بازدید 7620

جزئیات مالیات و افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان

افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان برای سال جاری ۱۰ درصد تعیین شده اما آنچه در قانون بودجه به تصویب رسیده بیانگر اختلاف حداقل حقوق بین این دو گروه است؛ دولت پیشنهاد ۴.۵ میلیون تومان برای هر دو را ارائه داده بود، اما در نهایت حداقل حقوق کارکنان ۵.۶ میلیون و برای بازنشستگان پنج میلیون تعیین شده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸ 03 April 2022

افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان برای سال جاری ۱۰ درصد تعیین شده اما آنچه در قانون بودجه به تصویب رسیده بیانگر اختلاف حداقل حقوق بین این دو گروه است؛ دولت پیشنهاد ۴.۵ میلیون تومان برای هر دو را ارائه داده بود، اما در نهایت حداقل حقوق کارکنان ۵.۶ میلیون و برای بازنشستگان پنج میلیون تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، حقوق کارکنان و بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است که برای امسال هم از این روال مستثنی نبود. دولت نیز قبل از ارائه لایحه بارها تاکید کرده بود که با توجه به منابع در اختیار و البته تورم زا بودن افزایش حقوق کارکنان این امکان را ندارد که بیش از حد حقوق‌ها را افزایش دهد، با این حال آنچه در لایحه بودجه آمد نشان داد که از منابع عمومی، ۹۶۵ هزار میلیارد تومان یعنی  بالغ بر ۷۰ درصد آن به هزینه‌های جاری اختصاص پیدا کرده که عمده آن برای پرداخت حقوق کارکنان است.

پیشنهاد اول امتیاز بود

در لایحه بودجه ۱۴۰۱ متوسط افزایش ۱۰ درصدی برای حقوق پیشنهاد شد اما کمی متفاوت نسبت به قبل مقرر شد در حکم کارگزینی تمام گروه‌های حقوق بگیر ۵۳۳ هزار تومان معادل ۱۷۰۰ امتیاز به طور ثابت به همراه سه درصد ضریب ریالی سالیانه اضافه شود که در این حالت حداقل حقوق ۲۸ درصد افزایش یافته و به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسید و مابقی افراد نیز تا پنج درصد افزایش حقوق داشتند.

همچنین دولت در لایحه بودجه سقف معافیت مالیاتی حقوق را سالانه ۶۰ میلیون تومان تعیین کرد که برای هر ماه به پنج میلیون تومان می‌رسید.

معادله حقوقی تغییر کرد و حداقل کارکنان و بازنشستگان یکسان نشد

آنچه که در جریان بررسی لایحه بودجه در مجلس اتفاق افتاد، پیش بینی دولت را  تغییر داد. طبق مصوبه مجلس، حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده دولت فراتر رفته است و معادله ابتدایی برای اضافه شدن بر مبنای امتیاز و ضریب در کار نیست، افزایش حقوق کارکنان ۱۰ درصد پیش‌بینی شده و بعد از اعمال افزایش‌ها نباید مجموع حکم کارگزینی کارکنان کمتر از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد.

بر این اساس حداقل حقوق کارکنان نسبت به سال گذشته (سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) حدود ۶۰ درصد و نسبت به لایحه (چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) تا ۲۴ درصد رشد دارد، البته این رشد حداقل، می‌تواند حداکثر دریافتی را نیز برای حقوق بگیران افزایش دهد.

 در رابطه با حقوق بازنشستگان نیز  با پیش بینی ۱۰ درصد افزایش، نباید حکم حقوقی آنها بعد از اعمال افزایش کمتر از پنج میلیون تومان باشد.

در این حالت برخلاف سال گذشته و آنچه که دولت در لایحه بودجه امسال پیش‌بینی کرده بود، حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان با یکدیگر متفاوت شده است؛ به طوری که در لایحه امسال و قانون پارسال هر دو گروه از حداقل یکسان برخوردار بودند ولی در قانون سال جاری حداقل حقوق کارکنان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار و بازنشستگان پنج میلیون تومان در ماه است.

معافیت مالیاتی با حداقل برابر است

با مصوبه مجلس، سقف مالیاتی حقوق نیز افزایش یافته و به ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سال رسیده است که ماهانه پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود، یعنی حقوق کارکنان به اندازه حداقل دریافتی آنها از مالیات معاف شده است در حالی که پیش از این معافیت مالیاتی با فاصله از حداقل حقوق قرار داشت مثلا در لایحه که حداقل حقوق چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود معافیت مالیاتی از پنج میلیون شروع می شد.

نحوه دریافت مالیات از حقوق

در سال جاری نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی از مجموع مندرج در احکام کارگزینی شامل حق شغل، حق شاغل، فوق العاده مدیریت و فوق العاده مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها و کارانه به اسثتنای عیدی پایان سال به این ترتیب است که نسبت به مازاد ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۸۰ میلیون تومان ۱۰ درصد، نسبت به مازاد ۱۸۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان ۱۵ درصد، نسبت به مازاد ۳۰۰ میلیون تا ۴۲۰ میلیون تومان ۲۰ درصد و نسبت به مازاد ۴۲۰ میلیون به بالا ۳۰ درصد مشمول دریافت مالیات خواهند شد.

حقوق پارسال چطور بود؟

این در حالی است که بر اساس قانون بودجه سال گذشته ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر ۲۵ درصد بر اساس آخرین حکم کارگزینی در سال ۱۳۹۹ تعیین شد، مشروط به اینکه میزان افزایش حقوق هیچ فردی نباید کمتر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شود.

همچنین حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان سه میلیون و ۵۰۰ هزار تعیین شد و معافیت مالیاتی سالانه ۴۸ میلیون تومان بود که برای هر ماه به چهار میلیون تومان می رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۲
ظاهرا بعضی جاها به اشتباه بجای ریال نوشتید تومان
از سایت تابناک خواهشمند است موضوع افزایش حقوق کارمندان برای سال 1401 را به عنوان تیتر اصلی مورد نقد و بررسی قرار دهند. این افزایش حقوق ظلم بزرگی در حق کارمندانی است که در سال قبل دارای پایه حقوقی در حدود 6 تا 10 میلیون تومان هستند، می باشد. به طور مثال شخص بنده با پایه حقوقی 6 میلیون تومان و با 23 سال سابقه کار و دارای همسر و چند فرزند فقط در حدود 600 هزاز تومان بصورت خالص برای سال 1401 افزایش حقوق خواهم داشت در حالیکه نرخ تورم و سایر افزایش های قیمت در کالاهای اساسی، اجاره مسکن، درمان و سایر هزینه های زندگی و تحصیل فرزندان و غیره و غیره بسیار بسیار بالاتر بوده و خواهد بود و امثال من چگونه با 600 هزار تومان آن ها را جبران نمایم؟ در حالیکه کف افزایش خالص حقوق برای کارمندان با سابقه کار بسیار پائین تر از من و یا بدو استخدام در حدود 60 درصد در نظر گرفته شده یعنی در حدود 2100000 تومان است و یا برای پایه های حقوقی بالا این افزایش 10 درصد به افزایش خالص تا 5000000 تومان هم خواهد رسید. بنابراین این مصوبه مجلس به هیچ عنوان کارشناسی نشده است و متاسفانه آنچه توسط محیط اقتصادی پیرامون بر افرادی چون من تحمیل خواهد شد هزینه افزایش حقوق کارکنان بدو استخدام و یا کارکنان با پایه حقوقی بالا خواهد بود. زیرا بطور مثال صاحب خانه بنده افزایش حقوق 600 هزار تومانی من را نخواهد دید بلکه افزایش حقوق 2100000 تومانی کارمند بدو استخدام و یا 5000000 تومانی کارمندان با پایه حقوقی بالا را ملاک افزایش اجاره خود قرار خواهد داد. از سایت تابناک خواهشمند است این نوع افزایش ناعادلانه و ظالمانه حقوق که موجب فقر بیشتر امثال بنده خواهد شد را مورد بررسی کارشناسانه قرار داده و در سایت خود قرار دهد که بر چه اساس و منطقی چنین مصوبه ای توسط مجلس به تصویب رسیده است؟ این عمل بی عدالتی و ظلمی آشکار است. باتشکر.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
متاسفانه این مصوبه مجلس کاملا غیر کارشناسی بوده و بدون در نظر گرفتن پیامدهای بعدی صورت گرفته است. در تکمیل نظر این دوست عزیز باید اشاره کرد که با این مصوبه فاصله بین کارمندان با سابقه کار بالا و کارمندان جدید الاستخدام در حدود کمتر از یک میلیون تومان و در حدود چند صد هزار تومان خواهد بود و از طرفی دیگر هیچ تفاوتی بین مدارک مختلف تحصیلی (فنی/ غیر فنی و ...) و سطوح تحصیل وجود نخواهد داشت و عملا شایسته سالاری و میزان تخصص و سطح علمی فاقد ارزش خواهند شد. بطور مثال در مورد رعایت کف حقوق سال 1401 که در حدود 5600000 تومان خواهد بود چنانچه یک کارمند با مدرک فوق لیسانس فنی و با 15 سال سابقه کار دارای پایه حقوق 4900000 تومان بوده و کارمند دیگری با مدرک لیسانس عمومی و 4 سال سابقه کار دارای پایه حقوقی 3200000 تومان باشند در نهایت در سال 1401 صرف نظر از سطح تحصیلات، تخصص و سابقه کار ایشان هر دو دارای پایه حقوقی یکسان 5600000 تومان خواهند شد! بنابراین مشاهده می شود که مصوبه مجلس چقدر سطحی و چالش برانگیز است!! بنابر این از سایت تابناک خواهشمند است این تیتر خبری مورد نقد و بررسی دقیق تری قرار داده و مجددا در سر مقاله خود قرار دهد. با تشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
افزایش کرایه تاکسی و مترو و اتوبوس 25 درصد ولی کارمندان 10 درصد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
یک راه حل موثر:
راحت بشین روی صندلی و دست به کاری نزن.
کار رو بنداز رو دوش کم سابقه ها و جدید الاستخدام ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
حالا چرا زورت گرفته حقوق همه کارمند ها با سابقه و بی سابقه و با تخصص و بی تخصص و با هر سطح تحصیلاتی با هم برابر شده؟ مگه از جیب تو میره؟ آخه اونا صلاح دونستن اصل و اساس افزایش حقوق رو به هم بزنن به توچه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
عدالت هم فقط برای بعضی‌هاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
بله متأسفانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
واقعا جای تاسف داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
واقعا دلت خوشه ها ، نیست هرجا مجلس ورود کرده کار درست شده که این یکی بشه ، زهی خیال باطل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
واقعا دلتان و خوش و خجسته روان و ساده اندیش میباشید. اینها همه کلک است برای مچل کردن کارمندان بینوا و فقیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
فقط میخوان کار خودشون رو بدون هیچ منطقی انجام بدن مردم براشون مهم نیستن که چی میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
داداش برو فردوسی دلار خرید فروش کن جبران میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
هردم ازین باغ بری میرسد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
کارمند بیچاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
به هر طرف این مملکت نگاه میندازی غرق در بی برنامگی و بی مسئولیتی و طرح ها و تصمیم های غلط هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
من یک فوق لیسانس فنی هستم که حدود 16 سال سابقه کار دارم و پایه حقوقم حدود 5100000 تومان هست. با این اوصاف با توجه به ده درصد افزایش حقوق سال 1401 به حقوق بنده فقط 510000 تومان اضافه خواهد شد. لطفا یکی از نماینده های محترم و یا دولت به من توضیح بدهد با این مبلغ کدوم زخم زندگی رو درمان کنم؟ بعد از 16 سال و با مدرک فنی و تحصیلات فوق لیسانس تازه حقوقم با حقوق کف و همکاران کم سابقه و یا جدید الاستخدام برابر میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
من کارمند دولتم و کم کم دارم بازنشسته میشم. به غیر از شغل اصلی دو تا شغل پاره وقت دیگه هم دارم که برای دیگران کار میکنم. اما هنوز هشتم گروی نه هست. از شدت فقر از روی همسر و فرزندان و نوه هام خجالت زده هستم. آرزوی مرگ دارم تا هر چه زود تر از دنیا برم و این همه ذلت و خواری و تحمل نکنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
الان نرخ اجاره ماهانه خانه در مناطق متوسط به پایین تهران و مراکز سایر استان ها دیگه کمتر از 5 یا 6 میلیون تومان نیست. که با این اوصاف کل این حقوق 5600000 تومان هم صرف پرداخت اجاره میشه و دیگه پولی توی جیب کارمند جماعت باقی نمی مونه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
بهترین کار برای کارمندان با سابقه بالای بیست سال درخواست بازنشستگی پیش از موعد و مهاجرت و کاریابی در کشورهای خارجی یا شرکت های خصوصی داخلی هست. من این کار رو دارم انجام میدم و از چند تا شرکت دعوت دارم. الکی خودم رو معطل لایحه ها و مصوبات دولت و مجلس نمی کنم. با وجود تورم افسار گسیخته ولی افزایش حقوق امسال 10 درصد بود، به همه شما قول میدم سال های بعدی خیلی خیلی کمتر و شاید در حد 3 یا 4 درصد افزایش حقوق باشه. حالا دیگه خود دانید.
آقا با این 10 درصد افزایش برای سال 1401 من با 25 سال سابقه کار و پایه حقوقی 5500000 تومان فقط 550 هزار تومان افزایش حقوق خواهم داشت! باهاش کدوم زخم و مشکل زندگی رو حل کنم؟ حقوقم میشه 6050000 تومان! درحالیکه برای حقوق های پایین تا 60 درصد افزایش دادن! کف حقوق هم که شده 5600000 تومان! تفاوت حقوق من با یه کارمند دو سه سال استخدامی میشه 550 هزار تومان! نوش جانشون ولی چرا انقدر بی عدالتی؟ من خرج همسر و بچه هام رو چطور پوشش بدهم؟ چرا برای من فقط 10 درصد؟ با این تورم افسار گسیخته؟ ظلم نکنید!
یعنی هیچ فرقی نداره که یک کارمند چند سال سابقه داره؟ سطح تحصیلاتش چقدره؟ تخصصش چیه؟
کف حقوق هم همه یهویی 5600000؟
پس اون بنده خداهایی که نصف بیشتر زندگیشون را کارمند بودن هیچ؟ فقط 10 درصد؟ با این ده درصد حقوقش بشه مثلا 6000000 تومان؟
عجب تصمیمی!
عجب!
این اوج بی تدبیری است!
مگه میشه؟
کارمندی که 20 سال سابقه کار داری و کارمندی که 10 سال سابقه کار داری و کارمند محترم جدید الاستخدام، حقوق یکسانتون مبارک!
میشه نمایندگان محترم مجلس توضیح بفرمایند که چقدر این مصوبه کارشناسی شده؟
یعنی حقوق همه برابر؟
خوش به حال کارمند های جدید الستخدام! 60 درصد!
وای به حال کارمندان قدیمی! کارمند جدیدها چه زود به شما رسیدن!
چطور باور کنم؟
من بیست سال سابقه دارم و پایه حقوقم 4950000 تومان هست اونوقت برای سال 1401 با یک کارمند کم سابقه هر دو حقوقمون یکسان بشه 5600000 تومان؟
پایه حقوق سال 401 اون کارمند بیچاره ای که بالای 20 سال سابقه داره و و میگه الان پایه حقوقش 5600000 هست با تحصیلات و تخصصی هم که داره بشه 6600000 تومان؟ فقط یک میلیون تفاوت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
دوست عزیز درسته که به شدت ناراحت هستی ولی دقت کن؛ ده درصد 5600000 میشه 560000 که با 5600000 جمع کنی نتیجه 6160000 هست نه 6600000
خوش به حال خودم.
برای سال 1401 پایه حقوق من و رئیسم یکی میشه!
من با 4 سال سابقه و اون با 24 سال.
هههههههه
تازه من لیسانس عمومی هستم و اون فوق لیسانس فنی.
اوفی! چه حالی داد.
مرسی مجلس.
دمتون گرم.
به نظر می رسد که کارمندانی که هم اکنون با پایه حقوقی در رنج 6 تا 10 میلیون تومان قرار دارند بزرگترین ضربه را خواهند خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
میخوان همه رو ببرن زیر خط فقر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
عزیز به نظر نمی رسد، بلکه واقعیت دارد.
مجلس عزیز، جان خودتون انقدر کارشناسی نکنید!
چه مصوبه با شکوهی!
فسفر مغز ما تمام شد و نتونستیم از این مصوبه چیزی متوجه بشیم و درک کنیم که چه هدفی داشته؟
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد.
تورم هدف دار و بالای 40 و 50 درصد ولی افزایش حقوق بازیچه دست آقایان!
اون هم چه افزایش حقوقی! کاملا عادلانه! رونق جنگ بین کارمندان و بی انگیزگی ایشان. نابودی توانمندی و تخصص و سابقه.
کپی همون سیاست نفری 20 لیتر بنزین.
افزایش حقوق سال 1401 = با فرار تخصص و تجربه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
من بالای 20 سال سابقه کار دولتی دارم. تصمیم گرفتم درخواست بازنشستگی بدم یا مهاجرت کنم یا اینکه داخل شرکت های خصوصی کاریابی کنم. خدا رو شکر تجربه و تخصصی که دارم رو چه شرکت های خارجی و چه شرکت های خصوصی داخلی توی هوا می زنند. فقط این دولت و مجلس هستند که بهش نیاز ندارند.
هر روز بهتر از دیروز!
پیش بسوی فقر مطلق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
خیلی وقته رفتیم زیر خط فقر و خبر نداری
تابناک جان لطف کن و جدول افزایش حقوق سال 1401 کارمندان رو هم بذار.
سایت های دیگه گذاشتن.
مرسی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
تابناک جدول افزایش حقوق سال 1401 رو سایت های دیگه گذاشتن لطفا شما هم بذارید و نظر سنجی کنید.
معادله حقوقی تغییر کرد و حداقل کارکنان و بازنشستگان یکسان نشد.
چندین معادله و بی نهایت مجهول!
آقا همون معادله حداقل حقوق کارمندان هم پر از مجهوله!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
انیشتین کجایی؟ بیا و معادله حل کن.
فکر کنم مجلسی ها اقوام و آشنای تازه استخدام در بدنه دولت زیاد داشتن!
ههههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
تا دلت بخواد! فراووووووون.
کارمند قدیمی: بشین بابا حال نداریم همون کارمند جدید ها کار کنن.
کارمند جدید: کی کار میکنه؟ اصلا به من چه که حقوقم با قدیمی ها برابر شد.
باز هم صد رحمت به لایحه پیشنهادی افزایش حقوق 1401 دولت! یه نیمچه قابلیت استدلال داشت.
طرح و مصوبه مجلس از بیخ و بن نابوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
هر دو بی فایده و کارمند خراب کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
به مرگ میگن تا به تب راضی بشی.
دولت و مجلس هر دوشون دستشون توی دست هم هست.
بقول مرحوم فتحعلی اویسی: سااااااددده لوحی، ساده لوح نباش!
با این مصوبه مجلس خیلی از کارمندان هنوز خبر ندارند که چه آواری روی سرشون خراب شده!
فردا جنگ بینشون شروع میشه.
کارمند با سابقه کم خطاب به کارمند با سابقه بالای بیست سال:
همه چیز آرومه من به تو رسیدم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
هههههههههه
واقعا
حالا هی بگو من قدیمیم، سابقه کارم بالاست، تخصص دارم و ...
دیدی؟ چوبش رو خوردی؟
بشین و بذار جدیدها به ریش سفیدت بخندن!
تابناک چرا تیتر به این مهمی رو رها کردی؟
بابا کلی چالش برانگیزه.
دوباره بذارش سر تیتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
لطفا در رابطه با این مصوبه افزایش حقوق نظر خواهی کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
تابناک جان نظر خواهی کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
نظر سنجی لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
عزیزان تابناک لطفا نظر سنجی کنید. متشکریم.
این نیز بگذرد.
هی روزگار...
خدائیش کدوم کارشون درست بوده که این یکی درست باشه همیشه همه چی به ضرر کارمندان بوده وهست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
برو شغل آزاد تا ببینی چقدر باید پشتک نیموارو بزنی برای دو ریال کسب درآمد.
زمانی که ۱۰ درصد بطور میانگین به حقوق اضافه می کنید و فقط یک قلم به بلیط های مسافرت درون شهری ۲۵ درصد اضافه می کنید بقیه دیگه پیش کش....
توکشورما کی کار کارشناسی انجام میشود؟
این کار کاملا غیر کارشناسی بود
متاسفانه کارمند همیشه متضرر می گردد
چه میکنه این دولت مردمی و آن مجلس انقلابی !!!!!!!!
این ها متاسفانه مصوبه هایی است که نشان میدهد مسیولین از اصول علمی افزایش حقوق بی خبرند و از سوی دیگر علم لازم را نیز برای کارشناسی نداشته و براساس سلیقه خود تصمیم میگیرند
این هم از دولت رییسی ... که به عنوان منجی مطرحش کردند. نه عدالتی نه کاهش تورمی نه مسکن و خانه ایی نه روابط دیپلماتی ایی نه افزایش حقوقی نه رونق اقتصادی نه ایجاد اشتغالی نه رفع تحریمی هیچ و هیچ و هیچ
فقط سعی کنید دروغ نگید. کشور همین ویرانه ایی که هست، هست. دیگه دروغ نگید....
مجلس کی درد مردم خورده که این بار دومش باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
متاسفانه هیچوقت!
خوشحالم رای ندادم
فقط میشه گفت ماهها کارمندان بیچاره رو سر کار گذاشتند و دست آخر ثابت شد مجلس هیچ اهمیتی به آنها نمیده،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
حقوق همه را یکی کرد!!!!
مساوات برقرار شد.
خخخخخخهههه
خدایا خودت به داد این کارمندان برس .... خسته شدیم از دسته تورم تو این کشور
مجلس انقلابی عمل کرد. دمشون گرم کلا دولت رو از تخصص و تجربه بی نیاز کرد. حیف از حقوقی که شما کارمندان می گیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
لطفا ساکت باش.
مرفه بی درد.
ارز ترجیحی خور.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
آره، مجلس بطور کاملا انقلابی حقوق کارمندان رو خراب کرد.
همه ما کارمندان را سر کار گذاشتند،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
آخه زن و بچه های ما کارمندان چه گناهی کردند؟
تورم 200 درصد
افزایش حقوق 10 درصد
مجلس متشکریم
رئیسی متشکریم
کارمندان رو فقط دارین عذاب میدین
سال دیگه افزایش حقوق یک هزارم درصد.
تورم 1000 درصد.
زنده باد حذف ارز ترجیحی.
راستی دارو چنده؟
مجلس و دولت می خواهند طرح صیانت ، یعنی بستن اینترنت را اجرایی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
عزیز اینجا بحث افزایش حقوق کارمندها و بیچارگی هست1
آقا فقر مطلق چند بود؟
خخخههه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
خیلی بالاتر از 5600000 تومان!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
جیبت که خالی باشه فقر مطلقه.
حالا ماهی 20 ملیون هم حقوق بگیری. همش خرج بدبختی و مشکلات زندگی میشه.
مجلس و دولت در این کشور هنوز متوجه نیستند و نخواهند شد و نمی خواهند توجه نشان بدهند که شاخص های افزایش حقوق کارمندان چه هستند؟
این مملکت درست بشو نیست
خدایا شکرت که کمکم کردی در ۵۵ سالگی به کانادا مهاجرت کنم
ببین اوضاع چقدر خرابه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
خرابه؟
قراره این دولت و مجلس درستش کنند و فقر رو ریشه کن کنند.
شتر در خواب بیند پنبه دانه ......
خخخخخههههههه
دیواری کوتاهتر از دیوار کارمند پیدا نکردید تا کسر بودجه را جبران کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
جواب دولت: نه
جواب مجلس: نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
پیشنهاد می شود برای جبران کسری بودجه حقوق کارمندان زن فقط 2 درصد افزایش یابد.
هههههههههه
روز از نو روزی از نو.
دو ماه دیگه اقشار مختلف کارمند پلاکارد به دست جلو مجلس.
از تابناک خواهشمند است که موافقت یا مخالفت کارمندان با این طرح افزایش حقوق سال 1401 را تحت همین کامنت، به نظر سنجی بگذارد و قضاوت نهایی بر اساس امتیازات مثبت و منفی صورت گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
تابناک لطفا نظر سنجی کن.
موضوع خیلی مهمی است.
مرسی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
لطفا نظر سنجی کنید.
ممنون.
هیچکس نمی توانست مانند مسئولین فعلی، کارمندان عزیز را از انجام وظیفه فراری دهد.
خسته نباشید مجلس.
خسته نباشید دولت.
آقا یه سوال:
درصد افزایش حقوق کارمندان زن و مرد با هم برابر است؟ همون ده درصد؟
ههههخخخخ
وقتی اخبار رو میخونی و دغدغه‌های کارمندان رو میبینی فقط دلت میخاد به حال این مملکت گریه کنی.
تا وقتی طرح ها مجلس این چنین باشند کارمندان این کشور هیچگاه روی ثروت و توسعه و پیشرفت را نخواهد دید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
روز به روز فقیر تر و بیچاره تر.
گارگران شریف جای خود ولی کارمندان زیر 7 میلیون تومان تا دلت بخواهد هستند حالا یه نفر میاد میگه خط فقر 4 میلیون نمیدانیم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
آب که از سر بگذره چه یک وجب چه صد وجب
آقا چند تا کارشناس افزایش حقوق بفرستین روسیه تا از همین ابتدای تحریم فوت و فن افزایش حقوق رو به دولت و مجلس روسیه آموزش بدهند.
خخخخخخخخ
وای بر باعث بانی این همه گرانی را که ما کارمندان را شرمنده خانواده‌ها کرد بابا این برجام به نتیجه برسونید ببینیم حالا روزمون بعد برجام چیه هرجا میرویم فقط گرونی اونوقت افزایش حقوق ما 10 درصد!
واقعا با دیدن طرح های مجلس و دولت هم افسوس باید خورد و هم فهمید که دلیل وضعیت مردم و شرایط زندگی چرا سخت و گره خورده می باشد.
واقعا به کجا داریم می‌رسیم!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
کمر همت به توسعه فقر بستن و نه ریشه کن کردن آن!
آقا ده دزصد اضاف کردن که دیگه نتونید نون بربری بخرید.
هههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
ارز ترجیحی حذف بشه نون بربری رو چند درصد اضاف می کنند؟احتمالا 400 درصد.
خدایا شکرت،به خاطر این همه خبر خوب و پر از انرژی مثبت!
کارمندها؟؟؟؟؟
مگه اصلا کارمندها اهمیتی دارن؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
توی این مملکت هیچکی اهمیت نداره جز خودشون و آقازادهاشون.
یک نگاه به آمار کشته و مجروح های تصادفات نوروز بندازید! ما هر سال بیشتر از 17000 کشته و چند صد هزار مجروح تصادفات رانندگی داریم . هنوز واردات خودرو تحت فشار مافیا است و ملت سوار ارابه های مرگ تولید داخل.
هر کاری می کنن اول ضرر ملتو در نظر میگیرن یه وقتی سود نکنن مردم، ممنون مجلس و دولت سخت کوش
یکی نیست به فریاد ما کارمندهای بیچاره برسه.
ای خدا داریم له میشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
بایدبا صدای بلند معترض بود. با آه و فغان چیزی حل نمیشه.
حتی دیگه توی خواب هم نمی تونیم ببینیم که صاحب خانه و ماشین شدیم.
الان دیگه فقط خواب گرسنگی و رویای جستجو در سطل های زباله رو می بینیم.
رئیسی واقعا دست شما درد نکند، کلا کارمندان را جنابعالی و مجلس نابود کردید، آیا این بود شعار عدالت طلبی و مردمی دار جنابعالی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
آره واقعا این ها شعار بودند!
یکسالش که گذشت، سه سال دیگش هم میگذره و دوباره با شعارهاشون برای انتخابات بعدی مردم بیچاره رو فریب میدن.
دولت و مجلس در افزایش حقوق ناچیز حقوق کارمندان آه و ناله ابدی کارمندان را به جان خود و خانواده هایشان خریدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
اکثر کارمندها رو زیر خط فقر نگه داشتند و دائم شعار ریشه کنی فقر میدن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی