بازدید 15168
قزاق‌ها بالاتر از کشورمان ایستادند

۴طلا هم کشتی فرنگی ایران را قهرمان آسیا نکرد

تیم قزاقستان در این مسابقات با ۲ مدال طلا، ۶ مدال نقره و یک مدال برنز و ۱۸۰ امتیاز قهرمان شد و تیم قرقیزستان نیز با کسب ۳ مدال طلا، ۲ مدال برنز و کسب ۱۳۳ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷ 21 April 2022

کشتی فرنگی ایران نتوانست قهرمان آسیا شود.

به گزارش تابناک ورزشی، سی و دومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا طی روزهای 30 و 31 فروردین ماه در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با 4 مدال طلای محمدرضا مختاری در وزن 72 کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن 82 کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم و مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم، یک مدال نقره مهدی محسن نژاد در وزن 60 کیلوگرم، 2 مدال برنز ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم و عارف حبیب اللهی در وزن 77 کیلوگرم و کسب 151 امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت.

۴طلا هم کشتی فرنگی ایران را قهرمانی آسیا نکرد

تیم قزاقستان در این مسابقات با 2 مدال طلا، 6 مدال نقره و یک مدال برنز و 180 امتیاز قهرمان شد و تیم قرقیزستان نیز با کسب 3 مدال طلا ، 2 مدال برنز و کسب 133 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم علی نوربخش در دور اول با نتیجه 10 بر 5 مغلوب آروجان حالاکورکی دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، نوربخش از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد در دور اول با نتیجه 9 بر صفر جیانیدر از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر 4 از سد آیاتا سوزوکی از ژاپن گذشت و راهی دیدار فینال شد. محسن نژاد در این دیدار در حالی که با نتیجه 4 بر صفر از  ژولومان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان عقب بود به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده، با نظر پزشکان به کشتی ادامه نداد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه 12 بر 4 بالجینیام دامجین از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل کنسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله مقابل میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان با نتیجه 14 بر 3 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. و با توجه به حضور نیافتن احمد النکدالی از سوریه، به مدال برنز این وزن دست یافت.

در وزن 67 کیلوگرم شاهین بداغی در دور اول با توجه به عدم حضور محمد فواز از سوریه به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد مقابل هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی با نتیجه 8 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، بداغی به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل کاتسوکی اندو دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از ژاپن با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 72 کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور اول با نتیجه 9 بر صفر عادیلخان نورلانبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 9 بر صفر میرزابک رحمت اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. مختاری در این دیدار با نتیجه 4 بر 1 آبیلخان آمزی اف از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم عارف حبیب اللهی در دور نخست با نتیجه 9 بر یک مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به  دیدار رده بندی راه یابد. حبیب اللهی در این دیدار با توجه به حاضر نشدن کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی صاحب مدال برنز شد.

در وزن 82 کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر خان جعفرخان از قطر را مغلوب کرد وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه 5 بر صفر سینگ هارپریت دارنده مدال نقره آسیا از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. گرمسیری در دیدار پایانی با نتیجه 4 بر 3 از سد دیاز کالن از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 87 کیلوگرم  ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه 7 بر یک مقابل ملیس آیتبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه 3 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر 1 از سد جالگاسبای بردیمراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم مهدی بالی در دور نخست با نتیجه 4 بر 4 و ضربه فنی پارک جی وو از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی مقابل اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه 4 بر یک به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. بالی در این دیدار با نتیجه 5 بر یک از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی در دور اول با نتیجه 5 بر صفر مقابل پریم پریم از هند به پیروزی رسید. وی در  در دور دوم مقابل مومینجان عبداله یف دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی از ازبکستان با نتیجه 9 بر 8 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف کره ای، وی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان