بازدید 4928

حتی اگر مردم اشتباه کنند، باز هم میزان رأی مردم است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: امام وحدت و انسجام را به عنوان رمز پیروزی انقلاب و وحدت را به عنوان شاکله اصلی آن مطرح کردند. در نتیجه ایشان چیزی که باعث اختلاف و شکاف در جامعه شود را نفی می‌کردند.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ 03 June 2022

به گزارش «تابناک»، حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا، در آستانه سالروز رحلت امام خمینی(ره) و نگاه سیاسی ایشان در ابعاد داخلی جامعه اسلامی و حکومت، گفت: تابلوی اصلی و مانیفست انقلاب توسط حضرت امام(ره) در وصیت‌نامه الهی سیاسی ایشان کاملا مشخص است و نقشه راه آینده را برای انقلاب ترسیم کرده‌اند.

وی ادامه داد: هم در دوران انقلاب و هم بعد از رحلت حضرت امام(ره)، همه مسئولان و دست‌اندرکاران و سیاسیون اگر می‌خواهند انقلابی باشند و راه امام را براساس آن ساختاری که معماری کرد به عنوان معمار راستین انقلاب ادامه دهند، باید این وصیت‌نامه را نصب‌العین کارهای خود قرار دهند و براساس آن عمل کنند.

دبیرکل حزب سبز در ادامه با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن نگاه و فرامین امام خمینی(ره) در وصیتنامه‌شان، ابراز داشت: گرچه در کتاب‌های درسی دانشگاه این وصیت‌نامه به عنوان سرفصل تحصیلی وجود دارد و نسل‌های مختلفی این وصیت نامه را خواندند و روی آن امتحان هم دادند و به نوعی با آن آشنا شدند اما چیزی که مهم است این است که این وصیت‌نامه باید به عنوان مانیفست انقلاب مورد توجه همه قرار گیرد و ضمن نصب‌العین بودن، اجرایی هم شود.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: امام در این وصیتنامه مختصات سیاسی کشور را براساس یک تفکر سه بُعدی بیان کرده است، یعنی امام مخالف روش‌های سیاسی مرسوم در دنیا یا در ایران است. اینکه سیاست در کشور دو بعدی باشد، مانند چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا، لیبرال-انقلابی و ... یعنی دو بعدی بودن در جامعه را مخالف وحدت و انسجام می‌دانند.

وی تصریح کرد: امام وحدت و انسجام را به عنوان رمز پیروزی انقلاب همیشه مطرح کردند و وحدت را به عنوان شاکله اصلی مطرح کردند. در نتیجه ایشان چیزی که باعث اختلاف است و در جامه شکاف ایجاد می‌کند را نفی می‌کردند.

فعال سیاسی اصولگرا در ادامه عنوان کرد: به این خاطر هم سه بعدی بودن انقلاب را از نظر سیاسی امام تعریف کردند و آن مردم‌سالاری دینی است که مبتنی بر اراده و خواست ملت باشد و همانطور که از همان ابتدا در انقلاب همه چیز را به رأی گذاشتند، از اصل نظام جمهوری اسلامی تا قانون اساسی و مجلس و ریاست جمهوری، همه این‌ها را طوری طراحی کردند که مردم نقش اصلی در انتخاب را داشته باشند. همین جمله مهم و کلام حضرت امام که فرمودند «میزان رأی ملت است» که بعضی‌ها آن را نفی کردند و بعضی‌ها تفسیر روی آن نوشتند، یک حرف حق است.

وی ادامه داد: کسی اجازه ندارد روی حرف امام تفسیر کند یا بگوید مردم اشتباه کردند و انتخاب نادرستی داشتند لذا نباید به رأی‌شان توجه کرد. حتی اگر مردم اشتباه هم انتخاب کنند باز هم میزان رأی و نظر مردم است.

کنعانی‌مقدم گفت: بر این اساس، امام سه بعدی بودن انقلاب را از نظر سیاسی براساس مردم‌سالاری پایه‌گذاری کردند و در وصیتنامه‌شان هم این موضوع را بارها تکرار کردند و از مسئولین و مردم خواستند که این موضوع را مورد توجه قرار دهند و اجازه ندهند که دوقطبی بودن باعث ایجاد تفرقه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست