بازدید 4000

سفیر کویت به لبنان بازمی‌گردد

در پی تصمیم لبنان و کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس برای بهبود روابط فی‌مابین در پی تنشی که در مناسبات طرف‌ها رخ داده بود، قرار است سفیر کویت به زودی به لبنان بازگردد.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶ 06 April 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، روزنامه الجریده کویت از یک منبع دیپلمات نقل کرد که در چارچوب تصمیم کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس برای حمایت از لبنان و کمک اقتصادی به این کشور؛ سفیران کویت و عربستان به لبنان بازمی‌گردند.

الجریده از این منبع نقل کرد که این باور در بین کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس شکل گرفته است که رها کردن لبنان ممکن است به نتایجی ختم شود که به ضرر منافع کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس باشد، در نتیجه باید برخی از ارزیابی‌ها را اگر مشخص شود که اشتباه است، رها کرد. همچنین نمی‌توان از لبنان بنا به دلایل متعددی دوری جست که از برجسته‌ترین این دلایل این است که تحولات گسترده‌ای که در این کشور رخ می‌دهد، آن را به محل حضور برجسته کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس در خاورمیانه تبدیل می‌کند.

این منبع در مصاحبه با الجریده گفت که برنامه‌های شفافی برای مکانیزم حمایت کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس از لبنان بر اساس اولویت‌بندی‌ها تدوین شده که با بخش انسانی شروع می‌شود و پس از آن کمک‌های اقتصادی برای نجات لبنان از فروپاشی و ورشکستی و رشد مجدد اقتصاد این کشور صورت می‌گیرد.

وی این احتمال را مطرح کرد که این ارائه کمک‌ها در گرو صحنه سیاسی پس از انتخابات پارلمانی لبنان و انتخابات ریاست جمهوری آن باشد.

این منبع عنوان داشت که همزمان با بازگشت کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس به لبنان، تمهیدات سیاسی نیز انجام می‌شود که با بازگشت سفیران و دیدار‌های برگزار شده آغاز می‌شود، به ویژه که ولید البخاری، سفیر عربستان در بیروت برنامه‌هایی را برای افطار‌های رمضانی و دیدار‌ها با شخصیت‌های لبنانیِ دارای رویکرد‌های مختلف تدوین کرده است که این دیدار‌ها ابعاد سیاسی خود را خواهد داشت و همسو با روند انتخابات و حمایت از همپیمانان و دوستان خواهد بود و برای مرحله پس از انتخابات و ایجاد توازنات سیاسی و اصلاح توازن قدرت‌ها مقدمه‌چینی خواهد کرد.

در پی اظهارات جرج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی پیشین لبنان درمورد جنگ ائتلاف عربی تحت امر عربستان علیه یمن؛ روابط لبنان با کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس دچار تنش شد.

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان اخیراً در اظهاراتی اعلام کرد که دولت لبنان به اتخاذ تدابیر لازم جهت تقویت همکاری با عربستان و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس پایبند است. وزارت خارجه عربستان نیز از سخنان نخست وزیر لبنان درخصوص پایبندی دولت وی برای بهبود روابط میان لبنان و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و بازگرداندن این روابط به حالت عادی آن استقبال کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی