بازدید 45525
با شصت و ششمین روز حمله روسیه به اوکراین

حمله موشکی روسیه به فرودگاه نظامی اودسا در اوکراین/حمله جنگنده اوکراینی به خاک روسیه/ کشته شدن اولین نظامی آمریکا در اوکراین/ اسارت دو نظامی انگلیسی در اوکراین توسط روسیه

شصت و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 30 April 2022

اسارت دو نظامی انگلیسی در اوکراین توسط روسیه

بین الملل تابناکشصت و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله موشکی روسیه به فرودگاه نظامی اودسا در اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۲۲:۵۲

ارتش اوکراین شنبه شب به وقت تهران از حمله موفق موشکی ارتش روسیه به یک فرودگاه نظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ارتش اوکراین اعلام کرد که حمله موشکی روسیه به فرودگاه نظامی «اودسا» به باند فرودگاه آسیب رسانده و دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد.

در رویدادی دیگر مرتبط با نبرد روسیه و اوکراین، فرماندار منطقه «کورسک غربی» در روسیه گفت که چندین گلوله روز شنبه به یک ایست بازرسی نزدیک مرز این کشور از سمت اوکراین شلیک شد.

به گزارش رویترز، «رومن استاروویت» فرماندار این منطقه گفت که این حمله هیچ تلفات جانی و مالی نداشته است.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز روز شنبه گفت که نیروهای روسیه از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، بیش از ۱۴۰ جنگنده، ۱۱۰ بالگرد و ۶۵۰ پهپاد را سرنگون کرده‌اند.

بر اساس گفته کوناشنکوف، نیروهای روسیه ۲۷۹ سامانه‌های موشکی زمین به هوا، ۲۶۵۴۶ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۳۰۷ سامانه‌های پرتاب چندکاره موشک، ۱۱۸۹ توپ و خمپاره انداز و ۲۴۹۲ موتور ویژه نظامی را هدف قرار دادند.

کوناشنکوف در ادامه گفت: «موشک‌های بسیار دقیق روسیه طی شب گذشته پنج سایت نظامی اوکراین را از جمله چهار سایت ذخیره سوخت و مهمات را هدف قرار دادند.»

روسیه : امکان وقوع جنگ هسته‌ای باید به حداقل برسد
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۲۲:۳۵

ولادیمیر یرماکوف، یک مقام ارشد منع اشاعه هسته ای وزارت امور خارجه روسیه خطاب به قدرت‌های هسته‌ای گفت: تمام زمینه‌های لازم باید برای جلوگیری از جنگ هسته‌ای فراهم شود.

به گزارش رویترز ،‌ ولادیمیر یرماکوف، رئیس منع اشاعه هسته ای وزارت خارجه روسیه گفت: دولت این کشور معتقد است که خطرات جنگ هسته‌ای باید به حداقل برسد و از هرگونه درگیری مسلحانه بین قدرت‌های هسته‌ای جلوگیری شود.

یرماکوف گفت: همه قدرت‌های هسته‌ای باید به اسناد رسمی و معاهدات بین‌المللی با هدف جلوگیری از جنگ هسته‌ای پایبند باشند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روز دوشنبه گفت غرب نباید خطرات افزایش یافته درگیری هسته ای بر سر اوکراین را دست کم بگیرد، اگرچه ایالات متحده متعاقبا اعلام کرد که با وجود تشدید لفاظی های مسکو معتقد نیست تهدیدی مبنی بر استفاده روسیه از سلاح هسته ای وجود داشته باشد.

یرماکوف روز شنبه گفت که قدرت های هسته ای پیشرو باید به منطق مندرج در اسنادی که به طور مشترک ایجاد کرده اند پایبند باشند.

اشاره وی به بیانیه مشترکی بود که در ژانویه توسط روسیه، چین، بریتانیا، ایالات متحده و فرانسه منتشر شد که در آن پنج کشور - که اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل هستند - توافق کردند که باید از جنگ هسته‌ای اجتناب کرد.

یرماکوف روز شنبه به خبرگزاری تاس گفت: قدرت‌های هسته‌ای باید زمینه‌ای در جهان فراهم کنند که احتمال درگیری با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای به حداقل ممکن برسد.

حمله جنگنده اوکراینی به خاک روسیه
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۱۷:۱۸

«الکساندر بوگوماز» فرماندار منطقه بریانسک روسیه اوایل امروز (شنبه) اعلام کرد که جنگنده اوکراینی این منطقه را گلوله‌باران کردند.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، فرماندار بریانسک اعلام کرد که یک فروند جنگنده اوکراینی به طور غیرقانونی وارد حریم هوایی روسیه شد اما نیروهای روس مانع از ورود آن به قلمرو روسیه شدند اما در نهایت جنگنده فوق، دو پرتابه شلیک کرد که در روستای «ژچا» در نزدیکی مرز اوکراین فرود آمد و طبق گزارش راشاتودی، علی‌رغم آنکه این حمله قربانی و زخمی برجای نگذاشت اما تأسیسات ترمینال محلی بارگیری نفت از امواج ناشی از این گلوله‌باران دچار خسارات شد.

منطقه بریانسک، صحنه اولین حمله بزرگ اوکراین به خاک روسیه در جریان جنگ اوکراین بوده است و بنا بر گفته کمیته تحقیقات روسیه، دو بالگرد اوکراینی در 14 آوریل (27 فروردین ماه)، روستای «کلیمووو» را هدف قرار دادند و 6 نفر از جمله یک پسر دو ساله و مادر باردار وی را زخمی کردند.

حملات گلوله‌باران اوکراین در بریانسک و مناطق مجاور بلگرود و کورسک از 14 آوریل به بعد تشدید شده است و نیروهای اوکراینی بیشتر پالایشگاههای نفت و دیگر زیرساخت‌‌ها را هدف می‌گیرند که البته رسانه‌های روس می‌گویند که نیروهای اوکراینی در حملات خود مناطق مسکونی را نیز هدف قرار داده‌اند.

طبق گزارش راشاتودی، مسکو هشدار داده است در صورت تداوم این حملات، مراکز تصمیم‌گیری در کی‌یف را هدف قرار خواهد داد. روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه)، به دنبال عدم اجرای شروط توافقات مینسک از سوی کی‌یف که برای اولین بار در سال 2014 به امضا رسید و همچنین پس از آنکه مسکو جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک اوکراین را به رسمیت شناخت، عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین را آغاز کرد.

پول آمریکا برای کمک به اوکراین ته کشید!
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۱۷:۱۶

سخنگوی کاخ سفید فاش کرد، دولت آمریکا هرچه سریعتر به کنگره برای تایید ۳۳ میلیارد دلار نیاز دارد چون تنها ۲۵۰ میلیون دلار دیگر از بسته کمک‌رسانی قبلی به اوکراین باقی مانده است.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه درخواست خود را برای تایید این مبلغ از سوی کنگره امضا و اذعان کرد که ۳۳ میلیارد دلار پول کمی نیست اما این درگیری در اوکراین بیش از پیش هزینه‌بردار است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که ضرب‌الاجل این درخواست مطرح شده از سوی دولت چه زمانی است، گفت: این نیاز و درخواست به قدر تامین مالی کرونا ضرورت دارد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین ادامه داد: همانطور که می‌دانید، ما به ۳.۵ میلیارد دلار کمک امنیتی نظامی نیاز داریم. ما ۲۵۰ میلیون دلار داریم که از بسته قبلی باقی مانده است. مشخص است که ما باید برای یک بسته مالی دیگر به منظور کمک به اوکراین درخواست کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که تامین تسلیحات، تجهیزات و توپخانه مورد نیاز اوکراین به تامین مالی مورد بحث نیاز دارد.

در این میان، هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها گفته‌اند که ۳۳ میلیارد دلار ممکن است به این سرعت تامین نشود چون مسائل دیگری هم وجود دارد که نیازمند بودجه هستند.

شبکه خبری سی.ان.ان نیز اخیرا گزارش داده بود که دموکرات‌ها به دنبال تایید و تصویب این بسته مالی تا پایان مه هستند اما جمهوری‌خواهان می‌گویند که این مساله باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

سناتور مارکو روبیو گفت: باید جزئیات را مرور کنم. من آنقدرها هم روی مقدار تمرکز نمی‌کنم. بیشتر به این موضوع مربوط می‌شود که قصد دارید به آنها چه چیزی ارائه دهید؟

در این میان، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به کمک‌های مالی و تسلیحاتی از واشنگتن به اوکراین نیز گفت، آمریکا به دنبال صلح در اوکراین نیست بلکه به جایش می‌خواهد هر کاری انجام دهد تا این درگیری تا مدت‌ها ادامه یابد.

درخواست کاخ سفید برای تامین مالی بیشتر به منظور کمک به اوکراین درست در روزی مطرح شد که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته بود که این ائتلاف نظامی به دنبال آماده‌سازی حمایت از کی‌یف برای ماه‌ها و سال‌های پیشروست چون درگیری با روسیه ممکن است ادامه یابد.

واکنش روسیه به طرح توقیف دارایی روس‌ها به نفع اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۱۴:۵۸

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه روز جمعه به اقدام احتمالی آمریکا در راستای توقیف دارایی روس‌ها در این کشور به نفع اوکراین واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، پسکوف در جمع خبرنگاران گفت، دولت آمریکا با مطرح کردن پیشنهاد فروش اموال روس‌ها و ارسال پول آن به اوکراین در حال ایجاد «سابقه خطرناکی» هستند.

سخنگوی کاخ کرملین افزود: «این کار در واقع سابقه‌ای خطرناک و تحریف بی‌شرمانه هرگونه هنجار حقوقی و به‌طور کلی نقض تمام مفاهیم حقوقی است».

پسکوف در این نشست خبری گفت: «این کار چیزی نیست به‌جز سلب مالکیت دارایی‌های خصوصی و تلاش برای مشروعیت دادن به این صلب مالکیت است».

زلنسکی خواستار اعزام فوری نظامیان خارجی به اوکراین شد
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۱۴:۵۶

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با رسانه‌های هلندی که روز گذشته (جمعه) در کانال تلگرامی وی منتشر شد، خواستار اعزام هرچه سریع‌تر نظامیان خارجی به اوکراین برای نبرد با روسیه شد.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، زلنسکی در جمع خبرنگاران هلندی در پاسخ به سؤالاتی در خصوص اقدامات کشورهای خارجی برای کمک به ناتو در مقابل روسیه گفت: «من قطعاً می‌دانم که ما به تضمین‌های امنیتی نیاز داریم و دقیقاً می‌دانم که به چه چیزهایی نیاز داریم و می‌خواهم دقیقاً آنچه که نیاز داریم را درخواست کنم....مهم‌ترین چیز، افراد و ضرب‌الاجل‌ها و ضرب‌الاجل‌ها و افراد هستند. من فکر می‌کنم برای ما، ضمانت‌های امنیتی باید در فرمول «افراد-ساعات» باشد».

وی در ادامه در این خصوص تأکید کرد که آنالوگ‌‌های چنین سیستم‌هایی «باید در بخش‌های خاص از اروپا» مستقر شود و این توافقات را با تلفن اضطراری 911 مقایسه کرد که خدمات فوری و اضطراری ارائه می‌دهد.

زلنسکی در این خصوص گفت: «ما دقیقاً به ضمانت امنیتی «افراد-ساعات» نیاز داریم و بنابراین نامی که برای آن کارساز است،«یونایتد-۲۴» است. بسته به تهدیدات، یک ایالت را به دست می‌آوریم. مثل زنگ زدن به ۹۱۱ می‌ماند و برای ما حکم رسیدن آمبولانس را دارد».

زلنسکی ادامه داد که درخواستی که برای نیرو مطرح کرده است در تضاد با سیاست‌های ناتو نیست و توازن آن را برهم نمی زند و در حقیقت یک مسیر موازی است که با ائتلاف ناتو قابل قیاس نیست.

پیش از این، زلنسکی اعلام کرده بود که این حقیقت باید پذیرفته شود که اوکراین عضوی از ناتو نخواهد شد و کی‌یف به فرمت‌های جدیدی از تعامل با کشورهای غربی و ضمانت‌های امنیتی جداگانه‌ای نیاز دارد و سپس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که انتظار ایجاد یک ائتلاف از پنج تا هفت کشوری دارند که از نظر قانونی موظف به تأمین امنیت اوکراین شوند.

آغاز آموزش نیروهای اوکراینی در پایگاه‌های آمریکا در آلمان
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۰۹:۵۴

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه جمعه گفت که پنتاگون آموزش نظامیان اوکراینی برای استفاده از تسلیحات و تجهیزات آمریکایی را در آلمان آغاز کرده است.

وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، گفت: «امروز می‌توانم اعلام کنم که آمریکا آموزش نیروهای اوکراینی برای استفاده از سامانه‌های اساسی را در پایگاه‌های آمریکا در آلمان آغاز کرده است».

کربی گفت که این آموزش‌ها در راستای آموزش‌های پیشینی برای استفاده از توپخانه‌هایی است که پیشتر در جاهای دیگر انجام شده بود».

سخنگوی پنتاگون گفت: «آموزش‌ها در آلمان شامل آموزش استفاده از پایگاه‌های راداری جدید و خودروهای زرهی است که پیشتر در بسته کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین در نظر گرفته شده است».

نظامیان روس دو انگلیسی را در اوکراین به اسارت گرفتند

یک سازمان غیر دولتی انگلیسی اعلام کرد که نظامیان روس، دو داوطلب کمک‌های بشردوستانه این کشور را در اوکراین به اسارت گرفته اند.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، «پرزدیوم نتورک - Presidium Network» مستقر در انگلیس، روز جمعه اعلام کرد که دو داوطلب انگلیسی تبار این سازمان توسط نظامیان روسیه در اوکراین به نام‌های «پل اوری - Paul Urey» ۴۵ ساله و «دایلن هری - Dylan Healy» ۲۲ ساله به اسارت درآمده اند.

بنا به اعلام این سازمان، داوطلبان مزبور روز دوشنبه در یک ایست بازرسی در اوکراین دستگیر شدند.

«دومینیک برن - Dominik Byrne» از بنیانگذاران پرزدیوم نتورک می‌گوید که این دو داوطلب به ابتکار خود به اوکراین رفته بودند.

به نوشته آناتولی، نیروهای داوطلب در کی‌یف به بسیج کمک‌های بشردوستانه خود در جنگ جاری با روسیه ادامه می‌دهند. در حالی که جنگ روسیه علیه اوکراین ادامه دارد، کمک‌های جمع آوری شده با تلاش نیروهای داوطلب به قربانیان جنگ که بی‌خانمان مانده و یا از مناطق خطرناک مهاجرت کرده‌اند، تحویل داده می‌شود.

کشته شدن اولین نیروی آمریکایی در جنگ اوکراین 

یک تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا به نام ویلی جوزف کنسل به عنوان اولین شهروند آمریکایی در اوکراین کشته شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جوزف کنسل یک تفنگدار ۲۲ ساله سابق نیروی دریایی آمریکا در کنار نیروهای اوکراینی در جنگ با روسیه کشته شد.

ربکا کابررا مادر جوزف کنسل به شبکه سی ان ان گفت که پسرش روز دوشنبه گذشته، در حالی که برای یک شرکت پیمانکاری نظامی در اوکراین کار می کرد کشته شد.

کنسل که به تازگی به عنوان افسر اصلاحات در ایالت تنسی مشغول به کار شده بود پیش از این از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ در تفنگداران دریایی آمریکا خدمت کرده بود.

کابررا مادر کنسل در ادامه افزود: پسرم می‌خواست به آنجا (اوکراین) برود زیرا به چیزی که اوکراین برای آن می‌جنگید اعتقاد داشت و می‌خواست بخشی از آن باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، جسد کنسل نیروی سابق نیروی دریایی آمریکا دراوکراین تا کنون پیدا نشده است.

دولت آمریکا با آغاز جنگ روسیه به اوکراین به رغم دخالت مستقیم تا کنون حمایت تسلیحاتی و مالی بسیاری در حمایت از کی یف در برابر حملات مسکو داشته است.

کمک نظامی ۱۳۰ میلیون دلاری جمهوری چک به اوکراین

جانا زچمایسترووا سخنگوی وزارت دفاع جمهوری چک اعلام کرد که پراگ تاکنون سه میلیارد کرون، معادل ۱۳۰ میلیون دلار به اوکراین کمک نظامی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی Ceska Televize چک روز جمعه گزارش داد، این وزارتخانه به دلایل امنیتی هیچ جزییاتی در مورد محموله های تحویلی ارائه نکرده است.

زچمایسترووا همچنین تأیید کرد که جمهوری چک در حال مذاکره با آلمان برای همکاری در زمینه کمک نظامی به اوکراین است.

رایزنی مقام‌های ارشد آمریکا، فرانسه و آلمان درباره اوکراین

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، معاون وزیر خارجه ایالات متحده به زودی برای رایزنی با همتایانش از فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس به منظور هماهنگی تلاش‌ها در واکنش به حمله روسیه به اوکراین عازم پاریس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در هفتم ماه می به پاریس فرانسه عزیمت می‌کند تا با همتایانش از فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس درباره هماهنگی فعلی و نزدیکمان برای واکنش به حمله وحشیانه و بی‌دلیل پوتین علیه اوکراین دیدار کند.

براساس این بیانیه، سفر شرمن به پاریس، آخرین مقصد از سفر یک هفته‌ای او به جنوب آفریقا، آنگولا و گابون خواهد بود که دوم ماه می آغاز می‌شود. در این سه کشور آفریقایی، شرمن در نظر دارد با مقام‌های دولتی و رهبران تجاری درباره طیفی از مسائل دوجانبه و بین‌المللی رایزنی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۱۴
اگر بدون شلیک یک گلوله تمام اوکراین به تصرف روسیه در می آمد چه میشد؟
در اوکراین هیچکس کشته نمیشد هیچ خانه و کارخانه ای خراب نمیشد تمام تحریم‌های فعلی برعلیه روسیه برقرار میشد و اقتصاد روسیه ضعیف میشد روسیه مجبور بود یک کشور ۵۰ میلیون نفری را اداره کند که بار سنگینی بر اقتصاد روسیه تحمیل میشد شوروی سابق بخاطر جنگ دچار فروپاشی نشد بخاطر اقتصاد فروپاشید
روسیه هم بهانه برای تهدید به آغاز یک جنگ هسته ای نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
اگر دنیا پر از مردان ازاده و شجاعی مانند زلنسگی نبود چه میشد. دنیا میشد پر از چابلوسان پوتین که تزار را بر دنیا حاکم کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
اگر در جنگ ایران و عراق ما یک گلوله به سمت عراق شلیک نمی‌کردیم چی ؟
شما چی مصرف می‌کنید حمله با آتش سنگین شروع شده شما چه انتظاری دارید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
چقدر تیتر رو نامردی زدید . پول آمریکا ته کشید. پول ته نکشید بسته حمایتی که تصویب شده بود مبلغش پر شد دوباره بسته حمایتی تصویب میکنند . طوری نوشتید انگار کل سرمایه آمریکا در جنگ اوکراین سوخت و رفت
عده ای از دوستان می پرسند چرا انگلیس اینقدر در جریان اکراین در مخالفت و ضدیت با پوتین فعال هست. برای توضیح باید گفت که در اروپا سه کشور هستند که بیشترین ضدیت و دشمنی را با پوتین و حمله او به اکراین از خود نشان دادند. انگلیس و لهستان و هلند که هلند به مرکز ارسال سلاح و مهمات از سرتاسر اروپا به اکراین تبدیل شده. اما چرا؟ جواب ساده هست. هیچ چیز در این دنیا بی علت نیست. پوتین جنایاتی در حق این سه کشور کرد یا حداقل برای این سه کشور مسجل هست که پشت این جنایات شخص پوتین بوده که حالا که پوتین و روسیه گیر افتاده دارند با تمام توان به او لگد می زنند و انتقام می گیرند. اما مگر پوتین به این سه کشور حداقل در ده سال اخیر چه کرد؟

1 . ابتدا انگلیس. به دو مورد اشاره می کنیم. پوتین ماموران خود را به پایتخت انگلیس فرستاد که چند نفر از منتقدان پوتین را که به انگلیس پناهنده شده بودند را ترور کنند. ولی پوتین برای اینکه انگلیس را تحقیر کند از بمب یا تفنگ یا تصادف و... برای قتل این پناهنده ها استفاده نکرد. بلکه برا تحقیر هر چه بیشتر انگلیس و زدن مهر اختصاصی خود به ان از نوعی عامل شیمیایی اعصاب که تنها در زرادخانه شیمیایی روسیه وجود دارد استفاده کرد که باعث فلج شدن و در نهایت با رنج و درد زیاد و در زمان طولانی منجر به مرگ می شود استفاده کرد. در اخرین مورد که به قطع رابطه انگلیس و روسیه منجر شد حتی چند شهروند بیگناه انگلیسی از جمله یک پدر و دختر در یک رستوران به دلیل الودگی با این عامل شیمیایی که ناشی از سهل انگاری ماموران پوتین در الوده کردن میز رستورانی که استفاده کرده بودند شد و هنوز پدر و دختر در شرایط فلج و عوارض این عامل شیمایی روسیه در مرکز لندن هستند. مورد دیگر که انگلیس عامل پشت پرده ان را روسیه می داند همان بمب گذاری های متعدد داعش در لندن و منچستر هست. فقط در مورد بمب گذاری حامل میخ در منچستر که در یک کنسرت توسط داعش انجام شد 22 دختر نوجوان کشته و هشتصد نفر دیگر که اکثرا از دختران نوجوان و کودک انگلیسی بودند زخمی شدند. خیلی باید ساده باشید که تصور کنید که انگلیس مثلا داعش را بوجود می اورد که بیاید در شهرهای انگلیس بمب گذاری کند! انگلیس و غرب می داند که سر نخ داعش دست پوتین و روسیه بوده و او را مسئول می دانتد که حالا باید هزینه بدهد.


2 در مورد هلند هم باید گفت که در حمله موشکی که به هواپیمای مالزی بر فراز اکراین و همین منطقه دنباس با موشک بوک روسی شد دقیقا همین سناریو تکرار شد. از 290 مسافر مظلوم ان هواپیما 193 نفر از خانواده های هلندی با کودک و ... بودند که برای تعطیلات به مالزی می رفتند. از نظر دولت و ملت هلند مسئول مستقیم و عامل اصلی این فاجعه پوتین بود که می خواست دنیاو اروپا را ارعاب کند که اگر در دونتسک به روسیه فشار بیاورند اینجوری باید هزینه بدهید. البته پوتین و روسیه هرگز قبول نکردند و حاضر به همکاری با تحقیقات هم نمی شوند

3 در مورد لهستان هم هواپیمای حامل رئیس جمهور لهستان که به مواضع شدیدا ضد روسی و دوستدار اروپا و امریکا معروف بود با دهها نفر از مقامات بلند پایه لهستانی که به یک مراسم جهانی برای سالگرد قتل عام بیست هزار نیروی متفقین در زمان جنگ جهانی دوم می رفتند در مرز لهستان و روسیه و در داخل کشور روسیه سرنگون شد. البته مقامات روسیه هرگز مسئولیت این سقوط را به عهده نگرفتند و ان را ناشی از ندانستن زبان روسی! توسط خلبان لهستانی دانستند. ولی معلوم شد که برج مراقبت با راهنمایی اشتباه باعث این سقوط شده. حداقل مقامات و دولت و ملت لهستان پوتین را علیرغم انکار مکرر روسیه مسئول ان سقوط می دانند.

خلاصه اینکه هر چیزی در این دنیا دلیل دارد. به قول قدیمیها از نظر انگلیس و هلند و لهستان گذر پوست به دباغ خانه افتاده. گذر پوتین در اکراین به سلاخ خانه افتاده. حالا دیگر وارد بحث یازده سپتامبر و نقش پشت پرده هدایت ان عملیات علیه امریکا یا سایر موارد در فرانسه و سوئد و دانمارک و...را نمی شویم ولی در مورد یازده سپتامبر هم امریکا دقیقا همراه انگلیس و هلند و لهستان هست و دارد به همان دلیل که تصور میکند روسیه پشت ان عملیات و مغز متفکر ان بوده این هزینه سنگین را به پوتین تحمیل می کند. خلاصه کشورهای دنیا مانند ایران ما نیستند که عراق انقدر خسارات به کشور زد ولی مسئولان ما غرامت را مطرح نمی کنند یا طالبان کنسولگری ایران را اشغال و کارمندان ایرانی ان را قربانی کرد ولی مسئولین وزارت خارجه ایران حالا بدون اینکه طالبان از ان عمل شنیع دیوار نوردی و اشغال و قتل عام کنسولگری معذرت خواهی کند می فرمایند نیروی اصیل منطقه! انها به پوتین و روسیه هزینه تحمیل می کنند تا عدالت اجرا شود.
مرگ بر پوتین جنایتکار
پوتین به اخر خط رسیده. هر چند پوتین دیکتاتوری مطلق مانند صدام و قذافی در روسیه راه انداخته و حالا مانند زورگیران صحبت از حمله اتمی می کند ولی مقامات روسی انقدر مانند مقامات صدام و فذافی بی عرضه و ترسو نیستند که اگر ببینند پوتین می خواهد انها و روسیه را هم با خود به جهنم ببرد سکوت کنند. اگر ببینند که واقعا پوتین می خواهد از سلاح اتمی یا شیمایی استفاده کند حتی همین پسکوف زیر اب پوتین را می زنند و پوتین متوجه نمی شود که از کجا خورده است.
ایران درجنگ دوم سمت بازنده را گرفت و بدون دخالت مستقیم در جنگ تاوان سنگینی پرداخت کرد ای کاش این بار سمت درس را انتخاب کرده باشیم
8 سال ایران با عراق متجاوز جنگید و میلیونها نفر کشته شدند ....و شهرهای ایران داغان شد ....

میلیاردها دلار خسارت ......

سالها شما در ناز نعمت زندگی کردید ......کی یف شهر خوش گذزانیها بود ..........
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
اقا شهرام. با این منطق شما نام و فامیل شهرام رود بیمار بیشتر شایسته شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
موافق جنگ و خونریزی نیستم ولی اگه قراره جنگی باشه
نوبتی هم باشه نوبت اورپا به خصوص انگلیس و‌ روسیست
در کارخانه فولاد آزوف استال حدود 400 نیروی خارجی مزدور به همراه نیروهای اوکراینی از همه طرف محاصره شده اند. به همین اوکراین خواهان ایجاد یک معبر امن برای خروج این نیروهاست در حالیکه روسیه به دلیل حضور همین مزدوران اجازه خروج نمی دهد و تنها شرط تسلیم را باقی گذاشته است .
چقدر حیف شد اون امریکایی
باید پوتین رو کتلت کرد
تف به ارتش زبون روسیه که تاب جنگیدن در مقابل نظامیان اوکراین را ندارد و فقط افراد عادی را به هلاکت می رساند یا اسیر میگیرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار