بازدید 105071
با شصت و چهارمین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

ادعای اوکراین مبنی بر کشته شدن 22 هزار سرباز روس/آماده باش سامانه های پدافند هوایی بلگورود روسیه در مرز اوکراین/استفاده روسیه از دلفین‌ها برای محافظت از پایگاه دریایی+عکس/ورود نیمی از توپخانه هوتزر آمریکا به اوکراین

شصت و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ 28 April 2022

آماده باش سامانه های پدافند هوایی بلگورود روسیه در مرز اوکراین/استفاده روسیه از دلفین‌ها برای محافظت از پایگاه دریایی

بین الملل تابناکشصت و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ادعای اوکراین مبنی بر کشته شدن 22 هزار سرباز روس
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۱

دولت اوکراین با انتشار بیانیه‌ای ادعا می‌کند ارتش این کشور در جنگ با روسیه بیش از ۲۲ هزار سرباز روس را کشته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دولت اوکراین با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده است که ارتش این کشور در جنگ با روسیه بیش از ۲۲ هزار سرباز روسی را کشته است.

ستاد کل نیروهای نظامی اوکراین در این بیانیه گفت: حداقل ۲۲ هزار و ۸۰۰ سرباز روسی تاکنون در اوکراین کشته شده است.

ستاد کل اوکراین اعلام کرد، نیروهای اوکراینی ۹۷۰ تانک روسی، ۲ هزار و ۳۸۹ خودروی زرهی، ۴۳۱ سامانه توپخانه و ۱۵۱ سامانه راکت پرتاب چندگانه را منهدم کردند.

طبق این بیانیه ادعا شده است که نیروهای اوکراینی همچنین ۱۸۷ فروند هواپیما، ۱۵۵ بالگرد، ۷۱ سامانه پدافند هوایی، ۱۶۸۸ خودرو، ۸ کشتی، یک قایق تندرو سبک، ۷۶ خودروی سوخت‌رسان و ۲۱۵ هواپیمای بدون سرنشین روسی را نیز منهدم کردند.

ارتش روسیه ۴۰۰ سرباز دیگر را در ۲۴ ساعت گذشته از دست داده است.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل از زمان آغاز جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه، حداقل ۲ هزار و ۷۸۷ غیرنظامی کشته و ۳ هزار و ۱۵۲ نفر دیگر زخمی شده اند. اعتقاد بر این است که تلفات واقعی بسیار بیشتر است.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، تاکنون ۷.۷ میلیون نفر در اوکراین آواره داخلی شده اند و بیش از ۵.۳ میلیون نفر به کشورهای دیگر گریخته اند.

دولت بایدن از کنگره درخواست کمک ۳۳ میلیارد دلاری برای اوکراین کرد
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۲۱:۴۸

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا یک بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دلاری با هدف حمایت از اوکراین در چند ماه آینده از کنگره این کشور درخواست کرده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد این بودجه شامل کمک های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه است.درخواست ۳۳ میلیارد دلاری شامل ۲۰.۴ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی برای اوکراین است.

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرنگاران گفت که این ۲۰ میلیارد دلار شامل ۵ میلیارد دلار اختیارات ارائه تسلیحات، ۶ میلیارد دلار برای ابتکار کمک امنیتی اوکراین و ۴ میلیارد دلار برای برنامه تأمین مالی نظامی خارجی وزارت امور خارجه آمریکا است.

کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد بایدن اواخر روز پنج‌شنبه رسماً از کنگره خواهد خواست که برای مسدود کردن دارایی‌ افراد ثروتمند مرتبط با کرملین اختیارات بیشتری در اختیار دولت او قرار دهند.

انتظار می رود بایدن بسته قانونی جامعی را پیشنهاد کند که اختیار دولت را برای ضبط اموال الیگارش‌های روسیه افزایش دهد.

بر اساس این پیشنهاد، مقامات آمریکا می‌توانند اموال متعلق به الیگارش‌های تحریم شده روسیه را توقیف کنند. البته بیانیه منتشر شده توسط کاخ سفید مشخص نمی‌کند که چه معیارهایی برای شناخت افراد و ارتباط آنها با روسیه استفاده شده است.

پیش از این اتحادیه اروپا بیش از ۳۰ میلیارد دلار دارایی افراد ثروتمند روسی را در این کشورها مسدود کرده است که ارزش آنها معادل ۷ میلیارد دلار است. به گفته کاخ سفید، خزانه‌داری آمریکا کشتی‌ها و هواپیماهایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را که متعلق به افرادی است که گمان می‌رود روابط نزدیکی با کرملین دارند، تحریم و مسدود کرده است.

تصویب ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین در پارلمان آلمان
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۲۱:۴۴

طرح ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین با ۵۸۶ رای موافق در برابر ۱۰۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع در مجلس فدرال آلمان به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این طرح که با نام «دفاع از صلح و آزادی در اروپا» توسط سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات آزاد - سه حزب ائتلاف دولت - وارد مجلس آلمان شده بود، مورد حمایت حزب اتحاد مسیحی این کشور قرار گرفت. حزب چپ و جایگزین برای آلمان از این طرح حمایت کردند.

طبق این طرح، آلمان می‌تواند به اوکراین تسلیحات سنگین و سامانه‌های تسلیحاتی متفاوت ارسال کند. این روند در همکاری نزدیک با اعضای ناتو انجام خواهد شد.

دیتمار بارتش، رئیس گروه مجلس حزب چپ، هشدار داد که آغاز جنگ هسته‌ای می‌تواند از جمله عواقب این تصمیم باشد.

ادعای بلینکن: اقتصاد روسیه در حال فروپاشی است
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۱۴:۱۴

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه مدعی شد اقتصاد روسیه به‌دلیل تحریم‌های گسترده‌ای که غرب علیه آن اعمال کرده، در حال فروپاشی است.

بلینکن طی جلسه استماع کمیته فرعی اعتبارات در مجلس سنای آمریکا، گفت: «کمک نظامی ما به اوکراین در نبرد کی‌یف بسیار مهم بود. ما مصمم هستیم که هر چیزی را که اوکراین برای دفع تجاوز روسیه و دفاع از خود نیاز دارد در اختیار آن قرار دهیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با استقبال از آغاز تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد جنایات جنگی در اوکراین، اظهار داشت: «ما در تشکیل کمیسیونی در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تحقیق در مورد جنایات مرتکب شده در اوکراین مشارکت کردیم».

وزیر خارجه آمریکا با مؤثر ادعا کردن تحریم‌های جهانی علیه مسکو، توضیح داد: «روسیه به دلیل تحریم های اعمال شده علیه خود، قادر به نوسازی صنعت دفاعی خود نخواهد بود. اقتصاد روسیه هم به دلیل تحریم‌های سخت و مهاجرت صدها شرکت از روسیه در حال فروپاشی است».

بلینکن در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: «آنچه در شرق اوکراین اتفاق می‌افتد با نبردها [برای تصرف] کی‌یف متفاوت است و نیازهای اوکراین امروزی نیز متفاوت است. اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم نفت روسیه به عنوان گام بعدی است».

بر اساس این گزارش، وی همچنین افزود: «ما در ماه می، در دوران ریاست خود بر شورای امنیت سازمان ملل بر موضوع امنیت غذایی تمرکز خواهیم کرد. مشکل امنیت غذایی با تجاوز روسیه به اوکراین تشدید شده است».

وزیر خارجه انگلیس: باید واردات انرژی از روسیه را قطع کنیم
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۱۴:۱۳

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس بامداد پنجشنبه خواستار قطع واردات انرژی شامل نفت و گاز از روسیه شد.

تراس طی اظهارات ضد روسی گفت: «جنگ در اوکراین جنگ ما و جنگ همه است. مصمم به همکاری با متحدان خود بر روی طرح جدید مارشال برای حمایت از اوکراین هستیم».

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز»، وی با مؤثر دانستن تحریم‌های جهانی علیه روسیه، ادعا کرد: «تحریم‌ها باعث شد روسیه نتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند. ما باید صادرات نفت و گاز از روسیه را نیز تحریم کنیم».

وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر لزوم تقویت دفاع جمعی کشورهای اروپایی، اظهار داشت: «ما همکاری نظامی خود را دو برابر خواهیم کرد و باید از جنگ روسیه در اوکراین درس بگیریم. سیاست ناتو مقدس است و اگر سوئد و فنلاند بخواهند به آن بپیوندند، باید آن را بپذیریم».

تراس ضمن لازم دانستن حضور سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق آسیا نیز توضیح داد: «ما باید از هرگونه تهدیدی در اقیانوس آرام جلوگیری کنیم و همکاری خود را با ژاپن تقویت کنیم. هیچ جایگزینی برای نیروی نظامی مستحکم با پشتیبانی از قابلیت‌های اطلاعاتی وجود ندارد».

بر اساس این گزارش، وی در ادامه ادعاهای ضد روسی خود افزود: «روسیه از درآمدهای نفت و گاز عایدی کسب می‌کند تا نفوذ بیشتری در جهان داشته باشد. ما تعرفه واردات تز روسیه را افزایش دادیم و بیش از هر کشور دیگری تحریم کردیم».

این دیپلمات ارشد انگلیسی مدعی شد: «ما منابع مالی پوتین را برای جنگش خشک می‌کنیم. ما می‌توانیم ظالمان را از اهرم‌های خود محروم کنیم. ما روابط خود را با کشورهایی مانند ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و اتحادیه کشورهای آسیایی تقویت می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تراس همچنین با متهم کردن چین به حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، گفت: «پکن جنایات مسکو را محکوم نکرد و مبادلات تجاری این کشور با روسیه از ابتدای سال جاری یک سوم افزایش یافته است».

خسارات وارده به اوکراین در روز چهارشنبه
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۱۴:۱۲

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با تشریح خسارات وارده به اوکراین در روز چهارشنبه اعلام کرد که دو سامانه دفاع هوایی در اوکراین از جمله یک سامانه اس ۳۰۰ و هفت مرکز فرماندهی این کشور منهدم شده است.

به گزارش رسانه‌های روسی، سرلشکر ایگور کوناشنکف در گزارش روزانه خود اعلام کرد که هوایپماهای عملیاتی و تاکتیکی و نیروی هوایی روسیه ۳۸ مرکز نظامی از جمله هفت مرکز فرماندهی و دو سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ و OSA- AKM این کشور را منهدم کردند.

این مقام روسی افزود: دو مرکز مستحکم و ۲۷ مرکز آموزشی و انبار تجهیزات نظامی اوکراین نیز منهدم شده است.

کوناشنکف همچنین از کشته شدن ۲۱۰ تن از نئونازی های اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

ورود نیمی از توپخانه هوتزر آمریکا به اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۱۴:۱۰

جان کربی سخنگوی پنتاگون همزمان با آغاز سومین ماه درگیری ها میان اوکراین و روسیه اعلام کرد: بیش از نیمی از ۹۰ سیستم توپخانه هوتزر آمریکا وارد اوکراین شده است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران افزود: امروز، بیش از نیمی از این هوتزرها در اوکراین هستند.

وی افزود: ما به ۵۰ اوکراینی برای استفاده از این تسلیحات توپخانه آموزش داده ایم. آنها پس از بازگشت به اوکراین به سایر نیروهای اوکراینی روش استفاده از این تسلیحات را آموزش خواهند داد.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه اوکراین نیازهای جدی دارد و همه باید به آن کمک کنند، افزود که ما در مورد کمک خود به اوکراین به شفافیت ادامه خواهیم داد.

کربی در عین حال اظهار داشت: نتیجه جنگ اوکراین هر چه باشد، چشم انداز و محیط امنیتی اروپا تغییر کرده است.

این مقام وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره احتمال جنگ هسته ای میان روسیه و اوکراین گفت: تهدید به احتمال استفاده از سلاح‌ هسته ای غیرمسئولانه است. هیچکس نمی‌خواهد جنگ در اوکراین به یک جنگ هسته ای تبدیل شود.

وی با این ادعا که پوتین به اهداف راهبردی خود در اوکراین دست نیافته است، اضافه کرد: این غیرمسوولانه است که یک قدرت هسته‌ای حتی به عنوان بخشی از این بحث، درباره جنگ اوکراین به این موضوع بپردازد.

سخنگوی پنتاگون همچنین تصریح کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می‌تواند با خروج نیروهایش از اوکراین به جنگ پایان دهد و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای مذاکره درباره راه حل سیاسی مذاکره کند.

آماده باش سامانه های پدافند هوایی بلگورود روسیه در مرز اوکراین

رسانه روسی از آماده باش سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در شهر مرزی بلگورود در شمال مرز اوکراین خبر داد.

 خبرگزاری تاس روسه روز پنجشنبه گزارش کرد: روسیه سامانه‌های پدافند هوایی را در شهر مرزی بلگورود به حالت آماده باش درآورد.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین روز یکشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه پرتابگرهای موشکی متحرک اسکندر–ام را در ۶۰ کیلومتری مرز اوکراین مستقر کرده است.

اسکندر یک سیستم موشک بالستیک متحرک است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آن را با اسم رمز «اس اس – ۲۶ استون» می‌شناسد، سیستمی که جایگزین موشک اسکاد شوروی شده است.

دو موشک هدایت شونده این سیستم از برد ۵۰۰ کیلومتری برخوردار است و قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای یا متعارف را داراست.

بلگورود یک شهر و مرکز اداری منطقه بلگورود در شمال مرز اوکراین است. روسیه روز جمعه گذشته اعلام کرده بود که خواستار کنترل بر تمامی مناطق جنوبی اوکراین است.

تهدید روسیه به اقدام تلافی جویانه علیه ژاپن

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: روسیه نسبت به رزمایش مشترک دریایی ژاپن و آمریکا واکنش نشان و به ژاپن هشدار داد که درصورت گسترش این رزمایش به مرزهای شرقی روسیه، دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد.

 تارنمای خبری سی ان ان در ادامه این گزارش نوشت: تهدید در پی خشم مسکو از حمایت توکیو از کی یف و بسط همکاری های بیشتر با ناتو صورت می گیرد و ملتهب شدن مناقشه طولانی مدت بر حاکمیت روسیه بر جزایری است که اتحادجماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم آنها را تصاحب کرد.

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: «ایگور مورگالف» (Igor Morgulov) معاون وزیر خارجه روسیه سه شنبه گذشته گفته بود، «رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن ماهیتی بالقوه تهاجمی دارد ».

سی ان ان گزارش داد" مورگالف در مصاحبه با آژانس خبری «ریا نوستی» گفت: روسیه چنین اقداماتی را از طرف ژاپنی بعنوان تهدیدی برای کشور خود می بیند، اگر چنین رزمایش های توسعه یابند، روسیه اقدامات تلافی جویانه در راستای تقویت منافع وتوانایی ها دفاعی خود صورت خواهد داد.

سی ان ان افزود:ژاپن تاکنون پاسخی به اظهارت معاون وزیر خارجه روسیه نداده است.

تارنمای خبری سی ان ان درباره رزمایش مشترک ژاپن و آمریک نوشت: نیروی دریایی آمریکا و ژاپن هفته گذشته مانورهای مشترکی را در دریای چین شرقی و دریای فیلیپین به پایان رساندند که در آن ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن نیز حضور داشت.

استفاده روسیه از دلفین‌ها برای محافظت از پایگاه دریایی

یک تحلیلگر نیروی دریایی آمریکا می‌گوید؛ عکس‌های ماهواره ای نشان می‌دهد که روسیه دلفین‌های آموزش دیده را در ورودی یک بندر کلیدی دریای سیاه قرار داده است؛ اقدامی که ممکن است برای کمک به حفاظت از پایگاه دریایی مهم کرملین در آنجا صورت گرفته باشد.

آماده باش سامانه های پدافند هوایی بلگورود روسیه در مرز اوکراین/استفاده روسیه از دلفین‌ها برای محافظت از پایگاه دریایی/ورود نیمی از توپخانه هوتزر آمریکا به اوکراین

به گزارش واشنگتن پست، تصاویری که توسط شرکت مکسار تکنولوژی در اختیار خبرنگاران این روزنامه قرار داده شده است، دو قطعه دلفین را در ورودی بندر سواستوپل در کریمه نشان می دهد. این بندر از سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و به روسیه ضمیمه شده است.

اچ آی ساتون، تحلیلگر دریایی و زیردریایی که برای نخستین بار در روز چهارشنبه به وقت محلی در مورد دلفین ها به مؤسسه نیروی دریایی آمریکا گزارش داد، گفت که این دلفین ها در ماه بهمن یعنی اوایل حمله روسیه به اوکراین، به آنجا منتقل شده اند.

او اظهار کرد که از دلفین‌ها می‌توان برای مقابله با غواصان متخصص اوکراینی استفاده کرد که تلاش می‌کنند وارد بندر شوند تا به کشتی‌های جنگی روسیه آسیب بزنند؛ نقشی که به گفته او آمریکا و روسیه قبلاً پستانداران دریایی را برای آن آموزش داده‌اند.

سخنگوی شرکت Maxar Technologies نیز توضیح ساتون را در مورد دلفین‌هایی که اخیراً توسط ماهواره‌های آنها ضبط شده‌اند، تایید کرده است.

برخی کشتی‌های جنگی روسیه در بندر سواستوپل مستقرند. کشتی جنگی مسکوا روسیه که در ماه جاری پس از اصابت دو موشک اوکراینی غرق شد نیز در همین منطقه قرار داشت.

از دهه ۱۹۶۰، نیروی دریایی آمریکا دلفین ها و شیرهای دریایی را برای کمک به محافظت در برابر تهدیدات زیر آب آموزش داده است. به گفته کارشناسان دریایی، دلفین‌ها پیچیده‌ترین سونارهای شناخته شده برای علم را دارند که تشخیص مین‌ها و دیگر اجسام بالقوه خطرناک در کف اقیانوس را که تشخیص آنها با استفاده از سونار الکترونیکی دشوار است، نسبتاً آسان می‌کند.

آمریکایی ها ادعا می کنند که روسیه در دوران اتحاد جماهیر شوروی از پایگاه سواستوپل برای آموزش دلفین ها برای مقاصد نظامی مانند کار گذاشتن مواد منفجره در کشتی ها یا جست وجوی مین استفاده می کرد. اینکه آیا آنها اکنون برای عملیات نظامی مستقر شده اند یا خیر مورد مناقشه است. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، تأسیسات سواستوپل توسط اوکراین برای آموزش دلفین ها برای امور درمانی مورد استفاده قرار گرفت. مسکو تایمز در آن زمان گزارش داد که روسیه پس از کنترل این شهر بندری در سال ۲۰۱۴، آموزش پستانداران دریایی در جهت مقاصد نظامی را از سر گرفته است.

به گزارش رسانه ها، در سال ۲۰۱۹، یک نهنگ سفید در نروژ ظاهر شد که به بدنش یک بند بسته شده بود و کارشناسان دریایی محلی را بر آن داشت تا حدس بزنند که با یک پستانداری مواجهند که بخشی از برنامه آموزشی نیروی دریایی روسیه است. این نهنگ توسط مردم محلی "هولادیمیر" نامیده شد - ترکیبی از کلمه نروژی به معنی نهنگ و نام کوچک رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹۷
غرب میخواد توسط جنگ اوکراین ، روسیه را ضعیف کند سیاست تضعیف روسیه که قوی ترین زرادخانه هسته ای جهان را دارد میتواند ریسک بسیاری برای غربیها داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
توده ای ها چقدر نگران ضعیف شدن روسیه هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
پوتین دیکتاتور سوراخه
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
تصور می کنید اگر اکراین عضو ناتو شده بود پوتین جرات داشت که به ان حمله کند. می بینید که پوتین و دیکتاتورها فقط ضعیف کش هستند. مگر نه برای حفظ قدرت غیر ممکن هست که چه پوتین و چه کیم در برابر امریکا یا ناتو دست از پا خطا کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
روسیه باید مثل آمریکا تنش سراسری در جهان علیه آمریکا راه بی اندازد درست آمریکا، کمک به دشمنان آمریکا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
بیچاره ها ی بدبخت اگه روسیه جلوی این غرب گراهای آدم کش نگیره که دنیا پراز اسراییل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
هر کس غربگدا و پابوس آمریکا و غرب نباشه پس حتما حزب توده و شرقگدا است. این استدلال و منطق فقط از ذهن یک غربگدا تراوش کند که به پابوسی افتخار می کند. و چنین است که غربگدایی باعث شکوفایی ذهن ها می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
روسیه باید امریکا را نابود کند تا در جهان توازن ایجاد شود فقط با یک بمب هیدروژنی روسیه می تواند با منفجر کردن ان در نزدیکی ساحل امریکا را به زیر اب ببرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
در جنگ جهانی دوم تمایل پهلوی اول به سمت المان نازی وجو مثبت حاکم بر سیاستمداران کشور باعث اشغال ایران توسط متفقین شد اگر جنگ اوکراین گسترده تر شود قطعا ما هم که نه سر پیازیم ونه ته پیاز در طرف روسیه قرار حساب خواهیم شد اکنون زمان مخاصمه و دشمنی با غرب نیست زیرا که ما همین الان هم در بدترین شرایط در منطقه را داریم البته بغیر از افغانستان
پوتین کاملا و مطلقا در اکراین شکست خورد و حمله به دنباس هم کاملا متوقف شده و تا دو هفته دیگر که سربازان روسی بیشتر خسته میشوند سربازان و ملت اکراین که در فاز دفاع از خاک و جان و ناموس خود هستند با کمکهای دریافتی که بسیار با انگیزه شدند شروع به بیرون کردن روسها حتی از دونتسک و کریمه خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
پیش بینی پوتین پرستان و ساندیس خورها به باد فنا رفت :-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
روسیه بهترین موقعیت را برای اعاده برقرای عدالت در جهان دارد.
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
زهی خیال باطل. روسیه اوکراین را کاملا شخم زده. حتی اگر بیرون هم برود اوکراین یک کشور ورشکسته و نابود خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
خخخخ
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
شکست روسیه ساده اندیشی است.
پوتین و چابلوسان او کاملا بوی الرحمان را در تاریخ حس کردند و شکست برای انها مسجل شده. اما پوتین مانند همه دیکتاتورها حاضر نیست که مسئولیت قبول کند. خالا وارد فاز تهدید شده و انواع تهدید هیستریک از هسته ای تا اقدام مستقیم نظامی علیه کشورهایی که به اکراین کمک می کنند را انجام می دهد ولو باز بتواند با سیاست تهدید و مرعوب کردن خود را از باتلاق بیرون بکشد. اما از انجا که برای دیکتاتورها هیچ چیزی مهمتر از ادامه زندگی و حفظ قدرت وجود ندارد و دنیا دیگر حاضر نیست که در برابر این باجگیری سکوت کند خواهید دید که از چند هفته دیگر پوتین برای اینکه حداقل غرب به او این امتیاز را بدهد که شکست او کمتر خفت بار باشد حاضر هست سر همه چیز، از جمله کره شمالی و سوریه ... وارد معامله با امریکا و غرب شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
آمریکا امتحانش را در رهبری دنیا بد داده حالا قت تغییر در مدیریت رهبری دنیاست.
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
اگر این طوری خوشحال میشی همین جوری فکر کن و لی واقعیت چیز دیگری است
مسعود مدرس
| United States of America |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
دقیقا دنیای غرب دنبال حقوق بشر وصلح در جهان هست؟چرا طی ۸ سال اونها و امثال تو در برابر جنایات عربستان ساکت شده بودید؟
جنگ بلوف زدن اینه، مخصوصا روسیه کو اون همه موشک و هواپیمای فوق مدرن پس کی میخاد استفاده بشه اگه بلوف نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
موشکهای دیکتاتور ها فقط در سرنگونی هواپیماهای مسافربری مانند هواپیمای مالزی بر فراز اگراین کارایی دارد ولی در میدان نبرد واقعی هیچ هم نیستند
جانم قدای آمریکا با افتخار غربگدا و پابوس آمریکا هستم به خاطر اختراع واکسن و نجات جان میلیاردها نفر در مقابل کشتن میلیاردها نفر توسط روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
حالم بد شد
نوکر بشو اما برده نه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
اگر غرب نبود ما هم نبودیم
ناشناس ۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
اولین واکسن کرونا را روسیه ساخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
باید زنده بمانی تا برای آمریکا کار کنی.
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
اصلا شأن خودت را بالا نبر. تو از غربگدا پایین تری. تو صرفا یک آفتابه پر کن غرب هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
خاک بر سر نوکر و جاسوس امریکا مثل تو،امریکا خودش کرونا رو ساخت یه ذره عقلتو به کار بنداز،بعد جنگ اوکراین دیگه کرونا خیلی کمتر شد چون اونجا میساختند.
مسعود مدرس
| United States of America |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
از جهل امثال شماها دنیا به این وضع افتاده!!جنگ برای صلح درخاورمیانه و جلوگیری از کشتن مردم اکراین !!مردم یمن چی؟واکسن در تولیدش جون تاریخ ۷۵ ساله داریم ،نتیجه ی نوکری غرب می‌شود دولت حسن روحانی با بیش از ۸۰۰ کشته در روز،الان چی؟غرب چند نفر تلفات داره؟ایران چقدر؟
جنگ اوکراین نتیجه بی توجهی به خواست‌های روسیه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
خواست روسیه اینکه همه ملتها زیر بیرق اونا باشن
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
بله دیگه. چون پوتین کبیر! میل داره که اکراین بگوین چشم قربان! این اشتباه و خیانت زلنسکی و ملت اکراین هستند که در برابر پوتین تسلیم نمی شوند! اگر اینجوری است که حرف دولت ایران در جنگ با عراق هم اشتباه بود. چون تا انجا که همه می دانیم موضع رسمی ایران در جنگ با صدام این بود که تا زمانی که نیروهای صدام در خاک ایران هستند هیچ اتش بس و صلحی معنا ندارد. خوب. الان زلنسکی هم همین را می گوید. می گوید تازمانیکه نیروهای پوتین در خاک اکراین هستند اتش بس یعنی قبول خواستهای روسیه. بنابراین پوتین مانند صدام منتظر باشد تا زلنسکی شرایط اتش بس پوتین کبریت! را بپذیرد. پوتین دیدن پیدا کرده و بس دیدنی تر هم خواهد شد.
ارتش روسیه و تجیهزات روسی حتی از اهن پاره هم بی ارزش تر است. چند روز پیش پیشرفته ترین و بزرگترین ناو فرماندهی روسیه با یک جنگ الکترونیک هلی بادهای کوچک 500 دلاری تایوانی و دو موشک چند صد هزار دلار از بین رفت و همین دیروز ارتش اکراین توانست با دو موشک نقطه زن واقعی در عمق 150 کیلومتری روسیه دو مخزن اصلی نفت و بنزین ارتش روسیه را خاکستر کند. فقط ببینید در این سالها چه اندازه روسیه تبلیغ اس 300 و اس 400 و اس 500 خودر ار کرد. پس چه شد. یعنی این اس 500 نتوانست دو موشک را از عمق خاک اکراین تا 150 کیلومتری عمق خاک روسیه رهگیری و منهدم کند؟ البته که نتوانست. ثابت شد که روسها فقط در این دهها سال با های و هوی جیب ملتهایی مانند ایران و ترکیه و هند و چین را با این موشکهای اس سیصد و اس چهارصد خود خالی کردند و در صحنه عمل هیچ نیستند الا فشفه تبلیغاتی!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
درمقایسه‌با‌پاتریوت‌که‌با‌پهپادهای‌دستساز‌یمنی‌تسلیم‌میشن‌بهترن‌اون‌حمله‌هم‌با‌پیشرفته‌ترین‌پهپاهای‌اهدایی‌وگرای‌ماهواره‌ای‌آمریکا‌بوده
ناشناس ۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
پس قبول داری سامانه های غربی هم بدرد نمیخورند مثل
گنبد آهنین ،تاد ،نتوانستن درمقابل پهپادهای یمن از عربستان دفاع کنند.
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
این اطلاعات دقیقت رو از کجا میاری که تو هیچ خبرگزاری نیست؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
سنت خدا اینه که وقتی مومنین مظلومند ظالمین رو در برابر همدیگه قرار میده. نه علاقه دارم بگم درود بر پوتین نه تمایلی به جانفشانی برای امریکا دارم ولی امروز خواست خدا تضعیف امریکا به دست روسیه است تابدونیم گر خدا خواهد عدو شود سبب خیر ولی حرف اصلی من.
دوستان من ، چه جانفشانان امریکا، چه ارزومندان روسیه و چه مومنین:
روش جنگ روسیه رو در تاریخ بخونید بعد اظهار نظر کنید. روز اول جنگ دوستی که اهل مطالعه است گفت همه فکر می کنند جنگ روسیه یکی دو روزه تموم میشه ولی روسیه جنگ رو میکشونه به فصل سرما، همون کاری که با ناپلیون کرد و با هیتلر کرد. توی سرمای شدید شرق اروپا در نبود گاز روسیه و نبود غذا برای اوکراینی ها مردم اوکراین علیه دولت منفورشون قیام می کنند و اوکراین مجددا به روسیه بر می گرده. و دولت منفور هم با اطمینان میگم چون افتخار به 16 هزار مزدور توسط زلنسکی در حالیکه کشور خودش 44 میلیون جمعیت داره نشونه منفور بودن این دولته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
خواب میبینی یا جنگ رو برامون تعریف می کنی الان خرسون دونسک ولوهانسک در تصرف روسیه است وماریوپل را گرفته چرا ارتش ظفر نمون اکراین با حمایت هما ناتو نرفت داخل خاک روسیه
اوکراین مگه چندتا سامانه اس 300 داره که روسیه هر چند وقت یکبار میگه سه تا شو زدیم هفته بعد میگه دو تا زدویم و الی آخر ( چاخان کردن که هناق نیست )
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
فدای آمریکای بزرگم حقاابل قدرت دنیاست تنهایا کلادنیارونابودمیکنه ثابت کرده دیگ
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
ایرن روسه چین اینادرمقابل امریکاعددی نیستن بخداقسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
وقت آن است مدیریت دنیا عوض شود.
انتونی بلینکن خودش بارها گفت است که فشار حداکثری و تحریم ایران با شکست روبرو است حالا این تحریم اقتصاد روسیه را می‌تواند نابود که یک دروغ بزرگ است بخاطر اینکه روسیه کشور بزرگی است با همسایگان گوناگون و‌ بجز همسایگان اروپایی هیچکدام به این تحریم ها را قبول ندارند و بالا رفتن سه برابری قیمت ها و کمبود یکسری از اجناس در اروپای غربی کاملا” مشهود است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
یعنی الان اقتصاد ما شکوفا و سرپاست؟ تو این مملکت زندگی نمیکنی؟ معنی شکست از نظر بلینکن اینه که حکومت ساقط نشد،
نه این که تحریم اثر نداشته
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
توده ای های منفور
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
توده ای های منفور چقدر دست و پا می زنید
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
اینکه بلینکن وزیر دمکرات بایدن میگه فشار حداکثری تاثیر نداشته فقط به خاطر سیاست بازی دمکراتهاست که می خواهند بگویند ترامپ در همه سیاستهایش شکست خورد. ولی وقتی پای عمل می اید می بینید که الان 18 ماه هست که بایدن پیروز شده ولی بایدن حتی یک تحریم ترامپ را کم نکرده. از انطرف در نحوه برخورد با پوتین در مورد اکراین چه سیاستمدارن دمکرات و حتی سیاستمداران اروپایی تنها نسخه کارا برای پوتین در میان مدت و بلند مدت را تحریمهایی از نوع تحریمهایی که علیه ایران برقرار شد می دانند. ولی مشکل سیاستمداران و تحلیلگران ایرانی این است که تصور می کنند و اعلام می کنند که هدف تحریم و فشار حداکثری براندازی و تغییر بوده. بنابراین چون ما یا پوتین همچنان به سیاستهای خود ادامه می دهیم بنابراین تحریمها شکست خورد. در واقع بدترین خبر برای امریکا و غرب این است که مثلا پوتین در سیاست خود تغییر ایجاد کند و مانند چین راه همکاری و همزیستی با غرب را در پیش بگیرد. چون در انصورت دیگر نمی توانند بهانه ای برای تحریم روسیه داشته باشند. هدف اصلی تحریمها فقط برای در جعبه قرار دادن تواناییهای این کشورها بوده و سرمشقی برای همه دولتها مانند چین باشد که نمی توانید هم به غرب نفت بفروشید و دلار بدست اوردید ولی مانند روسیه از ان دلار و درامد موشک و تانک و توپ درست کنید و علیه خود امریکا و غرب استفاده کنید. نمی شود مانند چین از یوتیوپ استفاده کنی و همه سریالهای چینی را در یوتیوپ پخش کنی و درامد برای سینما و تلویزیون چین درست کنی ولی اجازه ندهی که یو تیوپ در خود چین فعال شود. نمی شود که علیه غرب عمل کنی ولی خودت و خانواده برای خرید و زندگی و تحصیل و تفریح و سرمایه گذاری و درمان در گران ترین بیمارستهای لندن و دیگر شهرهای غربی و اخیرا ترکیه و امارات و مالزی باشی! نمی شود هم خدا را خواست و هم خرما را
اروپا نسبت به هشدارهای روسیه بی اعتنا است آینده نشان خواهد داد این بی اعتنایی عواقبی دارد یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
بخش اعظم اروپا و امریکا با یک بمب هیدروژنی روسیه در اقیانوس به زیر اب خواهد رفت انوقت سر عقل میاند
ببینید که این جنایتکاران با دنیا چه می کردند. ببینید که صدام و قذافی چه کردند. ببینید که ارتش امپراطوری ژاپن چند میلیون چینی و شرق اسیا را سلاخی کرد. ببینید کسی که به ساکنان روس تبار ماریوپول رحم نمی کند در خود روسیه علیه منتقدان خود چه می کند. ببینید که چین با مردم خود چه می کند. شش هفته هست که دویست میلیون مردم بیگناه را در خانه محبوس کرده چون می خواهد ثابت کند که سیستم دیکتاتوری او بهتر از غرب جواب می دهد و ویروس را کنترل می کند. ویروس در امریکا و اروپا تمام شد چون به طبیعت و منطق و خدا اعتقاد دارند. امریکا و غرب می دانند که خیلی پیشرفته هستند ولی باز در برابر طبیعت کوچک هستند. همین هست که پذیرفتند که همیشه نمی توان در برابر حتی یک ویروس پیروز بود. انرا تحمل کردند و از ان عبور کردند. ولی سیستم دیکتاتور چینی می خواهد بگوید که از طبیعت هم قویتر هست. اگر به چین رفته باشید و روی دیوار چین قدم بگذارید با تمام وجود متوجه میشوید که چه اندازه یک دیکتاتوری بیرحم هست. چون امپراطور که مقام خدایی داشته خواسته دیوار کشیده شود ملت چین مجبور شده در جاهایی دیوار بکشد که حتی حیوانات وحشی و انسان امروزین هم نمی تواند از این موانع طبیعی عبور کند و اصلا با این موانع طبیعی نیازی به دیوار نبوده. ولی امر امپراطور باید انجام میشده تا اینکه ثابت کند انسان چه اندازه عقب بوده که مجبور بوده چنین ایده های یک شخص دیکتاتور را بپذیردو پرستش کند و برای اجرای ان مانند اهرام مصر که خواست جکومت بی پایان و زندگی جاودان دیکتاتور ها بوده هزاران نفر جان خود را از دست بدهند. نگویید که در ان زمان همه این بودند. کوروش 2500 سال پیش و قبل از دیوار چین جکومت کرد و مقبره او به ساده ترین شکل ممکن هست . برای همین کوروش بزرگ و در تاریخ ماندگار هست و دیکتاتورهایی با ارامگاههای هزاران برابر از کورش در تاریخ محو هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
هدف چین از قرنطینه این نیست که جلوی ویروس بگیره بلکه هدفش اینه که ببینه که توقف تولید در یک شهر چین چقدر میتونه بر اقتصاد جهان تاثیر بگذاره و ببینه توقف تولید در چین چه تاثیری در تورم در جهان میزاره همونطور که میدونید این قزنطینه باعث شده تورم در اروپا و آمریکا به سطحی برسه که چهل سال گذشته سابقه نداشته ،پس چین قدرتشو داره نشون میده و دیگه حاضر نیست جنس ارزان به دست کشورهای غربی برسونه چون دیگه نیازش به ارز با توجه به تقویت یوان و استفاده کشورها از این ارز دیگه نیازش به صادرات کاهش پیدا کرده.
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
می خواهی معنای دیکتاتوری را بدانی؟ دیکتاتوری یعنی در آمریکا هنوز سیاهان باید برای حقوق خود بجنگند، دیکتاتوری یعنی به وجود آوردن داعش برای اجرای نیات پلید آمریکا و غرب. دیکتاتوری یعنی اشغال عراق و افغانستان به بهانه های دروغ، دیکتاتوری یعنی حفظ حاکمان دیکتاتور عرب برای تأمین منافع آمریکا، دیکتاتوری یعنی حمایت همه جانبه از رژیم کودک کش و تروریست اسرائیل. ادعای روشن فکری نکن که بوی تعفن تمدن غرب را نمی توانی با فرافکنی بپوشانی
به نظرم روسیه قرار بود هشت پا برای استفاده در جنگ آموزش بده و امریکا دلفین ... ی خاطرات محوی از دوران نوجوانی بهم اینو میگه!
پوتین = تمساح بی دندون :-)
پاسخ ها
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
انشاالله همین تمساح به زودی اربابان غربی تو را خواهد بلعید
بر اساس پروپاگاندای مضحک روسیه، روسیه هر روز یک سامانه اس ۳۰۰ و چندین انبار بزرگ تسلیحاتی و اسلحه های ارسالی غرب را منفجر میکند. گویی که تمام اس ۳۰۰ ها و همه ی تسلیحات دنیا در اوکراین انبار شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
پوتین توخالی پفکی
واقعا برای من سئواله که چجور یک عده با دیدن جنگ اوکراین هنوز هم میگن برگردیم به برجام و برنامه هسته ای رو کنار بذاریم؟
حماقت پوتین عملا اوکراین را به سمت ناتو هدایت کرد اوکراین به سمت دریافت تسلیحات غربی رفت که برتری آنها بر تسلیحات قراضه روسی صد در صد ثابت شد و روسیه علاوه بر اینکه شکست سختی در اوکراین خورده است بازار صدور تسلیحات را نیز از دست داده است و کشورهایی که می خواستند تسلیحات روسیه بخرند یا قرارداد داشتند از خرید تسلیحات قراضه و ناکارآمد روسی منصرف شدند.همیشه دیکتاتور ها آنقدر خودشیفته و احمق می شوند و آنقدر چاپلوسان را جذب می کنند که دیگر واقعیات را نمی بینند زیرا چاپلوسان چیزی به دیکتاتور می گویند که خوشش بیاید نه اینکه واقعیات تلخ را بشنود.
این سرنوشت همه دیکتاتورهاست و شتری است که در خانه هر دیکتاتوری خوابیده است آنها خودشان بلای جان خود می شوند.
پدافند هوایی بلگورود پوتین هم سوراخه . دلفین های پوتین دیکتانور هم سوراخن
مرگ بر پوتین
پوتین روسیه رو به فنا داد
مادر پوتین به عزاش نشسته در اوکراین علی برکت الله
تا ایران شدن روسیه فقط ۳ ماه دیگر باقیست .

# تورم _ ۸۵ درصدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
تو اروپا که بدتر شده تورم
غرب‌ اهداف‌ خودشو‌ داره‌ و اوارگی‌ و نابودی‌ مردم‌ اکراین‌ براش‌ مهم‌ نی‌ !
پوتین‌ خیال‌ تزار‌ شدن‌ در سر می پروراند‌ و کشته شدن‌ سربازهای‌ روس‌ و نابودی یک کشور‌ مستقل‌ و اباد‌ و مردمش‌ اهمیتی‌ براش‌ نداره‌ !
هر کدام‌ از‌ کامنت‌گذاران‌ این سایت‌ طرف‌ جناح‌ و گروه‌ خودشو‌ در مورد‌ جنگ‌ اکراین‌ میگیره‌ و گرفتاری‌ و جهنمی شدن زندگی‌ ملت‌ اکراین‌ و روسیه‌ اصلا‌ لحاظ‌ نمیشه‌ !
و این‌ روندیست‌ که از ازل‌ تاریخ‌ طی‌ شده‌ و تداوم‌ خواهد‌ یافت‌ !
و ...... خدایی‌ که در این‌ نزدیکیست‌ !!!!!!
برخی دوستان میگن که روسیه یک میلیون ارتش دارند و فقط دویست هزار نفر به اکراین فرستاده. این دوستان هرگز در جنگ تحمیلی نبودند و هرگز از منطق هم استفاده نمی کنند. کل نیروهای نظامی ائم از کارد و وظیفه ارتش روسیه یک میلیون نفر هست. ولی این نیروها در سرتاسر یگانهای هوایی و دریایی و زیردریایی و اتمی و .مرزبانی و ... حضور دارند و شامل همه نیروهای رزمی و پشتیبانی می شوند. کل یگانهای رزمی زمینی روسیه در بهترین شکل 300 هزار نفر هست که نمی شود همه انها را از سرتاسر روسیه فقط انتقال داد به یک جبهه. ولی باز روسیه 200 هزار نیروی زمینی را منتقل کرده. ولی این دویست هزار نفر بعد از ششماه مانور و جنگ کاملا فرسوده شدند و نیاز به نیروی جایگزین دارند که عملا ارتش روسیه و در واقع هیچ ارتشی امکان ان را ندارد. در جنگ تحمیلی طولانی ترین مدت حملات ایران علیه صدام به دو تا سه هفته نمی رسید. امکان ندارد برای ماهها بتوان دویست هزار سرباز بی انگیزه را در خط مقدم گوشت و اهن دم جاولین و استیگر گرد. همین هست که شکست روسیه حتمی است
سقوط مسکو با چشم دیده میشود شکست پوتین را هم مشاهده کردیم
رهبری آمریکا جز جنگ و خونریزی برای دنیا نداشته است. وقت تغییر است.
من که فکر نکنم یک روز پوتین از خواب بیدارشده و گفته خوب چکار کنیم چکار نکنیم بعدش زده به سیم آخر و گفته بریم به اکراین حمله کنیم. این خیلی ساده لوحی است که فکر کنیم پوتین و دار و دسته فکر این مرحله که جنگ طولانی شود و یا از مرزهایی اکراین خارج شود را نکرده باشد. یادتان هست کریمه را چگونه تصاحب کرد ، اروپایی ها تو خواب بودند که طرف تصاحب کرد و همه پرسی هم گذاشت.
روسیه شکست خواهد خورد، اما برایش درسی میشود در تاریخ
رئیسی طی تماس تلفنی با زلنسکی: ناهار خوردی؟! بقیه چی؟! به همه ناهار دادند که این همه میجگند؟!
چهره جدید پوتین رو دیدین چقدر باد کرده صورتش!!! احتمالا استرس به این روز انداختتش!
اوضاع وحشتناکه خداکنه جنگ جهانی دیگه ای شروع نشه که عواقبش دامن همه رومیگیره چقدبشر خونریزوخودخواهه این عمرکوتاه چه ارزشی داره که اینقدرخون بریزی ؟!به جای اینکه درکنارهم قانع زندگی کنن وسعی کنن کاستیهاروازبین ببرن افتادن بجون هم خداروهزاران بارشکر که عمرادم کوتاهه اگه قراربود نفری هزارسال عمرکنن چه کارمیکردن؟
پوتین آرزوی مرگ میکنه
اینجا چه قدر ادمای بی ارزش ریخته جونشون رو فدای امریکا و زلنسکی دلقک میکنن
چه خوب است دولت مردان روسیه حقیقت تلخ شکست را قبول کنند ودست از ویرانی آزار و اذیت مردم اوکراین بر دارد و سربازان خود را از اوکراین خارج وبه این تجاوز خاتمه دهد
ببین روسیه چقدر خونخوار که اوکراین که چسب اونه. ب سمت سیاست و مدیریت دمکراسی آمریکا میره که اونور دنیاست. در ضمن آمریکا بد بود مسئولین بچه هاشون و سرمایشون نمیبردن اونور دنیا. روسیه که دم دسته. اونایی که ب ما حکومت میکنند از ماها بهتر حالیشون کجا خوبه
بزرگ ترین شکست تاریخی روسیه در حال وقوع است و جهان درحال شکل گیری یک نظم نوین است که بازیگرانی مثل ترکیه و حتی افانستان دوباره جزو ابرقدرتهای منطقه خواهند شد.البته ایران هم دست از رجزخوانی و شعار دادن که راحت ترین کار ممکن است دست برنخواهد داشت
بنظرم جهان می روددرآستانه یه جنگ جهانی سوم قراربگیردروسیه طوری که دارد منزوی می شودکه یابایددست بدامن چین شودتاازمهلکه ای که خودش ساخته خارج شود یابایددست به تسلیحات غیرمتعارف بزند چنانچه دست به یه حمله اتمی بزند ازچنیدین جامورد حمله اتمی قرارمی گیردبهرصورت راه گریزی نداردمابایداین روس هاراازمحوریت خودخارج کنیم زیرادرمعادلات بعدی زیرفشارسنگین قرارمی گیریم
روسیه ویرانکرد اوکراین دگه چیزی باقی نمانده الان داره خستگی در میاره با خیال راحت
فقط از خدا میخوام ریشه روسیه را از بن بزنه..هرچی بلا و مصیبته زیر سر همین کافرای فتنه گره..خاورمیانه رو کرده میدون جنگ.به اسم صلح دنیا رو به سمت نابودی میکشونه.بیچاره ملت خاورمیانه که روی خوشی را نمیبینند.به خاطر جاه طلبی یک مردک عقده ای ترسو و دیوانه...امیدوارم که جنگ دامن خودشون رو بگیره و نابودشون کنه.
یک سوال ذهن من را مشغول کرده اگر کسی جواب را میدونه لطفا راهنمایی کنه.همه میدونیم که امریکا و شوروی بر سر تقسیم جهان همیشه دشمن خونی هم بودن.در جنگ جهانی دوم که المان پس از فتح کشورها به مرزهای شوروی رسید.و یکی از شهرهایش را هم تصرف کرد..اینجا بود که امریکا دخالت کرد و وارد جنگ شد..بجای اینکه به کمک فرانسه و انگلیس به المان کمک کنند و شوروی دشمن قسم خورده را نابود کنند.
از طریق ایران برای شوروی مهمات .اذوقه ووووو ارسال کرد .و پس از شکست المان اروپا را بین خودشان تقسیم کردند..و بعد از ان مجددا سراغ .کره.ژاپن و ۸ سال در ویتنام با هم جنگیدند.و این جنگ و جدال تا به امروز ادامه دارد..کشورهایی که نصیب امریکا شدند.مثل کره جنوبی.ژاپن.ویتنام جنوبی در بهترین شرایط .رفاه .پیشرفت .و کشورهای بلوک شرق همه فقیر و بیچاره..وضعیت خاورمیانه از جمله ایران را هم که میبینیم....
امریکا اقای دنیاست.کشوری دارای تکنولوژی.ثروت.مردم کوشا.با فرهنگ.
یا بهتر بگوییم .دو بلوک خیر و شر.
امریکا خیر.روسیه شر...که خدا شرشان را به خودشان برگرداند....
فقط امار اکراین که میگه 187 تا هواپیما زده، لاقل تصاویر و مستندات این ها رو هم اعلام کن، 22 هزار نفر کشته داده روسیه، ساقیتون عوض کنید
وقت تاوان دادن غرب فرا رسیده شاید
این دلفین ها غیرتشون از غربگدا بیشتره
آقایون امریکاپرست این جنگ روامریکاراه انداخت تاکارخانهای اسلحه سازیبیکارنمونن .زلنسکی احمق ودلقک هم مجری جنگ .شیرهرچی پیرباشه بازم شیره روسیه هنوزدستشورونکرده .اینوخودامریکاهم میدونه وگرنه تاحالاامریکاجرات میکردواردجنگ میشد.
دورود بر پوتین یکتنه بیش از ۶۰ کشور میجگد وحتما حتما ۰۰۰۰۰پیروز است
مرگ بر پوتین دیکتاتور
مرگ بر جنایتکار
زنده باد مردم قهرمان اوکراین
من نظر متفاوتی دارم و حدس میزنم حمله روسیه به اوکراین با چراغ سبز آمریکا آغاز شد تا بتوانند سلاح های خود را هم امتحان و هم به فروش برسانند ، این دو تا ابر قدرت به هم نان قرض میدن ، ایندفعه حالا نوبت روس‌ها بود جنگ راه بندازند ، بیشتر اقتصاد این دو کشور با فروش سلاحه و اگر در جهان همیشه صلح باشه بازار سلاح هم نابود میشه
ظلم محکوم به شکست است
پوتین با سلاح هسته‌ای غرب را نابود خواهد کرد
تابناک عزیز.چگونه است که امارهای روسها ..اعلام است وامار های اوکراینی ها ادعا؟؟؟ وانگهی این چه منطق زشتی ست که انهایی که در دفاع از کشور ومردم خود کشته میشوند نیونازی خوانده شمرده میشوند ومتجاوزین قلدر روسی ومزدوران قدیراف که خانه وکاشانه مردم را اوار میکنند نظامی؟
غرب گداها از واقعیت خیلی ناراحت می شوند
غرب و آمریکا جنایت کارند آنها جنگ علیه روسیه را در اکراین ایجاد کردند و اکراین را به خرابه ای تبدیل میکنند با ارسال تجهیزات ،به نظرم روسیه نمیخواد اوکراین را با خاک یکی کنه وبعد تسخیر کنه برا همین از تمام تجهیزات اش استفاده نمیکنه
شانس آوردیم که قدرتی مثل آمریکا هست وگرنه روسیه وچین وامثال اونا دنیا رو میخوردند.
روسیه هر چقدر هم ضعیف شود قدرت اتمی خواهد ماند
غرب هم هر چقدر سلاح به اوکراین بفرستد از منهدم خواهد شد
و روسیه خرج جنگ را تا ابد از گران شدن نفت و گاز بدست خواهد آورد
و انهدام تجهیزات غرب در اوکراین راحت تر از انهدام آنها در جنگ فراگیر خواهد بود
و این یعنی تضعیف غرب
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار