بازدید 4050

رشد ۳۳ درصدی همکاری ایران با اعضای شانگ‌های

سخنگوی گمرک از تجارت ۵۵ میلیون تنی به ارزش ۳۷.۲ میلیارد دلاری ایران با اعضای سازمان همکاری شانگ‌های با رشد ۳۳ درصدی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 01 May 2022

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای لطیفی گفت: در سال ۱۴۰۰ تجارت کشورمان با اعضای سازمان همکاری شانگهای، ۵۴ میلیون و ۸۵۶ هزار تن کالا به ارزش ۳۷ میلیارد و ۱۶۸ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۳۳ درصدی داشته است. سهم صادرات به اعضای این سازمان ۴۵ میلیون و ۳۴۹ هزار تن و به ارزش ۲۰ میلیارد و ۵۹۶ میلیون دلار بود که با رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است. واردات ایران نیز در سال گذشته ۹ میلیون و ۵۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۵۷۲ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبلش ۲۴ درصدی داشته است.

او می‌گوید: چین با خرید بیش از ۱۴ میلیارد، افغانستان با یک میلیارد و هند با یک میلیارد و ۸۱۷ میلیون دلار، سه مقصد اول کالا‌های ایرانی در بین اعضای سازمان همکاری شانگ‌های بودند. در رتبه‌های بعدی پاکستان، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، بلاروس و مغولستان با در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

چین با فروش ۱۲ میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار کالا به ایران و رشد ۲۹ درصدی، روسیه با یک میلیارد و ۶۶۵ میلیون دلار و رشد ۵۶ درصدی و هند با یک میلیارد و ۵۸۴ میلیون دلار و کاهش ۲۶ درصدی، سه کشور تامین کننده کالا‌های مورد نیاز کشورمان در بین اعضای سازمان همکاری شانگ‌های در سال ۱۴۰۰ بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار