بازدید 4250
۱

افزایش شمار قربانیان کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه با فوت یک مبتلای دیگر به کرونا در استان در شبانه روز گذشته، شمار قربانیان این ویروس در هرمزگان افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۱۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲ 30 April 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر فاطمه نوروزیان جمعه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: فوتی شبانه روز گذشته یک بانوی ۹۰ ساله از شهرستان بندرعباس بود که با ثبت این مورد شمار فوتی های کرونا در هرمزگان به ۲ هزار و ۶۱۵ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۶ روز بدون فوتی کرونا در هرمزگان ثبت شده، افزود: در حال حاضر ۵۵ نفر مبتلا به این ویروس در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که ۱۰ نفر از این شمار به دلیل شرایط نامساعد در بخش مراقبت های ویژه بستری می باشند و حال ۲ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

دکتر نوروزیان با اشاره به نقش مهم واکسیناسیون کرونا در کاهش شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹، تصریح کرد: خوشبختانه استان هرمزگان در شرایط خوبی از نظر واکسیناسیون برای بزرگسالان قرار دارد، اما در خصوص واکسیناسیون کرونا برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال متاسفانه سطح پوشش چندان مناسب نیست، در حالی که سیستم ایمنی کودکان ضعیف بوده و بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از خانواده ها خواست تا هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون کرونا برای فرزندان خود اقدام کنند و یادآور شد: واکسن پاستوکووک و سینوفارم قابل تزریق به کودکان است و مطالعات کافی در این خصوص صورت گرفته و این واکسن ها هیچ عارضه و مشکلی برای کودکان نخواهد داشت.

به گفته نوروزیان تاکنون در هرمزگان ۳ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۴۵۷ دز واکسن کرونا تزریق شده که از این میزان یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۲۳۴ دز در مرحله اول، یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۶۴ دز در مرحله دوم و ۶۴۴ هزار و ۴۵۲ دز در مرحله سوم تزریق شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ماسک نمیزنند هیچکدومشون....... اموزش هم صفر..........
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست