بازدید 25451

«ستاد امر به معروف و نهی از منکر» بودجه میلیاردی می‌خواهد یا همراهی مردمی؟

دبیر ستاد کشوری امر به معروف و نهی از منکر کشور در نشست دبیران ستاد‌های استانی امر به معروف سراسر کشور در مشهد گفته است: درخواست چهار هزار میلیارد ریال بودجه در سال ۱۴۰۱ داشتیم که بیشتر آن هم برای فعال کردن ستاد‌های ۴۲۶ شهرستان کشور بود. سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی افزود: دولت، بودجه ما را به میزان ۵۸۰ میلیارد ریال تقدیم مجلس کرد و مجلس نیز بودجه را ارتقا داد و در نهایت توانستیم برای امسال هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال بودجه بگیریم.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 21 May 2022

قانون اساسي جمهوري اسلامي امر به معروف و نهي از منكر را در نظام حقوقي كشور، تكليفي متقابل ميان دولت و ملت برشمرده است. تعيين چگونگي اين روابط و جزئيات آن منوط به قانون عادي شده است. اصل هشتم قانون اساسی، دعوت به خیر را «وظیفه همگانی» می شمارد؛ بنابراین، در جامعه اسلامی باید شاهد اجرای این عمل به عنوان یک وظیفه قانونی برآمده از تعالیم و احکام اسلامی باشیم.

در اصل هشتم قانون اساسی آمده است: «در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر؛ دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند. «وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ».

امر به معروف و نهی از منكر به انحای مختلفی تبیین گشته، به گونه ای كه تلاش شده با اضافه كردن قیودی گستره این فریضه موسع یا مضیق شود. اما آنچه مهم است، اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند اجتهاد مستمر در موضوعات اجتماعی است تا بتوان در جهت تحولات اجتماعی بهترین و كارآمدترین روش و شیوه را برگزید.

بر اساس همین فریضه و وظیفه بود که «قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» درسال ۱۳۹۴ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد. در این قانون سعی بر این بود که علاوه بر تعریف و تبیین مقوله امر به معروف و نهی از منکر از افرادی که به این وظیفه عمل کرده اند، حمایت‌هایی کرد.

علاوه بر این ظرفیت قانونی و دینی، ستادی هم به عنوان «ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور» وجود دارد که بر اساس ماده ۱۶ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر عهده دار وظایف زیر است؛

۱ـ تعیین سیاست ها و خط مشی های اساسی در زمینه ترویج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر و پیشنهاد آن به مبادی ذی ربط.


۲ـ تبادل اطلاعات و نظرات برای شکل گیری سیاست های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر


۳ـ آسیب شناسی و ریشه یابی علل ترک معروف و ارتکاب منکر


۴ـ تعیین الگوهای رفتاری


۵ـ زمینه سازی جهت مشارکت همه جانبه آحاد مردم و دستگاه های اداری و رسانه های عمومی در امور مربوط به فریضه امر به معروف و نهی از منکر


۶ـ رصد اقدامات انجام شده در اجرای این قانون و انعکاس آن به مراجع ذی ربط


۷ـ تدوین راهبردهای آموزشی برای سطوح مختلف جامعه


۸ـ آموزش و پژوهش و تحقیق در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج گسترش فرهنگ آن


۹ـ شناسایی ظرفیت ها و کمک به تشکیل جمعیت ها و تشکل های مردمی فعال


۱۰ـ حمایت همه جانبه از اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر


۱۱ـ پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با تکالیف ستاد در خصوص راهکارهای اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب


۱۲ـ ارائه گزارش سالانه به مقام معظم رهبری و قوای سه گانه و مردم

باید خاطرنشان کرد که امر به معروف، امر کردن و فرمان دادن به خوبی‌ها و نهی از منکر، نهی کردن و بازداشتن از زشتی‌هاست. در اسلام، از فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان ضامن اجرای قوانین و دستورهای شرع مقدّس یاد شده است. آیات و روایات بسیاری درباره‌ اهمیت و آثار و برکات آن وجود دارد اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی اظهارات یا اقدامات موجب می شود که سایه حاشیه ها بر این فریضه افکنده شده و از اصل و اساس و مسیر اصلی خارج شود.

حال درباره همین نوع اظهارات و در همین ارتباط اخیرا خبری از میزان بودجه این ستاد در سال جاری از سوی دبیر آن بیان شد که متاسفانه واکنش های مناسبی را در پی نداشت.دبیر ستاد کشوری امر به معروف و نهی از منکر کشور در نشست دبیران ستادهای استانی امر به معروف سراسر کشور در مشهد گفته است: «درخواست چهار هزار میلیارد ریال بودجه در سال ۱۴۰۱ داشتیم که بیشتر آن هم برای فعال کردن ستادهای ۴۲۶ شهرستان کشور بود.

سید محمد صالح هاشمی‌ گلپایگانی افزود: دولت، بودجه ما را به میزان ۵۸۰ میلیارد ریال تقدیم مجلس کرد و مجلس نیز بودجه را ارتقا داد و در نهایت توانستیم برای امسال هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال بودجه بگیریم.

دبیر ستاد کشوری امر به معروف و نهی از منکر گفته است: امسال بودجه این ستاد را زیر نظر سازمان تبلیغات بردند؛ یعنی ما برای هزینه کردن، نیازمند تایید سازمان تبلیغات بودیم تا این که در لحظات پایانی تصویب بودجه با رایزنی ریاست ستاد بودجه امسال در مجلس مستقل شد.»

درباره این اظهارات و حاشیه های آن چند نکته قابل تامل وجود دارد.

نخست اینکه به رغم جوسازی‌های انجام شده، مبلغ ۱۱۸ میلیارد تومان اختصاص یافته به لطف تورم و افزایش هزینه‌ها و ریخت و پاش‌هایی که در سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها می‌شود شاید مبلغ آنچنانی نباشد، اما با کمال تاسف باید گفت که همین عدد و مبلغ در شرایطی که بسیاری از مردم دچار مصائب و مشکلات اقتصادی شده اند قابل توجیه نبوده و این سوال مطرح شده که چرا یک نهاد تبلیغی و دینی که اصل و اساس آن بر مردمی بودن استوار است، به دنبال این است که در این دوران بودجه خود را افزایش دهد؟

دوم آنکه مسئولان این ستاد باید سخن رهبر انقلاب را پیش چشم خود قرار می‌دادند که فرمودند: «امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های گوناگونی دارد که امر به معروف مسئولان در اولویت قرار دارد.» و می‌دانستند که در این شرایط جامعه و برای افزایش اعتماد عمومی و رضایت مندی جامعه از مسئولان و اقدامات آنان همین «امر به معروف مسئولان» است که می‌تواند راهگشا و امید بخش باشد. اگر همین تصور را در ذهن خود تقویت می‌کردند به این نتیجه می‌رسیدند که چنین امری اصلا محتاج بودجه‌های میلیاردی نبوده و با کمک گرفتن از عموم مردم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی «قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» می‌توانستند بهتر عمل نمایند.

و، اما سوم اینکه مسئولان این ستاد در سطح استانی و کشور ایمان داشته باشند که «فضای مجازی» به عنوان ابزار مناسب و کم هزینه می‌تواند در دریافت گزارش‌های مردمی و تذکر و توصیه به مسئولان و جریان سازی در خدمت آنان باشد و گاه یک «هشتگ» یا حتی چند خط تذکر در شبکه اجتماعی مانند توییتر از میلیارد‌ها تومان هزینه اثر گذار‌تر بوده و قطعا نتایج بهتری را رقم خواهد زد.

و نکته آخر هم این است که مسئولان فراموش نکنند آفت «بودجه خوری» برای هر امر مردمی و عمومی وجود دارد و قطعا بخش مهمی از بودجه‌های فراوان در حین تخصیص بودجه در بخش‌های اداری و مناصب مدیریتی حیف و میل می‌شود لذا بهتر است تا در حد امکان با جدا شدن از بودجه‌های دولتی، اصل و اساس حرکت خود را بر حرکت‌های مردمی و عمومی استوار نمایند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۴۰
آیا بیشتر منکراتی که در جامعه بروز پیدا میکند ناشی از مسائل و مشکلات مادی و معنوی نیست که مسئولان ناکارآمد و ناشی در انجام امور محوله بوجود آورده اند؟ این بودجه را صرف تربیت مدیرانی بکنید که جلوتر از نوک بینی خودشان را هم ببینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
در یک جامعه خدا باور و خدا محور نیازی به ایجاد تشکیلاتی با بودجه کشور برای امر به معروف و نهی از منکر نیست.
بر تمام اهل دانش فرض است از شیوه ای درست اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کنند!
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
هرچندمردم بادادن مالیات به نام های مختلف بودجه این ستادراتامین میکنندولی درصورتی قلبا راضی خواهند بود چنین پولی هزینه شودکه ستادمهمترین رسالتش برخوردبامفسدین ورشوه گیرندگان درهرسازمان وارگانی باشدیعنی منکرات به معنای عام شرعی وتوصیه اکیدبه نمایندگان محترمی که باقولهای شیرین بمقاماتی چون درشورای شهروغیره رسیده اندواکنون برخلاف قول خودشان عمل میکنند یعنی حقیقت رانگفتند که همه اینها ازمنکرات است وگرنه اگرکارشان فقط توصیه به جوانها درنوع پوشش باشدرضایت کامل خاصل نمیشود واگرمبارزه باتمام منکرات باشدمردم حاضرند ازنان خودبرنندکه ستادفعال باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
دولت بایستی جراحی اقتصادی از اسراف در این نهادها شروع کند. واقعا بازده کار آنها چقدر بوده است. این بودجه که مجلس داده است از جیب همین مردم تامین شده است.
یه بدبخت بیچاره
| Netherlands |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
دیروز همین دوستان نهی برای من پیامک دادن چون خودم دیدمشون درحال این کار، رفتم پیششون گفتم چرا نوشتین یکی از اون خانومای تو ماشین به من میگه خوب کرده ؟ میگم شما پوشش همسر منو دیدی و نوشتی ؟. بعدم اقای محترم پلیس امنیت اخلاقی بعد یکم صحبت یه فحش +18 به من داد که اگه بنویسم فیلترش میکنین. منم چون ملبس به لیاس نظامیه نمیتونستم هیچ کاری کنم.حتی نمیتونم شکایت کنم چون 4 تا ادمن که همه پشت همن و اخر منو به دروغ متهم میکنن احتمالا !!! اینا بودجه میگیرن امثال منه بدبخت و اواره کنن که پول بگیرن و ماشین توقیف کنن و فحش بارمون کنن. خدا و پیغمبر چیه ؟ واقعا فک کردین درد دین دارن ؟ نه دوستان من درد اذیت و مردم ازاری دارن. بنظرم یکم براشون کلاسای روانشاسی بذارن بد نیست. شاید ادب یاد گرفتن دیگه نیان سراغ همچین کارایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
این بودجه را برای نهی از منکر برخی مسئولان می خوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
به نظرم بودجه ی سلبریتی های لجن پراکن قطع بشود خودش بزرگترین امر به معروف است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
چه طیفی با چه سر و وضعی چهل سال به مسئولان ناکارآمد رأی دادند؟؟
چرا فرافکنی می کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
دمت گرم
این بودجه ها رو خرج معیشت مردم کنن که دنیاشون رو نابود کردن آخرت هر کسی به
خودش مربوط میشه
سفره ای باز شده و عده ای تا می توانند می خورند انها نام خودی را یدک می کشند اما اکثریت مردم به نان شب محتاجند کاش ما واقعا مسلمان باشیم یا ادعای واهی نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
اسلام تنهادینی است که نیازبه تبلیغ نداردلطفاًباتخریب کنندگانش برخوردشودکافیست که بسیارضعف برخوردمیشودیانمیشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
دولت بجای تسویه بدهی 400 هزار میلیارد تومانی اش به صندوق تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر که زیر 4 میلیون تومان ماهیانه حقوق میگیرند

و امضا! درخواست مدیر عامل و هیات مدیره تامین اجتماعی که ماههاست طی نامه به دولت ارسال کرده اند

مبالغ موجود در بیت المال را بین افراد و سازمانهابی با نامهای اسلامی و عنوان های اتلاف و هدر میدهد

و موجبات ناراحتی و درگیری مردم در خیابانها را افزابش میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
اگر قرار است به امر به معروف پول ندهند
به نظرم باید به دیگر ارگانهای فرهنگی هم پول ندهند
به صدا و سیما و خبرنگاران هم پول ندهند!
آقایان این همه بودجه های تبلیغاتی گرفتند و ده ها نهاد و سازمان به بهانه تبلیغ هزاران میلیارد تومان پول به جیب زدند بفرمایند خروجی ان چی بوده؟ حد اقل چیزی که ما در حامعه می بینیم اگر در سال ۵۷تود و پنج درصد مردم معتقد به دین و مذهب بودند و و حد اقل هشتاد درصد آنها فرایض دینی را به جا می آوردند امروز شاید کمتر از سی درصد مردم معتقد به دین باشند و ده یا بیست درصد هنوز از روی اعقاد مسائل شرعی را رعایت کنند و بسیاری از کسانی که پنجاه سال نماز خواندن امروز اسلام را دیگر قبول ندارند و این خروجی این نهادها بوده که مثل لاشخور افتادن روی بودجه و منابع کشور مردم عمل شما را می بینند نه حرف شما
جاي اينكه پول بديد اينا گير الكي بدن به ملت، اينو خرج شكم مردم كنيد يكم اعصابا راحت تر باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
کل بودجه این نهاد هزار میلیارد ریاله، تقسيم بر ٨۵ میلیون نفر بشه به هر نفر ١٢ هزار ریال یعنی ١٢٠٠ تومان میرسه، این پول به کجای شکم میرسه
چرا جوسازی الکی میکنید
اگر بودجه این نهاد و مراکز بیشمار مشابه که قطعا هیچ بازدهی واقعی ندارند صرف رفاه مردم شده بود، آخرت بهتری برای مردم داشت.
گرانی کمر مارو خم کرده، رومون نمیشه بریم خونه کسی، صله رحم مرد، نیکوکاری مرد حالا شما بیا مرده رو امر به معروف کن. وای به حال کسانی که بیمار دارند، دانشجو دارند، پسر و دختر مجرد دم بخت دارند .... بیاید به داد ما برسید. بابا به خدا خسنه شدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
مجموع بودجه این نهاد ها یک درصد کل بودجه هم نیست
یعنی اونقدری نیست که به هیچ دردی بخوره
تابناک جان به ریشه های رانت و فساد بپرداز
این مردم چه گناهی کرده اند که گرفتار این مسئولان شده اند ؟؟؟

۴ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه یک ستاد که هیچ خاصیتی هم نداره !!!!¡؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
ریال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
یعنی حدود 1/1 میلیارد تومان در روز هزینه دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
طرف تماس گرفت با دوستش گفت مصموم شدم به دادم برس دارم میمیرم. دوستش گفت عزیزم مسموم درسته نه مصموم.
حالا بزرگوار به خبر کاری نداره مشکلش در ریال یا تومانشه
درود
انسان ها مختار به دنیا می آید.‌‌.و با اختیار در زندگی خودش زندگی می کنند...پس نه داعش نه طالبان...نه هر تفکری حق دخالت در امور زندگی شخصی او را ندارد
..یا به قولی اگر نخواهیم برویم بهشت باید چه کسی را ببینیم...؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
تز روشنفکرنمایی را برای خودت نگه دار
شما مختار هستی ولی نه هرکاری و نه در هر جایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
نگران نباش؛ روشنفکر تویی بقیه اداتو درمیارن
حتی یک ریال از من برای ایدئولوژی های حکومت هزینه بشه، راضی نیستم، البته اگر به حلال و حرام اعتقادی داشته باشند
اعتقادات زوری نیست باید شخص به اون باور برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
تو غربگدا حق و حقوقی نداری
این ستاد مگر تا بحال موفق بوده .به غیر از اینکه مردم را لجباز تر کردن . مردم قیم نمیخواهند امروز آگاه تر از هر زمانی هستن بیخود یک عده که خودشان هم مشکل دارن متولی کاردیگران برای امرو نهی نشوند دخالتهای اینچنینی جامعه را به اینجا کشانده
بابت ثواب پول طلب می کنید؟
نکند بابت نماز خواندن و روزه گرفتن و حج رفتن هم بودجه می خواهید؟!!!!!!
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
بابتش مدتهاست دارند پول می گیرند...
اصلاً امر به معروف و نهی از منکر برای همه مردم واجب است نیازی به ستاد خاص ندارد تا به بیت المال فشار مالی بیاورد
وقتی که همراهی مردم نباشه بودجه مالتی میلیاردی می‌خواد. تعجب نداره!
فکر کنم شکم مردم واجب تر باشه؟؟
پول مملکت خرج همین کارهای بیهوده میشه اون وقت پروژه های عمرانی تعطیله و یک عده مهندس و فنی کار بیکار!!!!
هیچ کدام .افزایش نرخ.
این فقط و فقط اتلاف منابع است بلکه نتیجه عکس هم ببار می اورد کلا مسیر غلطی را در پیش گرفته اند
یک پیمایش ساده در و سطحی نشان می دهد چقدر موفق بوده اند
جالبه ستاد امر به معروف !؟؟ مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه میخواستند

دولت از مجلس تقاصای ۵۸۰ میلیارد تومان میکند

و مجلس انقلابی و حداقلی بودجه را ۱۴۸۰ میلیارد تومان تایید میکند !!!!!؟؟؟؟؟

بعد برای کاری که هیچ معلوم نیست توسط چه کسانی و با چه اموزش و هدفی و چه نتیجه ای کار کرده است؟؟
و در بین اکثریت مردم هیچ بازخوردی جز توهین و تجقیر و تحریک و خشونت گرایی و نفرت پراکنی
و نتیجه حداکثری دشمن شاد کنی و اذیت و آزار و دخالت بیجا و بدون حساب و کتاب و خسته و ناراضی و عصبی کردن مردم تا بحال نداشته و ندارد

و دولت با ادعای نداشتن بودجه ، هنوز افزایش و همسان سازی حقوق یک و نیم میلیون نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی حداقلی بگیر را تایید نکرده است !!!!!!؟؟؟؟

بعد خیلی از مردم و دلسوزان کشور از خود سوال میکنند ، که چرا اوضاع و احوال اسفبار و فلاکت بارتر، گریبان مردم و کشور ایران عزیز را گرفته است و رها نمیکند !!!؟؟
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
درود
هزینه ساخت سرود زیاد هست فراموش نکن..!!!
امر به معروف پولی، هیچ نتیجه ای ندارد.این پول را به ملت بدهند همراهی بیشتری با هنجارهای سلیقه ای و خودساخته تعداد قلیلی از مسئولان در اقلیت دارای اکثریت مقامات خواهند کرد در غیر اینصورت هر چه پول مسئولان بیشتر،سونامی نافرمانی ملت بیشتر تر خواهد بود.
تابناک
اینکه نظرات را با تاخیر منتشر می کنی مثل منتشر نکردن و سانسور است
همش حقه بازیه
پول بیت المال رو حیف و میل می کنند
حجاب داشتن یا نداشتن رو آزاد کنید سالهاست نخبه هامون به همین دلیل مهاجرت میکنن آتش زیر خاکستر شعله ور میشه
مملکت داری درست و جلوگیری از کوچکترین رانت، دزدی و فساد بزرگترین نهی از منکر و امر به معروف است و مردم رو همراهتون میکنه، وقتی مشکلات اساسی رو ول کتی، بچسبی به موی خانم ها، هم جایگاه نهادو تخریب میکنی، هم اعتماد مردمو...
حیف که جلوی فهمیدن مقاومت میشه، یا در صورت اندک فهمیدن، دنبال روش های مدیر پسند ند...
با نگاهی به شرح وظایف مندرج در متن گزارش می بینیم که اکثر وظایف احصا شده در شرح وظایف این نهاد.در نهاد های دیگر منجمله اموزش وپرورش.حوزه های علمیه.دانشگاه ها.وزارت ارشاد وو نیزدیده میشود منجمله بند های 1و3و4و7و8 ضمن اینکه این موازی کاری ها. بعضا بلحاظ وجود تعدد نهادهای ذیربط ,از یک طرف باعث ورود سلیقه های شخصی ومتفاوت وهمچنین هدر شدن بودجه های ملی میشود واز طرف دیگر نتیجه معکوس داشته وبه ضد خود تبدیل میشود
بابببووووووو 4000 میلیارد .نکنه میخای در کل دنیا ستاد بزنی و در کاخ سفید هم ستا احیا ایجاد کنید ..خخخخخادم حسابی مردم نون ندارند بخورند تو امر به م عروف میخای کنی ..مگه امر به معروف اجلاری هست ؟؟ مملکت اینقد مشکلات مهمتر داره که باید بودجه بدن تا اونا حل بشه نه روسری و حجاب وووو
400 هزار میلیارد تومن برای امر به معروف!!!!!! یعنی شکمتون سیری نداره هاااااااااااااا.. خدا ازتون نگذره.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
400 میلیارد نا قابل
سلام.در شرایط فعلی برای تحکیم اعتقادات مردم و راستی آزمایی این ستاد و نهادهای مشابه و افزایش تاثیر اقدامات آنها خوبست که کارکنان آنها بدون حقوق و مزایا و بصورت جهادی کار بکنند و بودجه هزینه های جاری آن بجای بیت المال از محل کمکهای مردمی تامین شود.
مردم از شما راضی نیستند. با اطمینان میگم که خداوند هم از شما راضی نیست. آقایانی که صاحب قدرت هستید و حق و ناحق میکنید و دین رو گروگان گرفتید، مثل خیلی های دیگه برای شما هم اون روز می‌رسد که برای گرفتن رضایت خلق خدا التماس کنید.
تا زمانی که تفکر حاکم باور دارد که همه مردم است و هر چیزی خودش دوست دارد مطالبه همه مردم است به هیچ جا نمیرسد الان هم دهه شصت نیست که همه داغ و انقلابی باشند نمیشود آن سیستم را حاکم کرد ارتباطات هم به خاطر اینترنت و دسترسی مردم به اطلاعات مثل آن دوره نیست. جوان و نوجوان امروزی نه از دوزخ میترسد نه از کمیته نه از منکزات جوری دلش میخواهد باید زندگی کند و اقلیت هم نیستند زوری هم نمیشود پایبندش به چیزی که قبول ندارد کردش .باید واقعیت جاری در جامعه را قبول کنید
باورهای دینی ومذهبی باید از دل مردم به ظاهرشان اثر بگذارد، متاسفانه این باورها سالهاست ابزاری شده
بودجه که نه پول تو جیبی
خوب است از کسانی که مالیات می دهند سوال شود آیا نسبت به پرداخت این بودجه ها راضی هستند یا از مردم سوال شود آیا راضی هیتند که از انفال نفت برای این گونه فعالیت ها هزینه شود وقتی یارانه بیش از نیمی از آنها را به دلیل ناتوانی دولت حذف کردند
تا به حال فکر کردید چرا در زمان رضا شاه مردم قانون آن زمان را نادیده می گرفتند و حجاب را بر نمی داشتند. مگر آن زمان بی حجابی قانون نبوده آیا دوستانی که الان دم از قانون حجاب می زنند در آن زمان خود و ناموس آنها حجاب از چهره بر می داشتند مطمینا جواب خیر بود و ان گونه که دوست داشتن با حجاب در اجتماع ظاهر می شدند دلیل این می باشد که هیچ قانونی نمی تواند نحوه پوشش مردم را انتخاب کند مثا اینکه اقایان حتما باید رنک خاکستری بپوشند قانون گزار نمی تواند برای نوع سلیقه افراد قانون بگذارد
کل بودجه مملکت داره خرج اینها میشه...هرکه یه ردیف بودجه داره
باید بودجه میلیاردی بگیرن تا انگیزه داشته باشند برای امر به معروف . واقعا چه بخور بخوریه این مملکت و 20 درصد در حال خوردن و بقیه هم ول معطل
نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر مستلزم تصویب و اجرای قوانین خیلی جدی از آمران و ناهیان است.
بی هزینه ترین کار امر بمعروف و نهی از منکر/ کاری به کار مردم نداشته باشه تا باعث قتل و گناه انسانها نسبت به هم نشه و اینجوری ا
عصاب همه مردم و آمرین آرام باشه
برادر من این افکار پوسیدتونو بزارید کنار . هیچ کس واینمیسه شما بخوای امر به معروفش کنی. خودتو گول نزن.
الان دیگه ۵۰۰ سال پیش نیست.
نتیجه رفتار ها و کار هایی که تو کشور انجام میشه تعیین کنندست نه این حرکات زشت که به اسم امر به معروف انجام میشه
اینها اگر هدفشان رضای خدا بود که اینقدر مطالبه ی پول و بودجه نمی کردند! خدا کجا گفته شخصی میتواند شغل و درامدش از امر به معروف و نهی از منکر کردن باشد؟!
هر امری خارج از ضوابط قانونی و توسط ضابطان قانونی و شناسنامه دار، از جمله "امر به معروف و نهی از منکر" سوق دادن جامعه به سمت هرج و مرج و آشوب است و دامن خود مروجان و مشوقان را خواهد گرفت.
امر به معروف و نهی از منکر با پول و دستور انجام نمی شود. حرف درست و منطقی و کار درست و الگو بودن مسئولین بهترین امر به معروف است. اما مردم وقتی این رفتارها را از مسئولین و صدا و سیما می بینند اگر شما تمام پول نفت را هم صرف این ستادها کنید مردم بر عکس آن عمل می کنند. بجای هزینه سرمایه مملکت، این پول را صرف بدبختی مردم کنید. آن وقت مردم خود به خود به سمت معروف حرکت خواهند کرد البته نه هر معروفی که شما بگویید.
به نظرم يك وزارتخانه جديد بايد تشكيل داد. تا در كنار وزارت خانه هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان تبليغات و شوراي فرهنگ عمومي و... به صورت موازي بودجه بيت المال را هدر داد.
در سر زمینی که فقر بیداد می کند چرا باید هزینه هائی بیهوده تحمیل گردد که هیچ نفعی برای مردم ندارد
هر چه که یارانه بگیرد

فرقی نمی کند که،
یارانه ارزی (4200 تومانی روحانی انگلیسی اسحاق جهانگیری) باشد
یا
یارانه کالایی (خوراک و لوازم یدکی و برق و آب یارانه ای برای تولید فولید و پتروشیمی، ...)
یا
امر به معروف و نهی از منکر

تنها و تنها منتج به:
کاهش ارزش پول (= بی ارزش شدن یارانه مردمی) بدلیل خروج ارز و طلا از کشور و تبدیل شدن به ویلا در کانادا و استرالیا و یا حسابهای بانکی سوئیس می گردد

چون، جهت حرکت پول از
کیفیت زندگی پایین، منطقه ای خشک، بدون فضای سبز، آب و خوراک اندک، جمعیت با تراکم زیاد، محلهای سکونت بصورت آپارتمانی،
منبع اصلی درآمد: صادرات منابع و یارانه، بعبارتی دلالی و رانتخواری (رانت بانکی و رانت یارانه ها مانند ارز دولتی و ...)
به
کیفیت زندگی بالا، منطقه ای پرباران و د!مجاورت رودخانه ها و دریاهای بزرگ، بسیار سرسبز، آب و خوراک زیاد و با تنوع زیاد، جمعت با تراکم پایین (بیشتر بودن درختان نسبت به انسانها)، محل سکونت بصورت ویلایی و یا برج های مدرن بسیار بلند
منبع اصلی درآمد: واردات منابع و ارز و طلا از منطقه با کیفیت پایین زندگی توسط توریستها و یا توسط افراد صاحب رانت و یارانه، از صادرکنندگان طلا و ارز مانند خاوری و شیخ الاسلامی و صادرکنندگان یارانه مانند تک ماکارون و فولاد و قیر و سوخت و انواع نهاده های دامی و خوراکی و ذخیره کنندگان ارز صادرات در کشورهای متخاصم مانند بیش 120 میلیارد دلار ایران در آمریکا و اروپا و دیگر کشورهای وابسته مانند ژاپن و کره جنوبی. و فروش هالیوود و اسلحه و بیت کوین و محل امن برای ذخیره اموال غارتی (بانکهای سوئیس و لیخت اشتاین و لوگزامبورگ) از کشورهای با کیفیت پایین زندگی

همواره جهت حرکت سرمایه (ارز و طلا) و منابع (نفت و گاز و فولاد و گندم و ... + منابع انسانی: کارگر و مهندس و پزشک متعهد و نه پزشکان رانتخوار و پزشکان دلال واردکننده تجهیزات پزشکی)

اما تولید دارای 3 مشکل بنیادین است:
1. تولید کذایی یا یارانه ای، مانند تمام شرکتهایی که به نوعی در حال گرفتن ارز دولتی و رانت ریالی و برق و آب و گاز یارانه ای از حکومت هستند. در ایران، تقریبا تمام بخش صنایع غذایی و صنایع مختلف دیگری نظیر فولاد و قیر و سیمان و ... را شامل می شود
2. تولید در غیاب کارخانجات تولیدی غیربومی، بعبارتی صنایع گیرنده یارانه ای که بصورت تضمین نمودن انحصار بازار است؛ که نمونه بارز آن صنایع خودروسازی ایران است. این مشکل باعث کاهش کیفیت محصولات (کاهش کیفیت کالا = کاهش کیفیت زندگی) و افزایش قیمت فروش (کاهش ارزش پول ملی می گردد
3. زمانبر بودن؛ مثلا، آمریکا تویوتا را مجبور نمود که بزرگترین کارخانه تویوتا را در آمریکا بزند و چین، بنز را مجبور نمود که بزرگترین وارخانه بنز را در چین بزند. بعبارت دیگر، میزان بسیار بالای مصرف یک محصول مانند خودرو و موبایل، امتیازی است که می توان از آن در راستای اصلاح تولید داخلی و افزایش اشتغال استفاده نمود و کارخانجات مطرح جهانی را مجبور به ورود به ایران نمود، که البته پروژه ای زمانبر است

در خلا کنونی که در فضای در بین رانتهای یارانه و تولید بهینه وجود دارد، تنها گزینه گسترش توریسم است.

اما صنعت توریسم، پیش شرطهایی دارد:
1. توریسم مذهبی. این نوع منبع درآمد در غیاب دیگر صنایع در عهد باستان، از قدیمی ترین و شاید اولین روش برای درآمدزایی بوده است. مستقر بودن اماکن به اصطلاح مذهبی در آن منطقه، پیش شرط اصلی این روش درآمدزایی است. مثلا کعبه در صحراهای بی آب عربستان. در این نوع توریسم، نیاز نیست که منطقه دارای کیفیت بالایی از زندگی باشد، اگرچه با مدرنیزه شدن، حتی توریستهای مذهبی نیز حاضرند پولهای هنگفتی را برای سوارشدن در هواپیما بجای شتر و خوابیدن در هتلهای 5 ستاره بجای چادر هزینه نمایند
2. توریسم مدرن. این نوع منبع درآمد درحال تبدیل شدن به اصلی ترین روش درآمدزایی در کشورهای با کیفیت بالای زندگی است. انواع تفریحات مانند طبیعتگردی، فضاهای کلوب کامپیوتری، شهرهای بازی، هنری (تئاتر و سیرک و سینما و کنسرت و رقص و ...)، ورزشی (دو و پیاده روی و دوچرخه سواری همگانی، ورزش های آبی، ...)، مخفی بودن تنش های سیاسی و یا کلا بی طرف بودن سیاسی تبلیغاتی مانند سوئیس، انواع خوراک و رستوران و سرآشپز از سرتاسر جهان، محیطهای سازگار با پیاده روی مانند پیاده روهای پهن و بسیار سبز و محدود بودن خودروهای شخصی، ...)


ثروت ایران در دست طبقه ثروتمند شامل سیاسیون و بازاریون و مذهبیون، اموال و فرزندانشان بطور خودکار به ماطق با کیفیت بالای زنوگی کشیده شده و مهاجرت می کنند
بودجه رو به مردم بدید گناه نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
بودجه را هم بدهند دست مردم که نمی رسد خودشان نوش جان می کنند .
ای ستاد امر به معروف خودتان گفتید که بودجه ای که ما درخواست کردیم در برابر تورم وبودجه هایی که سازمانها وارگانهای دیگر میگیرند هیچ است تمرکزتان را برروی همین موضوع بگذارید وکسانی که که این بودجه را در اختیار آن سازمانها وارگانها قرار میدهند را نهی از منکر کنید وجلوی این افعال زشت رابگیرید کل کار شما شده خانوم روسریت خانوم مانتوت هیچ جوابی هم نمیگیرید .چون مردم دوگانگی ها را میبینند .جاهای مهم را امر به معروف کنید ببینید مردم هم با شما همراه میشوند .اگر هم قدرت اینکار را ندارید کلا به مردم هم کار نداشته باشید مردم شعور دارند.
اگر مواجب ندن کی میره بیافته به جون ملت؟ این بودجه برای مواجب دادن و ادم خریدنه.
جسته و گریخته بیان نمودید که ستاد امر به معروف باید در دل مردم جایگاه داشته باشد نه ردیف بودجه حکومتی و نیز امام صادق رئیس مذهب ما میفرماید مردم را به غیر زبان خود به دین اسلام دعوت کنید ... اما نه تنها چنین نیست بل برخورد فیزیکی به شکل زننده و حق خواهانه بر هموطن دیگر اعمال میکند و به زعم اینکه در راه خدا قدم برداشته
حالا تو چرا نگران شدی؟
بعد کارهای خلاف شرعی که در جامعه صورت گرفته و صداش در این چند روز در آمده و این ستاد اعتراض به آن کرده؟
رکو بگو
بخور بخور
اصلا ما در عمل چیزی به نام امر به معروف و نهی از منکر ندیده ایم!
آنچه در طول سالیان گذشته شاهدش بودیم، فقط و فقط، امر به حجاب اجباری بوده!
به نظرم اول باید طی یک دوره اموزشی، موضوع امر به معروف و نهی از منکر برای مسوولین ستاد تشریح بشه!
مملكت ما و اسلام امروز ما گرفتار همين بدبختي ها شده. آخه بجا اوردن فرمان خدا چه نيازي به پول و بودجه داره. بابا مردم گرسنه هستند چرا پول بيت المال رو حيف و ميل مي كنيد. اين ستاد كارش چيه؟
بخور بخوری !

دزد و قاتل که نمی تونید بگیرید
یک ستاد بیخود که جز مزاحمت برای مردم کار دیگری نمیکند و اون بودجه سالانه اش از 53 میلیارد به 113 میلیارد تومن رسیده .
غارت بیت المال
خودشان بزرگترین منکرات هستند که تو این وضعیت اینهمه پول می خواهند معلوم نیست برای امر به معروفه یا کاسبی خدا به داد هممون برسه
مسخره است !!! معنی جراحی اقتصادی در کشور ایران از جیب مردم بدزدند بریزند توی جیب آقایان دولتی و شیه دولتی !!!!
دعوا سر سهم خواهی از بیت الماله
جواب سوالتون: بودجه میلیاردی!
دیگه الان همه می دونن که پول چه کارهایی که نمی کنه. پول حلال تقریبا همه چیز هست. می تونی باهاش محبوبیت بخری و ... این بنده خدا هم راه را درست فهمیده. همراهی مردم به چه کار می آد؟ اون چیزی که مهم هست پوله
والا چیزی که ما دیدیم اگر کسی در خیابان و پارک و ... به کسی تذکر حجاب بدهد علاوه بر خود فرد تمام افراد اون حوالی می ریزند سر طرف و کاری می کنند که تا هفت جدش از تذکر دادن پشیمان شود
مگه اعصاب آدم از چرم خره که راه بیافته توی خیابون خودش را با زن و بچه مردم و رهگذران و مردمی که از گرانی و تورم کلافه شده اند درگیر کند
در تمام کشورهای مسلمان یه عذه کاملا محجبه هستند و یک عده بی روسری هستند ولی کسی جلف و عریان نیست
کاش مملکت ما هم یه اون سمت بره و این همه درگیری و جنگ اعصاب تمام بشه و این همه بودجه هدر نره و اون افرادی که به واسطه امر به معروف برای روسری زنان شاغل شده اند یا در گشت ارشاد کار می کنند بروند شغل های مفید و ابرومند پیدا کنند
دمتون گرم که اشاره می کنید!‌ به خدا اگر کار مثبتی هم بکنند و یا بتونند بکنند! غیر از حیف و میل بیت المال کاری ندارند...
یعنی همین جیزهاست که مردم رو نسبت به نظام و مسئولین بی اعتماد کرده!‌ در این شرایط اقتصادی این هزینه ها چه معنایی داره؟!
خود نهاد امر به معروف بایدامر به معرف و نهی از منکر شود. .چرا بعد این همه سال و مصرف بیت المال هنوز مملکت بدتر و بدتر می شود. چرا نهی از منکر نمی کنند مسئولین را. مگر فقط نهی از منکر به دو تار موی سر زن ربت دارد.
شما اضافه کنید بودجه های کلان حوزه های علمیه ، آثار حفظ ارزشهای امام ، دفاتر مراجع تقلید و هزاران نهاد و موسسه که عملاً در این شرایط سخت دشوار کشور هیچ سودی به حال مردم ندارند
امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای دینیست نه اداری و تشکیلاتی، این بودجه ها خود ایجاد منکر است
کجای این اعداد قابل توجیه میباشه با این وضع بلبشور مملکت و گرانی و بدبختی غیر از این که یک عده بخورن و به ریش مردم بخندن.
پول می خواد پوووووووووووووووووووووووووووووووووول
خرما خورده را خرما خوردن نهی کردن غلط است.
کسی که تمام اعمال و افکارش منکر است نباید و نمیتواند ناهی منکر باشد. مسئولین رانت و اختلاس و بی تفاوتی به مشکلات مردم رو اول ترک کنند بعد مردم رو امر بمعروف کنند.
مراقبت از خانواده های ما در قبال منکرات را چه کسی به شما ها که خود منکر هستید واگذار کرده است ؟
اول فکر جیب خود و بعد دیگران
خدایش این همه بودجه خروجیش چیه این پول را صرف مدرسه سازی میکردید وجلوی ریخت پاش را میگرفتید
اگر ستاد بدرد می خورد به یکی از مسئولین گیر می داد
هیچ کدوم از این دوتا را نمی خواد «واقع بینی» می خواد
این بودجه ها را به جوانان بدهید برای ازدواج (فساد هم از میان می رود)
هزینه کنید برای اشتغال فساد ریشه کن خواهد شد. البته اعضای این ستادها بیکار می شوند اما مهم نیست
بلاخره قوم خویشهای مسولین باید یه جا مشغول بکار بش هر ج لازم باشه ستادی قرارگاهی بنیادی تاسیس میشه

همین الان برو وسط خیابون قانون اساسی رو با صدای بلند بخون شانس بیاریم فقط بازداشت بشیم
اول باید خود ستاد امر به معروف و نهی از منکر بشه
ستاد امر به معروف فقط انحلال می خواهد من به عنوان یک شهروند راضی نیستم به سهم خودم از بیت المال به این ستاد و ستادهای مشابه داده شود
برای ایجاد مزاحمت برای مردم و آنها را عصبانی تر و ناراحت تر کردن بودجه میلیاردی تصویب می کنند!
اگه این ستاد می تونه بیاد ارازل و اوباش و قمه کش ها رو نهی از منکر کنه اینا با گیر دادن به زن های بی حجاب و این قبیل کارها بیشتر به دنبال تفریح خودشونن
بهترین کار که همه طرف هم راضی باشند این است که شما بودجه را بگیرید به کار مردم هم کار نداشته باشید هم شما راضی هم مردم راضی. شما بودجه گرفتید به مردم هم کسی گیر نمی‌دهد. برد برد
آنچه براشون اهمیت نداره همراهی مردمه و الا به نظر مردم و حق انتخاب شون توجه می کردند
نحوه صرف این هزینه های میلیاردی و نتایج حاصله رو چطور می توان ارزیابی کرد ؟
دمتون گرم
به فرض من با بودجه ي تصويب شده استخدام ستاد شوم. آيا مجري امر به معروف خواهم بود يا مجري خواسته ها و تفكرات و قضاوت هاي رئيسم براي از دستن ندادن شغلم در اين وانفساي بي كاري و مشكلات تحريمي شعب ابيطالب؟
مكانيزم كنترلي و ارزيابي عملكرد اين ستادها چيست؟
مكانيزم برخورد با خلاف هاي مرتكب شده توسط اين ستادها چيست؟
اين ستاد تا كنون چقدر به بهتر شدن فضاي جامعه كمك كرده است؟ اين ستاد چقدر به ابداري سياسي تبديل شده است؟ اگر اين ستاد كلا نمي بود فضاي جامعه چگونه بود؟
اگر كلا اين ستاد جمع شود و اين بودجه صرف فعاليت هاي تشويقي براي مردم شود، نتيجه چه خواهد بود؟
برخی کشور ها برای امر به معروف ونهی منکر وزارت خانه دارند چون به نام امر به معروف است این همه سرو صداست برخی رسانه ها هم برای جذب مخاطب میان خبر اول صفحه قرار می دهند .خدایش تابناک کدوم طرفی ؟!!
آیا بیشتر منکرات برای مسئولین و خانواده های آنها نیست چون هم پول دارند هم زور دارند پس راحت هر کاری که بخواهند می کنند
آیا بیشتر منکرات برای مسئولین و خانواده های آنها نیست چون هم پول دارند هم زور دارند پس راحت هر کاری که بخواهند می کنند
مردم همکاری نمی کنند
چاره چیه ؟؟
بگذاریم همه بی حجاب شوند ؟؟
یا به زور متوسل بشیم که از ترس مراعات کنند ؟
بودجه نیاز ندارد. دلی صاف می خواهد. آمر به معروف باید از مسوولین شروع کند نه گیر بدهد به یک تار موی یک دختر بی دفاع
مناسب است اين ستاد نتايجً فعاليتهاي خود را تاكنون به انجام رسانده به ملت كه صاحب بيت المال است ارايه مي كرد و توضيح مي داد كه چرا فعاليتهاي آنها تاكنون كم تاثير است
تابناک ، تا حالا مطلبی تیتر کرده بودید که اینقدر مخالف داشته باشه؟ چه میکنه این ستاد
آتش به اختیارها اتفاقا بودجه های کلان هم لازم دارن ....
هدفت چیه که میگه چرا فلان نهاد بودجه داره میگیره
چرا اصل امر به معروف رو خدشه دار می کنی
نکنه جابجایی هایی صورت گرفته در ستاد که ازشون ناراضی هستی و اینگونه طعنه میزنی
مادامیکه فرزندان مسئولان در خارج از کشور با مایو در انظار ظاهر می شوند و خود مسئولان بانیان فساد در تمام زمینه ها هستند و از همه بدتر با آنان برخورد نمی شود که هیچ ، بلکه تشویق هم می شوند ، این ره به ترکستان خواهد بود و مردم نه تنها اصلا اعتنایی به ارشادات نخواهند داشت ، بلکه برعکس در مقابل آن هم ، خواهند ایستاد
خدایا شفای عاجل عنایت فرما
اینا خودشون نیاز به ارشاد دارن . فقط برای خودشان دکان دارند و چیزی را دارند به اصطلاح به خورد مردم میدن که هیچ اعتقادی به آن ندارند.
با يه هوش معمولي هم ميشه متوجه شد که سالها سازماندهي و برنامه ريزي و هزاران ميليارد هزينه از جيب مردم ، فقط سفره مجاني بوده براي يک دستگاه عريض و طويل با بازدهي زير صفر
امر به معروف و نهی از منکر از اول وجود فی سبیل الله است اصلا تشکیلات و بودجه نمیخواد
فقط یک نیاز
واجب دارند آن هم رضای خداوند است
مملکتی که حقوق باز نشسته آش را نداره چه نیازی به هزینه های کلان صدا و سیماو امر به معروف داره. مگر اینکه از این راه منبع درآمد عده ای باشه
ضمنا یک‌ بیلان از کارکرد این نهاد های مثل امر به معروف و مقبولیت صدا و سیما و نهاد های تبلیغاتی ارابه بدهند ببینیم‌ اصلا مثمر ثمر بوده یا گاهی بر عکس جواب داده
والله اگه خیلی از این بودجه های کلان تبلیغاتی ‌و اجباری را هزینه ملت کنند همه مخاص دولت و نظام می‌شوند
وقتی خانواده و پدر و مادر اعتقادی به حجاب ندارند میلیون ها میلیارد هم خرج کنید فایده ندارد .جمع کنید .
تعطیلش کنید
حیف و میل بیت المال
ازطرفی میگویید اسلامرا خدا نگهمیدارد از طرفی کلی هزینه برای تبلیغ داده میشود ازاین قبیل بودجه ها مرتب زیاد وبموازات به فقر وگرسنگی مردم اضافه میکنید باکلی افاده ادعای خداپرستی ومسلمانی میکنید کدام را میشود باور کرد
خروجی اش چی بوده ؟؟ جز دین گریزی بیشتر جوانان
امر به معروف و نهی از منکر جزء فروع دین بوده و در مکان آخر قرار می گیرد
اول نماز
دوم روزه
سوم خمس
چهارم زکات
.
.
.
مردمی که در اصول دچار تزلزل و تضاد اعتقادی شده هیچ گاه با بیشترین هزینه به فروع نخواهند پرداخت
همه بدبختی ملت ازنحوه اختصاص بودجه بوجودمیاد که اینطوربرای جبران کسربودجه مردم باید زجربکشن تادولت بتواندجبران کند ازاون طرف چنین بودجه های بی هدفی اختصاص میده که هیچ اثرمثبتی غیرازتنش وجنجال نداره اگه این 400میلیاردرابه 400زوج بدبخت بدهند ارزشش بسیاربیشترازاین نهاد هست حالا این یک گوشه ازاین بودجه ها هست وقت داشتید سری به ردیف بودجه سالانه دولت بزنید تا دیوانه بشوید خلاصه هرگروه برای خودازاین. نمد کلاهی برای خود می‌برد
خیلی هم عالی ۱۰۰۰ میلیارد بودجه برای امر به معروف ونهی از منکر اختصاص می یابد و هر روز منکر بیشتر میشودنمیخواهید تجدید نظر کنید و یا صلاح نیست؟!
توی قران آمده در اصل دین هم اجباری نیست چه برسه در فرع دین
چرا زورکی میخواهید اسلام را خراب کنید.
حجاب اجباری جرم است چرا دستورات اسلام را چپکی اجرا میکنید و موجب دین گریزی و بی دینی جوانان میشوید
می توانم قسم بخورم اگر اینها به مردم گیر ندهند رعایت کنندگان مسایل شرعی بسیار بیشتر از حالا می شود
پول رو بچسب
امر به معروف بهانه است
فقط فقر را به مردم دادید و در عوض آن خیلی چیز ها را از آن ها گرفتید
فقط میگم هدر ندن پول بی زبون را
:))))))))))))))))))))))))))))))))))
فقطط پوللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل
این پول به کسانی که می خواهند بروند خارج و از آزادی اجتماعی بهره ببرند تقسیم کنید بخدا ثواب هم داره.
مردم ايران مثل بقيه مسلمان كشورهاى ديگر نيستند
از اول فرهنگ ايرانى با بقيه كشور هاى مسلمان متفاوت است
٤٣ سال حكومت به اصطلاح اسلامى تلاش كرده كه فرهنگ عربى اسلامى در ايران پياده كرده و روز بروز ناموفق تر بوده
راه حل ساده دارد اگر بگذارید بگم عوض بودجه برای ستاد ، بگید نفری ماهی اینقدر میدیم تا با حجاب باشید باور کنید همه چادری می‌شوند پول خوب بدهید هم بدحجابی حل میشود هم مردم به نوایی می‌رسند هم همه فرزندان شون تشویق به حجاب میکنند
آزادی از مردم گرفتی به زور می خوای امر به معروف کنی . برا امر به معرف ستاد می خواهی این ستاد هم بودجه می خواد.
با بودجه و گیر به این و آن فقط نتیجه عکس گرفته خواهد شد این بودجه ها را برای رفاه مردم خرج کنید
1180 میلیاردتومان بودجه این ستاد سرکاری است که باواحد جدید همت شمرده می شودیعنی 1.18 همت.لطفا درمتن مقاله اصلاح فرمایید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل