوق او کسر و به صندوق واریز شده است شما نباید با تورم بالای صد در صدی از حقوق بقیه برداری به حداقل بگیران اضافه کنی. در واقع دولت دست در جیب مستمری بگیران تا ده میلیون و بالاتر کرده است

حقوق همه مردم باید مطابق تورم زیاد شود.
دولت توزیع ثروت نمیکند توزیع فقر میکند.
پس ۳۸ درصد بازنشستگان بجای افزایش مزدحدود ۴۰ درصد تقریبا ۱۲ درصد افزایش داده شده‌اند یعنی ۲۵ درصد افزایش حقوق حذف شده حالا چطور آمار اشتباهی میدن
باید پاسخ بدهند که مگر نه اینکه کسی با پرداخت حق بیمه بیشتر اندوخته ی بیشتری در تامین اجتماعی دارد به همان نسبت باید افزایش داشته باشد مگر نباید بین کسی که ماهانه یکسوم میانگین یا یکسوم حداکثر را پرداخته با کسی حداقل را پرداخته و اندوخته کمتری دارد به همان نسبت اندوخته افزایش داده شود چطور کسی که حداقل را پرداخته و حداقل بگیر بود با متوسط پردازی که سه میلیون اختلاف حقوق داشته الان یه حقوق میگیره مگر نه اینکه متوسط بگیران طی یه دوره کوتاه چند ساله با این روش افزایش به جمع حداقل بگیران اضافه خواهند شد اگه دولت مصوب کرده که این فاصله را کم کنه ما هم خوشحالیم خیلی هم عالیه اما نکته اینه چرا از جیب کسی که بیمه پردازی چند برابری حداقل بگیر را داشته این فاصله را کم می‌کنه چرا از بودجه عمومی یا از سرجمع هزینه های دولت خودش نپرداخته که اگه اینکار را میکرد به عدالت نزدیکتر بود تا برداشت از جیب متوسط بگیران و حداکثر بگیران که حداکثر پرداز هم بودن
اقای نماینده لطف کنید از وزیر سوال کنید زمان نه چندان دور سازمان تامین اجتماعی یکی از سازمان‌های بسیار ثروتمند بود که می‌توانست با در آمدش بودجه کشور را تامین کند چه بلایی به سرش آوردند که حقوق صاحبان اصلیش که همان سایر سطوح می‌باشند نمی‌توانند به اندازه ای که متوسط زندگی کنداضافه شود
هر جا بی سواد و بی تجریه هست به کابینه آقای رئسی تحمیل شده و همه این نارسایی ها هم بحساب رئیس جمهور نوشته میشه
خجالتم نمیکشن ۱۰ درصد به ما اضافه کردن ۶۰ درصد به بقیه بعدم خوشحال میگن میانگین ۳۰درصد اضافه کردیم از بقیه هم اندازه ی ما بیمه کم کردین در زمان اشتغال
لطفا در جلسات اعلام بفرماید چرا یارانهی ما حداقل بگیران را قطع کردن صرفا به هاطر اینکه پسرم شاغل لست خوب با من چه اون برای خودش کلر می کند نه یرای من ما همینطوری هم کم میاریم خواهشا در جلسات اعلام کنید
قابل توجه تیم اقتصادی و آقای رییس جمهور افزایش حقوق بازنشستگان میبایست طبق حق بیمه پرداختی باشد نباید از حقوق من که دو شیفت سه شیفت کار کردم و استراحت نداشتم ، بصورت شیفت گردشی و شبکاری کار کردم تا حق بیمه بیشتری پرداخت کنم بکاهید و به حقوق حداقل بگیر ها اضافه کنید ‌‌.
اگر میخواهید به حداقل بگیر ها لطفی کنید از کیسه خودتان ببخشید نه از جیب من و زن و بچه من ، آقای رییس جمهور شما مشاور درست و حسابی ندارید ، مشاوره غلط به شما میدهند ، لطفاً مشاوران اقتصادی تان را عوض کنید ، این مشاوران شما را رسوای تاریخ ریاست جمهوری ایران خواهند کرد ، این تیم اقتصادی شما را شرمنده بازنشستگان تامین اجتماعی نموده است. ‌
الان بازنشستگان از شادی در پوست خودشان نمی گنجند و زمانی که حقوقشان را دریافت کنند بیشتر شاد خواهند شد جوری که از فرط شادی به خیابانها بریزند و از دولت تشکر وِیژه نمایند!!!
اونوقت که بازنشستگانی که الان فقط قدری از حداقل بگیران بیشتر می گیرند و بعنوان سایر سطوح نامگذاری شده اند پس از افزایش حقوقشان خیلی کمتر از حداقل بگیرن خواهد شد و جایشان با حداقل بگیرن عوض خواهد شد و بسیاری دیگر که قبل افزایش حقوق متفاوتی داشتند حقوقشان یکسان خواهد شد و آنچنان شعفی به آنان دست خواهد داد که بال در خواهند آورد!!!
دوستم چه خوب باشه ، چه بد ، چه خوشتون بیاد ، چه بدتون بیاد باید تحملم کنی ، سعی کن به رفاقت با من عادت کنی ( بالا تو دار دنیا من همین یه رفیق رو دارم )
واقعا اگه غیر از این بخواهی عمل کنی از غصه دق میکنم
آقای رییسی این مردمی که در خیابانها علیه تو و تصمیماتت شعار می دهند بازنشستگان هستند که اکثرا در انقلاب و جنگ سهیم بودند چرا نیروهای انتظامی را مقابل آنها قرار می دهید چرا در تصمیمات شورای عالی کار مداخله کردید وچرا ده درصد در حالی که تورم اسمی حتی بالای ۵۰درصد است مگر شما برای تامین اجتماعی ردیف بودجه تعریف کرده آید که در امور آن دخالت می کنید
وزیر کار با گزارشی که داده به شعور بازنشستگان توهین کرده
اصلا چرا موارد صریح قانونی مثل مصوبه شورای عالی کر که حتی تجدید نظر هم ندارد جای خود را به جلسه و خواهش بدهد.چرا باید بدعت گذاری شوذد حق قانونی بازنشستگان مستمری بگیر تامین که مطابق مواد 96 و 111 باید حقوقشان افزایش پیدا کند.ای خدای بزرگ چرا مملکت ما ضعیف کش و قانون گریز شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ای خدای بزرگ تو قبول نکن این وضع را که میدانم قبول نخواهی کرد.
جدای از قوانین درست و نادرست دولت باید از ثروت و سرمایه عمومی ضمن جلوگیری از دزدی علنی ؛ اختلاس ؛ رانت و حفره های گریز سود جویان باید از خزانه ملی به صندوق بازنشستگان مشمول کمک کند. نه اینکه این عزیزان را بیش از پیش شرمنده اهل و عیال و نوه و غیره کنند. پس مسئول شده‌اید که چکار کنید ؟ خنجر را در قلب کارگران بیشتر فرو کنید ؟
ای کاش مردم اندازه راهروک نوه ایشون ارزش داشته باشند
هرچی ادم بی سواده تومجلس عیت دولت هست وجدان که دیکرنگو
این دولت تازه سال اولشه،صبر کنید ۷ سال مونده!!!یه بلایی سرملت بیارن که اون سرش ناپیدا،حداقل بگیران عزیز و بازنشستگان لشگری وکشوری عزیز که از عزیزای خودمون هستن،الآن فک میکنن عدالت رعایت شده،ولی باید عرض کنم:به شما هم چیزی بیشتر از حقتون رو ندادن،بلکه هم کمتر،اگه ۲۸ درصد باقی سطوح رو میدادن به حداقل بگیرا ،افزایش اونا میشد ۷۶ درصد !!!!فقط این وسط حق یه سری دیگه رو پایمال کردن،همین وبس.
سلام ماهمه ایرانی وتوقع داریم بطوریکسان افزایش بدن من کارگرهستم...وتحت فشارزندگی مسلما بقیه عزیزان هم سخت روزگارمی گدرانند..همه روبایدبه یک چشم دید...مجلسیها باون حقوقهای کلان ۵۰درصدافزایش می گیرن ولی بقیه رو با۱۰درصد می پیچونن...خداوند قهرش میاد به همه توجه خاص داشته باشین لطفا..
بایدبه وزرای محترم حتمابایدکلاس نهضت سواداموزی دایرشود
زمانی که کارگر در خدمت کارفرمای بخش خصوصی است امید آن دارد که در صورت نقض حقوقش به وسیلة کارفرما، برای احقاق آن می‌تواند دست به دامان قدرت برتر و بی‌طرفی به نام دولت شود. امّا آنگاه که خود دولت کارفرماست، در صورت نادیده گرفته شدن حقوق کارگر، دیگر مرجع بالاتر و قوی‌تری وجود ندارد که کارگر ذیحق از قدرت آن نهاد مدد جوید.دولت محترم در راستای تمکین به قانون،باید به افزایش ۳۸ درصدی حقوق کارگران دولتی عمل وسپس برای خواسته فعلی خود، در صورت تصویب اصلاحیه لایحه بودجه تقدیمی دولت از سوی مجلس و تاییدآن از سوی شورای نگهبان،نسبت به خواسته فعلی خود عمل کند. آیا نمایندگان محترم مجلس،دیوان محترم عدالت اداری و .. در خصوص عدم عمل به قانون از سوی دولت محترم به یاری کارگران بخش دولتی خواهندآمد؟
واقعاچه عدالتی است کهکه باوجود افزایش قیمت شدیدکالاها حقوق۵میلیونی بازنشستگان حدودا۴۰۰هزار تومان افزایش پیدا کند!ما شدیدا به این اقدام اعتراص داریم
اگه مسئولین ودست اندر کاران از خدا می ترسن هرکس به اداره حقش.
کسی که ۳۰ سال یا بیشتر ۴ الی ۶ برابر حداقل حقوق بابت بازنشستگی پرداخت کرده وبه همان میزان مالیات هم داده!!؟
چرا باید ۱۰ درصد افزایش داشته باشد ؟!! روش عادلانه وحقابیت این است که به میزان پرداختی بارنشستگی (مثلاً ۴ برابر حداقل حوق اداره کار)ضریب قرار دهند وبه بازنشستگان پرداخت گردد .
این حق بازنشسته است دولت بدهکاری خودش را که به ثورت فله ای به سازمان تحمیل کرده چرا پرداخت نمیکند ؟!!وحق بازنشستگان بی دفاع را که هم بابت بازنشیتگی بیشتر پرداخت کردن وهم مالیات بیشتر دادن را ظالمانه واز موضع قدرت(نه اجرای قانون) ضایع کرده است
مثلاً پرداخت حق بیمه قالیبافان ، وجانبازان ،(معاف از بینه ومالیات)
نباید از حق مردم بی دفاع باشد!!؟
ما راضی نیستیم وتظلم خواهی فقط به درگاه خداوند قهار وجبار می بریم
سلام ضعف وزیر کار و رئیس تامین اجتماعی نسبت به مسئولان دوره های قبل از اظهار نظرها در دو ماه قبل و چرخش ۱۸۰ درجه ای اکنون آنها هویداست
چنین وزیری مبنای عدالت را تعیین می کند و مجلس هم منفعل است و هیچکاره
باعث تاسف است که به چنین افرادی رای دادیم که در به قدرت رسیدن حق را ناحق و درآمد قشر عظیمی از مردم را حرام و شبهه دار کرده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار