بازدید 4348

بنت: شهرک‌سازی نکنیم کابینه ائتلافی سقوط می‌کند

منابع خبری گزارش دادند، نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دولت آمریکا اطلاع داده است که در صورت مخالفت واشنگتن با احداث شهرک‌های جدید صهیونیست‌نشین کابینه این رژیم سقوط خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱ 07 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، یک مقام صهیونیست که نامش ذکر نشده به پایگاه آمریکایی آکسیوس گفته است که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن اطلاع داده که در صورت مخالفت دولت آمریکا با احداث شهرک‌های جدید صهیونیستی، کابینه ائتلافی او سقوط خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، کابینه رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است تا به دلیل فشارهای دولت آمریکا تعداد واحدهای صهیونیستی را به ۴ هزار عدد کاهش دهد.

این پایگاه آمریکایی همچنین به نقل از سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام کرد که واشنگتن با احداث شهرک‌های جدید صهیونیستی مخالفت کرده است.

در همین حال منابع صهیونیستی گزارش دادند، اداره برنامه ریزی برای ساخت و گسترش شهرک‌های صهیونیستی پنجشنبه آینده جلسه‌ای برای تصویب احداث ۳ هزار و ۹۸۸ واحد مسکونی جدید برگزار خواهد کرد.

در همین رابطه محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین درباره پیامدهای احداث ۴ هزار واحد مسکونی صهیونیستی در کرانه باختری هشدار داد.

وی از دولت آمریکا خواست تا به صورت فوری برای توقف این اقدام رژیم صهیونیستی که ناقض حقوق مردم فلسطین است، وارد عمل شود.

پیش تر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای تحت عنوان «روز استقلال اسرائیل» بر تعهد آمریکا بر راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل تاکید کرده بود.

در بیانیه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که از مبدا سانفرانسیسکو بر روی تارنمای ویژه کنگره آمریکا «اسپیکر دات گاو» (speaker.gov) قرار گرفته، در این باره آمده است: پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد روز استقلال اسرائیل (رژیم صهیونیستی) منتشر ساخت.

رئیس مجلس نمایندگان با نادیده گرفتن و بدون اشاره به اشغالگری و جنایات چندین دهه رژیم صهیونیستی، ضمن با اهمیت خواندن تاسیس و بوجود آمدن این رژیم و تمجید از روابط واشنگتن و تل آویو، دراین بیانیه اعلام کرد: مجلس نمایندگان آمریکا بودجه دفاع اسرائیل را تمدید و به موجب آن مبلغ یک میلیارد دلار برای سامانه دفاعی گنبد آهنین اختصاص داده است.

در بخش دیگری از این بیانیه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: ما همچنین باید راه برای صلح، عدالت و ثبات در منطقه را هموار سازیم، ما (آمریکا) متعهد به تضمین راه حل پایدار و عادلانه دو کشور هستیم که از یک سو بقای دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به عنوان یک کشور یهود و دموکراتیک تضمن و هم خواسته مشروع ملت فلسطین برای ایجاد یک کشور برای آنان را برآورده می‌سازد.

رژیم صهیونیستی با ساخت شهرک‌های صهیونیستی و توسعه این شهرک‌ها، درصدد تغییر بافت جمعیتی این مناطق به نفع صهیونیست‌ها است تا اشغالگری خود را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

این درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ به قطعنامه‌ای که هدف آن پایان دادن به شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین است، رأی مثبت داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی