«ماکارونی» بهارستان نشینان را «هم» تکان داد، اما در حد چند سطر «توییت»!

افزایش قیمت حدود ۲۰۰ درصدی یکی از مهمترین اقلام غذایی موجود در سبد خانوار همه قشرهای جامعه ایرانی، آن هم در روزهایی که بسیاری از مردم در سفر هستند، موجی از واکنش‌های مردمی در سطح فضای مجازی را در پی داشت. بیشتر این واکنش‌ها در این سویه قرار داشت که چرا بدون اطلاع قبلی و هنگامی که مردم برای فراغت از دغدغه‌های روزمره به سفر رفته اند، این اقدام انجام شده و به نوعی تعطیلات و فراغت ذهنی عموم جامعه را تحت تاثیر قرار داده است؟!
کد خبر: ۱۱۱۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ 05 May 2022

«ماکارونی» بهارستان نشینان را «هم» تکان داد، اما در حد چند سطر «توییت»!

تابناک : افزایش قیمت حدود ۲۰۰ درصدی یکی از مهمترین اقلام غذایی موجود در سبد خانوار همه قشرهای جامعه ایرانی، آن هم در روزهایی که بسیاری از مردم در سفر هستند، موجی از واکنش‌های مردمی در سطح فضای مجازی را در پی داشت. بیشتر این واکنش‌ها در این سویه قرار داشت که چرا بدون اطلاع قبلی و هنگامی که مردم برای فراغت از دغدغه‌های روزمره به سفر رفته اند، این اقدام انجام شده و به نوعی تعطیلات و فراغت ذهنی عموم جامعه را تحت تاثیر قرار داده است؟!

اما به نظر می رسد تنها مردم نبوده اند که غافلگیر شده اند بلکه نمایندگان مجلس هم از این قطار غافلگیری جا نمانده اند!

حذف ارز ترجیحی و پرداخت هدفمند آن، یکی از مهمترین سیاست های دولت رییسی بوده و از ابتدای امسال بارها در مورد این سیاست هشدارهایی از طرف اقتصاددانان و فعالان سیاسی مطرح و تاکید شد، حذف چنین ارزی ممکن است، قشرهای کم درآمد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد؛ اما کمبود منابع ارزی و همچنین اختلاف قیمت این کالاها با قیمت آن در برخی کشورهای همسایه و قاچاق آنان و فسادزا بودن ارز ترجیحی به عنوان دلایل اصلی این اقدام برشمرده می شد. حال در این سلسله اقدامات دولت برای حذف ارز ترجیحی افزایش قیمت چند صد درصدی قیمت آردهای صنعتی اعلام شد.

مستند به گزارش مرکز آمار، وزن مصرف نان و غلات در دهک اول و دوم درآمدی (دهک های فقیر) ۳۰ درصد است که به طور معناداری بیش از دهک های دهم و نهم (دهک های ثروتمند) که حدود ۲۲ درصد است، می باشد. از سوی دیگر قدرت خرید دهک ثروتمند (دهم) نسبت به دهک اول ( فقیر) ۱۵ برابر است. این یعنی گران شدن ارد و ماکارونی اثر عمیق تر و شدیدتر بر دهک های فقیر درآمدی خواهد داشت.

بهارستان نشینان غافلگیر می شوند!

این اقدام دولت برای افزایش قیمت آرد صنعتی و گران شدن چند برابری کالایی مانند ماکارونی، بهارستان نشینان را غافلگیر و آنان را به اظهار واکنش وادار کرد که البته این واکنش ها فعلا در حد چند سطر «توییت» بوده و باید منتظر ماند و دید که بعد از پایان تعطیلات و آغاز جلسات رسمی مجلس در هفته پیش روی، بهارستان نشینان مجلس یازدهم، چه واکنشی غیر از چند سطر «توییت» نشان خواهند داد؟!

در این باره، یکی از نمایندگانی که به این اقدام دولت واکنش نشان داد، مهدی عسکری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی بود که در توئیتی نوشت: فقدان اتاق فرماندهی در ساختار تصمیم‌سازی دولت‌ها در خلال جنگ اقتصادی، به همراه مدیریت ناکارآمد، فقدان استراتژی‌های بلندمدت و تدابیر مقطعی از سوی ستاد تنظیم بازار و نداشتن برنامه سنجیده برای کنترل تبعات ‎حذف ارز ترجیحی زندگی مردم را هر روز به شکلی دچار چالش کرده است.

دارو ‎..روغن ...

ماکارونی...

احسان ارکانی، نماینده نیشابور هم به فشار آزادسازی قیمت آرد به اقشار ضعیف و رهاسازی اقتصاد و معیشت و مردم از سوی دولت اعتراض کرد و نوشت: آزادسازی قیمت اقلام و مواد غذایی به ویژه آرد، مصرف نان را هم در اقشار متوسط و پایین جامعه به چالش خواهد کشید. سیاست های اقتصادی فعلی دولتمردان در تضاد با عدالت است و بیشتر به رهاسازی اقتصاد و معیشت و مردم شباهت دارد. قرارمان این نبود.

نماینده مردم لنجان و عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان از لزوم سخن گفتن با مردم گفت و در توئیتی نوشت؛

آقایان دولت

قبل از ‎جراحی‌ اقتصاد با مردم صحبت کنید، ‎شفاف و ‎صادقانه مردم را در جریان فوائد موثر و تبعات اجتناب‌ناپذیر این جراحی بگذارید.
مردم ایران فهیم و صبورند.با مردم ‎سخن بگویید، تا موفق شوید.

اما علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تاکید کرد که تنها راه مبارزه با قاچاق، گرانی نیست و در توئیتی نوشت: با قاچاق و هدر رفت ‎یارانه آرد باید مبارزه شود، اما باید فکری هم به حال مردم و مستضعفین کنید.تنها راه مبارزه با قاچاق،گرانی نیست. آیا فکری هم برای ‎نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها در بازار شده است؟ مبارزه با احتکار لازم است.

 احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در توئیتی نوشت:‏ امروز تلفنی به ‎وزیرجهاد گفتم این که کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰تومانی مثل ‎گندم وارد می کنید و فرآورده‌های آن مثل آرد،ماکارونی به دلیل تفاوت قیمت زیاد به کشورهای همسایه صادر یا قاچاق می شود، شکی نیست اما باید برای مردمی که توان خرید این کالاها را ندارند به هرنحو ممکن جبران کنید.

اما جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تذکر صریح تری را مطرح کرد و  در توئیتی نوشت: آزاد کردن قیمت آرد و محاسبه آن با نرخ جهانی به دلار، یک اشتباه فاحش مدیران اجرایی دولت است، اگر قرار است هزینه مردم به قیمت جهانی باشد، درآمدشان هم باید در سطح جهانی و با دلار باشد نه ریال بی ارزش. صبر مردم را آزمایش نکنیم آستانه تحمل مردم، سال هاست به پایین ترین حد ممکن رسیده است.

همچنین روح الله ایزدخواه نماینده مجلس در واکنش به اظهارات جواد ساداتی نژاد وزیر کشاورزی که از ارائه یارانه به مردم به خاطر گران کردن آرد خبر داده نوشت: «گران کن و یارانه بده، نسخه وارداتی مدیریت اقتصادی.»

ایزدخواه در استوری اینستاگرام خود با درج تصویری از مصاحبه وزیر کشاورزی نوشت: حذف ارز ترجیحی کار خودش را می کند. به آقایان گفتم این کار تورم دارد؛ گفتند فقط 7 درصد. گفتیم تورم از یارانه جلو خواهد زد. گفتند ارز ترجیحی به هدف اصابت نکرده. گفتیم از اصلاح ساختار تولید شروع کنید نه گران کردن. گفتند ارز نداریم.

حالا معلوم شد اولا ارز ترجیحی با تمام مشکلاتش به هدف اصابت کرده بود، والا نباید شاهد این گرانی های فاحش می بودیم. ثانیا مشکل کمبود ارز از راه دیگری قابل حل بود. ثالثا معلوم شد که نسخه نویسان دولت چقدر پیش بینی هایشان از گرانی، واقعی بوده است.

گران کن و یارانه بده، نسخه وارداتی مدیریت اقتصادی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۳۰
جالب است که پت و مت ها اول گران می کنند و فقرا و اقشار متوسط را که از مواد و کالاهای غیر خوراکی مانند مسکن و خودرو و لوازم خانگی و غیره محروم کرده اند و دیگر قادر به تهیه آنها نیستند بعد اعلام می کنند که زیرساخت های دادن یارانه مربوطه را فقط طراحی کرده اند و حتی آزمایش هم نکرده اند چه رسد به اجرا!
خدا بداد این ملت برسد! اگر اینان ارزی ریال بشدت کم نمی کردن و حتی افزایش می دادن الان نه قاچاقی صورت می گرفت که مسلماً صورت هم نمی گیرد بلکه تولید کننده صادر می کند و نه ارزش پول کشورهای حداقل همسایه از ارزش پول ما بیشتر بود که ملت بخواهند تاوان جهالت پت و مت ها را بدهند و حتی میشد با صادرات ارز و دلار بیشتری را وارد کشور نمود و کشور را ثروتمند کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
مملکت به امان خدا رها شده
تحریمها داره اقتصاد ایران رو مثل موریانه از داخل خالی میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
ده درصد تحریم و نود درصد سو مدیریت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
مشکل تحریمها نیست مشکل تصمیمات اشتباه است ماکارونی و سایر کالاها باید به قیمت واقعی خود برسند در کنار آن دستمزدها هم با هزینه ها هماهنگ شود کاری که در تمام کشورها چه فقیر و چه غنی انجام میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
آن زمانی که دولت قبل اقتصاد را سرکوب می کرد و وقتی تحریم آمد ارز کذایی 4200 را درست کرد و پدر مملکت را در اورد کجا بودی؟
این دولت دارد تاوان آن دولت را می دهد و آن کارهای اقتصادی را پاک می کند تا به روال طبیعی برگرداند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
خیلی وقته که دیگه اقتصادی وجود نداره
مرتضی ۷
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
دقیقا همه مشکلات از تحریمو جنگ بادنیاست یادش بخیر بعداز برجام انقدر اوضاع خوب شده بود که فروشگاهای زنجیره ای هرشب یه ماشین برلیانس به مردم میدادن حالا همونا ماکارانی ندارن بفروشن
پت و مت عزیز همینکه بهانه های مختلف میارید برای گرانی معلومه که کارتون هردمبیله! و همینکه میگید یارانه گرانی باید به جامعه هدف برسه پس معلومه اکثر ملت سرشون بی کلاه می نونه از این یارانه کذایی که جز کاهش خرید چیزه دیگه برای ملت نداره! البته این یارانه هم وعده سر خرمنه که ملت بلند نشن! بزک نمیر بهار میاد کامبوزه با خیار میاد! شما هنوز زیرساختهای کارو فراهم نکردید اقدام کرید به گرانی!
اینکه بازار جهانی و جنگ اوکراین رو بهانه گرانی می کنید خیلی جالبه. فرض کن الان تواوکراین نمیشه گندم کاشت و درو کرد ولی تو روسیه از آثار جنگ خبری نیست و روسیه هم رفیق شفیقتونو و تحت تحریمه پی می تونید از روسیه گندم ازران وارد کنید که از خداشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
شما اینکاره نیستین ، ابرو ی خودتان را حفظ کرده برین پی کار خودتان و لعنت مردم رو به جان نخرین
ماکارونی معلول است.
چرا فولاد مبارکه سپاهان یکی از ابر بدهکاران بانکی است؟ چرا وقتی عملا ورشکسته است تیمداری می کند؟ چه کسانی از تیمداری شرکت ها و ارگان های دولتی نفع می برند؟
چرا شهرداری تهران جزو ابربدهکاران بانکی است؟ شهرداری یک نهاد خدماتی است نباید اموراتش با وام بگذرد. چرا شهردار تهران برای پذیرایی یک شب از 2000 مدیر شهرداری 645 میلیون تومان خرج می کند؟ چرا شهرداری تهران 2000 مدیر دارد؟ این مدیران چه می کنند؟ فقط حقوق می گیرند؟
چرا صنف دلالان و فروشندگان اتحادیه دارند؟ چه چیز را می خواهند با هم هماهنگ کنند؟
و ده ها سوال کلیدی دیگر... اگر به همه این شوالات همین امروز سوالات پاسخ درست داده نشود فردا باز ناچار هستید ارز 100هزار تومانی حذف کنید و این دومینو تا ابد ادامه خواهد داشت... البته که برای مقامات غمی نیست!! چیزی از سفره آنان کم نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
فولاد مبارکه و کارخانجات مشابه برق و گاز کشور را هم می بلعند آب با ارزش را مصرف می‌کنند دنبال انتقال آب هست که و به محیط زیست کشور هم صدمه می‌زنند که آثار آن را همه می بینند
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
اینم بگو : چرا سه تا ارتش داریم سه تا اطلاعات ، چند تا ارشاد وتبلیغات و ...... چرا دولت اینهمه کارمند بیکار داره ، چرا این تعداد بانک داریم . چرا صندوقهای بازنشستگی ورشکسته ؟ پول صندوقها را کی خورده ؟ چرا وزارت کار اینقدر جاذبه داره ؟ به خاطر شستا و تامین اجتماعیه ؟ سرمایه تامین اجتماعی مال کارگراست ه
تابناک
بهارستان نشینان را فقط احتمال ضرر یه کسانی که برایشان هزینه ،تبلیغ کردند بروند به بهارستان غافلگیر میکنند چون احتمال میدهند که این اشخاص سری بعد برایشان میلیاردی هزینه نکنند و از بهارستان و باغهای زیبای بهاری با خوان نعمت گسترده وا خواهند ماند
غم مردم ندارند
بنظر شما دارند
اگر دارند چرا اینگونه است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
همه مون میدونیم که علت اصلی وضع فعلی تحریم و بعد مملکت داری کتره ایه . روز به روز وضع بدتر میشه دولت
.ا نقلابی هم هیچکاری نمیتونه و بلد هم نیس نهایتش چیه ؟
شما رو بخدا فقط ھیچ بگید بزارید مردم بہ دردشون بمیرن
نماینده واقعی همدرد مردم هست
نظارت کیلوئی چنده عمو ؟ بکن تو پاچه مردم همچی حل میشه . مردم طاقتشو دارن .
نادان ها ، رها کردن مردم به حال خود در زمانی که هنوز بیماری کرونا هست، نه دلیلش به فکر مردم بودن بوده نه مباحث روان شناسی و ... تنها دلیلش این بود که هر چه میخواهند بر سر اقتصاد بیاورند.
فرمودند .تورم کنترل شده حتی کم هم شده ! کدوم رو قبول کنیم قسم حضرت عباس یا دم خروس رو !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
.خداوند با صابران است .
ارز ۴۲۰۰ اگر نبود دلار بیشتر از ۱۵ تومن نمیشد از ابتدا اشتباه بود حالا نه میشه حذفش کرد نه میشه نگهش داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
یکی از بزرگترین اشتباهات پایین نگه داشتن ارزش دلار است که مشکلات فراوان دارد یک نمونه آن این است که در ترکیه که گاز ، بنزین و انرژی در آن بسیار بسیار بالاتر از ایران است ولی خانه ارزانتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
چرت نگو
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
میشه به تدریج حذفش کرد به شرط اینکه یارانه بیشتری به مردم پرداخت بشه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
جراحی اقتصادی که این دولت و مجلس انجام می دهند مثل عمل جراحی قلب است توسط پالان دوز
دقت کردید که همه مقامات ارشد کشور به ویژه روسای جمهور ادوار مختلف بعد از اتمام مسئولیت خود منفور ملت ایران و بعضا جهان هستند؟مشکل از کجاست؟..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
نهار
ناشناس
| Japan |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
مشکل انتخاب ماوشمااست که درانتخابات ورای دادن ها دقت نمیکنیم واله بختکی رای میدهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
استثناء هم داشت.اقای خاتمی
از این به بعد قیمت یک رشته ماکارونی را هم مثل قیمت یک گرم طلا و یا یورو و دلار در بسته های اقتصادی بیارید.
شرم بر شما
نماینده های نون به نرخ روز خور
خلایق هر چی لایق
فروشگاه بودم نفری یک ماکارونی می دهند و یک بسته شکر یاد زمان جنگ افتادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
جنگ اقتصادی با آمریکاست دیگه
سلام . شنیدین سیر از گشنه خبر نداره و سواره از پیاده . این حال و روز ما و بزرگان و مسولان محترمه .
ای که دستت می رسد کاری بکن پیش از ان کز تو نیاید هیچ کار . با این فرمون که می رید به جای خوبی نمی رسید . یا علی مدد .
دولت علیل
اونم توییت. یعنی حتی واکنش الکی‌شونم فقط برای ساکت‌کردن منتقدا تو شبکه‌های اجتماعی بوده. معلوم می‌شه چرا صیانت می‌خوان کنن.
بزودی همه یک تکان اساسی میخورن و بیدار میشن ولی خیلی دیر !
تابی اینکه افتخارمیکنی پربیننده ترین سایت فارسی هستی (که واقعا هم افتخاردارد) مهمترین علتش کامنت ها یعنی نشر درددلهای مردم است.با سیاست عجیب وغریبی که درمورد برخی مطالب ونحوه وزمان انتشارکامنتها داری این افتخار رو ازبین نبر.دیروز تقریبا کامنتهای هیچیک ازمطالب مهمتو نشرندادی وامروز که اون مطالب رفتن پایین ودیگه خواننده ای ندارن کامنتهاشونو درج کردی....واقعا ماکه ازاین کارت سردرنمیاریم.
به این آقایون وزرا حقوق بدین برن خونه بشینن به خدا نفعشون بیشتره.
من به شخصه موافقم ماهی 100 میلیون تومن به اینها بدن ولی هیچ تصمصمی نگیرن و بنشینن خونه.
رئیسی !
قراره فقر رو ریشه کن کنی یا فقیر رو ؟!!!
شرم بر شما
مگر مردم برای قیمت ماکارونی و ارزانی ارزاق انقلاب کردند؟ چرا شان مردم را پایین می‌آورید مردم برای آرمان‌های انقلاب حاضر به هر کاری هستند خواسته یا نا خواسته همسو با ضر انقلاب به بحثها دامن نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
نه انقلاب کردن مملکت بشه ارث پدری شماها ، بیفتید به جونش هر کاری میخواید بکنید ، برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
از سیسمونی و وضع اقتصادی جیب آقازاده ها کاملا واضح است که مردم بازنده انقلاب و اقایان و نورچشمی ها برنده آن هستند
اما کمبود منابع ارزی و همچنین اختلاف قیمت این کالاها با قیمت آن در برخی کشورهای همسایه و قاچاق آنان و فسادزا بودن ارز ترجیحی به عنوان دلایل اصلی این اقدام برشمرده می شد.
سوال: وزیر نفت و سایرمقامات نمیگن نت رو بیشتر ازسال 96 می‌فروشیم و ارزش رو هم بدون مشکل وارد کشور میکنیم؟ پس چرا کمبود ارز بهونه ی گرانی هاست؟؟
مگه وجب به جب مرزهای کشور در دست توانمند کسانی نیست که بر هوا و زمین و دریا مسلطن یک پهباد 5 کیلویی م نمیتونه ازش وارد شه چطوره که کامیون کامیون آرد، دارو ..... خارج و قاچاق میشه؟؟ احتمالا اولی بلوفه و دومی هم خودشون قاچاق ش میکنن، حتما رئیسی میدونه چون سالها نماینده ویژه در ستادمبارزه با مفاسد اقتصادی بوده. تابی جان منتشر کن بدون ساسور
رانت خواران اجازه تصمیمات درست اقتصادی را به هیچ دولتی نمیدهند و هر روز اقتصاد کشور در باتلاق خود ساخته بیشتر فرو میرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
یکیشون رو اعدام کنن بقیه حساب کار دستشون میاد
از دوستان و هم میهنان عزیز می خوام برای خرید اقلام خود به سوپر مارکت سر کوچه آقای رئیسی مراجعه نمائید در این مغازه قیمت ها روز به روز در حال کاهش هستند به طوری که ماکارونی نه تنها گران نشد بلکه در حدود 40 درصد هم ازران تر شد.
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
خبر نداری ناهار هم میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
ناهار خوردی؟
ما که پوا داریم هر چی دلمان میخواد می خریم می خوریم ، می پوشیم ، سوار میشیم و مسافرتهامون هم براهه اونهائی برن غصه بخورند که هم ندارند هم موقع انتخابات رای می دهند و هم موقع راهپیمایها در صف اولند
از دولت و مجلس ۴درصدی بیش از این هم انتظاری نیست!
ملت ۹۶درصدی را دارند زیر فشار گرانی هلاک می‌کنند!
هوا بس ناجوانمردانه سرد است!
حذف یارانه آرد به نفع اقشار آسیب پذیره به شرط اینکه اون یارانه مستقیم به مردم پرداخت بشه.
دولت باید اول یارانه نان رو به حساب مردم واریز کنه بعد ارز 4200 تومنی رو از نان حذف کنه.
برادر محسن کجایی
چقدر تو بی وفایی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
حاج محسن از ماکارونی ترسید جا زد
باش تا صبح دولتت بدمد کاین هنوز از نتایج سحر است!!!! قابل توجه 3 گروه: 1-اونایی که فکر میکردن جناب ریسی با بقیه فرق داره! 2-اونایی که فکر میکردن اگر حکومت یکدست بشه همه چی عالی خواهد شد! 3-اونایی که در هر صورت رای میدن و فرقی نمیکنه کی باشه! روزهای خوشتری در راهه بهتون تبریک میگم!! علی برکت ا...!
مجلس کار ه ای نیست.همشون فرمان بر هستن.
اقای رییسی در مناظره انتخاباتی فرمودند . طی یکسال ریشه فقرا را خواهیم کند..ما اشتباه فهمیدیم .فکر کردیم میگویند ریشه فقر.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
سید محرومان شد سید مرحومان
مردم ما تحمل و صبر بالایی دارن.

به گرانی و فشارهای اقتصادی برای بهبود وضعیت جیب خودتان ادامه دهید...
مملکت به فنا رفت
جواب حاج آقای شریک کارخانونه ماکارونی رو چی میدین ؟؟
راستی خانواده اقای قالیباف ارز مسافرتشون ازکجا اوردند؟
این حرف خیلی مسخره ست که قبلا اطلاع میدادید|!!!!!
این یعنی این که مردم راضی هستند به افزایش قیمتها فقط یهویی اینجوری ما را سورپرایز نفرمایید.
خودتونید
بهارستان نشینان فقط قانون غلط وضع می کنند و حمایت می کند از گرانی های افسارگسیخته و لحظه ای
اگر نماینده ها شعاری عمل نکنند و فقط به یک گفتار بدون پیگیری اکتفا نکنند و نان به نرخ روز نخورند ، اجازه نمی دهند هر ننه قمری مسئولیت بگیره و گند بزنه به اوضاع ملت . ولی افسوس که ماکت هم نیستند چون ماکت هزینه ندارد .
اگر همین 4تا توئیت را هم نزنند مردم از کجا بدانند که جایی بنام مجلس وجود دارد
باتوجه به همسان‌سازی حقوقها و گرانیها
دوغ ودوشاب یکی شد دست همه مسئولین درد نکنه
اینها هیچکدام اینکاره نیستند شما را بخدا تا به حال هر چه برده اید بردارید و بروید بگذارید این کشور خود بخود بگردد خجالت بکشید در مورد یک پرنده در آسمان غزه دو ساعت سخنرانی می کنید چرا در مورد بدبختی مردم حرفی ندارید بزنید کجا هستید
مسوولین وسران که همیشه غافلگیرند! یکی بگه چراتوتحریمهااینهمه گرونی نبودحالاکه بخشی ازداراییهاازادشده،نفت میفروشیم وتولیدات هم بیشترشده این اتفاقامیفته؟توروخداغافلگیرنشید جواب بدید.
آقای رئیسی و تیم متخصص ایشان ! بارها و بارها در تبلیغات انتخاب دولت قبل را متهم به فساد در تخصیص ارز ترجیهی کردند و بارها گفتند که ارز 4200 هیج تاثیری در کاهش قیمت ها نداشته است الان معلوم شد که دولت روحانی در شرایط سخت تحریم و با فروش 150 هزار بشکه نفت چگونه با تامین این ارز تا حدودی از افزایش قیمت اقلام اصلی مصرفی طبقه محروم جلوگیری کرده بود.
اقایان ماه پشت ابر نخواهد ماند و مردم متوجه می شوند شما چگونه با شعار آنها را فریب دادید
اگر تعهد و شجاعت دارید حداقل یک عذرخواهی به مردم بدهکارید.
اینها نماینده نیستند. فقط مجلس نشین هستند
نمایندگان مجلس کارشون شده مثل دبیــرکل سازمان ملل که فقط ابراز نگـــــــرانی می کنه.
واقعا.......................................
فقط باید به حال مردم ایران گریست با این مسولان بی لیاقت و حراف
تو فروشگاه ها ماکارونی پیدا نمیشه. منتظرن قیمتها بره بالا.
از این دولت و مجلس فشل ابی گرم نمیشه
تازه با این گندکاری ها اقایون می خوان برن قدس نماز بخونن!!! میخوای اونها رو هم بدبخت کنی؟
تو اصفهان نون ساندویچی وجود نداره
بلاخره دیر یا زود مردم بیدار میشن و دیگه زیر بار ظلم نخواهند رفت
دولت داره مردم عصبانی می‌کنه ...چون هر دفعه مردم ایران اوضاع آزادسازی بک چیز دارند .
بابا رییس بیا تلویزیون مثل احمدی نژاد با لبخند و آرامش .مردم را اغنا کن

در ضمن مرگ یکبار شیون یکبار
.همه چیز آزاد سازی کنید
.این که جراحی بزرگ اقتصادی نیست.
.جراحی آپاندیس است
بعد حقوق ها را دو برابر کنید
یارانه ها را سه برابر کنید
به بیکاران واقعی واقعی واقعی سرپرست خانواده که هیچ راه درآمد ندارند تا پیدا کردن کار حقوق کف بدهید


جراحی بزرگ اقتصادی دل شیر میخواهد ..این جراحی آپاندیس است که داری انجام میدید

گفتی دارم برای جراحی بزرگ از آبرویم هزینه میکنم از آبرویت درست هزینه کن. چهار سال بعد مجبور نشوی ارد سنتی را هم آزاد کنی و لی نتوانی ..یا نکن یا درست راست .
مرگ یکبار شیون یک بار
مردم اغنا کنید که دارید میکنید .اما را ضی نمیکنید
باید تعهد بدهید هر سال با افزایش یارانه ها راهم افزایش د هست.
اما با آزاد سازی ارددصنعنی نکنید یا واقعا یکبار برای همیشه همه چیز آزاد کنید

با صد برنامه تلویزیونی مردم راضی کنید برای آزاد سازی همه چیز
.اما هم رضایت هم اغنا

قدم اول بازار پر خودرو کنید
رضایت نسبی حاصل شود

رضایت هم با دوبرابر شدن حقوق
دادن حقوق ب بیکاران واقعی
دادن حقوق به دانشجو ها ا
دادن حقوق به کودکان زیر هجده سال

مثل خارج
جراحی بزرگ اقتصادی کن
جراحی بزرگ اقتصادی
از آبرویت درست هزینه کن
ما رای ندادیم خدا شاهده ولی باهاتیم اما کار ناقص نکن مردم از همه چیز عصبانی و گله مند خواهند شد

ما رای ندادیم ولی باهانیم
اما از آبرویت درست هزینه کن
همین مجلس مدام جلسات غیر علنی بادولت گذاشت و در اخر اختیار تام برای حذف ارز ۴۲۰۰ را داد .مجلس هم در کنار دولت مقصر هست.
شما هم یا سوادتان نم کشیده یاعمدا میخایین به جامعه حجم گرونی رو کم جلوه بدین
ماکارونی 8400تومنی شده 24هزار تومن
یعنی 290درصد نه 200درصد
احتمالا دولتمردان اقتصادی گفتند کاری بکنیم که دیگه مردم نون وماکارونی هم نتونند بخورند به طبع آرد بیسکویت وکیک وکلوچه هم ممنوع می شود عجب نابغه های هستند اینا ؟!؟!؟!؟!!!!!!؟!!
مجلس انقلابی به جهت هوشیار بودن و نظارت همه جانبه است که انقلابی به آن اطلاق می‌گردد انگار نمایندگان ما در خواب زمستانی حضور دارند. حیف از نام انقلابی که بر روی این مجلس همواره در خواب اطلاق شده. حیف حیف
صدرحمت به دولت روحانی.مجلس اگروکیل مردم بودبای طرح عدم کفایت رییسی رو تصویب میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
صد رحمت که این قیمت ها به خاطر همون دلار ۳۰ هزار تومانی روحانیه تازه بخوان قیمت رو آزاد کنن با دلارر ۳۰ تومانی ماکارانی خیلی گرون تر از این میشه
بهارستان نشین چه می فهمد ماکارونی چی است آن که ماکارونی نمی خورد کارگر است که به جای برنج ماکارونی تو شکم بچه‌اش می کند آنهم با سویا نه گوشت تو راخدا دیگر ماکارونی راوقتی اضافه می آید تو سفرتان با بقیه اشقالها مخلوط نکنید جدا بریزید تو پلاستیک بعد تو سطل اشقال بگذارید تاما که تو اشقالها می گردیم بتوانیم بدهیم به بچهایمان خدا خیرتون بدهد خدا بیشتر به شما بدهد امروز نتوانستم چیزی تو اشقالها برای ظهر بچهایم پیدا کنم خدا کند الان که می روم خانه دو تا بچه خواب باشند
هردم اراین باغ بری می رسداین هم ازمجلس ودولت انقلابی که دراین 8ماه روی دولت روحانی راسفیدکردندا زحالا مردم دارند یادروحانی می کنندچقدرماملت صبور ساده ای هستیم که فریب وعده های انتخاباتی اینهارا می خوریم
اولا نمایندگان غافل شدند نه غافلگیر. ثانیا تمام اینها ناشی از تلاش عده ای برای کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ دلار است. ارزش پول ملی و برابری آن با واحد خدمات و کالای دریافتی درقبال آن قابل محاسبه است . مثلاً حداقل دستمزد در آمریکا روزانه ۱۲۰ دلار و قیمت ماکاروتی حدود ۲ دلار است.یعنی ۲ درصد. ولی حداقل حقوق در ایران حدود ۱۳۰ تومن و همان ماکارونی ۱۷ تومن یعنی ۱۵ درصد. نتیجه اینکه ارزش واقعی دلار حدود ۱۴ هزارتومان است. الباقی ترفندی است که برای سود صادرکنندگان درست شده که تلاش میکنند درقبال کالای صادراتی و تسعیر ارز سود بالایی بدست آورند.
چشم انداز 20 ساله
نماینده نا محترمی که بر صندل مجلس تکیه دادی ابا وظیفه خودت را میدانی برای چه رفتی مجلس اخه نناینده ای که می گوید حقوق کارمندها را افزایش میدبم باعث میشود گرانی ببار بیاورد اخه تو سواد اقتصادی داری خجالت نمی کشید ابنطور حرفها را بزبان میارید حقوف چند صد میلیونی تو باعث تورم نمیشود افزایش چنر فاز حقوق کارمند باعق تورم میشود والله من در عوض شما خجالت میکشم نشستین فقط بفکر خودتون هستین ثروت جمع کنید کشور اصلا به عین خیالتون هم نیست مردم از گرسنگی دادن هلاک میشوند خبر دارید بعضا اوم جملاتی را از زبان ابن نمایندگان مجلس میشنوند که از تعجب شاخ در میاورد به خودتون بیاید هیچ چراغی تا صبح روشن نمی ماند
آخه کشور و دولتی که نتونه جلوی قیمت ماکارانی رو بگیره آیا لایقه؟؟؟ماکارانی چه ربطی به تحریم داره؟؟ شما مردم رو با چه موجود زنده ای اشتباه گرفتین که ربطش میدین به تحریم؟؟ خدا بهتون رحم کنه پروندتون خیلی سیاه شده برنج و مرغ و رب و روغن و قند و شکر و حالا ماکرانی و فردا معلوم نیست نوبت کدومه
خوشبختانه یسا متاسفانه قیمت ماکارونی را نمیتوانند بگویند آمریکا یا دولت قبلی مقصر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
چرا نشه؟ قیمت دلار یعنی کاهش ارزش پول ملی ماکارانی با دلار ۳۰ تومان حسن بیشتر اینا میشه
تازه اولشه خلایق هر چه لایق
وقتی ارز ترجیحی رو در اختیار دولت میگذاری که هر طوری تصمیم بگیره . دیگه چرا اعتراض میکنید . شما نما یندگان قاطعانه تصمیم میگرفتید و ارز ترجیحی و برای مردم حفظ میکردید . این چه بازیه در میارید .براتون متأسفم دیگه داد نزنید همه چی میدونیم
حالا هی برید رای بدین و بگین این با اون فرق داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
مشخصه که رای میدیم از شر آمریکا تحریم گر در امان باشیم قیمت ماکارانی هم با دلار ۳۰ هزار تومان حسن روحانی بخواهی حساب کنی خیلی بیشتر از ایناست
ماکارونی که یک کالای لوکس و تجملی است اگر نان شب هم نداشته باشیم از مقاومت و ایستادگی شانه خالی نمیکنیم. تا نابودی اسرائیل و امریکا چیزی نمانده ملت شریف ایران صبر کنید این پیچ خطرناک را باهم میگذرانیم انشاالله
کمی صبر و تحمل به خرج بدید رئیس جمهور در سال 1401 فقیر را بکلی ریشه کن می کند
منابع ارزی نیست عجب!!!!!!!!!!!!!!! پس اون کیه که گفت نفت رو داریم میفروشیم پولشم داریم وارد میکنیم
ماکارونی هم از سفر مردم پرید جای سنگ باید آجر به شکم بست. چه دعایی لایق مسئولین هست شما بگویید
مردم صاحب کرامات.
چراقیمت دلاروپایین نمیاری که هم پولدارزش پیداکنه هم مامجبورنشیم باریال بریم جنس بخریم که قیمت اجناسو بادلارپرداخت کنیم
عده ای خاص حق زندگی دارن مردم عادی بایدبمیرن .چراکه دولتیها فقط بفکرخودشون وآقازده های خارج نشین هستن .
مگه مجلسیهاماکارونی میخورند،یااصلاچیزی میخرند،که فشاربهشون بیاد،،اینهافقط برای گرفتن رای میان بین مردم
خب اخه بنده خدا ها توی این کشور زندگی نمیکنن
بخاطر همین ازشون ممنونیم
ولی یادشون باشه سر وقتش بهم میرسیم
یعنی
تکون خوردن برا خرید رفتن بقالی
شما نماینده نیستید فقط نمایندگی رو دوست دارید
چرا همه ساکتید؟
بابا پدر پیر و جوان و مرد وزن دراومده
پس کو ۴۳ میلیارد دلار پول نفت؟
آقا شما در چه حدی هستین که با آمریکا مذاکره نمی کنین؟
بابادست بردارین از دست کردن داخل جیب این مردم بدبخت
جلوی قاچاق رو بگیرین نه اینکه گرون کنید
حاصل انقلاب۵۷راکسانی تصاحب کردند که شاید هیچ گامی درراهش برنداشته بودندودرنتیجه درنسل‌های بعد تاثیر منفی گذاشته و باعث شده هر بلایی سرکشورمیادکسی آزمایش تکان هم نمیخوره . مسئولان هم با داشتن چنین ملت نجیبی که قدرت تحمل همه گونه فشار اداره ودم نمیزنه هرازچندگاهی برای پرکردن جیبهایشان ناچار به حذف یکی ازامکانات رفاهی میشوند و اکنون که دیگر کاملا کفگیربه ته دیگ خورده بعید نیست که بافتواهای شیعه پسند برای راه یافتن به بهشت ناچار به فروش کبدوکلیه وبعضی اعضای مازادخودوواریزوجوه آن بحساب دولت شویم تا آدرس ونشانی کاخهای ذکرشده رابه رایگان دراختیارملت عاشق و شیفته کاخ بهشتی قراردهند .
به راستی شما هم مطالب خنده دار وعجیب وغر یبی را مینویسید ؟؟ کدام نماینده وکدام مجلس بیدار شدند مگر این نانماینده ها بیدار شدنی هستند ؟؟؟ کسیکه با ده در صد رای دوز وکلکی نماینده شده میتواند بیدار شود ؟؟ تازه از نماینده ها بدتر ملتند که در خواب خرسی هستند ؟؟ وحالا حالا ها بیدار شدنی نیستند !!! انشاالله هر بسته ماکارونی بشود یک میلیون .هر قرص نان بشود صد هزار تومان .
شرم بر شما ...که چه آوردید بر سر ملت ایران !! ....بالاخره صبر ملت هم یه حدی داره ...بترسید از اون روز..
آقای رییسی چرا با مردم صحبت نمیکنید میخواهید صبرمردم رامحک بزنید
می گفتند انتخاب روحانی غلط بود
حالا انتخاب ریسی درست است ؟؟؟؟؟؟؟
می گفتند انتخاب روحانی غلط بود
حالا انتخاب ریسی درست است ؟؟؟؟؟؟؟
دولت شیش کلاسه ..مجلس شیش کلاسه...دستشون تو یه کاسه
اینها همه جرف مفت است ۵۰ سال بجای سرمایه گزاری پول نفت به منظور عمران و ایجاد رشد اقتصادی ان را صرف پایین نگه داشتن مصنوعی نرخ ارز،واردات ارزان همه چیز،نابودی تولید داخل و پوپولیسم کردند الان جمعیت زیاد شده و دوران نفت هم تمام شده پس ملت باید تاوان این ۵۰ سال را با فقیر شدن شدید بدهد دیگر هیچ امیدی نیست چون دیر شده و مدیریت فاسد مملکت را به فنا داده
این همه تورم و افزایش قیمت و آن وقت این دولت و مجلس با کمال نامردی در حق کارمندان و حقوق بگیران ،افزایش را 10 اعلام کردن تا کارمندان نیز به قشر محروم مملکت ملحق شوند، آقای رییسی این بود جواب اعتماد قشر کارمند و ضعیف به شما؟؟؟
تو خدا بسه دیگه جمع کنید برید کی جیباتون پر میشه
دولت انقلابی وفقر زدایی یعنی مردن فقرا ونابودی انها که دیگر فقیری وجود نداشته باسد
بیایین از این آقابیان یک سوال ساده بپرسیم چقدر زمان لازم دارید تا این ملت و مملکت را بکل نابود کنید ؟ ذره ذره کشتن مردم یکجور شکنجه است . لطفا خواهش میکنم فردا اول صبح یهویی سم بریزید تومنبع آب تمام کشور همه را یکجا بکشید وراحتمان کنید . لابد فردا ریس جمهور میگه منم مثل شما خبر نداشتم . ببینید این گرانی از کجاست ؟!!!!!!!!!!!!
برای نمایندگان مجلس فرقی نداره وقتی حقوق و مزایای چند صد میلیونی و با استفاده از قدرتشان میلیاردی در آمد دارن گرونی واسشون هیچ مفهومی نداره فقط مردم رو‌بدبخت کرون
إِنَّ اللَّهُ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتّیَ یُغَیِّروا مَا بِاَنفُسِهِم.... هر بلای سر این مملکت ومروم بیاد حقشون چون همیشه هر بلایی سرشون اوردن ساکت موندن و هیچ کاری نمیکنن. و نخواهند کرد
وقتی متخصصین اموات و آخرت امور دنیای مردم را در دست بگیرند، هر نتیجه ای غیر از آنچه که داریم میبینیم عجیب خواهد بود
تابناك جان عجب انتظاري داري !!!!
چهارتا آدم كم سوا و بيسواد را با 10% راي حوزه انتخابيه جمع كرديد برديد بهارستان و انتظار داريد مشكلات عديده و سردرگم مملكت حل شود؟
واقعیت اینه که دخل و خرج مردم با هم جور نیست . همه چی با دلار سنجیده میشه ولی حقوقها به ریال بی ارزش پرداخت میشه ، تا این روند اصلاح نشه ، هیچی درست نمیشه . وزارت خارجه باید از تمام سفیرانش که موظف به انجام کار اقتصادی هستند بخواد که یه آمار مقایسه ای دخل و خرج مردم کشور ها را تهیه و ارسال و جهت تنویر افکار عمومی مخصوصا مسئولین منتشر کنن تا دیگه کسی فلان کشور را مستمسک خرابکاری های اقتصادیِ خودش نکنه .
مامردم ایران بی عرضه هستیم به جای بریم کف خیابون حقمان رافریادبزنیم چسبیدیم به زمین گوشی گرفتیم دستمون چرتوپرت میگیم چندنفری هم ماله کش دولت شدن ماله میکشن حقمونه خودمان کردیم که لعنت برخودمون به نام اسلام روزگارمونوسیاه کردن حقمونه چشممون کور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست