بازدید 28535

طائب «تواب» شد اما آیا شبهات هم «رفع» شد؟

پس لرزه‌های افشای اخباری مبنی بر سفر نزدیکان رییس مجلس به کشور ترکیه به رغم توضیحات چندباره برخی افراد نزدیک به وی و برگزاری یک جلسه غیر علنی در مجلس و بیان توضیحات مفصلی برای نمایندگان همچنان ادامه دارد و انتشار یک فایل صوتی هم که اخیرا حاوی بیانات و ادعا‌های جنجالی بود، به ادامه این روند دامن زده است.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 08 May 2022

تابناک : پس لرزه‌های افشای اخباری مبنی بر سفر نزدیکان رییس مجلس به کشور ترکیه به رغم توضیحات چندباره برخی افراد نزدیک به وی و برگزاری یک جلسه غیر علنی در مجلس و بیان توضیحات مفصلی برای نمایندگان همچنان ادامه دارد و انتشار یک فایل صوتی هم که اخیرا حاوی بیانات و ادعا‌های جنجالی بود، به ادامه این روند دامن زده است و عدم اقناع سازی درباره این ماجرا، مشکلات و ابهامات را افزون‌تر کرده، به طوری که احمد توکلی از نمایندگان ادوار مجلس می گوید اگر قبول کنیم این مساله به اعتبار رئیس مجلس آسیب زده است (که زده) تنها راه، شفافیت تمام ماجراست. این وظیفه دکتر قالیباف است که با شفاف سازی ابهامات را از رئیس مجلس بزداید.

احمد توکلی بر این باور است، به طور نسبی بهترین موضع درباره این ماجرا را آقای الیاس قالیباف، فرزندشان گرفته و  زمان ابراز موضع و محکوم کردن رفتار چنان بود که صدق در موضعگیری به چشم می آمد.

توکلی متذکر می شود: الیاس با صراحت تام سفر را نابخشودنی خواند و برای مصون ساختن پدر چند خبر را در بیانیه اش منتشر کرد. پدر با سفر مخالف بود. ضمن عذرخواهی از مردم موکدا عذرخواهی خانواده را نیز ضروری دانست. در عین حال از مردم درخواست کرد خطای فرزند را به اسم پدر ننویسند و بر این واقعیت تاکید کرد که سفر به آبروی پدر آسیب وارد کرد.

طائب: افشای سفر پشت پرده داشت

اما بر خلاف نامه و توصیه های توکلی مهدی طائب رییس قرارگاه فرهنگی عمار برداشت دیگری از ماجرا داشته و در فایل صوتی که از او منتشر شد، ابهامات و شبهات دیگری را به این ماجرا افزود.این فعال سیاسی اصولگرا، مدعی است که جبهه پایداری، عدالتخواهان، احمدی‌نژاد و جبهه‌ی اصلاحات نمی‌خواهند قالیباف رئیس مجلس بماند.

بنا بر فایل صوتی که ساعاتی قبل از سخنان آقای طائب در جلسه‌ای خصوصی، در رسانه‌های خارج کشور منتشر شده و مشخص نیست که چطور درز کرده است، وی درباره‌ی سفرهای شخص قالیباف به ترکیه توضیح‌ می‌دهد که این سفرها برای همکاری با سردار سلیمانی و پشتیبانی از نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است. این فعال سیاسی از نقش میثم نیلی، فعال رسانه‌ای اصولگرا و از نزدیکان رئیس دولت سیزدهم در افشای سفر ترکیه می‌گوید و مدعی است که جبهه پایداری، عدالتخواهان، احمدی‌نژاد و جبهه‌ی اصلاحات نمی‌خواهند قالیباف رئیس مجلس بماند.

طائب با بیان اینکه در افشای ماجرای سیسمونی نوه‌ی قالیباف «نمی‌دانیم‌ وزارت اطلاعات نقشی داشته یا نه» می‌گوید: با شناختی که از قالییاف دارم، او آدمی نیست که زن و بچه‌اش را برای خرید سیسمونی به خارج بفرستد.این فعال سیاسی اصولگرا در این فایل صوتی با اشاره به حمایت‌های مقامات ارشد نظام از قالیباف مدعی شده که در پاسخ به نامه‌ی علیرضا زاکانی در مورد انتخاب رئیس مجلس یازدهم از محمدباقر قالیباف حمایت شده است.

وکیل نیلی: شکایت می کنیم

البته همان گونه که تصور می شد، وکیل میثم نیلی با رد هرگونه ارتباط وی با حواشی سفر خانواده رئیس مجلس با موکلش اعلام کرد، از مهدی طائب به دلیل طرح اتهامات بی اساس و تشویش اذهان عمومی شکایت کرده است. وکیل نیلی تصریح کرد: «سخنانی از حجت‌الاسلام طائب منتشر شد که وی ادعا می‌کند، میثم نیلی یک سر خط ماجرای افشای سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه بوده است.»

وی ادامه داد: «علیرغم توهین‌ها و افتراهای متعدد علیه موکل بنده در رسانه‌ها، از آن جهت که این مورد به‌طور جدی تکمیل کننده نقشه القای اختلاف میان سران قوا بوده و پس از گذشت دو روز هیچ اقدام اصلاحی از سوی حجت‌الاسلام طائب مشاهده نکردیم، در نهایت مجبور به ثبت شکایت شدیم.»

وی با بیان اینکه «ادعای آقای طائب کذب محض است و آقای نیلی در ماجرای حواشی اخیر مربوط به رئیس مجلس به‌رغم انتقادات جدی، دوستان رسانه‌ای را از تکمیل نقشه دشمن بر حذر می‌داشت»، گفت که شکایت از طائب،  در دادسرای ویژه روحانیت تهران ثبت شد.

طائب: توبه می کنم

در پی این شکایت، روز گذشته حجت‌الاسلام‌ مهدی طائب در گفت‌وگویی ضمن عذرخواهی از اظهارات خود تأکید کرد: «فایلی در فضای مجازی سر از بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و گاوهای شیرده آنان یعنی عربستان و تلویزیون وابسته به آنان درآورده که موجب آزردگی خاطر متدینین و حزب‌اللهی‌ها و دغدغه‌مندان انقلاب و دلسوزان و فدائیان راه اسلام شده است.»

وی افزود: «اینکه این حرف‌ها کجا زده شده، خصوصی‌ بوده و اینکه چه کسی آن را منتشر کرده، هیچ‌کدام مهم نیست؛ به دلیل اینکه اگر مطلبی چه در خصوصی و عمومی بگویم، قبل از اینکه در این دنیا پاسخگو باشم باید در آخرت پاسخگو باشم و سن و سال من هم در حدی است که منافع دنیوی باعث نمی‌شود حرفی بزنم که نخواهم در آخرت پاسخگو باشم.»

رئیس قرارگاه عمار در ادامه با بیان اینکه در این فایل سه مطلب وجود دارد، توضیح داد: «اولاً باید عرض کنم که این جلسه حدود دو ساعت و نیم تا سه ساعت بود. جلسه تحلیل سیاسی برای یک تعدادی انجام شد و مهمترین مسأله‌ای که در این جلسه مطرح است، پاسخ به شبهاتی است که پیرامون قوای مجریه،‌ مقننه و قضاییه است. شبهاتی وجود دارد و بنده در این جلسه پاسخ به این شبهات را می‌دهم. من صحبت‌هایی درباره قوه مجریه و قضاییه انجام دادم و در پایان درباره قوه مقننه یک سؤالی درباره شخص رئیس قوه مقننه پرسیده شد، گفت‌وگوهایی انجام می‌شود. بنده صحبتم این بود که حمله به رئیس مجلس جدید نیست و یک جریانی دارد. خیلی هم به دنبال آن نبودم و این صحبت‌ها مربوط به آخر جلسه بود و این جواب درباره آن سؤال بود.»

وی افزود: «درباره آن سؤال یکی از افراد حاضر در آن جلسه ادعایی را مطرح کرد . گفت من زمانی در روزنامه‌ای کار می‌کردم. برادر ما آقای میثم نیلی هم در آنجا بود و آن زمان می‌گفتند مطالبی که درباره آن بنده خدا وجود دارد جمع‌آوری کنید. حرف، حرف او بود و توجه اعضای جلسه به صحبت‌های این فرد جلب شد و من برای آنکه مشخص باشد حرف‌های او چیست، حرف‌های او را تکرار می‌کردم که در بین صحبت‌ها او آمد گفت که این جریان مربوط به زمانی است که آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور بود و آن موقع این صحبت‌ها مطرح شده است. منتهی چون این صحبت‌ها در بیان محاوره است،‌ این کلمات حذف شده و وقتی شما آن را تقطیع کنید، انگار آن جملات را من دارم می‌گویم. در حالی که مطلب او بوده و درباره گذشته هم صحبت شده است.»

طائب همچنین تأکید کرد: «اصلاً نسبت به قضیه‌ای که الآن هست مطرح نبود. چیزی که الآن مطرح است این که مسأله اخیر را الآن چه کسی راه انداخته است؟ لذا اگر در آن جلسه هم کسی بود حرف این بود که من نمی‌دانم این مسأله را چه کسی راه انداخته؟ از کجا شروع شده؟ در حالی که اگر من فرض بفرمایید آقای میثم نیلی را الآن متهم کرده بودم صراحتاً می‌گفتم این است. این حرف، حرف او بود و چون پایان جلسه هم بود دیگر فرصت نبود و جلسه تعطیل شد و باید می‌رفتیم؛ بنابراین، بنده عرض می‌کنم که ساحت حضرت آقای نیلی از این حرف‌ها پاک‌ و مُبرّاست و اعتقاد دارم‌ ایشان اصلاً در این فضا نیست.»

طائب در پایان با تأکید بر اینکه «اگر اتهامی به دیگران زده‌ایم نباید در پستو توبه کنیم بلکه باید برای همه بیان کنیم و منتشرکنندگان فایل وظیفه شرعی دارند این حرف‌ها را هم بگذارند»، خاطرنشان کرد: «حضرت آقای رئیسی الآن بار مشکلاتی روی دوشش است که بخش عمده‌ای از ابتکارات دولت قبل و از مشکلاتی است که آن‌ها خروار خروار روی دوش دولت موجود گذاشتند و این با وضعیت بسیار سخت در ساحت بین المللی جمع شده است. ما هرگز در طول این ۴۳ سال هیچ‌گاه، هیچ زمانی مثل الآن‌ نبود که یک‌باره آذوقه در سطح بین الملل گران شود. الآن آنها و این مسائل داخلی همه بارش روی دوش این دولت است و این دولت فرصت اینکه صغیر و کبیرش به دنبال این مسائل برود ندارد. کسی که باید الآن‌ با تمام وجود به آقای رئیسی کمک کند، برادر عزیز و حزب‌اللهی میثم نیلی است.»

هرچند این گونه کنش و واکنش ها در ظاهر از آرام شدن اوضاع و فروکش کردن اختلافات سیاسی بین جناح ها حکایت دارد، درواقع آنچه در این میان مورد توجه قرار نگرفته، ابهامات و شبهاتی است که از ابتدای ماجرای سفر وجود داشته و اقناع سازی شفاف و صادقانه ای درباره علت و اصل ماجرای سفر بیان نشده تا به کمک افکار عمومی بیاید و قضاوت عادلانه ای رخ دهد 

از سوی دیگر، بر خلاف آنچه از سوی مهدی طائب گفته می شود، عذرخواهی و حتی توبه نمی تواند کفاف آن همه ادعاهایی باشد که از سوی او در آن فایل صوتی مطرح شده و از همه مهمتر «کلیدواژه هایی» که در این ماجرا به واسطه این سخنان تولید شده تا مدتها در اذهان خواهد ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵۲
طائب درست گفت منتهی با این همه سن نمیدانست که در ایران حرف درست معنی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
طائب ظاهرا خطا کرده و از کسی که باید حذف بشه ، حمایت کرده
جهت باد رو حس نکرده و شاید هم کرونای خفیف گرفته و شامه اش خوب کار نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
این قرار گاه های عمار و چه و چه و چه چیستند ؟؟

و مال چه کسانی هستند ؟

کارشان و شرح وظایف و سلسله مراتب شان چیست ؟

بودچه انها چگونه و از کجا تامین میگردد ؟؟

این جناب مهدی طائب اصولا متصل به کجا میباشد ؟

چطور و چگونه و چرا باید به اطلاعات طبقه بندی شده

سران تراز اول و دستورات رهبری دسترسی پیدا میکند ؟

و چرا اجازه دارد آنها را به دلخواه افشا و تکدیب کند؟

و کسی هم ظاهرا بخاطر سمت برادرش که رییس

اطلاعات سپاه پاسداران است ،جرات نمیکند یقه او را بگیرد؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
هرچی علیه مسولان باشد درست هست از نظر مغرضان!!!
منتشر هم که نمی کنید!
آقای طائب..
جنابعالی و طیف هم فکر شما،، تمام مشکلات را به گردن، روحانی و خاتمی و هاشمی انداخته اید..و مابقی را پاکیزه از خطا و کوتاهی می دانید..
نگران نباشید،،آسیاب به نوبت است و ماه پشت ابر نمی ماند..
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
شب درازست
از همون اولم (تائب) بود هی گفتند (طائب) اما بازهم همون تائب بود حالا طائب شده نباید اشتباه کرد. دقت لازمه
چه اهمیتی دارد چه کسی افشا کرده است؟ اصل ماجرا حتی این نیست که چرا خانواده قالیباف تجمل گرا است بلکه این است که چرا مقامات مملکت با تجمل گرایی رئیس مجلس مشکلی ندارند!؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
اصل ترش رو تلوزیون ترکیه گفت. چرا مسئولان ایرانی 500 خونه توی گرون ترین جای استانبول خریدن
ناشناس
| Romania |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
۱۴:۴۱
راست میگی اما اگر رسیدگی کنند آدرس خونه بقیه مقامات در خارج لو میره
اما ببینید این آقایان وقتی با هم دشمن هم هستند، چقدر هوای همدیگر را دارند، کاش یک هزار هزارم آن به ملت اعتنا می کردند!!! در آن صورت به خدا وضعمان خیلی بهتر می شد. کاش دست کم یک صدم افغانی ها پیش این حضرت احترام و اعتبار داشتیم، اونقت مجبور نبودیم نان را لقمه شمار بخریم و ماکارونی را قاب بگیریم بزنیم سینه دیوار!!!!!!
پس قالیباف هم جزء چهاردرصدیها بود خودش را جا زده بود جزء نودوشش درصدیها ... متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
دوست عزیز، مگر چیزی غیر از این فکر کرده بودید؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
از کجا فهمیدی 4 درصدی هست؟
من سیاست نمیدانم-- اما عرض کنم یکی از بزرگترین اختراعات بشر گوشی هومشمند بود که هم دوربین دارد-- هم ضبط صدا میکند و هم مخابره! تمام مسئولان - ماموران ومردم عادی بدانند اگر انچه در خلوت میکنید با جلوتتان متفاوت است و خدا را نظر نمیدانید این ابزار ممکن است بکند انچه نمیخواهید.....
------سلام
خیلی خوب است که به شعور، آگاهی، عقلانیت مخاطبان مان احترام بگذاریم آفتاب حقیقت همیشه پشت ابرهای ابهام باقی نمی ماند.
با مردم سخن نگوییم اگر میگوییم به درستی گوییم. دوران ریاکاری و دردغ بسر آمده و دیگر کاربری ندارد.
احتراما
کار قرارگاه عمار چیه؟
اگر چیزی نیست و خبر رفتن به ترکیه برای خرید درست نیست خوب بیاد راست بگه توی دوربین که خبری نیست!
اگر خبری هست خیلی خوب و شیک استعفا بده در اوج خداحافظی کنه , مردم بدونن که مردمیه و اشتباهش رو قبول داره...
جلسه غیر علنی و بزن و ببند و هیست و کیست فقط چهره کل مسیولان را از این هم غیرمردمی تر میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
از کی تا حالا اطرافیان یک مسوول به خود مسوول جمع زده می شود؟
به ما چه دعوای خودشونه، البته خرید ملک 40 میلیاردی در استانبول به مردم مربوط میشه.
لطفا دعوا نکنید ثروت این کشور برای همه شما کافی است. مردم نیز مفاومت پیشه هستند
اقا ملتی پشت طائب نماز میخوانند و در همایشها در سراسر کشور از ایشون دعوت میشه نمیشه همینجوری بیاد یه حرفی رو تو جمع بزنه بعد انکارش بکنه یجای کار می لنگه
جنگ قدرت
شبهات را بیشتر کرد! توابی به چه قیمت؟!
آقای طائب به نظرم سریع این طرح صیانت را دنبال کن چون این فضا بدجوری تشت ها را از اون بالا به پایین پرت می کنه
جالبه ظاهرا آقایون همگی با یک طناب به هم وصل هستن تا یکی طناب یکیو می کشه تا آخش در بیاد اون هم بر می گرده طناب این یکیو می کشه تا او هم بگه آخ اونوقت این طوری با هم مساوی میشن وحساب میاد دستشون !
وقتی که رییس قرارگاه فرهنگی عمار کار غیر فرهنگی می کند از دیگران چه توقعی است ؟ آیا معنی ان نیست که خیلی اخبار نا درست توسط افراد مثلا معتمد به مسئولین و انتشار آن توسط مسئولین بدون برسی و فقط به واسطه اعتماد به گوینده نتیجه اش می شود همین .تازه مگر جناب پناهیان معاون ایشان نیست ؟ ایشان که نزدیک به پایداری است .خدا به داد برسد که چقدر اخبار کذب به مسئولین داده شده و انها هم بر مبنای ان چه کارهای نا ثواب که نکردند
اگه یه کسی دیگه ایی، خارج از دایره خودیها، یک چنین خبطی میکرد ،هفت جد پیشش رو هم جلوی چشمش میاوردن ،اما اگر بالاترین خطاها رو نور چشمیها وخودیها انجام بدن خیلی قشنگ زیر سبیلی رد می کنند ! خوب مملکتی ساختید ! خوووووووووووووووووب !!!!!!
این سیاه بازی اصلاحطلبا چه به درد مردم میخوره؟
ایا منافع مردم در دعوای شما با اصولگرا مطرح؟
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
کجای این مطلب که دعوای بین طائب و نزدیکان رئیسی است به اصلاح طلبان مربوط می شود؟ شما فقط بلد هستی شعار بدهی و اصلاح طلبان را بکشی وسط؟
آقای طائب شما که بی پروا سخن میگوئید چرا اسامی بدهکاران بانکی را افشاء نمیکنی چرا قاچاقچیان کالا اساسی مردم را افشاء نمیکنید مگر شما با مردم زندگی نمیکنید ونمی دانید مردم با چه مشکلاتی زندگی خود را میگذرانند .آیا عمار یاسر هم مثل شما عمل میکرد وواقعیت را کتمان میکرد قالیباف اگر زرنگ است خودش پاسخگو باشد احتیاج به ماسمالیسون واحیاء نبود شماافشاء گران این فایل خرید سیسمونی را تهدید میکند پس چرا درباره فایل عروسی دختر آقای قالیباف را که در فضای مجاز پخش شده است درباره اش حرفی نمیزنید یک سئوال شما در زمان صدراتتان در قرار گاه عمار چه کارمهم فرهنگی انجام داده اید که به نفع جامعه اسلامی باشد .
خوشبختانه پولهای یا مفت کم شده از اون طرف تعداد آقا زاده ها و دامادها افزایش پیدا کرده از طرف دیگه این نسل جدیدشون به مقادیر ریالی و کم راضی نیستن و دلاری و اونم میلیاردی پول تو جیبی میخوان برای همین افتادن به جون همدیگه و سند پارچه همدیگه رو، رو میکنن!! این وضعیت ادامه دار باشه شاهد اتفاقات بیشتری و افشاگری های بیشتری خواهیم بود انشاا...!!!
بابا بنده خدا ها رفتن یه سفر رفتن ترکیه عشق و حال کنند . جنبه داشته باشید دیگه .
طائب اینجا یک جمله حرف حساب زده. نقل قول: «اگر اتهامی به دیگران زده‌ایم نباید در پستو توبه کنیم بلکه باید برای همه بیان کنیم و منتشرکنندگان فایل وظیفه شرعی دارند این حرف‌ها را هم بگذارند»
یکی اینرا به صدا و سیما بگوید که فایل اعترافات متهمین به ترور دانشمندان اتمی را پخش کرد و به ایشان اتهام جاسوسی وارد کرد ولی بعدا آقایان در پستو توبه و جبران کردند، در صورتی که مطابق نظر طائب و بر اساس شرع اسلام باید در تلویزیون این کار را می کردند. همان جایی که اتهام زده بودند باید همانجا جبران می کردند.
جالبه حرف رو میزنن بعد تکذیب و یا پس میگیرن!!!!
به این فکر میکنم که اگر حساب وکتابی باشد که خود این اقایان میگویند هست چه خواهند گفت
ملت بیچاره ایران گیر چه کسانی افتاده
خدا شاهده خدا شاهده من خیلی دلم میخواد برم ترکیه خدا خودش می‌دونه خدا شاهده.خودش می‌دونه طعنه نمی‌زنم
چراذفقط ثزتمندان باید بروند ترکیه دبی کیش مگه ما خانواده کارگر کارمند معلم پرستار دل نداریم

مگه خدا چند بار فرصت زندگی کردن به ما داده که همش تو ایران به فنا می‌ره
ما هم دل داریم

دوست داریم بریم کیش قشم شمال,, ترکیه دبی
بابا یک سفره پهنه دیگه
شبهه وجود نداره یه سفره ای هست اقایون دورش نشستن
آقای طائب توبه کرد یا مجبور به توبه شد
اگر ایران عزیزمان را دوست داریم نباید با دشمن مخرج مشترک داشته باشیم\
بنظر هیچگونه ایرادی نداردآقای قالیباف مانند سایر مردم به ترکیه سفر کرده‌اند،
توجیه و دفاع بدی بود خواست ابرو رو درست کنه زد چشم رو کور کرد.
دروغ همه ایران رو گرفته.
جایی که شفافیت نباشه و شخص رسوا کننده رو تنبیه کنند از این بهتر نمیشه.
چه کردید با دین مظلوم اسلام! چه کردید؟! بقول رسول خدا ص اسلام در ابتدا غریب بود ودر آخرالزمان نیز غریب است
چه به روز اين كشور اورديد ؟
بیخود نیست که آقایان مخالف فضای مجازی هستند.
این قرارگاه عمارهم شده دکان برای عده ای رانت خوار.من پای منبرایشون نشستم آدم متوهمیست.میگفت تویکی ازایالتهای آمریکا عده ای چفیه میپوشن.
دامادها چنان قدرتی دارند که طائب رو هم به...عذرخواهی انداختن
استعفا بده من میبخشمت
در خلوت خصوصی از خدا خبری نیست به مردم میرسن همه خداترس میشن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار