بازدید 79397
وزارتخانه‌ای با وعده‌های پوچ

سامانه فروش یکپارچه خودرو، دسته گل به آب داد/ اعلام نتایج بخت‌آزمایی به تعویق افتاد/ وزارت صمت: شناسایی دلالان خودرو زمان‌بر است!

بدقولی وزارت صمت در حالی اتفاق افتاده است که پیشتر در طرح‌های خود خودروسازان، یک روز پس از اتمام مهلت ثبت‌نام احراز هویت‌ها و قرعه‌کشی‌ها انجام و اسامی منتخبانT همان روز یا نهایتا یک روز پس از انجام فرآیند قرعه‌کشی اعلام می‌شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ 31 May 2022

سامانه فروش یکپارچه خودرو، دسته گل به آب داد/ اعلام نتایج بخت‌آزمایی به تعویق افتاد/ وزارت صمت: شناسایی دلالان خودرو زمان‌بر است!

صبح امروز قرار بود طبق وعده‌ای که مسئولان وزارت صمت به مردم داده بودند، نتایج قرعه کشی خودرو اعلام شود، اما آنچه در نهایت مشخص شد، وعده یک روز دیگر برای انتشار اسامی برندگان بود.
 
به گزارش تابناک اقتصادی؛ در هفته‌های نخست سال جدید، در حالی که وعده‌ها بر حذف قرعه‌کشی خودرو تاکید داشت، به یکباره فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از سامانه‌ای جدید صحبت و اعلام کرد، به منظور شفاف‌سازی روند عرضه خودرو، فروش همه خودرو‌ها به «سامانه فروش یکپارچه» منتقل می‌شود، اما حذف قرعه‌کشی خودرو با قوت در دستور کار وزارت صمت خواهد بود.
 
در نامه سرپرست دفتر صنایع خودرو به مدیران شرکت‌های خودروسازی نیز آمده بود: در خصوص نحوه عرضه خودرو به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مندی مردم و همچنین دستور وزیر صمت، ترتیبی داده شود تا عرضه خودرو صرفا از طریق سامانه متمرکز که متعاقبا توسط وزارت صمت معرفی می‌گردد انجام و هرگونه عرضه از طرق دیگر فورا متوقف شود؛ درخواستی که با توجه به تاریخ ارسال آن یعنی هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، این گونه نتیجه گیری می‌شود که تا به امروز، بیست و پنج روز است، هیچ عرضه‌ای از سوی خودروسازان انجام نشده است، زیرا مقام مسئول وزارت صمت تاکید کرده بود که عرضه از طرق دیگر فورا متوقف شود.
 
سرانجام سه‌شنبه هفته گذشته (۲۷ اردیبهشت ماه) اولین فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با عرضه محصولات شش خودروساز دولتی و خصوصی به مدت یک هفته (تا ۹ صبح سه‌شنبه ۳ خردادماه) اجرایی شد. پس از پایان مهلت ثبت‌نام و مشارکت در اولین طرح فروش یکپارچه خودرو در قالب سامانه فروش، قرعه‌کشی این مرحله از فروش خودرو‌ها روز گذشته (دوشنبه ۹ خردادماه) انجام شد؛ بنابراین، مقرر شد یک روز پس از انجام فرآیند قرعه‌کشی، ۹ صبح امروز (سه‌شنبه) اسامی منتخبان روی سایت سامانه بارگذاری و اعلام شود. این خبر روز گذشته در قالب یک نشست خبری نه‌ چندان عمومی و با حضور برخی رسانه‌ها توسط مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت اعلام شد.
 
به نقل از ایسنا؛ عبدالله توکلی لاهیجانی در این نشست اظهار کرد: نتایج تخصیص خودرو از طریق سامانه تخصیص یکپارچه خودرو، ساعت ۹ صبح ۱۰ خردادماه، اعلام خواهد شد.
 
در نهایت امروز در حالی که بیش از دو ساعت از زمان اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت گذشته بود و خبری از اعلام اسامی نبود، بالاخره مقام مسئول در روابط عمومی اعلام کرد: اعلام نتایج تا حدودی زمان بیشتری را طلب کرد که به سبب اعلام سرویس‌های نیروی انتظامی برای تایید صحت اطلاعات افراد (شناسایی دلالان و افرادی که ثبت‌نام‌های غیرواقعی انجام می‌دهند)، احراز هویت ثبت‌نام‌کنندگان ایجاد شده است. ضمن اینکه موضوع دیگری که زمان را به تاخیر انداخته، بحث ۲۹۷ هزار ثبت‌نام در طرح جوانی جمعیت است که باید از ثبت‌احوال استعلام شود و این استعلام از ثبت احوال کمی تاخیر ایجاد کرده است. تلاش ما این است که ظرف ۲۴ ساعت آینده نتایج اعلام شود و اسامی منتخبان بر روی سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو قرار گیرد. ساعت دقیقی را برای فردا اعلام نمی‌کنیم؛ چراکه استعلام‌ها به شدت در حال پیگیری است. "
 
در هر صورت با تعلل وزارت صمت در این پروژه مهم و بی توجهی به خواست مردم، اعلام نتایج به تعویق افتاده است. این در حالی است که هشت روز از مهلت ثبت نام پایان یافته است و عملا در صورتی که برنامه ریزی‌ در این وزارتخانه وجود داشت، باید همه این بررسی‌ها و استعلامات در این مدت انجام می‌شد. هرچند در کنار این مساله، سوال مهمتری نیز مطرح می‌شود؛ این که وزارت صمت و سازمان حمایت در استعلام‌ها نیاز به زمان بیشتری داشته‌اند یا خودروسازان در امر احراز هویت‌ها چندان سختگیری زیادی نداشتند؟
 
بنابراین اگر خودروسازان در گذشته در خصوص این استعلام ها، کم کاری کرده اند، بایستی از وزارت صمت و نماینده این وزارت خانه در پروسه قرعه کشی‌ها بازخواست شود و اگر هم این وزارت خانه به زمان بیشتری برای بررسی نیاز داشته است، باز هم این سوال به وجود می‌آید که چرا مسئولان وزارت صمت با تصمیمات خلق الساعه و بدون بررسی دقیق، اعتماد مردم را نشانه گرفته اند؟!
 
بنابراین به اعتقاد نگارنده این گزارش، وعده‌ای دیگر از وزارت صمت که محقق نشد؛ این گزاره‌ای است از حال و روز وزارتخانه‌ای که وعده‌های کاهش قیمت خودرو، افزایش کیفیت و رشد تولید خودرو، حذف قرعه کشی و... داده بود، ولی بعد از گذشت مدتی مشخص شد که همه این حرف و وعده ها، پوچ بوده است.
 

هیچ یک از وعده‌های خودرویی فاطمی امین تا به حال اجرا نشده است

 
فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تابناک اقتصادی در این باره اظهار داشت: وزارت صمت گفته بود که قرعه کشی توسط خودروساز اشکال داشته و می‌خواهیم خودمان قرعه کشی کنیم، این در حالی است که در سازوکار قرعه کشی توسط خودروسازان هم ۱۷ نهاد نظارتی حضور داشتند.
 
وی افزود: به نظر می‌رسد وزیر صمت به نمایندگان خودش در سایپا و ایران خودرو، به نماینده سازمان حمایت در زمان قرعه کشی، به نماینده دادستان، به پلیس و به هرکسی که در فرآیند قرعه کشی‌ها با سازوکار قبلی حضور داشته، مشکوک بوده و حالا می‌گوید خودم (وزارتخانه) میخواهم قرعه کشی کنم. این در حالی است که در ماهیت ماجرا فرقی نمی‌کند و شما تا زمانی که اختلاف قیمت کارخانه و بازار را حفظ بکنید و تا زمانی که شرایط کشور تورمی است، هرچقدر خودروسازان تولید کنند، قرعه کشی خواهد شد. جدا از اینکه الان گفته شده شرکت‌های خصوصی هم بایستی در سازوکار جدید قرعه کشی قرار بگیرند که این رویکرد مساوی است با دخالت آشکار در رویه شرکت داری توسط دولت؛ از یک طرف می‌گویند که می‌خواهیم از تصدی گری خودروسازان خارج شویم و از یک طرف هم می‌گویند که فروش کل خودروسازان را در یک سازوکار دولتی قرار می‌دهند.
 
وی در ادامه با طرح این سوال که واقعا چرا باید همه سایت‌های فروش خودروسازان تعطیل شوند و بروند بر روی سایت وزارت صمت، افزود: هیچ یک از وعده‌های خودرویی فاطمی امین تا به حال اجرا نشده است. بیش از هشت ماه است که ایشان وزیر صمت است، ولی هیچ یک از حرف‌ها و وعده‌های خودرویی به دلیل اینکه اجرایی نبوده است، محقق نشده است. ما در این شرایط نمی‌توانیم تیراژ تولید خودرو را آنقدر بالا بیاوریم که قیمت خودرو خلاف تورم حرکت کند. این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: با این وعده‌های کاغذی و پوچ، سرمایه اجتماعی دولت را از بین برده اند.
 

انتقاد یک خودرو خصوصی از تصمیم خلق الساعه وزارت صمت

 
در پی رویکرد جدید وزارت صمت برای قرعه کشی خودرو، شرکت بهمن موتور در بیانیه‌ای اعلام کرد: با اقدام و تصمیم خلق الساعه‌ای که وزارت صمت برای توقف فروش محصول شرکت بهمن موتور اتخاذ کرد، این پرسش مطرح است؛ اگر وزارت خانه مذکور نمی‌خواست فروش صورت گیرد چرا از چند روز قبل و پیش از اعلام رسمی خبر پیش فروش محصول بهمن موتور، دستور لغو را نداد؟ اگر مجوز فروش داده شده، چرا در دقیقه ۹۰ و لحظه آخر که تمامی مشتریان آماده ثبت نام بودند این مجوز را لغو کردید؟ از طرفی این تصمیم دقیقا در تناقض با قانون تجارت اتخاذ شده است، چون بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی اقتصاد باید در اختیار بخش خصوصی باشد و دولت فقط در زمینه سیاست گذاری و نظارت داشته باشد، اما تصمیم وزیر صمت دقیقا خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است. به هرحال این تصمیم ناگهانی آن هم دقیقا در زمان مقرر فروش محصول یک خودروساز خصوصی نه چهره خوبی از وزارت صمت برای مردم به نمایش می‌گذارد و نه کمک اثر بخشی برای خصوصی سازی خودروسازی است که حکایتش معلوم نیست چه سرانجامی دارد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۴
به نظر من این طرح ها با توجه به رندی برخی هموطنان نیاز به زمان بیشتری دارد پس اجازه دهیم بدور از حاشیه ها کارشون رو انجام دهند تا بالاخره کمی از سوداگری ها کاسته شود.
همه کاراتون همینه بدون فکر و برنامه از دست یک دلال به دست یک دلال از یک رانت به رانت دیگه فساد همه جا رو گرفته
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
یار درخانه است نیازی به گشتن دوردنیا نیست
"وزارت صمت: شناسایی دلالان خودرو زمان‌بر است!"

البته درستش اینه :

"وزارت صمت: اختصاص خودرو به دلالان زمان بر است"
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
یاردرخانه و اینا دورجهان میگردند.
حالا دو روز دیرتر!!
اگه بجای دلال خودرو به مصرف کننده واقعی برسه مشکل تا حد زیادی حل میشه!!
تابناک طرف دلال ها و مفسدا رو نگیر!
هرچند واقف به بیعرضگی و خیانت خیلی از مدیریان هستم
گلوی مردم زیر پای یه عده ست
کلا روش قرعه کشی همه گیره
خود وزرا هم از طریق قرعه کشی انتخاب شدند
سومدیریت مثل سلولهای سرطانی همه جا رخنه کرده
دیگه گندش در آمده اما تو این کشور همچی این طور شده وضع خیلی بدیه خدا کنه زود تر یه جوری بشه دیگه زندگی کردن دار از مردن سخت تر میشه کم کم مرگ یه آرزو داره تبدیل میشه
عجب! یعنی شما نمیدونی چه کسی دلالی می کنه؟ شما اطلاعات هفت پشت هر ایرانی رو دارین ولی دلال هارو نمی تونین شناسایی کنین.
اگر نیاز است که اطلاعات افراد بررسی شود که اینکار باید قبل از فرایند قرعه کشی صورت میگرفت. قبل از قرعه کشی هم که یک هفته فرصت داشتند که اعتبار سنجی انجام بدهند پس حالا دیگه چی رو دارند بررسی میکنند؟ در عجبم از این تواناییهای فکری مدیران لایق!!!!!
تمام این بازیها از قرعه کشی تا اختلاف قیمت وحشتناک با بازار فقط برای فروش خودرو بی کیفیت و گران است که مختص ایران ماست.
خبر جدید افغانستان بنزین صادر شده از طرف ایران رو بی کیفیت و برگشت داد البته مسوولین خدوم اظهار بی اطلاعی کردن واقعا خاک ....
هر جا به سود دولت است مسئولان جهانی عمل می کنند مانند قیمت های آزاد کالاهای اساسی و مالیات ها و .... اما برای قیمت و کیفیت و نوع فروش خودرو کاملا ویژه و اختصاصی
چقدر ما مردم بدبختیم!
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
همه جیز مهیاست خداوند همه موهبتها را به ما داده ولی ما خودمان نمیخواهیم استفاده کنیم منتظریم یکی دیگه بیاد ما را نجات بده که کاملا اشتباهه
کشوری داریم که خرید خودرو غیر استاندارد هم به شانس و اقبال واگزار شده و این شانس فقط و فقط در خانه عبدالباقی ها را میزند البته نام حامیان این افراد را نمیتوان برد چون سانسور میشود خوووب هیئتی کشور را اداره میکنید
صمت: شناسایی دلالان خودرو زمکان بر است!!!!!!
نمیدونم چرا در مواردی که مربوط به شناسایی رانت خواران و خلافکاران محترم!!! میشه امکان شناسایی نیست یا زمان بره ولی برای سایر موارد ادعا میشه که سربازان گمنام امام زمان و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی حتی در خارج از کشور هم اشراف اطلاعاتی دارند!!! خداوکیلی خودتون قضاوت کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
اینا پشه رو تو هوا به جرم جاسوسی می زنن
قطعا نشان دهنده عدم برنامه ریزی درست و دستپاچگی وزارت است. ولی به هر صورت خود نفس حرکت درست است و مهم اینه که بتوانند مشکلات سامانه را حل کنند و خیلی بهتر از اینه که بری سایت خودرو ساز ها ثبت نام کنی. قطعا دلال ها خوشحال نمی شوند از راه اندازی این چیزها.
تعداد بسیاری از ماشینها به دلالان رسیده و گاهی دهها نفر برا یک دلال ثبت نام کرده اند و بارها برندا شده اند
هوالخالق قادرمتعال والرئوف؛ سلام، خداقوت
اول درستی وسلامت کارسپس سرعت کار مهم است که بایدصورت گیرد. هرگزنبایددقت فدای سرعت شود.
بنابراین مردم جامعه برای بررسی و انجام درستی کار(رسیدن خودروهابه دست مصرف کنندگان واقعی) صبرمی کنندامابرای تبعیض، سوداگری ورسیدن خودرو هابه دست مافیا تحمل نخواهندکرد.
1. چرا قرعه کشی نمایش داده نشد؟
2. نوع قرعه کشی به چه صورت بوده است؟
3. چرا از قبل ظرفیت ها اعلام نشده و همچنان نیز اعلام نمیشود؟
4. استعلام یک فرآیند سیستمی هست که نرم افزار ها انجام میدهند، احتمال نهایت مدت زمان مورد نیاز جهت تطابق اطلاعات 4 میلیون نفر، تنها کسری از ثانیه باشد.
5. بعد از شناسایی های زمان بر شما، آیا دلالان معرفی میشوند؟!؟! یعنی در قرعه کشی دوم، دیگر دلالی وجود ندارد؟؟
6. تاخیر در اعلام نتایج، خود نوعی عدم شفافیت نیست؟ چه کسی تضمین میدهد نتایج 3 روز گذشته دست کاری نشده است؟
وزیر بیچاره گناهی نداره
حمدوسوره شو درست خونده واشنا هم داشته

توقع وانتظار بیجا نداشته باشید
اقای وزیر صمت سلام خسته نباشی از کار روزانه همیشه در رسانه ها میشنویم خودرو سازان زیان انباشته به بانکها دارند لطف بفرما میزان این زیان انباشته هر خودروساز چقدر میزان پیش فروش خودرو دراین چند ماهه چقدر است تا کمکی هم به بانکها کرده باشی یک مطلب عرض میکنم که با توجه به این چند دهه دولتها کدام دولت توانایی ایستادن در مقابل مافیای خودرو ساز را داشته باشد خیلی ساده بگویم اگر تا پایان سنوات خدمتی تا بازنشستگی وزیر صمت باشی دو کار را که بهم ربط دارند را نمیتوانی به ثمر برسانی یکه مقابله با مافیای خودرو دو ایجاد رقیب برای این خودرو سازان رقیب خارجی که ازلحاظ قیمتی همتراز پژو وپراید باشد
یعنی تو 43 سال یه کار درست کردید تا حالا ؟ فقط یه دونه ؟
بهمن موتور تو یمی دیگه حرف از قانون نزن تو که همه فیدلیتی و دیگنیتی ها رو توسط دلال های محترمت میفروختی. کدوم مشتری اماده بود؟ اماده بودن برا اینکه توی ی فروش 2 دقیقه ای سرکارشون بزاری. دست همتون روو شده. خانه از پایه خرابه تو دم از اصل 44 میزنی،
مسلما ویقینادولت وبه خصوص وزارت صمت حتی سر مویی فکر ملت نیستند قفط الان دنبال راهکاری برای رساندن هرچه بهتر خودروها به دست دلالان دولتی هستند.اگر واقعا قصد حذف دلالان بود کافی بود بگویند هرکس پول خودرو ثبت‌نامی در حسابش باشد در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شود. دلالان که نمي توانند درحساب هزاران نفر پول بریزد.ونیازمند ومتقاضی واقعی هم باید پول خودرو را داشته باشد. همه مردم داد می‌زنند متقاضی واقعی کسی است که وجه خودرو مورد تقاضا در حسابش باشدوگرنه بدون وجه یا دنبال رانت است ویا دلال .اینکه دولت و وزارت صمت به خواسته مردم توجه نمي کند یعنی اینکه فساد خود خواسته دولت است که وضعیت راچنین کرده که مردم را از اصل نظام که باخون هزاران شهید به دست آمده ناراضی کرد ه
همه سرکاریم
کدوم کار توو ایران بدون رانت و دزدی و فساد و سروقت انجام شده که این دومیش باشه؟ یه مشت فرغون از رده خارج بی کیفیت تولید میکنن و چند برابر قیمت جهانی ارزش گذاری میکنن و برای فروشش به مردم هم هزارتا داستان درست میکنن. فساد سیستماتیک شاخ و دم داره؟
وقتی یه مشت بیسواد توو یه محیط فاسد بخوان به زعم خودشون یه حرکت خلاقانه انجام بدن نتیجش میشه این افتضاح
اقتصاد دولتی بی صاحب است هرکس می آید می خواهد بار خودش را ببندد و برود.
چه مسخره. مثلا اگر پیکان 48 یا پراید 20 سال پیش داشته باشی، حق عوض کردن خودرو را بخاطر پلاک فعال نداری... تازه خودروسازهای خصوصی که قرعه کشی نبودند قبلا. به جای بهتر کردن بدتر شده است.
اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به همین صورت نیست.بلکه خیلی راحتر اعلام میشه.
شما بهش میگی دستهگلما بهش میگیم فساد و رانت که ریشه فلاکت این ملته
با سلام و عرض ادب
تشکر میکنم از نویسنده مقاله ک چقدر دقیق و موشکافانه حماقت های وزارت صمت رو توضیح داد ، آخه مگر با تغییر صورت مساله میشه کنترل تورم داشت ؟ با ادامه وضعیت قرعه کشی هیچ تغییری ک نخواهیم داشت هیچ ، بلکه هجوم دلالان بیشتر و بیشتر می شود ، میپرسید چطور ؟ خیلی ساده است ، قبلا و در فروش فوری عادی فرد باید کل پول ماشین رو پرداخت میکرد ، مسلما همه مردم این قدرت رو نداشتن و فقط مصرف کننده میتونست بخره ک پولش حاضر بود ، اما الان هر فردی دارای گواهینامه به این امید ثبت نام میکند ک برنده شود و امتیاز آن را بفروشد ، حداقل ۸۰ درصد در قرعه کشی این اتفاقات میفته ، پس انتظار کنترل تورم و رسیدن حق به حق دار نداشته باشید . ضمنا یکپارچگی هیچ امتیازی نداشت برای خریدار ، هر کس هر ماشینی قبلا نیاز داشت الان هم همان ماشین رو توی سایت انتخاب میکنه ، فقط گزینه ها رو الکی زیاد کردن ، سرعت سایت رو پایین اوردن ، مردم رو ب دردسر ثبت نام انداختند و هیچ تغییر شگرفی هم بوجود نیامد ، این هم از نتایج این قرعه کشی هایی که لکه ننگی بر اقتصاد و صنعت خودرو شده ، که مردم باید برای خرید خودروهای بی کیفیت داخلی صف بکشند و در بخت آزمایی شرکت کنند ...
امیدواریم هر چه سریعتر این سامانه یکپارچه بی خاصیت از صفحه اینترنت حذف بشه و دیگه برنگرده و مردم رو مسخره نکنه ... بی برنامگی و سردرگم بودن در این وزارتخانه موج میزنه ، آقا نمیتونید پست رو تقدیم کنید و برید دنبال مدیریت پایگاه و چسبیدن به سفره های قبلی که براتون نون داشت .
ممنون از تابناک و خبرهای مفیدش
از این داستان قرعه کشی یه مستند بسازن بفرستن برای شرکت تویوتا
تا ببینن تو این کشور چه خبره
همه جای دنیا شرایطی را فراهم میکنن تا خریدار ترغیب بشه ازشون خودرو بخره اونوقت اینجا
اصلا هم به رانتخوری و سهم خواهی اقایون ربطی نداره ها.
فکر می کنم با توجه به عملکرد هیئت دولت طی این چند ماه بایستی تعدادی از وزرا توسط مجلس و مردم استیضاح و از کار برکنار شوند. از جمله وزیر محترم صمت
شب درازه
نه تنها قرعه کشی حذف نشد، بلکه خودروهایی که از بس گران بود که مشتری نداشت وارد قرعه کشی شد که حواله اش گرانتر به فروش برسد. وزیر نا کار بلد.
ایران بهشت دلالان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
و مافیا
من که شخصا منظور این گزارش رو متوجه نشدم امیدوارم که خودرو آزاد شود و کمی از مشکلات مردم کم شود
آنقدر با بی فکری، همه چیز را برنامه ریزی و اجرا کرده اید که دیگر همه چیز مثل کش تنبان شده است! هر طرفش را که بکشید ، طرف دیگرش فرار میکند! خودرو و خودروسازی فقط یکی از آنهاست.
نمایش مضحک وزیر بیسواد
واردات چی شد؟ آزاد شد یا باز هم با پول خریدنتون؟
اقای رییسی وزیر صمت رو عوض کن
هیچ خیری از این وزارتخونه ندیدیم.
ضعیفتزین دولت با ضعیفتزین وزارتخونه.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
دقیقاً فوق العاده بی تجربه و ناتوان
همان کسانی که معتقدند ایران خودرو و سایپا محصولاتشان را گران میفروشند به محض اعلام فروش اینترنتی جدید به سایت های این دو خودرو ساز برای ثبت نام حمله ور میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
دوست عزیز مگه مردم چاره دیگه ای هم دارن؟ نه که نماینده های بنز و بی ام وی و تویوتا صف کشیدن و دارن قسطی بهمون ماشین میدن!
با سلام
چرا وزارت صمت علاوه بر ایران خودرو و سایپا شرکتهای دیگه رو هم به داستان قرعه کشی اضافه کرد؟ قرار بود اصلا قرعه کشی حذف بشه حالا همه شرکت ها رو بردن تو لیست قرعه کشی؟؟ مثل MVM!!!!!! که حداقل شرابطی خودرو میفروخت (گرچه پرداخت اقساطش از توان خیلی هامون خارج بود) ولی بالاخره یه بخشی از بازار خودرو رو تامین میکرد و همیمطور شرکت بهمن موتور.
کاملا مشخصه افراد از قبل سفارش شده اسمشون در میاد.وگرنه دونه دونه با کاغذ هم قرعه میکشیدن تا الان نتیجش اومده بود.ملت که نفهم نیستن
ماچقدر ساده ایم که دل به چنین مسئولانی خوش کردیم که برای ملت کاری بکنند نگو این‌ها نه تنها مشکلی را حل نکردند بلکه هرروز دردی برد ردها افزودن
واقعا خجالت‌آوره. خودرو با قرعه‌کشی فروخته می‌شه؟ اگه دولت نمی‌تونه نیاز مردم رو تامین کنه، موظفه با واردات جبران کنه. این همه سال ما رو سر کار گذاشتید. الآن یه جوون متوسط ایرانی اگه مهاجرت کنه یه کشور غربی، با احتساب کل کارای مهاجرتش زودتر می‌تونه ماشین بخره تا این که بمونه ایران و کار کنه.
آنها که خارج از گود بودند و با اهانت ها و فحاشی دولت دوازدهم را ناکارآمد و بی تدبیر و حتی رئیس دولت را عامل ملکه و... میخواندند، امروز که بر کرسی ها تکیه زده اند فهمیدند که اداره مملکت با آنچه در مدرسه به آنها آموخته بودند متفاوت است.
تمام سنگ اندازی های آنان موجب سنگینی تحریم ها و فشارها بر مردم شد. خدا از افراطیون نگذره!
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
کدوم مدرسه؟!! اینها که مدرسه نرفته اند. دانش!! آموخته دانشگاه امام صادق هستند
واردات خودرو چه شد.باز انحصار وقرعه. خجالت بکشید.
وزیر صمت هیچگونه دستورالعملی که قابل اجرائی باشدرا دراین خصوص آماده نکرده ،تنه اظهار نظر های بدون برنامه انجام داده،واین برای وزارت صمت بعث تاسف است؟؟؟!!!!!
خود اینها بازار خودرو را داغ کردن در حالیکه همشون در بازار خودرو دست دارن وهیچوقت اجازه نمیدن بازار به ثبات و روال قبلی برگرده مطمعن باشیم
موضوع اینه که تمامی وزرا و وکلا و کلا هر کی یه پستی داره تو این مملکت خودش رو رییس و قیم مردم میدونه ، وزارت صمت و شخص وزیرش دقیقا سوهان اعصاب مردم شدن و با بی خیالی محض هر روز یه دروغی به مردم تحویل میدن بعدشم میگن به خاطر رضایت مردم این کار رو میکنن.چرا مردم نباید بتونن این ها رو بازخواست کنن؟
ایران رو کردید یه بنگاه بزرگ دلالی.همه شدن دلال ،سفته باز .هیچ کس به دنبال تولید نیست
گند زدن به مملکت رفته.
دیر وقتیست که حنای مسولین رنگ باخته.....
تا امروز یا یک حرف و قول وزیر صمت درست بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
(نه چهره خوبی از وزارت صمت برای مردم به نمایش می‌گذارد و نه کمک اثر بخشی)مگه تا حالا چهره خوبی داشته وزارت صمت.جزئ گرونی و ندونم کاری هیچ چیز دیگری واسیه مردم نداشته
دلالهای خودرو دردشان آمده، دست به دامان تابناک شده اند. اگر خودرو سازها یک روزه قرعه کشی میکردند، علتش این بود که برندگان قبلا مشخص بودند.
4ملیون ادم هرمدام 10 بار رفتن توسایت احساس بیچارگی میکنیم تو این کشور کو کرامت انسانی خب بگو فلان روز فلان ساعت فعلا باید سفارش شده ها رو جا بدن
برای شما زمان بر است. مردم سالهاست که همه دلالان و خونخواران خودرو را می شناسند یه وقت به زحمت نیفتی
با این مملکت دارند چکار میکنند؟
مدیران شرکتها خودرو سازی دلالان فروش خودرو هستند. بسیار واضح است.
تصمیمات خلق الساعه وزارت مفخم صمت، نتنها کارشناسی نشده و حتی زیرساختهای لازم برای اینکار پیش بینی نشده، موجب گردید از طرفی یک خودرو ساز که محصولات خود را برای تحویل تا پایان خرداد ماه به معرض فروش گذاشته بود نتواند به موقع به منابع نقدی دسترسی پیدا کند و با وقفه بک ماهه در صورت تحقق شرایط به منابع نقدی دسترسی پیدا کند و همچنین محصولات آماده تحویل به مدت یکماه در انبار شرکت خاک بخورد و عملاً تاخیر یک ماهه در خط تولید ایجاد شود.
ضمنا من به عنوان خریدار برای روز فروش آنلاین (1401/02/14) سپرده خود را ابطال نمودم و با توجه به تقارن روز مذکور با عید سعید فطر فرایند فروش به روز (1401/02/17) موکول گردید که با تدبیر ناشیانه وزارت صمت موجب گردید از یک طرف سود یک ماه سپرده پول من از بین برود و از طرفی نیز حداقل یک ماه دیر تر بتوانم از خودرو استفاده نمایم البته اگر تدبیر جدیدی خلق نشود. آیا سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزیر محترم مبدع سامانه یکپارچه فروش خودرو نسبت به جبران خسارت ایجاد شده هم برای شرکت (نقدینگی حاصل از فروش 5000 دستگاه خودرو) و هم برای بنده و امثال بنده اقدام خواهند کرد. یا فقط تصمیمی گرفتند که کاری کرده باشند.
قبلا خودرو سازان نیاز به احراز هویت نداشتند چرا که قرعه کشی صرفا برای فریب عوام بود و فقط این دلالان بودند که برنده نهایی معرفی می شدند
شناسایی دلالان زمان براست یا اینکه نمیخواهید اعلام کنید؟
دلالان در شرکت های خودروسازی و نمایندگی های فروش خودرو حضور دارند
از اول هم معلوم بود که این طرح خلق الساعه درست اجرا نخواهدشد و صد البته که مافیای خودرو هم دل خوشی از این طرح نخواهدداشت. باید دید در فازهای بعدی چه خواهندکرد. هرچند خوب می دانیم که هیچ مقام مسئولی اراده و توانایی حل مشکلاتی که خودشان باعث و بانیش بودند را ندارند.
واقعا سركاري بزرگ ملت به دست اين مسئول و آن مسئول. حرفهاي پوچ و تكراري. ما اشتباه مي كنيم كه بازيچه دست اينها مي شيم...
اگر نتايج را امروز چهارشنبه 11 خرداد اعلام كردن من به همه شما يك دستگاه خودرو ساخت خودم تحويل مي دهم.
البته موعد تحويل را بعدا به شما مي گويم، شايد هم قرعه كشي كردم. نمي دونم درهر صورت معلوم نيست چيزي. ببينم چي ميشه. خدا نگهدار
این وزیر باید استیضاح شود فقط حیف که مجلس بخاری ندارد
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
استیضاح وزیر؟ خخخخخخخ
این خودروسازان خصوصی و عمومی نگران مردم نیستند بلکه نگران پولهای نجومی خود که از طریق شبکه دلالی به جیب میزنند هستند . بنده 6 نوبت از طریق بهمن موتور اقدام به ثبت نام مینمودم که اصلا وارد سایت نمیشد . جالبه بار اول (مرداد ماه گذشته) هنگام ثبت نام 3 نوبت پول هم ار حساب کسر و مجددا برگشت خورد . وقتی به روابط عمومی شرکت مراجعه کردم گفتند : مشکل سامانه Iranicar بوده . گفتم خیر مشکل 300 میلیون اختلاف قیمت با بازار بوده . تا این اختلاف قیمت هست خودرو گیر آدم معمولی نمیاد . خلاصه تا وارادات خودرو آزاد نشه و هزینه کلان گمرکی حذف نشه آش همینه و کاسه همین ....
اقا بی برنامه بی برنامه بی برنامه
نتایج بالاخره کی مشخص میشه؟
من از اینکه حداقل ایران خودرو سایپا ذیل این سامانه در یک زمان قرعه کشی می کنند و بنابراین هر فرد تنها در یکی از آنها می تواند شرکت کند و بنابراین به عدالت نزدیک تر می شود و احتمال برنده شدن بیشتر با این سامانه موافقم اما نه با بی برنامگی؟
ما به عنوان متقاضی و ثبت نام کننده از ااین طرح استقبال می کنیم زیرا جلوی دلالی را می گیرد و شانس ما برای پذیرش بیشتر می شود حال یکی دو هفته نتایج با تاحیر اعلام شودخیلی مهم نیست ما که ماه هاست ثبت نام می کنیم و برنده نشده ایم. به نظر می رسد دلالان و متخلفان خیلی از بابت این طرح ناراحت هستند که چنین مطالبی می نویسند و تاخیری را که به دلیل بررسی دقیق تر و کوتاه کردن دست دلالان است اینقدر بزرگ می کنتد. اگر به این طرح شک داشتم الان با خواندن این دست مطالب مطمئن می شوم که حتما این طرح برای دلالان مشکل ایجاد کرده است
خخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
خوشخیال
بخداخسته شدیم ازیک طرف پول کم داریم تمام زندگیمون فروختیم به بازارنمی رسیم این هاهم جان به لبمون کردن ازخدابترسید
فقط امیدواریم شناسایی دلالان هم مثل شناسایی دهک بندیتون دقیق نباشه والا مطمئنا اسم همه دلالا از قرعه کشی در میاد
کم دروغ بگن
مگه خوروساز خصوصی از اختلاف قیمت کارخونه با بازار خبر نداره چرا از این اختلاف سودی به جیب نزنه خودروشو تو قرعه کشی میده به دلال تو سودشم شریک میشه تو دیوار نگاه کنید پراست از ماشینهای صفر همین خودروسازهای خصوصی حالا منه مصرف کننده باید دنبال خودرو بدوم
این تعویق بخاطر مهندسی قرعه کشیه. از کسانی که جون آدمها براشون مهم، انتظار دارید که قرعه کشی منصفانه انجام بدن!!!!! خودروسازان از مقاله التفاوت قیمت کارخونه و بازار هیچ وقت چشمپوشی نمی کنند. مطمین باشید
بابا ماشماره کفشمونم توهزار تا سامانه گفتیم پیگیری کار یه دقیقه بیشتر نیست ولی شما حال ندارید پیگیری کنید مردمو الاف کردید عادت کردید به بخور بخاب
به این میگن کار آفرینی ، یک خوان دیگر به خوانهای قبلی اضافه شد . از این به بعد شاهد فعالیت گروه هایی برای رفع سوء اثر دلالی خواهیم بود . البته به شرطها و شروطها
با این اوضاع کلا بود و نبود وزیر صنعت و حتی وزارتخانه‌ ش برا مملکت هیچ فرقی نداره....
اگه دنبال ذلال میگردید یه سر به نمایندگیها بزنید
همه دلال هستن
و با خودرو سازها زد وبند دارن
هر چندتا ماشین بخواهید به قیمت روز از کارخونه میارن
به قیمت روز

الکی ملت رو مسخره نکنید
.. خودتون هستید
مگر ما عرب هستیم که لایق خودرو با کیفیت باشیم. خیررررررر ما ایرانی هستیم و لیاقتمون پراید 200 میلیونی و دنا 600 میلیونی هست تمام. یه خودرو معمولای 18 هزار دلاری کره ای میخوان وارد کنند ، دو ساله دارند هر چی تعرفه و هزینه های مختلف هست بهش می بندند و هنوز تمام نشده . هر روز یک ارگان و سازمان درخواست سهمیه میکنه و اینها هم جزو تعرفه واردات خودرو توی پاچه مردم بدبخت میکنند . آخه هزینه خودرو فرسوده که وظیفه دولته که به ناوگان حمل و نقل اختصاص بده چرا از مردم میگیری ؟ قبلاً هزینه یک خودرو فرسوده می گرفتند الان هزینه 6 خودرو فرسوده رو برای هر خودرو وارداتی تصویب کرده اند ؟ چرااااااا؟ گناه ملت چیه؟ میر سهیم و گروهش دیگه چی می خوان از خون ملت؟
وزارت سمت دید این سیستم قرعه کشی جا افتاده و روتین شده و مردم باهاش مشکلی ندارن.
گفت بزار یه کاری انحام بدیم همه‌ش به هم بریزه و مردم بیشتر ناراضی بشن.
پس با بیعرضگی همیشگی خودمون قرعه کشی رو انجام بدیم و سرانجام کار همینی شد که میبینید.
آخر کسی برنده شد یا نه
اين گزارش كاملا جهت دار نوشته و يا سفارش داده شده!
سلام.همش مسخره بازیه
بابا تورو خدا این وزیر وزرای بیسواد رو استیضاح کنید گند زدید تو همه چی
دروغی بیش نیست
عجب مردم دلخوشی داریم ما!!!!
سلام مگر کسی انتخاب شده به هر کسی میگوییم انتخاب شدی مگه نه فکر کنم سر کاری بودیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی