بازدید 7836
۱

پایان کار صالحی امیری در کمیته ملی المپیک

رئیس کمیته ملی المپیک تصمیمی برای ادامه فعالیت در این سمت ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ 11 May 2022


به گزارش  تابناک به نقل از ایلنا، سید رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک امروز در نشستی که با رسانه ها داشت، رسما اعلام کرد که قصدی برای ثبت نام در دوره جدید انتخابات نخواهد داشت و با برگزاری انتخابات در دو، سه ماه آینده از صندلی ریاست کمیته خداحافظی خواهد کرد.

البته پیش از همه صالحی امیری در خصوص نامه بازنشستگی خود که چندی پیش در رسانه ها نیز منتشر شد، توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: تاریخ بازنشستگی من براساس ۳۵ سالگی ۱۵ تیرماه خواهد بود. مجلس تصویب کرده بود تغییرات اساسنامه باید به تصویب دولت برسد. روند اصلاح تسریع شد، کمیته کارشناسی تشکیل شد، اساسنامه را در مجمع تصویب کردیم، به کمیسیون اجتماعی ارسال و تصویب شد که به صحن دولت رفت. بعد از آن اساسنامه به شورای نگهبان ارسال و با نگاه مثبت آنها تصویب شد. تاریخ تصویب ۲۴ آبان ۱۴۰۰ تایید و دی ماه توسط دولت ابلاغ شد. ماده ۱۹ می‌گوید ریاست کمیته افتخاری است و شغل محسوب نمی‌شود. به لحاظ سابقه ایثارگری ۳۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن را مطرح می‌کنند و الان من در سن ۶۱ سالگی هستم امکان فعالیت در ۴ سال آینده را دارم اما چنین تصمیمی ندارم.

المپیک توکیو مهمترین رویدادی بود که ورزش ایران در دوران ریاست صالحی امیری تجربه کرد. ایران در این رویداد عملکرد متوسطی داشت و سه طلا، دو نقره و دو برنز به دست آورد.

اما در بخش بعدی رییس کمیته ملی المپیک که مدت هاست بر سر ادامه حضور او گمانه زنی های زیادی صورت می گیرد، رسما اعلام کرد که جای خود را در چند ماه آینده به فرد دیگری خواهد داد: «از یکسال قبل و پیش از تشکیل دولت جدید بنا به شهادت کمیسیون رسانه گفتم در دوره جدید کاندیدا نمی‌شوم پس بقیه تحلیل‌ها ناشی از ذهنیت منفی است که می‌خواهند از مواضع خود درباره جایگاه من صحبت کنند. هیچ کس درباره عدم ثبت‌نام بنده از هیچ مرجعی با من صحبت نکرد.»

در ادامه هم خبرنگاری از صالحی امیری پرسید که او به خاطر نگرانی از عدم گرفتن رای اکثریت اعضای مجمع در انتخابات حاضر نمی شود یا خیر که رییس کمیته المپیک چنین پاسخ داد: «آنچه راجع به دغدغه رای آوری باشد به خاطر محبتی که اعضای مجمع دارند، در این خصوص دغدغه ندارم. اعضای مجمع با سنجش در روز مجمع مواضع خود را مشخص کردند از طرفی در دیدارهای حضوری آنها محبت داشتند بنابراین اصرار بر عدم حضور من در انتخابات دغدغه رای نیست. واقعیت این است هدفگذاری من حضور ۴ ساله بود و اهداف من به عنوان برنامه‌ها که مطرح شد تلاش کردم بالای ۹۰ درصد محقق کنم. باید فضا را باز کنیم تا افرادی جوان با ایده نو به این کرسی دعوت شوند. من بنایی برای ثبت نام ندارم.»

امروز صالحی امیری در حضور رسانه ها، پایان کار رسمی خود در کمیته ملی المپیک را اعلام کرد و گفت قطعا برای دوره جدید ثبت نام نخواهد کرد/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرد عالی و باشهامت . دمش گرم .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان