بازدید 12729
محسن رضایی مطرح کرد

محدودیتی در ارایه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد/ تحریم‌های داخلی دست و پای فعالیت مردم و دولتمردان را بسته است/ دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ذیل وزارت اقتصاد الحاق نمی‌شود/ فعالیت‌های اقتصادی مناطق آزاد نیازمند بازنگری است

معاون اقتصادی رییس جمهور با تاکید بر تحول اقتصادی در کشور گفت: اقتصاد کشور به قیام همه جانبه نیاز دارد تا رونق اقتصادی در کشور لمس شود. دولت میراث دار انبوهی از مشکلات انباشته شده است، ولی امیدواریم بتواند انتظارات را برآورده کند تا خدمتگزار ملت باشد.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ 01 April 2022

ایران نیازمند قیام اقتصادی است/ محدودیتی در ارایه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد/ تحریم های داخلی دست و پای فعالیت مردم و دولتمردان را بسته است/ دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق‌ آزاد ذیل وزارت اقتصاد الحاق‌ نمی‌شود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ دکتر محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور که به خوزستان سفر کرده است در جمع خبرنگاران گفت: دولت تلاش دارد تا موانع موجود برای تولید به ویژه تولید دانش بنیان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کند تا شاهد تحقق شعار سال باشیم. وی گفت: برای رسیدن به رونق تولید و شکوفایی اقتصاد کشور، تولید با محوریت دانش بنیان و علمی کامل ترین راه است.

محدودیتی در ارایه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد

رضایی بر لزوم استمرار همکاری‌ برای حمایت از فعالیت‌های شرکت های دانش بنیان تاکید و بیان کرد: محدودیتی برای ارایه تسهیلات به این شرکت ها وجود ندارد.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: شرکت‌های دانش بنیان با توجه به داشتن ظرفیت‌هایی نظیر اقتصاد مبتنی بر دانش بومی، و اتکا به توان علمی و پژوهشی داخلی، از ارکان بسترساز توسعه در چهارچوب اقتصاد به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه باید شرایط ایجاد رقابت این شرکت‌ها با رقبای خارجی فراهم شود، گفت: امیدواریم امسال سال خوبی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان باشد و با توجه به شعار سال از فرصت‌های استثنایی که در اختیار این حوزه قرار گرفته است به بهترین شکل استفاده شود.

معاون اقتصادی رییس جمهور، سرعت دادن به فعالیت‌های اقتصادی را از اهداف مهم دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: شتاب بخشیدن به تولید ملی و بالا بردن بهره‌وری در صنایع در کنار کاهش هزینه‌ها در رشد اقتصادی کشور تاثیرگذار است.

ایران نیازمند قیام اقتصادی است

محسن رضایی همچنین روز پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان که در منطقه آزاد اروند برگزار شد، با تاکید بر تحول اقتصادی در کشور گفت: اقتصاد کشور به قیام همه جانبه نیاز دارد تا رونق اقتصادی در کشور لمس شود.

وی اظهار داشت: دولت میراث دار انبوهی از مشکلات انباشته شده است، ولی امیدواریم بتواند انتظارات را برآورده کند تا خدمتگزار ملت باشد.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات کشور به دست مردم و برخی به دست دولت رفع می شوند، ادامه داد: در این مسیر مردم و دولت باید در کنار هم بوده و آحاد مردم باید به عرصه‌های اقتصادی ورود کنند و هیچ راهی جز این برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: ریل گذاری جدیدی باید برای اقتصاد ایران شکل گیرد؛ این ریل گذاری چون با کارهای روزمرگی زیادی روبه‌رو شده، باید با یک دست موانع را رفع و با دست دیگر ریل گذاری کرد.

رضایی، نظام اقتصادی کشور را بخشی توصیف کرد و گفت: چون حکمرانی اقتصادی به صورت بخش بخش است، نیاز به هماهنگی بین دستگاهی است، ولی این هماهنگی در ایران دیده نمی‌شود.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اعلام اینکه دولت سیزدهم اقدامات مهم و اصولی را در قالب دو برنامه اقتصادی روزمره و کلان شروع کرده است، ادامه داد: اصلاحات اساسی در حوزه تجارت، صنعت و کشاورزی که نیازمند جراحی‌های بزرگ هستند از رئوس برنامه های کلان این اقدامات است.

وی گفت: هرچند آثار این اقدامات در درازمدت نمایان خواهد شد، برای سالم سازی و توسعه اقتصادی ضروری است.

وی خواستار حکمروایی اقتصادی در کشور به ویژه در مناطق آزاد به صورت یکپارچه شد و افزود: مناطق آزاد باید فلسفه واقعی خود را پیدا کنند؛ این مناطق نیاز دارند، فلسفه فعالیت ها و قوانین خود را دریابند.

محدودیتی در ارایه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد/ تحریم های داخلی دست و پای فعالیت مردم و دولتمردان را بسته است/ دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق‌ آزاد ذیل وزارت اقتصاد الحاق‌ نمی‌شود/ فعالیت‌های اقتصادی مناطق آزاد نیازمند بازنگری است

فعالیت‌های اقتصادی مناطق آزاد نیازمند بازنگری است

رضایی بیان کرد: ماده ۶۵ احکام دایمی برنامه توسعه کشور (داشتن مدیریت واحد) باید در مناطق آزاد اجرایی شود زیرا مناطق آزاد نقش تاثیرگذاری در تکمیل رونق اقتصادی کشور دارند؛ این مناطق در صادرات محوری، واردات فن‌آوری و تامین مواد اولیه نقش محوری دارند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های اقتصادی و اختیارات مناطق آزاد نیازمند بازنگری است که در این راستا چند مصوبه مهم ارایه شده و امیدواریم در هیات دولت تایید شود.

وی خبر از رفع مشکل ارزش افزوده در مناطق آزاد داد و گفت: این مساله در نشست سران قوا پیگیری خواهد شد تا مشوقی برای فعالان اقتصادی در این مناطق ایجاد شود.

معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: تفکیک اختیارات مناطق آزاد در دستور کار رییس جمهور است که مصوبه آن در کارگروه اقتصادی دولت به تصویب خواهد رسید.

رضایی، انتظار مردم از دولت را برداشتن گام های موثر اقتصادی بیان کرد و گفت: امروز مشکل امنیت، سیاست و دفاع در کشور برطرف شده و هیچ دشمنی جرات تعرض به ایران را ندارد و به اقتدار لازم دست یافته‌ایم.

وی نقش کارآفرینان در رونق اقتصادی را پررنگ دانست و افزود: به لحاظ اقتصادی ما در ابتدای راه هستیم و کارآفرینان به عنوان سربازان اقتصاد باید کنار دولت باشند و قوی در راه تولید گام بردارند.

 روز پنجشنبه، معاون اقتصادی رییس جمهور در سفر به منطقه آزاد اروند به همراه دبیر شورای عالی مناطق آزاد،استاندار خوزستان و جمعی از مدیران استان از برخی واحدهای اقتصادی در آبادان دیدن کرد.

محدودیتی در ارایه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد/ تحریم های داخلی دست و پای فعالیت مردم و دولتمردان را بسته است/ دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق‌ آزاد ذیل وزارت اقتصاد الحاق‌ نمی‌شود/ فعالیت‌های اقتصادی مناطق آزاد نیازمند بازنگری است

دولت باید در راستای رفع تحریم‌های داخلی گام بردارد

محسن رضایی همچنین روز پنجشنبه در محل یادمان شهدای شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: راه شهدا را باید تداوم داد. امروز به لطف تلاش شهدا، ایران اسلامی به عزت و اقتدار و سربلندی رسیده و با همین توکلی که شهدا دادند، باید مشکل معیشت و اقتصاد مردم را حل کرد.

وی بیان کرد: شهدا به ما درس دادند که با دست خالی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد؛ آنها به ما یاد دادند تا زمانی که به خدا ایمان و توکل نداشته باشیم، مشکلات رفع نخواهد شد.

معاون اقتصادی رییس جمهور مشکل اساسی کشور را تحریم‌های داخلی بیان کرد و گفت: تا زمانی که تحریم‌های داخلی برداشته نشود، تحریم‌های خارجی نیز برداشته نخواهد شد.

رضایی گفت: تحریم های داخلی است که دست و پای فعالیت مردم و دولتمردان را بسته است؛ بنابراین، دولت باید در راستای رفع این تحریم‌ها گام بردارد.

وی خام فروشی را دلیل رکود اقتصادی کشور دانست و افزود: ثروت بسیار بزرگی در ایران وجود دارد اما این ثروت به جیب مردم راه پیدا نکرده که دلیل عمده آن خام فروشی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، گاز، آب و برق است.

رضایی خوزستان را استانی ثروتمند بیان کرد و گفت: خوزستان دارای بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است ولی این بنگاه‌ها سودی برای مردم نداشت.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی مردم خوزستان و همچنین مشکلات واحدهای صنعتی این استان بررسی شد و تمام تلاش را خواهیم کرد تا مردم از ثروت عظیم این استان بهره‌مند شوند.

محدودیتی در ارایه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد/ تحریم های داخلی دست و پای فعالیت مردم و دولتمردان را بسته است/ دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق‌ آزاد ذیل وزارت اقتصاد الحاق‌ نمی‌شود/ فعالیت‌های اقتصادی مناطق آزاد نیازمند بازنگری است

دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق‌ آزاد ذیل وزارت اقتصاد الحاق‌ نمی‌شود

محسن رضایی در ادامه روز پنجشنبه در جریان سفر به منطقه آزاد اروند در گفت و گو با ایرنا درباره طرح الحاق دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق‌آزاد ذیل وزارت اقتصاد، بیان کرد: این کار صورت نخواهد گرفت چرا که کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام این مصوبه را مغایر با قانون اساسی و مغایر با مصوبات احکام دایمی برنامه ششم توسعه دانسته است.

وی با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در منطقه آزاد اروند، گفت: فرصت‌ ها و ثروت‌های بسیاری در منطقه وجود دارد اما مردم از آن منتفع نیستند.

رضایی با اشاره به اینکه مناطق‌ آزاد نیازمند حمایت‌ قانونی هستند، افزود: حدود اختیارات مناطق‌آزاد روشن نیست؛ این مساله در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مصوبات آن به زودی ابلاغ می‌شود.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: سعی خواهیم کرد که اقتصاد منطقه آزاد اروند همچون دوران دفاع مقدس که آبادان و خرمشهر دژ مستحکمی برای تمام ملت ایران بودند، شکوفا شود.

رضایی گفت: با تشکیل منطقه آزاد اروند، انتظار بهبودی شرایط اقتصادی و آبادی منطقه می‌رفت ولی به جای آن شاهد گرانی بودیم و مردم متضرر شده‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
تحریمها تا بحال و مخصوصا" در دولتهای قبلی که بی اثر عنوان میشد!!!
لطفا جلوی بخور بخور و ریخت و پاش به اسم شرکت دانش بنیان را بگیرید.
شرکت‌های دانش بنیان از قبل هم بودند و متاسفانه موارد فساد زیاد هست.
قطعا روح پیام رهبر معظم انقلاب باز گذاشتن دست افراد برای ریخت و پاش را نمی‌پذیرد.
رضایی بر لزوم استمرار همکاری‌ برای حمایت از فعالیت‌های شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و بیان کرد: محدودیتی برای ارایه تسهیلات به این شرکت ها وجود ندارد.
انشالله
تحریم های داخلی را بسیار درست فرمودند اما مدیران منطقه نیز باید آموزش ببینند و پاکسازی چون اکثرا کارهایی می کنند که سرمایه گذار فرار می کند در ضمن دولت هم باید بداند اینکه از جیب کارآفرین بخواهد مشکلاتش را حل کند باعث فرار سرمایه و رکود خواهد شد
ایشان لطف کنند همان یارانه ای که قرار بود اذر ماه بدهند را توضیح بدهند چه شد تا برسد به بعد
به‌ به! نوبت بخور بخور به دانش بنیان ها رسید. نوش جان. البته اگر قبلی ها گذاشته باشن چیزی بمونه!!
فعلا که وضعیت اقتصادی خراب
چرا آدرس غلط میدی سردار؟
یک قانون مالیلات بر عایدی سرمایه رو اگر تونستی اجرایی کنی، یعنی معاون اقتصادی هستی قیام پیش کش
اقتصاد در سايه ازادى نشو و نما ميكند
مشكل ايران تنگ نظرى أست
به جاىًاينكه ثروت را تقسيم كنيد فقر را تقسيم كردايد
از هوش و كارايى مردم در جهت ايجاد ثروت استفاده كنيد نه دست وپاى مردم را ببنديد
حاج محسن شما هزارتومنی گرفین بالا گفتن ارزش پول رو برمی گردونم،

" تحریم‌های داخلی دست و پای فعالیت مردم و دولتمردان را بسته است"

این حرف ها برای دولت قبل بود، الان مجلس و دولت همه چیز دست شماست، شعار کافیه
اقای رضایی الان همه ریش و قیچی دست خودتان است لطفا به ریز و فهرست کامل مسئولیت مردم و دولت را ابلاغ کنید و بفرمید که ملت چکار کنند و دولت در ازای ان چکار میکند و خروجی چی خواهد شد . لطفا 40 سال شعار دادیم . بس نیست ؟ ایا برنامه کلی برای مردم و دولت اعلام میکنید . فرض کنید شما یک حساب بانکی باز کنید ملت پولهایشان را به اون حساب واریز کنند . شما چکار میخواهید بکنید و دولت باید چکار بکند و خروجی چی خواهدشد ؟ روشن تر از این چه چیزی لازم است . این گوی و این میدان .
اقای رضایی فرمودند :« برای رسیدن به رونق تولید و شکوفایی اقتصاد کشور، تولید با محوریت دانش بنیان و علمی کامل ترین راه است. » سوال ؟ حال اگر رهبری اشاره ای به این موضوع نمیکردند . لذا کامل ترین راه شما برای رونق اقتصادی چی بود ؟ لطفا همان را اجرا کنید چون در عرض 13 روز از پیام رهبری نمیتوانید نسبت به آن دستورالعمل اججرایی بدهید مگر همین که از منابع غیر دولتی مثل بانک ها استفاده کنید . ؟ حال متوجه هستید که در این مدتی که اقتصاد کشور به دست شما اقاصاد دان افتاده هر روز بدتر شده ؟
فقط حرف
تحریم های داخلی !!!!
کی چی را تحریم کرده ؟
توضیح این اصطلاح جدید؟
تحریم داخلی نداریم ، انحصار همه امور در دست عده ای است که سیستم فقط آنهارا خودی می داند
برادر من شما باید دنبال ارزیابی کیفی در دانش بنیان باشی نه ویترین دانش بنیان یعنی محصولی پایدار و با ارزش افزوده بالا و سطح تکنولوژی زیاد .یعنی اکثر اونهای که دانش بنیان تلقی میشن این شرایط رو ندارن و انهایی که میتونند این شرایط رو داشته باشن دانش بنیان تلقی نمیشن اگر نه چراپژو پار س ۳۰۰ میلیون خوب یک دلیلش آلیاژشه یک دلیلش لوازم الکترونیکیشه و...
برای آلودگی اب،خاک،هوا و بی آبی چه چاره ئی داری؟
باز هم، بازی با کلمات، باز هم، رانت برای آقازاده‌ها!
اینهمه دانش بنیان خروجی اش چیه؟
سلام زمان شعارگذشته است.به عمل کاربرآید......
آقای رضایی حرفهای خوبی می زند اما در عمل هیچ کدام تحقق نمی یابد
در شرایط فعلی موضوع مهمتر از رفع تحریم و تولید موضوع ثبات ارزش پول ملی است که بهانه ای برای رانت خواران و سوء استفاده کنندگان شده و نهادهای نظارتی را دست بسته کرده است
هر چند که تحریم ها عملا در حالت کاهش اثر و ضعیف شدن هستند و حتی در برخی جاها باعث رشد هم شده است و من به شخصه شاهد هستم که هر کجا اراده ای وجود داشته حتی تخصصی ترین تجهیزات وارد کشور شده است
بعبارتی تا وقتی یک پول ثابت و با ارزش در کشور وجود نداشته باشد نه وضعیت تولید و اشتغال درست می شود و نه برطرف شدن تحریم ها کشور را درست می کند و نه نهادهای قضایی و نظارتی قادر به جلوگیری از فساد خواهند بود
جای تعجب این است که این کار براحتی قابل انجام است و تنها مانع منافع عده ای رانت خوار جلوی آنرا گرفته است
و همچنین ریخت و پاش های دولت و ترس حاکمیت از کنار ررفتن از قدرت باعث شده است چنین موضوع در طول این ۵۰ سال حل نشود
دولت خودتون هستید ، دولت مگه کی هست؟ خب تحریم داخلی رو بردارید ، مگه معاون اقتصادی رییس جمهور نیستی ، ی حرفایی می زنی انگار از کره مریخ اومدن دولت تشکیل دادن!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست