بازدید 7804
دعوت اشتباه کامرانی‌فر از دو باشگاه فوتسال بانوان

تخلف عجیب در چینش مجمع مهم ۱۰خرداد فدراسیون

دبیرکل فدراسیون به جای دعوت از دو باشگاه پیکان و نصر فردیس کرج به عنوان دو تیم برتر لیگ فصل اخیر فوتسال بانوان، نام سایپا و پالایش نفت دو تیم برتر پارسال را به مجمع دعوت کرده!
کد خبر: ۱۱۲۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷ 30 May 2022

مجمع سرنوشت ساز دهم خرداد فدراسیون فوتبال که ابتدا به منظور تصمیم‌گیری درباره عزل قطعی شهاب‌الدین عزیزی خادم مقرر شده بود، فردا بدون این دستور جلسه برگزار خواهد شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ به نظر می‌رسد برکنار کنندگان عزیزی‌خادم در هیات‌رئیسه فدراسیون دچار شکاف داخلی و اختلافات شدید بین خودشان شدند و با وجود قرار و مدارهای قبلی نتوانستند با هم کنار بیایند.

حالا مشابه همان ایرادهایی که به رئیس قبلی گرفته می‌شد در برخی موارد نظیر تصمیمات انفرادی و بدون رای هیات‌رئیسه، متوجه سرپرست موقت شده است و از طرف میرشاد ماجدی هم کارشکنی و سهم خواهی اتهاماتی است که به همقطاران سابق وارد شده است.

در چنین وضعی، رای اعضای مجمع باید تعیین کند که این هیأت رئیسه به کار خود ادامه دهد یا اینکه با حذف همه آنها ، به سوی آینده‌ای مبهم در آستانه جام جهانی برویم. 

تخلف عجیب در چینش مجمع مهم ۱۰خرداد فدراسیون

در این میان بسیاری از فوتبالی‌ها روی عملکرد ضعیف حسن کامرانی‌فر اتفاق نظر دارند، دبیرکلی که از دوره عزیزی‌خادم به صورت غیرمنتظره ای به این صندلی مهم رسید و در این مدت اشتباه کم نداشت. البته این کمک داور بازنشسته، همچون دوره قضاوتش یک حسن بزرگ داشته است؛ سکوت و آرامش بیرونی! هرچند این سکوت و اجتناب از درگیری، در اوج بحران هاب ملی یک فاجعه قلمداد می‌شود.

خبر می‌رسد که کامرانی‌فر عمدا یا سهوا یک سوتی اداری بزرگ و تازه داده است و به عنوان برگزارکننده بی‌تجربه مجمع حساس فردا ، در دعوت از اعضا مرتکب اشتباه شده است.

ماجرا از این قرار است که دبیرکل فدراسیون به جای دعوت از دو باشگاه پیکان و نصر فردیس کرج به عنوان دو تیم برتر لیگ فصل اخیر فوتسال بانوان، نام سایپا و پالایش نفت دو تیم برتر پارسال را به مجمع دعوت کرده است!!

بند واو از ماده ۲۲ اساسنامه فدراسیون فوتبال در این مورد صراحت دارد که قهرمان و نایب قهرمان فصل منتهی به مجمع باید معرفی شوند و در زمان ارسال دعوتنامه ۲۱ روز پیش به اعضای مجمع، تکلیف لیگ مشخص بوده و عجیب است که این حق از دو باشگاه مذکور سلب شده و به دو تیم قبلی تقدیم شده است.

همین یک اشتباه قانونی می‌تواند ضمانت اجرایی و قانونی مصوبات مجمع را زیر سؤال ببرد و خسارت سنگینی به فوتبال ایران وارد کند.

از آنجا که قرار است در یک زورآزمایی اساسی، بین میرشاد ماجدی و هم پیمانان وی از یکسو و چهار عضو هیات رئیسه، انتخاب و رای گیری انجام شود، ترکیب اعضای حاضر در مجمع حتی برای دو رای هم مهم و تعیین کننده شده است.

اگر چهار عضو هیات رییسه رای اعتماد مجدد بگیرند، جا برای اعتراض و شکایت سرپرست فدراسیون و یا امضاکنندگان استیضاح به وجود خواهد آمد و اگر عزل حتی یکی از چهار عضو مذکور رای بیاورد، آن فرد حق رد نتیجه را خواهد داشت.

حالا پرسش این است که دبیرکل فدراسیون، این اشتباه را دانسته مرتکب شده یا اینکه سهوی و بخاطر عدم اطلاع از قانون به آن دست زده؟ بهرحال در هر دو صورت امتیاز منفی بزرگی برای کامرانی‌فر ثبت می‌شود، کسی که از سوی علی خطیر و موافقانش برای جانشینی تحت فشار چندماهه قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی