بازدید 9905

برخی کشورها خودرو را قسطی و بدون سود می‌فروشند!

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: شکاف بین عرضه و تقاضا در کشور ما افزایش یافته در حالی که برخی کشورها خودرو را قسطی و با سود صفر می‌فروشند.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 01 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، آقای علی قاسمیان مقدم می‌گوید: اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار افزایش یافته و تا زمانی که عرضه و تقاضا به نقطه تعادل نرسند، این اختلاف قیمت وجود خواهد داشت.

به گفته او، چه از طریق تولید داخل و چه از طریق واردات باید به عطش بازار جواب داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل عرضه زیاد، خودروساز مجبور می‌شود خودرو را اقساطی و با سود صفر درصد به مشتریان عرضه کند تا تولید را ادامه دهد.

آقای قاسمیان مقدم می‌گوید: با عرضه خودرو در بورس امکان اصلاح قیمت وجود ندارد، چرا که بورس با حالت مزایده ای که دارد، شرایط را بدتر خواهد کرد.

کارشناسان بازار سرمایه مانند آقای سیاوش وکیلی گفته اند، در هر صورت مصرف‌کننده نهایی همیشه بهای بازار آزاد را جهت خرید خودرو می‌پردازد و چه بهتر که این تفاوت قیمتی نصیب تولید کننده شود.

پیشتر آقای محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه گفته بود که اکنون اختلاف قیمت برخی خودروها بین کارخانه تا حاشیه بازار، به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است .

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که یکی از خودروسازان بخش خصوصی اولین محصول خود را در بورس کالا عرضه کرد. این محصول حدود ۱۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار به فروش رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۶
چرا بعضی از کشورها
اکثر کشورها خودرو را در سوپرمارکت و با کارت اعتباری و با بیش از 7 سال گارانتی می فروشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل عرضه زیاد، خودروساز مجبور می‌شود خودرو را اقساطی و با سود صفر درصد به مشتریان عرضه کند تا تولید را ادامه دهد
اون تو كشورهاي كافر بي دين هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
خود ایشان گفته است : دلیلش قانون قدیمی عرضه و تقاضا است
در ایران هم اگر عرضه زیاد باشد خودرو و به ویژه دست دوم قیمتش بسیار پایین خواهد آمد
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
چرا بعضی ها اینقدر ضد دین هستند؟
قسطی بدون سود یا باسود بسته به شرایط اقتصادی دارد نه به دین
من یک راه حل یک خطی برای چندین معضل اقتصادی کشور دارم از جمله همین مشکل.
بله .. اون کشور ها برای رفاه مردم هر کاری میکنند

ولی اینجا مسئولین هر کاری مکنن تا مردم فقط دغدغه معیشت و مسکن اجاره مغازه و اجاره خانه تحصیل فرزند و اشتغال فرزند و خیلی مصیبت ها و گرفتاری ها رو داشته باشند

اینجا مسئولین فقط می خواهند مردم شکم خالی و جیب خال داشته باشند

چون کسی که شکمش خالی و جیب ش خالی باشد دیگر به چیزهای دیگری فکر نمی کند
خیلی استباه میکنند باید بیان ور دست خودروسازهای ما سودآوری و مدیریت یاد بگیرند چهجوری با مشتری با ید رفتار کرد
تنها کشوری که همه چیز در ان اجباری میباشد کجاست؟
چرا برخی کشور ها ، کشور خودمان هست دیکه .
چندتا از مدیران خودروئی مان را برایشان بعنوان مشاور فروش ، بفرستید.
کشور استثنا است تو این مورد
فقط مالیات ها و جریمه ها و محدودیت ها و قیمت کالاهای اساسی دیگر کشورها برای مسئولان مهم هستند
مسئله خودرو که اکنون به یکی ازمسائل مهم تبدیل شده مشکلی است که نتیجه گردن کلفتی عده ای با 2 انگیزه منفعت مادی وتعیین تکلیف برای نحوه زندگی مردم (مثل خیلی موارددیگر) حاصل شده. راه حل هم بسیار ساده است : 1.نظارت برخودروسازان که هرچیزی رابنام خودرو وبا قیمت وشرایط دلخواه تحمیلی به مردم نفروشند 2.آزادی بی قید وشرط (قید فقط ازلحاظ فنی باشد) تمام خودروها بدون محدودیتهای من دراوردی در مورد حجم موتور وقیمت و....البته با اعمال تعرفه مالیاتی مناسب که تولیدداخل آسیب نبیند.
با این تفاسیر رئیس انجمن قطعه سازان دیروز پریروز گفته خودرو در ایران وضعیت خیلی بهتری نسبت به جهان دارد و اگر واردات خودرو آزاد شود مردم قدر خودروهای داخلی را میفهمند!!!!!
اونجا بلاد کفر است که خودرو رو قسطی با سود صفر درصد میفروشن اینجا ایران است که پول خودرو رو پیش پیش میگیرن بعدا هر وقت دلشون خواست تحویل میدن!
عرضه و تقاضا قیمت رو تعیین میکنه خب حالا عرضه دست دوتا غول مافیای خودرو سازی است خودرو کم تولید میکنه اگر هم تولید کنه انبار میکنه .مردم هم مجبور هستن ماشین بیکیفیت گرون بخرند.
خب آنوقت اون کشورها با سودجویان دریافت کننده رانتهای دولتی و تهدید کننده وزرای مرتبط خارج از خط سیاسی خود چه میکنند؟
این کشورها همان حسودهایی هستند که چشم دیدن تکنولوژی فوق پیشرفته و مدیریت ماورایی سایپا و ایران خودرو را ندارند
غیب گفتی .
بیش از 70 ساله که قسطی میفروشن.
بنویسید اغلب کشورها..
کارشناس بازار سرمایه آقای سیاوش وکیلی : در هر صورت مصرف‌کننده نهایی همیشه بهای بازار آزاد را جهت خرید خودرو می‌پردازد و چه بهتر که این تفاوت قیمتی نصیب تولید کننده شود.
واقعا شعورت در این حد است مصرف کنند بیچاره که چند وقت توی نوبت می ماند از این به بعد باید به قیمت آزاد بخرد
اون کشورها خودروسازشون رو مجبور نمیکنن بره ونزوئلا و سوریه کارخونه راه بندازه برا مقاصد سیاسی.
اون کشورها خودروسازاشون مجبور به کار با برادران چینی با هر دستوری که اونا بدن نیستن.
اون کشورها با تمام دنیا مراوده دارن و دستگاههاشون به خاطر قطعات یدکی ماهها متوقف نمیمونه
اون کشورها تقسیم ساخت قطعات بین سازنده هاشون تو راهروهای مجلشون تصمیمگیری نمیشه
همه چیزمون به همه چیزمون میاد
در بعضی از کشورها هم وضع زندگی بازنشستگانشان رضایت بخش است
یه کشوری هم هست که لگناشو با ده برابر ارزش واقعی میفروشه تازه یک صدم کیفیت خودروهای کره ای و ژاپنیو فرانسوی و آلمانی رو هم نداره البته یه هنر دیگه هم دارن یه مشت بونجول چینی رو هم به مردم قالب میکنن
به اون عضو دانشگاه بگيد،‌در همون كشور ها كه خودرو قسطي هست! بانك ها هم به سپرده ها سود نميدن! سازمان ها و بنياد ها هم بنگاه اقتصادي نيستند! همه و همه ماليات ميدن و نظام شفافيت در همه ي اركان وجود دارد. بازم بگم؟! بعد خودرو هم هم كيفيت داره هم ارزونه. مثل خونه!
چون آنها جیبشان حد اندازه دارد نه مثل اینجا که جیبشان تح ندارد عزیز دل
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل