بازدید 71476
۳

به هم خوردن آزمایش طبی با سیگار ناشتا

کد خبر: ۱۱۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۴ 31 July 2010

رئیس هیئت مدیره جامعه فن‌آوران علوم آزمایشگاهی گفت: آب‌خوردن و سیگارکشیدن ناشتا قبل از آزمایش طبی نتیجه آن را به هم می‌زند.
 
علی عبائیان در گفت‌گو با فارس با بیان اینکه هر مکانیزمی که در آن خوردن وجود داشته باشد می‌تواند ناشتا بودن قبل از آزمایش را به هم بزند اظهار داشت: برخی آزمایش‌ها دستورالعمل خاص خود را دارند و باید طبق دستور پزشک ناشتایی انجام شود مثلاً خوردن برخی قرص‌ها در دوران ناشتایی با دستور پزشک مانعی ندارد.

وی با بیان اینکه مردم باید در هنگام آزمایش‌دادن آرامش خود را حفظ کنند، افزود: از نظر علمی اثبات شده است که استرس قند خون را بالا می‌برد اما در همه افراد یکسان نیست. لذا توصیه می‌شود 10 دقیقه تا یک ربع قبل از انجام آزمایش فرد استراحت داشته باشد.

عبائیان یادآور شد: افرادی که چکاب کامل دارند باید برای آزمایش قند 10 تا 12 ساعت و برای آزمایش چربی 8 تا 10 ساعت ناشتا باشند.

وی خاطرنشان کرد: انجام حرکات ورزشی قبل از انجام آزمایش از دیگر مواردی است که ناشتا بودن را به هم می‌زند. چرا که متابولیسم پایه بدن را به هم می‌ریزد. همچنین ورزش‌کردن در برخی آزمایش‌ها مانند آلکالن فسفاتاز نتیجه آزمایش را عوض می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
سلام.من هفته 27 بارداری هستم که ازمایش شربت شیرین رو دادم.متاسفانه قند خونم 224 شده و خیلی نگرانم.خواستم بدونم قبل از دادن ازمایش سیگار کشیدن ممنوعه ایا باعث بالا رفتن دیابت بارداری میشود؟ من هم اب خوردم هم سیگار کشیدم.لطفا راهنمایی کنید..اولین بارداری ام میباشد و سنم 43 سال میباشد.لطفا راهنمایی کنید ممنونذ
سلام.
وقت خوش
من ۴۴ سالم است و آزمایش چکاب کامل دادم . قبل از آزمایش سیگار کشیدم و آبفراوان خوردم . قندم۱۰۳ و چربی ۳۵۴ جواب داده است . آیا سیگار و آب قبل از آزمایش این تاثیر را دارد؟
سلام
محمدسعید یاری سن ۶۰ سال فردا دکتر برام آزمایش نوشته ولی. نمیدونم آزمایشش چی هست فقط گفتند ناشتا بروم فرمودند آب میتوانی بخوری ولی سیگار را یادم رفت ،آیا میتوانم سیگار بکشم؟ زحمت بکشید زود جواب بدید، سپاسگزارم
یاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر