بازدید 5160

گفتگوی بلینکن و خالد بن سلمان درباره ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با معاون وزیر دفاع عربستان، درباره چگونگی مقابله با ایران گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ 21 May 2022

به گزارش تابناک، طبق بیانیه‌ای که دروبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع و برادر ولیعهد عربستان در واشنگتن دیدار کردند و درباره ایران و تحوات اخیر خاورمیانه به بحث و گفتگو پرداختند.

طرفین در این گفتگو با نادیده گرفتن جنایات سعودی‌ها و نقض آتش بس، به مسئله توافق آتش بس بین یمن و ائتلاف سعودی پرداخته و پیشرفت‌های مفاد آتش بس از جمله شروع مجدد پرواز‌های تجاری از فرودگاه صنعا و واردات سوخت از الحدیده و در عین حال بر لزوم بهبود فوری دسترسی به تعز و دیگر شهر‌های یمن تاکید کرد.

بلینکن و خالد بن سلمان همچنین درباره چگونگی تقابل با ایران به گفتگو پرداختند و آمریکا بر تعهدات خود برای تقویت بنیه دفاعی عربستان در مقابله آنچه تهدبدات ایران تاکید کرد.

سفر خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان به آمریکا پس از سفر تادیبی رئیس سازمان سیا به عربستان و تهیه مقدمات چگونگی پذیرش مطالبات واشنگتن توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بدون ریخته شدن آبروی وی صورت گرفت. او قصد دارد با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، دیدار کند تا درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای، و به طور خاص درباره آتش‌بس یمن و تنش میان روسیه اوکراین رایزنی کند.

خالد بن سلمان که برادر کوچکتر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی است، زمانی که جمال خاشقجی، ستون نویس نشریه واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید، سفیر عربستان در واشنگتن بود. او چند ماه بعد از این قتل، سمت خود را ترک کرد و به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست