بازدید 6101

بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه درباره حادثه متروپل

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای، حوادث مشابه فروریختن ساختمان متروپل در آبادان را ناشی از اهمال وظیفه و ترک فعل از سوی برخی مسوولان و دست­‌اندکاران ساخت این بنای تجاری- اداری، ضعف ایمان و عدم التزام عملی به دستورات اسلام دانست.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲ 30 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز خبر حوزه، در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آمده است: فاجعه تلخ و غمبار فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان را به همه مردم عزیز ایران به‌ویژه مردم غیور و شهیدپرور استان خوزستان و شهر مقاوم آبادان تعزیت و تسلیت عرض می کنیم!

در این بیانیه اضافه شده است: گرچه تحمل این مصیبت سنگین برای داغدیدگان بسیار سخت و جانکاه است، اما توصیفی که قرآن کریم از مومنان صبور بیان می‌کند آن است که آن‌ها به جای خودباختگی و افسردگی و نومیدی، تنها به خدای مهربان پناه برده و از عهده این آزمایش سخت الهی به خوبی برمی ‌آیند و بشارت پیروزی متعلق به آن‌هاست.

در این بیانیه تصریح شده است: این‌گونه حوادث تلخ ناشی از اهمال وظیفه و ترک فعل از سوی برخی مسوولان و دست‌اندکاران ساخت این بنای تجاری- اداری، ضعف ایمان و عدم التزام عملی به دستورات اسلام است، زیرا با وجود تذکرات نهادها و افراد مطلع و دلسوز متاسفانه ترتیب اثری ندادند.

این بیانیه ادامه یافته است: در حالی که متولیان امر ساخت و ساز و پیمانکاران و مهندسان و مسوولان اداری مربوطه می‌بایست از سخن گهربار پیامبر اکرم (ص) الهام می‌گرفتند که ساختمان‌ها و خانه هایی که برای مردم می سازند باید آن را محکم بسازند!

این بیانیه تصریح کرده است: در حادثه‌ تاسف‌بار آبادان، اولویت اول وظیفه مسوولان دلسوز، سرعت عمل و استفاده‌ از همه‌ ظرفیت‌ها برای کاستن از تلفات و نجات افرادی است که احتمالا زیر آوار هنوز باقی مانده اند، ثانیا پیگری جهت مجازات قاطع همه مقصران این حادثه اسفبار در هر مسوولیت و جایگاهی که باشند بگونه‌ای که درس عبرت برای آیندگان گردد. ثالثا تدبیر و برنامه‌ریزی کلیه دستگاه‌های مرتبط برای پیشگیری از تکرار اینگونه حوادث در کشور است.

در این بیانیه ابراز امیدواری شده است: با تلاش گسترده مسوولان در راستای اصلاح فرآیندهای قانونگذاری، طراحی، ساخت و نظارت از تکرار اینگونه حوادث در همه‌ نقاط کشور جلوگیری شود.

در پایان بیانیه آمده است: از خدای منان برای درگذشتگان مغفرت و رحمت الهی و برای بازماندگان ثواب و صبر عظیم و سلامتی کامل حادثه دیدگان را خواستاریم.

گفتنی است، بخشی از برج ۱۱ طبقه متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خردادماه ریزش کرد.

با گذشت هشت روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه روزی نیروهای امدادی ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی