بازدید 15374
تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران

تصمیم گیری نهایی برای تعطیلی فردا در ساعت ۲۲ امشب/ لغو بازی پرسپولیس و آلومینیوم

شرایط لحظه‌ای آلودگی هوا خوب نیست و در حال حاضر شاخص ۴۳۰ را نشان می‌دهد، ولی این آلودگی رو به کاهش است و از سوی دیگر جنس آن با آلودگی شیمیایی ناشی از تردد خودرو‌ها که بیشتر در فصل سرما با آن مواجهیم متفاوت است، اما به هر روی سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ 08 April 2022

تابناک اجتماعی

در پی بروز وضعیت بحرانی آلودگی هوا در تهران، کمیته اضطرار هوا تشکیل جلسه داد و تدابیر ویژه اتخاذ کرد.

به گزارش «تابناک»، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امروز با حضور استاندار تهران در استانداری تهران برگزار شد و بر اساس تصمیم اتخاذ شده بازی پرسپولیس و آلومینیوم که قرار بود فردا (۲۰ فروردین ماه) در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود، لغو شد و بر محدودیت حضور در فضا‌های باز و عدم برگزاری مسابقات ورزشی و ورزش در فضا‌های باز تاکید شد.

از دیگر مصوبات این جلسه به لزوم آمادگی کامل دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و اورژانس و هلال احمر می‌توان اشاره کرد همچنین تصمیم نهایی برای تعطیلی مدارس تا آخر امشب اعلام خواهد شد.

به بیماران تنفسی نیز توصیه شد که از تردد در فضای باز خودداری کنند.
 
تصمیم گیری نهایی برای تعطیلی فردا در ساعت ۲۲ امشب/ لغو بازی پرسپولیس و آلومینیوم

محسن منصوری، استاندار تهران در پایان جلسه در تشریح آخرین تصمیمات این کمیته گفت: از ساعت ۱۷ امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد و آخرین اخبار و گزارشات در خصوص آلودگی هوای تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا وی افزود: شرایط لحظه‌ای آلودگی هوا خوب نیست و در حال حاضر شاخص ۴۳۰ را نشان می‌دهد، ولی این آلودگی رو به کاهش است و از سوی دیگر جنس آن با آلودگی شیمیایی ناشی از تردد خودرو‌ها که بیشتر در فصل سرما با آن مواجهیم متفاوت است، اما به هر روی سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند.

منصوری در ادامه گفت: ظرف یکی دو ساعت گذشته با توجه به وزش باد عدد شاخص آلودگی هوا کاهش پیدا کرده اسن و پیش بینی‌های هواشناسی نیز وزش باد و احتمال بارندگی را نشان می‌دهد که ممکن است موجب کاهش بیشتر آلودگی هوا شود.

وی افزود: برای پیش بینی دقیق نقشه‌های ماهواره‌ای و سامانه‌های پایش جمع بندی نهایی به ساعت ۲۲ امشب موکول شد که تا آن زمان در خصوص تعطیلی یا عدم تعطیلی تصمیم گیری نهایی انجام شود و از طریق رسانه‌ها به اطلاع شهروندان خواهد رسید. بی تردید فردا شاهد کاهش آلودگی و بهبود عدد شاخص خواهیم بود، اما به هر ترتیب هوای خوب نخواهیم داشت.

منصوری ضمن اشاره به مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران یادآور شد: برای فردا بازی فوتبالی که مقرر شد در تهران برگزار شود یعنی دیدار پرسپولیس و آلومینیوم به هدف سلامت حفظ بازیکنان و هواداران لغو خواهد شد همچنین حضور بیماران تتفسی و ریوی برای فردا در فضای باز ممنوع خواهد بود و دستگاه‌های امدادی شامل اورژانس، هلال احمر، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در آماده باش کامل خواهند بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
تعطیل نکنید تا مردم مجبور بشن بیان بیرون و اذیت بشن ...
شما مهمترین مسئولیتی که دارید همینه ، عذاب دادن ملت ایران
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
هر وقت الودگی به پایتخت رسید یاد ما بیچارگان که سالهاست با این الودگی دست و پنجه نرم می کنید می افتید..
تصمیم گیری نداره، به علت شیوع کرونا پنجره ها و تهویه را باز می کنیم و در همان زمان دوباره به علت هوای آلوده پنجره را می بندیم تا در محیط بسته باشیم. خخخخ
اصلا سلامتی مردم مهم نیست...درست مثل تست نکردن برای کرونا
منصوری مچکریم آلودگی رو قربونیم
ساعت 22 گذشت. چی شد؟ چطور است ساعت 10 صبح فردا تصمیم خود را اعلام کنید.
مردم مسخره هستند؟؟
متاسفانه استانداری با ملاحظاتی که معلوم نیست چرا تصمیم بر باز بودن ادارات و مدارس کرد این در حالی است که وزارت بهداشت به عنوان مرجع مهم تاکید بر تعطیلی داشت و تصمیم استاندار ناشی از عدم استقلال او در تصمیم گیری بود با این وجود توصیه میشود از رفتن بچه به مدارس خودداری کنن خانواده ها چون با شرایط کرونا و عدم امکان حضور بچه ها در محیط باز بچه ها نباید در مدرسه حضور داشته باشند.
واقعا برای این کشور متاسفم. الان نشستن منتظر ببینن باد میاد یا نه که اعلام کنن مدارس فردا تعطیله؟ خودتون رو مسخره کردید؟ با نصف این آلودگی همه جای دنیا تخلیه میکنن....
ساعت ۲۲ جلسه باشه که چون خارج از ساعت اداریه حق جلسه رو دوبل بگیرن وگرنه عصر با ساعت ۲۲ چه فرقی داره؟ توو این فاصله فووت میکنین هوا پاک میشه؟ مسخره های بیسواد
یعنی عاشق تدابیر ویژه تون شدم....ای جانم.....
نتیجه جلسه ساعت 22 چی شد؟
مسئولین محترم چرا اینقدر دیر تصمیم می گیرید ده شب تازه جلسه می خواین بذارین؟ بعد توصیه می کنین بیمار تنفسی نره بیرون؟ خودمون نمی دونیم منتظر توصیه هستیم؟ من که کارمندم و مجبورم برم توصیه شما چه فایده ای به حال من داره.
می تونید مرخص بگیرید ... اونم با تعیین جانشین ... فکر می کنید اینا می تونند تو جلسه تصمیم بگیرن!!!... در ضمن فقط هوای تهران آلوده هست ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
آدم حسابی ، تعطیلی هر استان در جلسه اضطرار همان استان بررسی می شود، استان شما هم باید در استانداری همان استان تصمیم گیری شود
خوب مجبورن که ساعت 10 جلسه بگذارن و تا 12 هم طول بدن تا تصمیم را اعلام کنن. چون به هرحال باید تا آخرین لحظه‌ی ممکن دقت کنن که باد می‌خواد به کدوم سمت بره.
وقتی تصمیم گیری بهداشت و سلامت و بورس واقتصاد و....به دست مسولین سیاسی می سپارند .نتیجه‌اش می شود این اوضاع حال حاضر که نه بیگانگان دخیلند و نه عناصر نفوذی و...خدا عقلی به این مسولین عطا کند در ماه روزه که گردو خاک روزه را باطل نمی کند.
بیسوادان بر مسند قدرت...یکی نیست بگه بیسوادها از یکطرف میگید کسی بیرون نیاد از طرف دیگه میگید مدارس باز ادارات باز...راستی فرماندار تهران و دوستانش فردا ساعت ۱۱ بیایید با مردم میدان انقلاب ببینم عرضه دارید شما هم سهمی از این آلودگی ببرید یا توی جاتون میمونید تصمیم گیری میکنید
اوه چه جلسه مهمی
مسیولین ما در مشکلات راه کار که بلد نیستن ، فقط تصمیم میگیرن تعطیل بشه یا نه
دانشمندان عزیز در حال تصمیم مهم استانی برای تعطیلی هستند
پلک هم بلد هستند بزنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست