بازدهی ۵ درصدی بورس در هفته اول ۱۴۰۱

همانطور که پیش بینی می شد با تقویت احتمال تصویب برجام و از طرف دیگر ثبات قیمت دلار و نیز افزایش قیمت های جهانی کامودیتی ها رفته رفته اعتماد به بورس بازگشته است.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷ 30 March 2022

به گزارش بورس تابناک،  به دنبال شروع منفی بازار امروز، کم کم تقاضا شکل گرفت و باعث بهبود وضعیت مخصوصا در بزرگان بازار شد.

بازار بورس ایران امروز با رشد ۱۸ هزار واحدی همراه بود و در انتها شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۲ هزار واحدی آرام گرفت و شاخص هم وزن نیز ۸/. درصد رشد داشت.

قصری در باره بازار هفته اول ۱۴۰۱ بورس گفت: شاخص بورس طی هفته نخست معاملاتی، روندی مثبت داشته و توانسته بازدهی حدود ۵ درصد را به ثبت برساند وی گفت: در پایان معاملات امروز نمادهای فارس، نوری و فولاد در تابلوی بورس و در فرابورس نمادهای آریا، زاگرس و شگویا بیشترین تأثیر را در شاخص داشتند.

پرتراکنش ها در تابلوی بورس به ترتیب: خودرو، شستا، خساپا و خگستر و در تابلوی فرابورس به ترتیب: فزر، کرمان، آریا و تجلی بودند.

قصری افزود: بیشترین رشد را امروز در شاخص گروه های فنی و مهندسی، شیمیایی و ذغال سنگی شاهد بودیم.

سرانه خرید حقیقی در بورس ۱۹.۴۸ میلیون تومان و در فرابورس ۱۵.۲۲ میلیون تومان به ازای هر نفر بود که عدد قابل قبولی می باشد.

او ادامه داد: در پایان معاملات امروز ۳۴۰ نماد متعادل، ۴۹۰ نماد مثبت، ۱۷۰ نماد منفی، ۱۷۳ نماد صف خرید و فقط ۲۸ نماد صف فروش بودند که خبر از روند خوبه معاملات می دهد.

قصری درباره نقش حقیقی ها و حقوقی ها در بازار امروز گفت: شیمیایی ها بیشترین ورود پول و فلزات اساسی و بانکی ها بیشترین خروج پول از جانب حقیقی ها را داشتند و نماد های پالایش و وبملت مورد توجه حمایت حقوقی ها نیز بودند.

 

 آیا اعتماد به بورس برگشته؟ | بازدهی 5 درصدی بورس در هفته اول 1401 

 

شاخص کل و تکنیکال

قصری با توجه به مقاومت پیش روی شاخص افزود: از نظر تکنیکالی شاخص کل در نزدیکی مقاومت استاتیکی ماژوری در محدوده یک میلیون و ۴۳۵ هزار واحد قرار دارد که این مقاومت در تلاقی با سقف میکرو کانال صعودی خودش قرار گرفته و انتظار میرود در روزهای ابتدایی بعد از تعطیلات یک اصلاح کوتاه مدت داشته باشد که در این صورت حمایت های مینور یک میلیون و ۴۰۳هزار و یک میلیون و ۳۷۱ هزار واحد و حمایت ماژور یک میلیون و ۳۴۱ هزار واحدی را در پیش روی دارد که این اصلاحات برای حرفه ای های بازار بسیار جذاب می‌باشد.

ترین های هفته

گفتنی است: بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به نماد های وساپا با مثبت ۱۹/۹۶ درصد، ولغدر با مثبت ۱۹/۸۴ درصد، خگستر با مثبت ۱۹/۱۶ درصد و

کمترین بازدهی هفتگی مربوط به نماد های ثامان با منفی ۱۲/۴۸ درصد، خریخت با منفی ۶/۳۳ درصد و فولای با منفی ۶/۲۶ درصد می باشد.

منبع:بازار

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار