بازدید 4543

چپ‌ها در گذشته تندرو بودند و الان اصلاح‌طلب شدند

دبیرکل حزب سبز ایران می‌گوید: به کسانی که تا دیروز راست سنتی بودند امروز برچسب تندرو و سوپر انقلابی می‌زنند و بعد آن کسانی که چپ بودند، اصلاح‌طلب شدند و در پشت سنگر میانه‌روی و اصلاح‌طلبی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ 08 June 2022

به گزارش «تابناک»، حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز، در گفتگو با مُنیبان درباره اینکه سوپرانقلابی‌ شامل چه افراد و گروه‌هایی می‌شود، گفت: باید نگاه کنیم بر اساس مانیفستی که حضرت امام(ره) تحت عنوان وصیت‌نامه الهی-سیاسی خود برای ما به یادگار گذاشته‌اند، انقلابی بودن چه معنی و مفهومی دارد. قطعاً شاخص‌هایی که امام تعیین کردند و مقام معظم رهبری هم بر آن شاخص‌ها تأکید دارند، ملاک امر است. کسی می‌تواند بگوید من انقلابی هستم که به قانون احترام بگذارد، بی‌سواد نباشد، دلش برای مردم بسوزد و برای مردم خدمت کند، مردم‌سالاری دینی را اجرا کند، در عمل به بحث استقلال و آزادی و عدالت اسلامی پایبند باشد و در رابطه با حمایت از مردم مستضعف و پابرهنگان همچون امام(ره) رفتار کند.

او افزود: موارد مذکور شاخص‌هایی است که ممکن است در تعدادی از افراد این شاخص‌ها وجود داشته باشد و برخی هم در آنها، وجود نداشته باشد. قطعاً کسی که به دنبال اشرافیگری، اختلاس و سوءاستفاده از موقعیت و مقام خودش، اختلاس، دزدی و ناحق کردن حقوق ملت است، نمی‌تواند خودش را انقلابی جا بزند هر چند که ممکن است در بین صفوف انقلابی‌ها هم نفوذ کرده باشد و برچسب انقلابی و سوپرانقلابی هم خورده باشد. به‌هرحال این مردم هستند که بر اساس این شاخص‌ها، قضاوت می‌کنند که چه کسی در مسیر انقلاب حرکت می‌کند و چه کسی برخلاف آن، حرکت می‌کند.

کنعانی مقدم در پاسخ به اینکه «سوپرانقلابی» شامل چه افرادی می‌شود؟ تصریح کرد: جریان‌های سیاسی کشور را می‌شود در قالب‌هایی که مورد توجه است به لیبرال، سازشکار، تندرو یا میانه‌رو طبقه‌بندی کرد. به هر جهت آن چیزی که درباره سوپر انقلابی مورد توجه قرار می‌گیرد آن است که این افراد به اسم اینکه ما ذوب در ولایت و سوپرانقلابی هستیم، بر علیه انقلاب وارد عمل نشوند و رفتار و کردارشان طوری نباشد که تیشه به ریشه انقلاب بزنند و بعد هم ادعای انقلابی‌گری کنند چراکه چنین اشخاصی قطعاً منافق هستند و باید از آنها پرهیز کرد.

این چهره سیاسی اصولگرا در واکنش به اینکه معمولاً اصولگرایان داعیه مواردی نظیر انقلابی‌گری را دارند؛ آیا می‌توان گفت «سوپرانقلابی‌ها» افرادی هستند که بیشتر در جناح اصولگرا حضور دارند؟ اظهار کرد: در کشور ما تعریف جناح چپ و راست با بسیاری از کشورها تفاوت دارد. چپ‌ها در ایران از همان ابتدا کسانی بودند که تندروی را پیشه کرده بودند و بعدها هم در قالب اصلاح‌طلبان ظهور و بروز کردند. راستگرایان عمدتاً محافظه‌کار و میانه‌رو بودند و چپ‌ها به آنها ایراد می‌گرفتند که شما سازشکار و لیبرال هستید. حالا در رقابت‌های سیاسی ظاهراً‌ این مفاهیم در حال تغییرات جدی هستند.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر به کسانی که تا دیروز راست سنتی بودند امروز برچسب تندرو و سوپر انقلابی می‌زنند و بعد آن کسانی که چپ بودند، اصلاح‌طلب شدند و در پشت سنگر میانه‌روی و اصلاح‌طلبی قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد کسانی که در جریان اصولگرایی دنبال افراطی‌گری هستند قطعاً از خط امام(ره) و رهبری جدا افتاده‌اند و نمی‌توانند مدعی انقلابی بودن و وارث انقلاب بودن، باشند.

وی در پایان یادآور شد: در هر دو جناح افراطی‌گری نشانه این است که اینها از مسیر انقلاب جدا شده‌اند و راه انحراف را، در پیش می‌گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست