مجلس یازدهم، مجلس ویژه‌ای است

محسن زنگنه گفت: مجلس یازدهم مجلس ویژه‌ای است، هم از لحاظ هجمه‌ای که از بیرون بر روی مجلس وجود دارد و هم از جهت انتظاری که مردم و جامعه طی این دو سال از مجلس داشتند.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 01 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از منیبان، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، درباره افزایش قیمت، برخی کالاها گفت: به نظر می‌رسد اگر دولت بخش مصرف کننده را به درستی تدبیر کند، به این ترتیب که اعتراضات نسبت به قطع یارانه‌ها را ساماندهی کند و ضمن تقویتِ نظارت بر بازار، عرضه کننده و تولید کننده را مدیریت و تقویت کند، در این مرحله اقتصادی موفق خواهد شد چرا که باید این نکته در نظر گرفته شود که بازار، براساس دو طرف تولید کننده و عرضه کننده شکل گرفته است.

او افزود: در نتیجه اگر دولت با عرضه کننده و تولید کننده گفتگو کند و در این طرح اقتصادی به خود تولید کننده، کارآفرین و عرضه کننده جایگاه بدهد به نحوی که تولید کننده بتواند ورود پیدا کند، به نظر می‌رسد که از طریق این دو مسیر بتوانیم، سیستم بازار را کنترل کنیم و تبعات منفی افزایش قیمت‌ها را، کاهش بدهیم.

این نماینده مجلس در ارزیابی اقدام دولت در راستای حذف ارز ترجیحی و اینکه گفته می‌شود در برنامه‌های اقتصادی دولت تک صدایی وجود ندارد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت می‌تواند بهتر از این در اجرای طرح‌های اقتصادی عمل کند. البته اتفاقاتی که در تیم اقتصادی دولت افتاد ارتباطی به نحوه‌ اجرای طرح مذکور ندارد، اما در مجموع به نظر می‌رسد دولت می‌توانست از طریق همکاری و تعامل و گفتگو با مردم، طرح حذف ارز ترجیحی را بهتر از این اجرا کند.

زنگنه با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم مجلس ویژه‌ای است، هم از لحاظ هجمه‌ای که از بیرون بر روی مجلس وجود دارد و هم از جهت انتظاری که مردم و جامعه طی این دو سال از مجلس داشتند، علاوه بر این نکته دیگری که به ویژه بودن این دوره مجلس اضافه می‌کند، این است که، به جهت اینکه مجلس یازدهم مابین تعویض دولت‌ها فعالیت می‌کند، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوای اسلامی در پایان ضمن اشاره به ترکیب نمایندگان یادآور شد: لذا مجلس یازدهم شرایط خاص و ویژه‌ای دارد. البته مجلس یازدهم از نظر نوع نمایندگان هم ویژه است، هر چند اکثر نمایندگان از جناح اصول‌گرا هستند اما ذائقه‌های مختلفی دارند که با توجه به این موارد هیات رئیسه، طی دو سال گذشته به خوبی توانسته آن را مدیریت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی