بازدید 41936
توتولو می‌خواست فیلیپ بلان دیگری باشد

چرا مربی خارجی تیم ملی والیبال اخراج شد؟ / پایان خیال خام ایتالیایی در ایران

درگیری میان توتولو و کادر فنی ایرانی والیبال زمانی بالا گرفت که احتمالا این مربی ایتالیایی تصور می‌کرد، تاثیر و نقشی که  فیلیپ بلان در تیم ژاپن دارد، او در ایران خواهد داشت؛ اختیارات تام و جایگاه تشریفاتی عطایی! باجی که کادر ایرانی هیچ گاه نمی‌داد.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ 05 June 2022

فدراسیون والیبال از محترمانه‌ترین کلمات درباره خروج توماس توتولو، مربی ایتالیایی از کادر فنی تیم ملی والیبال استفاده و اعلام کرده با نظر سرمربی تیم، توتولو «از کادر فنی جدا شد»؛ اما در واقعیت توتولو از تیم اخراج و یا به‌طور واضحی کنار گذاشته شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ کنار گذاشته شدن مربی ایتالیایی تیم ملی والیبال، تنها بعد از یک ماه از آغاز فعالیتش و چند روز مانده به آغاز لیگ ملت‌ها، پیام‌های روشنی از تصحیح عملکرد بهروز عطایی سرمربی تیم ملی دارد.

چرا مربی خارجی تیم ملی والیبال اخراج شد؟ / پایان خیال خام ایتالیایی در ایزان

سه ماه پیش زمانی که بازگشت امیر خوش خبر به تیم ملی والیبال به عنوان سرپرست نهایی شد، قریب به اتفاق اهالی والیبال بر خطای استراتژیک بهروز عطایی، سرمربی تیم اذعان کردند. با آمدن خوش‌خبر باز هم پای مربیان خارجی به تیم ملی باز شد و این‌بار توماس توتولو که سال قبل در کنار الکنو بدترین نتایج را با والیبال ایران در المپیک گرفت، به عنوان دستیار دوم عطایی انتخاب شد.

درگیری میان توتولو و کادر فنی زمانی بالا گرفت که احتمالا این مربی ایتالیایی تصور می‌کرد، تاثیر و نقشی که  فیلیپ بلان در تیم ملی ژاپن دارد او در ایران خواهد داشت؛ تمام امور را در دست می‌گیرد و مربی ایرانی هم در نقشی خیالی نظاره‌گر تصمیمات او خواهد بود. در حالی که عطایی و طلوع کیان، مربی و کمک اولش هیچ‌گاه اهل باج‌ دادن و سکوت نبوده‌اند.

حذف توتولو علاوه بر یکدست کردن کادر فنی ایران، پیامی به امیر خوش خبر، سرپرست پر مدعای تیم ملی هم داشت. علاقه‌ی خوش خبر به مربیان خارجی، عملکرد و رابطه‌‌هایی که او در ۱۵ سال حضورش به عنوان سرپرست تیم ملی داشته، بر کسی پوشیده نیست. او تصور می‌کرد، همچون دوره‌ی فعالیت کولاکویچ، بار دیگر با چیدن مهره‌های خودی هدایت در سایه‌ی تیم ملی را در دست می‌گیرد.

چرا مربی خارجی تیم ملی والیبال اخراج شد؟ / پایان خیال خام ایتالیایی در ایزان

حضور خوش‌خبر نه تنها سبب ناهماهنگی کادر فنی تیم ملی شد که او با ندانم‌کاری در ساده‌ترین امور سرپرستی و انتخاب غلط پروازها ـ که شاید آن هم به دلیل روابط او با آژانس‌ها و ایرلاین‌های مشخص است ـ باعث گشت، تیم ملی پس از ساعت‌ها پرواز از صربستان به ترکیه و از آنجا به سائوپائولو برزیل، پرواز آخر تیم از سائوپائولو به برازیلیا را از دست بدهد و هشت ساعت دیگر در فرودگاه سائوپائولو معطل شود. این تنها یک نمونه از آن چیزی‌ است که عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها که فقط سه روز به آغاز آن مانده را تحت تاثیر قرار خواهد داشت.

تیم ملی والیبال در اولین مسابقه خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ روز چهارشنبه با چین مصاف می‌دهد و شانس آن را دارد که در هفته اول علاوه بر چین و استرالیا، ژاپن را شکست داد و عملکرد بهتری نسبت به سال قبل داشته باشد. اما با شرایط موجود، عملکرد سرپرستی و جوان شدن تیم مشخص نیست سرانجام ایران در لیگ ملت‌ها چطور می‌شود!

فارغ از نتایج تیم جوان ایران در لیگ ملت‌ها، عملکرد مهره‌های سوخته که با پروپاگاندا و هدایت روابط عمومی فدراسیون والیبال اتفاق افتاد، مهم‌ترین ضربه‌ای بود که تیم بهروز عطایی در روزهای پیش روی با آن روبه رو خواهد شد.

نویسنده: فرزاد کفیلی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
خوشحالی؟ دستمزدش را کامل باید پرداخت کنند. چه کسانی پاسخکوی این خطاها هستند؟
خوش خبر اجنبی پرست پرمدعا
آقا بهروز خیلی خوب خوش خبر می‌شناخت از اول نباید به او در انتخاب دستیار خارجی اجازه میدادین افراد درتمام فدراسیون‌ها هستند بعنوان سر پرست دنبال ........!؟
آهان. لابد دعوت بازیکن های سفارش شده مثل مسافر و قلی‌پور هم توسط خوش‌خبر و توتولو صورت گرفته. یا مثلا دعوت از بازیکنان نیمکت نشین هراز به تیم ملی ب و بستن قرارداد باشگاهی با بازیکنان در حین اردو و هزار مورد دیگه. نویسنده با عرض معذرت قلمت رو بذار زمین و برو پی تخصصت!!!
وجود آقای خوش خبر هم از اون اتفاقاتیه که فقط در ایران اتفاق میفته . همه از اوضاع اون با خبرند اما همچنان در راس کار باقی میمونه!!!
احتمالا ایران تا رده چهارم یا پنجم اسیا سقوط کنه بخصوصکهکلا جوانگرایی کرده وهمه با تجربها کنار رفتهاند روند وپیشرفت والیبال یک ار تباط پنهان وعجیب با روند وپیشرفت برجام دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
چرت نگو ایران با همین جوونا بام آسیا رو فتح کرد
ها خیلی.. بدون مربی خارجی عطائی شیغون میکنه!!! حیف مربی خارجی نباشه بیاد زیر دست خیلی خیلی ریزتر از خودش!!! مگه ادارات و سیستم مدیریتی ایران هست که ریزها بالاترن
اقای خوش خبر ،، تشکربابت همه ی فعتلیتها وکمک. هات!! عزیزم. بسه،، بفرما.
تا یه. ویلوتس برای والیبال ایران. جورنکردی!! برو.
بروکه. دیگه همه چیز رو شده؟؟!! برو. اش. خیلی شور شده!!؟؟
خوشم میاد کل متنت توهین و افترا هست بعد جوابی که رسوات بکنه رو قابل انتشار نمیدونی.
آقا تیم ملی ایران دیگه زنگ تفریح تمام تیم ها خواهد شد،،،،،چرا چون تیم بزرگی دادن به عطایی،،آخه عطایی مربی هست که ایران جزو ۴ تا جهان قرار بده،،،مربی بزرگ لازم داریم مثل ولاسکو نه اینها ،،،،،معروف رفت موسوی رفت غفور قائمی وخیلی از ستاره‌ای بزرگ ایران دیگه نیستن،،،تیم های بزرگ جهان یک مربی بزرگ میره یکی بزرگ جاگزین میشه نه مثل ایران،که مربی بزرگ میره ،مربی گوچگ میاد،،،،،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار