بازدید 8677

لتونی و استونی: روسیه در اوکراین نسل کشی کرده است

پارلمان های لتونی و استونی روز پنجشنبه اعلام کردند که روسیه در اوکراین نسل کشی کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳ 22 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، قانونگذاران در لتونی و استونی به اتفاق آرا رای دادند تا کشتار غیرنظامیان در مناطقی از اوکراین را که توسط نیروهای روسیه اشغال شده است، به عنوان نسل کشی اعلام کنند.

پارلمان لتونی در بیانیه خود به شواهدی از جنایات وحشیانه گسترده ارتش روسیه از جمله قتل، شکنجه، سوء استفاده جنسی و هتک حرمت غیرنظامیان اوکراینی از جمله زنان و کودکان در بوچا، ایرپین، ماریوپل و جاهای دیگر اشاره کرده است.

پارلمان استونی نیز در بیانیه خود به مواردی از جمله قتل، ناپدید شدن اجباری، تبعید، حبس، شکنجه، تجاوز جنسی و هتک حرمت به اجساد اشاره کرد.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تداوم حملات لفظی اش به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای نخستین بار او را به نسل کشی متهم کرد و گفت که حمله پوتین به اوکراین "نسل کشی" است.

بایدن گفت: بودجه خانواده های آمریکایی و توانایی آنها برای تامین سوخت خودروهایشان نباید به اعلام جنگ از سوی یک "دیکتاتور" که در آن سوی جهان "نسل کشی" می کند، وابسته باشد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در پاسخ به سخنان بایدن گفت: روسیه چنین ادعاهایی را تلاشی برای تحریف کامل اوضاع میدانی می‌داند و آنها غیرقابل قبول هستند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را عملیات ویژه خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست