بازدید 487280
ارزش آفرینی بانکی که به انحلال نزدیک‌تر شده است

عیدی «بانک دی» برای کارکنانش؛ بفرمایید وام ۵۰۰ میلیونی با اقساط ۱۱۷ هزار تومانی/ جهش ۲۳۱ درصدی زیان خالص بانک دی با طعم دعوا و درگیری در مجمع/ نهاد‌های نظارتی ورود کنند؛ در این بانک چه خبر است؟

بانک دی مصوب کرده است به کارکنان خود تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۸ درصد پرداخت کند؛ آن هم در شرایطی که مردم عادی پس از ماه‌ها دوندگی و انتظار در شعب بانکی، بالاخره می‌توانند وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان با دو تا سه ضامن و با نرخ بهره حداقل ۱۸ درصد دریافت کنند!
کد خبر: ۱۱۰۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 16 March 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ چند سالی است که حال و روز اقتصادی و معیشتی مردم تعریفی ندارد. در این شرایط، یکی از راه‌های کمک به وضعیت اقتصادی خانواده ها، دریافت وام‌های خرد از شبکه بانکی است؛ راهکاری که تنها روی کاغذ آسان است و به محض اینکه متقاضی وام به شعب بانکی مراجعه می‌کند، با هفت خان عجیبی و غریبی مواجه می‌شود که به احتمال بسیار، قید دریافت وام را خواهد زد و نظاره گر تداوم مشکلات اقتصادی خواهد شد.
 
اما این چالش به نظر می‌رسد، فقط برای همه متقاضیان نیست و گروهی در این شرایط سخت اقتصادی، می‌تواند به راحتی و با کمترین هزینه و دشواری، نیاز مالی خود را با دریافت وام‌های چند صد میلیونی و با نرخ بهره اندک، برطرف کنند. احتمالا برای شما نیز سوال شده که چه کسانی می‌توانند بدون دغدغه و مشکل، وام‌های چند صد میلیونی دریافت کنند؟!
 
برای پاسخ به این سوال، به سراغ بانک دی می رویم؛ بانکی که چندماهی است علیرضا قیطاسی را به سمت مدیرعامل جدید معرفی کرده و با شعار همیشگی خود یعنی بانک ارزش آفرین، حالا قصد دارد خدمتی خاص را برای کارکنان خود در نظر بگیرد تا ارزش آفرینی برای معیشت آن ها ایجاد کند!
 
عیدی «بانک دی» برای کارکنانش؛ بفرمایید وام ۵۰۰ میلیونی با اقساط ۱۱۷ هزار تومانی/ جهش ۲۳۱ درصدی زیان خالص بانک دی با طعم دعوا و درگیری در مجمع/ نهاد‌های نظارتی ورود کنند
 
بنابراین، نخست باید به جدول زیر نگاه کنیم؛ اعداد و ارقامی که متعلق به بانک دی از بانک‌های خصوصی است که تصمیم گرفته است برای کارکنان خود، اقسام وام‌های ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص دهد، آن هم با نرخ سود بسیار پایین‌تر از نرخ سود وام برای مردم عادی! 
 
بانک دی
 
همان طور که در جدول فوق دیده می‌شود و در توضیحات آن آمده است؛ بانک دی در سالی که به «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها» نامیده شده، مصوب کرده است تا از اول اردیبهشت ماه سال آینده، تسهیلات زیر را پرداخت کند:
 
۱. تسهیلات با عنوان «فروش اقساطی مسکن» تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان با نرخ ۸ درصد و دوره بازپرداخت ۳۶۰ ماهه (۳۰ ساله)، به مبلغ هر قسط ۱۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان
 
۲. تسهیلات با عنوان «تعمیر مسکن» تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۸ درصد و دوره بازپرداخت ۱۴۴ ماهه (۱۲ ساله)، به مبلغ هر قسط ۷۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان
 
۳. تسهیلات با عنوان «مرابحه رفع احتیاجات ضروری» تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۱۴۴ ماهه (۱۲ ساله)، به مبلغ هر قسط یک میلیون و ۷۵۱ هزار تومان
 
۴. تسهیلات با عنوان «مرابحه خودرو» تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۰ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲۰ ماهه (۱۰ ساله)، به مبلغ هر قسط ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان

همچنین در بخش دوم این تسهیلات خاص آمده است؛
 
۱. تسهیلات با عنوان «مرابحه کالا و خدمات» تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۶ درصد و دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه (۵ ساله)، به مبلغ هر قسط ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان
 
۲. تسهیلات با عنوان «ضروری درمان» تا سقف ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲۰ ماهه (۱۰ ساله)، به مبلغ هر قسط ۵۰۶ هزار تومان و ۲۰۰ تومان.


اما امتیازات ویژه بانک دی برای کارکنان خود به اینجا ختم نمی‌شود و همان طور که نامه فوق مشخص است، این بانک اعلام کرده است در پرداخت تسهیلات مرابحه کالا و خدمات/ کارت اعتباری، درصدی تحت عنوان سپرده مسدودی از همکاران اخذ و این سپرده برای تسهیلات آتی حذف و سپرده مسدودی تسهیلاتی که قبلا پرداخت شده، به کارکنان عودت داده می‌شود؛ بنابراین خبر‌های خوش بانک دی نه برای مردم بلکه تنها برای کارکنان این بانک از سال آینده به بار خواهد نشست. به گونه‌ای که یک کارمند بانک دی، بدون آنکه بخواهد چندین ماه در انتظار موافقت مسئول دایره تسهیلات برای پرداخت وام باشد، تنها در عرض چند روز، مجموعا تا سقف یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت می کند و تا سی سال بعد، اقساط آن را بازپرداخت کند. بازه زمانی‌ که به دلیل شرایط تورمی اقتصاد ایران، با کاهش ارزش پول و ارزش مبلغ اقساط همراه خواهد شد که این موضوع باب میل وام گیرنده است؛ هرچند این وام گیرنده خوش شانس، از کارمندان بانک پرداخت کننده وام باشد.
 

زیان انباشه و کفایت سرمایه بانک دی بازهم رکورد زد

 
بررسی صورت‌های مالی بانک دی در دوره منتهی به پایان آذرماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد در این مدت، زیان انباشه بانک دی به رقم ۱۰۶,۴۱۳,۹۴۵ میلیون ریال رسیده که نسبت به پایان سال قبل، ۵۷ درصد افزایش یافته است.
 
همچنین زیان خالص بانک دی با جهش ۲۳۱ درصدی در پایان پاییز ۱۴۰۰ نسبت به پایان آذرماه ۱۳۹۹ به رقم ۳۹,۰۰۸,۰۸۳ میلیون ریال رسیده است که در بین بانک‌های کشور، جایگاه بسیار نگران کننده‌ای دارد. این در حالی است که نسبت کفایت سرمایه بانک دی نیز وضعیت بسیار منفی دارد. به گونه‌ای که نسبت کفایت سرمایه این بانک در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ به رقم بسیار نگران کننده منفی ۳۶ درصد رسیده است. رقمی که در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹، منفی ۳۰ درصد بود و حالا روز به روز بدتر می‌شود.
 
بزرگی وضعیت اسفناک کفایت سرمایه بانک دی در حالی قابل درک است که باید بدانیم بر اساس ماده ۳ آیین نامه کفایت سرمایه مصوب یکهزار و چهاردهمین جلسه شورای محترم پول و اعتبار، حداقل نسبت کفایت سرمایه برای کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری (اعم از دولتی و غیردولتی) ۸ درصد تعیین شده است؛ بنابراین رسیدن کفایت سرمایه بانک دی به رقم منفی ۳۶ درصد، تنها یک پیام دارد و آن عدم مدیریت دارایی‌ها و سپرده‌های مردم در این بانک است؛ بانکی که بخش اعظم سهامداران آن را خانواده معظم شهدا و جامعه بزرگ و معزز ایثارگری تشکیل می‌دهد، اما عملکرد بسیار ضعیف مدیریت این بانک، چند ماهی است به ضرر و زیان سهامداران بانک دی نیز منجر شده است؛ سهامدارانی که حالا چند ماهی است با بسته بودن نماد این بانک در بورس مواجه شده اند.
 
در این باره نبض بورس نوشت: نماد بانک دی از ۲۸ مهر ۱۴۰۰ تاکنون بسته است و نزدیک به شش ماه از بسته بودن این نماد می‌گذرد، در ابتدا این نماد به دلیل برگزاری مجمع متوقف گردید؛ مجمعی که با تنش‌هایی همراه بود. "
 
بانک دی
بانک دی
بانک دی

مجمع بانک دی با دعوا و درگیری

نبض بورس بیست و نهم دی ماه در روزی که حواشی مجمع بانک دی خبرساز شد در گزارشی نوشت: "در مجمع عمومی عادی به صورت فوق‌العاده بانک دی، اتفاق عجیبی رخ داد و رسانه‌ها با انتشار ویدئویی از جلسه مجمع عمومی که در هتل المپیک تهران و به منظور انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و همچنین اعضای هیات‌مدیره این بانک برگزار شد، از درگیری فیزیکی در این نشست خبر دادند. در این ویدئو، یکی از شرکت کنندگان با پرتاب بطری به سمت جایگاه و حمله به سخنرانان، باعث توقف جلسه و تشنج در سالن این مجمع شد. گفته شده که این شخص، یکی از سهامداران بانک دی و مالباختگان بورس بوده است که در واکنش به وضعیت بانک و ریزش شدید سهام خود، اشیایی را به سمت مدیران جلسه پرتاب می‌کند. 
 
تعداد بازدید : 6593

واکنش رئیس بنیاد شهید به مفاسد بانک دی

همان طور که در بالا اشاره شد، بخش اعظم سهامداران بانک دی را خانواده معظم شهدا و جامعه بزرگ و معزز ایثارگری تشکیل می‌دهد؛ بر این اساس، اوایل اسفندماه امسال، قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سی و دومین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مورد وضعیت بانک دی گفت: بانک دی در رنکینگ بانک‌های کشور جزو سه چهار بانک آخر است و با اینکه بانک کوچکی است، پرونده‌های فساد بزرگی دارد. اخیرا هم شنیدیم که مدیر عامل و مجموعه هیات مدیره آن زندان رفته اند و همچنین نماد این بانک در بورس به مدت دو سال است که بسته شده و اصطلاحا مشمول ماده ۱۴۱ شده است.
 
عیدی «بانک دی» برای کارکنانش؛ بفرمایید وام ۵۰۰ میلیونی با اقساط ۱۱۷ هزار تومانی/ جهش ۲۳۱ درصدی زیان خالص بانک دی با طعم دعوا و درگیری در مجمع/ نهاد‌های نظارتی ورود کنند؛ در این بانک چه خبر است؟
 
وی افزود: بنده از وقتی که به بنیاد شهید آمده ام تلاش کردم تا هیات مدیره بانک دی را تغییر دهم، اما سوال این است که آیا ما توان این تغییر را داریم؟ نه. بنده نماینده سهامداران هستم و باید طبق قانون افراد را به هیات مدیره فعلی بانک دی معرفی کنم که این هم جزو مقررات عجیب بانک مرکزی است. با وجود این هیات مدیره فعلی مستندات افراد معرفی شده را به بانک مرکزی اعلام نمی‌کردند، اما نهایتا با فشار و پیگیری این اتفاق افتاد.
 
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه امروز برخی‌ می‌گویند نمی‌دانید چه بر سر ایثارگران آمده افزود: سوال این است که آیا وضعیت پیش آمده در بانک دی، مربوط به این پنج ماهی است که بنده به بنیاد شهید آمده ام؟ اگر مدیر عامل سابق و اعضای هیات مدیره شرکت دیدار ایرانیان دستگیر شدند و به زندان رفته اند، آیا مربوط به زمان بنده است و یا اینکه اگر بانک دی ۸۰۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشته و یا نماد آن بسته شده مربوط به مدیریت بنده می‌شود؟
 
عیدی «بانک دی» برای کارکنانش؛ بفرمایید وام ۵۰۰ میلیونی با اقساط ۱۱۷ هزار تومانی/ جهش ۲۳۱ درصدی زیان خالص بانک دی با طعم دعوا و درگیری در مجمع/ نهاد‌های نظارتی ورود کنند
 

سخن پایانی

 
به هر حال در باب مشکلات و چالش‌های بانک دی، سخن بسیار است؛ اما همان طور که در ابتدا بیان شد، مصوبات پرداخت وام با امتیازات خاص برای گروهی مشخص به نام کارکنان بانک دی، در شرایطی رقم خورده که حال و روز این بانک از نظر شاخص‌های اقتصادی، بانکی و مالی، وضعیت بسیار نگران کننده‌ای دارد و باید مشخص شود که در این شرایط، منابع بانک دی برای پرداخت وام میلیاردی به کارکنان خود از کجا قرار است تامین شود؟ آیا به مانند بسیاری از بانک‌هایی که در سال‌های گذشته، با استقراض از بانک مرکزی و افزایش چاپ پول و نقدینگی، به تامین منابع مالی برای پرداخت تسهیلات، اقدام کرده اند، خواهد بود و یا قرار است سازوکار جدیدی رونمایی شود؟
 
به نظر می‌رسد در این شرایط دشوار اقتصادی که بسیاری از مردم از دریافت وام‌های خرد از بانک‌ها ناامید شده اند، این نوع اقدامات در بانک‌هایی همچون دی، باعث افزایش بیش از پیش فاصله طبقاتی و تبعات منفی اقتصادی و اجتماعی خواهد شد. مساله‌ای که در نگاه کلان، از حقوق‌های نجومی برخی مدیران در این سال‌ها نیز بار منفی بیشتری به همراه دارد و نیازمند ورود نهاد‌های نظارتی و مسئولان بانک مرکزی به مصوبه اخیر بانک دی است تا مشخص شود که بر اساس چه متر و معیاری، بانک دی مصوب کرده است به کارکنان خود تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۸ درصد و همچنین تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد پرداخت کند؛ آن هم در شرایطی که مردم عادی پس از طی هفت خان رستم در شعب بانکی و ماه‌ها دوندگی و انتظار، بالاخره می‌توانند وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان با دو تا سه ضامن و با نرخ بهره حداقل ۱۸ درصد دریافت کنند!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۸۵
آخه چقدر عدالت در دنیا موج می زنه... آدم ذوق مرگ میشه... چرا ما در ایران به دنیا اومدیم؟ آخه چرا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
هرجا فسادی بوجود آمده
حتما پای یک بانک در میان است.
ریشه بیشتر مفاسد اقتصادی بانک ها و کسانی هستند که آنها را مدیریت می کنند.
در هر شعبه ای از بانک ها و در نهان خانه ای آن غول فساد جولان می دهد.
احتیاج به سوت زدنم ندارد.
کافیه پرونده های اعطای وام هر شعبه را بررسی کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
از قوه قضائیه
درخواست می شود سال 1401 به کار این بانک ها رسیدگی کنند.
همه ی بانک ها همینه
مردم سپرده گذاری می کنند
بانک ها به کارمندان وحتی آبدارچی بانک وام ها میلیاردی می دهند.
این جدای فساد های دیگر است.
ولش کنید ...درست نمیشه این مملکت ....سال نو همه تون مبارک.. همه کسانی که گیر این روزگار افتادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
همه از این وام ها میدن. تازه پونصد میدن یه بخشیش را را سپرده میکنن و با همون سود سپرده قسطای وام را برای کارمنداشون میدن. یعنی یه پول مفت و برآورده میاد تو زندگیشون
بیچاره مردمی که برای یه وام 10 میلیونی باید کلی زجر بکشند
بانک های دولتی که وحشتناک تر از این است
خیلی ناراحت شدم برای سهامدارنش احتمالا حدود 50 تومان بازگشایی میشود
اگر به سابقه معاملات بانک دی در مرداد 1399 دقت کنید متوجه می شوید که سهامدار عمده، روزی 800 میلیارد تومان در حال خالی کردن سهام بی ارزش به سهامداران بدبخت کنونی این سهم می باشد که تا الان 75 درصد سرمایه خود را از دست داده اند.
از تاریخ 13.5.1400 رانت خورها که می دانستند همه چیز در حال تمام شدن است ، در طول یک ماه بیش از 10 هزار میلیارد تومان سهام به مردم بدبخت فروخته اند. (فقط 4 هزار میلیارد تومان در 5 روز )
پس الان دنبال چه کسانی باید باشیم؟
سهامدار عمده؟ ناظر بازار ؟ یا دیگر رانتخوارهای دور سفره؟
خدا رو شکر،هیچ نظارتی هم نیست!
سلام عزیزان برادر

اگر خبر صحت داشته باشه: خسته نباشند عزیزان بانک دی !!
من آزاده و جانباز (از این جهت که بخش اعظم سرمایه این بانک مربوط به بنیاد امور ایثارگران هست نه اینکه امتیاز خاصی نسبت به دیگر عزیزان هموطن داشته باشم) چند سال پیش یک وام ناقابل میخواستم دریغ از یک ریال

یا علی
بانکها همشان همینطوریند و در استخدام هم فک و فامیل برمی دارند. مثل یک ملک خصوصی که همه هزینه هایش را از جیب مردم می دهند
الان باید این بانک ورشکسته اعلام شود و تمام مدیران آن محاکمه و مجازات شوند و گرنه اینها همین پول مردم را بین خودشان تقسیم خواهند کرد و بعد هم بانک را تعطیل و ورشکسته اعلام می کنند و مدیران هم راهی کانادا و انگلیس می شوند و علی می ماند و حوضش
مجموعا 1/1 میلیارد تومان وام به کارمند بانک
من پارسال بعداز ۳۰ سال کارکردن بامدرک فوق لیسانس بازنشسته شدم باماهی ۹ میلیون تومان یعنی بعداز ۳۰ سال کارکردن اخرش زیر خط فقرهستم !!!
الان یکساله که در کانادا زندگی میکنم و ترجیح میدم اینجا کارگری کنم ولی دیگه نمیخوام شاهد بی عدالتی های کشورم باشم
دیگه هرگز به اونجا برنخواهم گشت و وصیت خواهم کرد که حتی جنازه برای دفن مرا به ایران برنگردانند !!!
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
داداش. کسی که اینقده پول داشته بزنه بره کانادا که زیر خط فقر نیست! یا شما خط فقر رو نمی دونی یا کانادای شما اون کانادای معروف نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
آقای مهدی م ؛ مگه خرج هجرت به کانادا رفتن چقدر میشه ؟ حتما ایشان پشتوانه فامیلی و یا استختدامی داشته رفت . منظور ایشان از خط فقر به رویات مسئولین کشور ایران هست که خط فقر را 14 میلیون تومان اعلام کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
شما که در کانادا هستی حق دریافت حقوق بازنشستگی از ایران را نداری
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
پاسخ من به کامنتها:
همانطور که یکی از دوستان به درستی اشاره کردند منظور من از رفتن زیر خط فقر رقم پرداختی به یک فوق لیسانس بعداز ۳۰ سال کارکردن نبو نه اینکه خودم فقیر باشم قصد من نشان دادن بی عدالتی در پرداخت حقوق ودستمزد بود که عده ای حقوقهای چندصدمیلیونی میگیرند و از مزایای غیرقابل تصوربرخوردارهستند ولی اکثرحقوق بگیران باحقوق بخورونمیر سرمیکنند
ضمنا من از طریق اسپانسر پسرم که درکانادا زندگی میکرد وارد کانادا شدم
درپاسخ اون دوستی هم که گفته چون کانادا هستی نباید از حقوق بازنشستگی استفاده کنی هم باید بگم شما نمیتونید تعیین کنید که چه کسی حق دارد وچه کسی حق ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
دوست ناشناس چه ربطی داره زندگی در کانادا به دریافت حقوق بازنشستگی. حقوق بازنشستگی رو در ازای سی سال کار میدن و در قبالش هرماه مبلغی از حقوق رو کم می کنن پس منتی نداره که میگی چون کانادا هستش نباید حقوقی بگیره بجاش سوادت رو بالا ببر
ناشناس
| Canada |
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
خطاب به ناشناس |۱۲:۳۳ این بنده خدا ۳۰ سال توی ایران کار کرده، حق بیمه و بازنشستگی پرداخت کرده و الان حقوق بازنشستگیش رو می تونه دریافت کنه، هرجای کره زمین که دلش میخواد زندگی کنه.
شما برای تسکین حس حسادت خودت یه فکر دیگه ای کن. چکاره هستی که برای بقیه حق تعیین کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
با حقوق و درآمدی که با استفاده از امکانات اقتصادی این کشور به دست آوردی و آنها را در کشور خارجی سرمایه گذاری و خرج کردی، در خارج از کشور سکونت داری. بنابراین قطع حقوق بازنشستگی خیلی غیر منطقی نیست و هر وقت سرمایه ای که از کشور خارج کردی، برگرداندی آنوقت میتوانی در مورد حقوق بازنشستگی سر و صدا کنی
اینا سهم خودشونو بر میدارند وبعدش فرار
دلیل اوضاع خراب اقتصادی و ورشکستگی اکثربانکها وشرکت های بزرگ مثل خودروسازیها همین ریخت وپاشهای بی حساب وکتاب هست وبس
عنوان بانکهای خصوصی میبایست تغییر نام دهد وبجای آن بانکهای خودسر خصوصی در سردر این بانکها نصب گردد .چرا با این همه حاتم بخشی که بانکهای خصوصی انجام میدهند بانک مترکزی بدهی خودش را نمیتواند از این بانکها بگیرد وچرا این وامها فقط برای کامندانش میباشد تکلیف شهامدارنش که احتیاج به وام دارند چه میشود .
وقتی یه خبرنگار سهام دار بانک دی بوده و ضرر کرده
مهمترین دلیل مهاجرت نخبگان فقط و فقط یک کلمه است « بی عدالتی»
اینهم حاصل کار اقتصادی بنیاد شهید...!!!!!
اگر مال بنیاد شهیده چرا بهش میگن بانک خصوصی؟!!! یعنی رئیسش رو بخش خصوصی تعیین میکنه؟!!!
اداره مملکت به صورت باندی ، محفلی و هیتی همین میشه. فساد روز به روز گسترده تر میشه. قانون و ضمانت اجرای قانون خیلی وقته مرده و فقط منافع باندی حکم رانی میکنه.
متاسفانه تمام این ریخت وپاشها وحاتم بخشی ها وبرداشتهای شبهه ناک وحرام

که کم از اختلاس نیست نشات گرفته از عدم نظارت نهادهای بازرسی حاکم همچون بانک

مرکزی ودیوان محاسبات است . که بر اساس برداشتی غلط هییت مدیره خودرا در مصوب نمودن

هرچیزی وهر مصوبه ای مختار میداند و هیچ مقایسه ای با وضعیت جامعه به عمل نمی اورد

فقفط میتوان گفت حرامتان باد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
براس ملت فقط حسرتش می ماند درست مثل صیدی که گرگ صید میکند و روباه نظاره می کند و کاری از دستش ساخته نیست
ایشالا کوفتتون بشه این پول ها.از طرف یه جوون کا شناسی ارشد که 5تومن حقوق میگیره میگم از حق خودم نمیگذرم
بنده سهامدار بانک دی هستم سرپرست قبلی بانک دی در اراک بمن قول داد وام با بهره 18 درصد بدهد کلی مرا سر کار گذاشت تازه با سند ملکی ولی آخر سر نداد که نداد حالا بنده با کلی سهم در بانک دی و گروگان گرفتن پولمان مدیریت جدید برای اینکه صورتهای مالی سال 99 را جفتوجور کند و سهم را در بورس باز کند وامهای میلیاردی به کارکنانی مثل این بابایی که گفتم میدهد که باعث بدبختی سهامدارها شده عجب مدیریتی در بانک دی مستقر شده کسی نیست بداد سهامدارهای بانک که اکثرشان خانواده شهدا هستند برسد وای بر شما که کاری نمیکنید اینها که خانواده شهدا هستند ایجوری ازشان سوءاستفاده میکنید وای بحال مردم عادی
اقای قاضی زاده هاشمی اخر زمان مدیریت شما را هم خواهیم دید!!!
سپرده گذاری بلند مدت در بانکها اشتباه بسیار بزرگی است چون از پول شما کارکنان خودشون رو به نان و نوا میرسانند.
وقتی بجای شایسته سالاری، سهم دهی می شود نتیجه این است.
اقای قاضی زاده هاشمی اصبلا تو این پنج ماه چکار مثبتی کردی؟اخر ریاست نو را هم خواهیم
می ترسن فرصت مدیریتشون کم باشه میخوان سریعتر یک سهمی ببرن!!
سلام ایا واقعا بانک دی به این شکله که سهام خانواده شهدا وایثا رگران را توسط کارکنانش منظور مدیران رده بالا حیف و میل کردند و یه اب هم روش قوه قضایه کجاست ریاست محترم بنیاد شهید اقای قاضی زاده هاشمی باید وارد عمل بشه واز حقوق ایثارگران دفاع کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
همشون مثل هم هستن و هر کدومشون یه جور نفع میبرند.
حالا برید ببینید تو خودروسازیها چه پاداشهایی پرداخت میشه!!!
لطفا اگه تونستید یه مقاله هم درمورد ریخت وپاشهای خودرو سازها ودیگر غولهای اقتصادی نظیر پتروشیمی ها تهیه کنید
دامنه برداشت نادرست از بیت المال داره وسیعتر میشه.
عجب مملکت شیر تو شیریه !!!یعنی 5ماه کمه وباید 50سال باشید تا جلوی دزدی وفساد را بگیرید ؟بنده برایه 10میلیون وام بعد از 40 روز دوندگی یک ضامن کسر از قوق ویک چک دادم تا وام 10 میلیونی بگیرم !!!1
خاک تو سر من که پول ندارم یه جوراب بخرم انوقت مثل ماست نشستم میبینم حقم رو دارن میخورن
از آقای قاضی زاده هاشمی رئیس انقلابی بنیاد شهید انتظار داریم بانک دی را از مدیران منفعت طلب پاک کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
چه انتظار بی جایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
ناشناس 9:13 چه شما مدیران بانک دی خوشتان بیاید یا نیاید این کار اتفاق خواهد افتاد ولی چه بهتر که با دست قاضی زاده انجام شود چون این خبر اگر به رئیس جمهور برسد آن وقت کسی راه فراری نخواهد داشت. این رئیس جمهور با بقیه فرق داره اینو بفهم
همان کسی که 3 روزه بورس را درست کرد
وسفره تکوند
بسیار عالی عمل میکنن نوش جانتان
اگه توی یه کشوری، حساب و کتاب حاکم باشه، اینطوری بی در و پیکر نمیشه. تازه این یه گوشه از ماجراست. وگرنه اگه این گونه موارد، نبود، واقعا خروج از تنگناهای اقتصادی، فیل هوا کردن نیست. اگه توی این مملکت یه اقتصاد دان درست وجود داشت، اوضاع بهتر از این بود. در حالی که می بینید اقتصاد ما، سیر قهقرایی را طی میکند. و امروزش بدتر از دیروز است.
وقتی خبر میاد که وزیر فلان وزارتخانه اقتصادی هنوز مهر رای اعتماد مجلسش خشک نشده نامه میزنه به رئیس جمهور و درخواست افزایش حقوق برای پرسنل وزارتخانه ی تحت امرش میکنه، وقتی قوه ی قضائیه از تلاشها برای بهبود شرایط پرداختی به پرسنل قوه ی خودش خبر میده، وقتی مجلسی ها خودشون برای خودشون حقوق تعیین میکنن، صرفنظر از درستی یا نادرستی این حرکت، قشنگ دارید پالس میفرستید برای جامعه که هر مدیری در هر جایگاهی باید صرفا به مجموعه زیردستش توجه کنه و اصلا نگاه ملی و عدالتی وجود نداره. نتیجش میشه اینکه معلمین میان کف خیابون و قص علی هذا.
در کل من مخالف سیستم پرداخت مجزا هستم و معتقدم:
۱. حقوق بگیران دولتی از مجموعه ی سه قوه و بخش عمومی که صددرصد بودجه از خزانه دریافت میکنن می بایست تابع یک قانون پرداخت باشند. خالصی دریافتی و بقیه حقوق و مزایای انها می بایست نزدیک به هم باشه.
۲. از بالاترین مقام تا پایین ترین مقام در مجموعه های مشمول بند اول، نباید باید فاصله معقول و نه نجومی وجود داشته باشه. بالاخره تشنگان خدمت با تشنگان پول یه فرقی باید داشته باشند!
۳. تحت هیچ شرایطی پایه حقوق کارگری نباید فاصله زیادی با حداقل حقوق مشمولین بند اول داشته باشه. وگرنه دارید دو تا سفره پهن میکنید که هر روز ابعادشون در مقایسه بهم اختلاف بیشتری پیدا میکنه.
چیکار باید کرد؟
۱. به نمایندگان مجلسی رای داد که اصل شفافیت رأی دهی در مجلس رو قبول داشته باشند و متعهد به پیگیری اون باشن.
۲. تصویب اصل شفافیت رأی در مجلس

۳. تصویب پیشنهاد حقیر یا هر پیشنهاد مشابه عدالت محور
پرداخت وام های کلان به هیئت مدیره و کارکنان بانک ها در همه بانک ها اتفاق میفته و عامل اصلی تورم بالاست.
هر چه مشکل و تورم و نقدینگی داریم از این بانکهاست و متاسفانه دولت انقلابی هم در این مدت نتوانسته کاری بکند
دولت با شعار عدالت چه می کنه!!! راستی سقف پرداختی خالص 39.2 یعنی سال 1400 پرداخت ناخالص 33.7 بود امسال یک افزایش چشمگیر بعد برای جلو تورم بگیرند حقوق 10 درصد افزایش می دند!!!!!!!!!!
دستتون درد نکنه دولت مجلس انقلابی
بی عدالتی و تبعیض و نابرابری و شکاف طبقاتی مثل سلولهای سرطانی کل کشور را دربرگرفته
از پول سهامداران بیچاره دارن میدن به کارمندان بانک دی_۵ماه پیش این سهم بسته شده و هیچکس هم پاسخگو نیست.
والا منکه کارمند نیستم ولی کم تو هر چیزی که به معیشت مردم مربوطه سرک بکشید و با بغض و کینه خواهان تخریب باشید، به جای زمین زدن بقیه، تلاش کنید شما هم سهمتون رو بگیرید نه اینکه نون بقیه رو هم ببرید، والا کاشکی به ما هم یه میلیاردش میدادن اونوقت میگفتن مجانی، شما بدت میومد؟
بانکی که به سپرده های مردم 18درصد سود میدهد ومنابع جذب شده را با سود 8 درصد به کاکنان خود وام میدهد آیا میتوان انتظار سود آوری داشت
تکلیف سهام داران بیچاره چه میشود
چه کسی از حقوق آنها دفاع میکند
بانک مرکزی کجاست
سرنوشت این بانک در یکی دوسال آیمنده ورشکستگی مطلق خواهد بود ودولت هم مثل موسسات اعتباری پول سپرده گذاران را از جیب مردم غیور پرداخت خواهد کرد
ضرر و زیانی که نمادهای بانک و بیمه دی در بورس به مردم و سهامداران زدند هنوز فراموش نشده است. منتهی کو کسی که به قصور این جماعت رسیدگی کرده و حق زیاندیدگان را از آنها بستاند؟
این رئیس نمی داند در این مملکت زندگی می‌کند که این دستورات را مبدهد؟
باسلام خدمت بانک دی که همه جوره ازجیب ما جانبازان میبرن بنده شیش ماه پیش سهام بانک دی را خریدم ازهمان موقع نماد بانک دی تعلیق شده نه می تونم بفروشم ونه اصل پولو بهم پس نمیده الان هم اومده میگه به کارکنانش وام پانصد میلیونی میده راست میگه میده ولی ازجیب ما
از بانک مهر ایران وام کالا کارت گرفتم 50 هزار تومان از من گرفتن ،بابت ضامن ،بعد دوباره 100 هزار تومان ریختم به حساب وام گیرنده 100 برداشتن بدون اینکه پیام بیاد 100 تومان برداشت شده ،رویدبرگه قسط نوشته شده 400 هزار تومان بابت کارمزد ،رفتم فروشگاه کارت کشیده مبلغ 10 تومان بوده 8 میلیون را روی کالا حساب کرده 2 میلیون تومان بابت کارمزد برداشتن ،معلوم هست چه خبره کی به کیه مابقی باید از جیبم بزارم ،
تمامی بانکهای که وابسته به نهادهای حکومتی هستند مملکت را با خلق پول به نابودی کشانده اند که تاوانش را باید ملت با تورم بدهند
مگه وضعیت بانک‌های دیگه چیزی غیر از اینه؟
تمام بانکها وضعیتشون به این صورته.انواع پاداشها و وامها با سود کم .
پول های مردم را خوردند وبردند الان یکسال بیشتر است همه هم بی خیال که سهامدار بد بخت چی باید بکنه
کوچکترین امیدی به متمدن شدن این خرابه ندارم.
متاسفم برای تابناک که به خاطر دعوای جناحی ! داره آرزوی خونه دار شدن یکسری کارمند را نقش بر آب میکند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
شما بجای فکر ارزوی خانه دار شدن یکسری کارمند یه فکری به حال خودت کن
این پول ها بیت المال هست نه واسه تحقق آرزوی کارمند و مدیربانک
وضعیت تو همه بانکها و موسسات همسنه. فساد.
مسابقه بانک ها برای هاپولی کردن پول‌های مردم مظلوم ایران....
سود وام‌های مردم ۲۰ درصد و ۳۰ درصد سود وام‌های خوشان ۴ درصد... عدالت کجایی، دقیقاً کجایی؟؟!!
خودت چه فکری میکنی مردم را چی فرض کردن خودشان را مهتر
رییس بنیاد شهید حرف های انتخاباتی ات را یادته؟! حالا شیر فهم شد که بین حرف تا عمل چقدر فاصله است....
از این خاصه خرجیها در بانکها زیاد است از پول مردم بذل و بخشش می کنند پس شورای فقهی چه می کند
در تمام بانکها به همین صورته فقط شکلش متفاوته.در حقیقت ملوک طوایف نسخه 1400.
این تسهیلات را همه بانک ها به کارکنان سالها ست که میدان چیز جدیدی نیست
وقتی کشور حسینقلی خانی اداره می‌شه نباید غیر از این انتظار داشت.
از حقوق کارمندان چه خبر؟
کلاً معلوم نیست تو بانکهای ایران چه خبره؟!
کارمند بانک باید تامین شود چون اگر نشود می‌شود مرکز پولشویی ودر قبال کاری که برا مردم انجام میدهن حقشان است بنده بانکی نیستم ولی زحمت آنها را میبینم لذا از حق دفاع باید کرد
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
عجب توجیهی
قابل توجه آقای قاضی زاده ایشان بفرمایند از وقتی که آمدن چکار مثبتی انجام دادند ففط یک مورد را بیان کنند
بخوربخوره عزیزم مال ملت رامثل اب می خورندباش تاصبح دولتت بدمد
کسی که شعار درست کردن بورس رو تو سه روز میداد حالا برای بانک زیرمجموعه خودش هیچ کاری نکرده تو این مدت نه سهم باز شده نه اطلاع رسانی درستی میشه وضعیت چجوریه فقط سرمایه مردم بلوکه شده و هیچ نهادی هم به این موضوع ورود نمیکنه!!!
والله ما يه وام گرفتبم با كلي دوندگي ١٠ تومنش كه نگه داشتند هيچي نشده ٣ميليون سود و كارمزد برداشتن و هرجور حساب مي كنم بعد ٦٠ ماه ٥٠ درصد وام رو بايد پس بدم يعني وام صد تومني ١٥٣ ميليون تومن بايد پس بدم.
اگر دولت پرداخت بدهیهای بانکها وموسسات ورشکسته را به عهده نمیگرفت وبیت المال را به هدر نمیداد شاهد این ریخت وپاشها نبودیم
عجب بچاپ بچاپ و بخور بخوریه تو این بانکها . فساد بیداد میکنه
این فرمایش حکیمانه در اینجا مصدق است«الحسود لا یسود»آیا من که نمیتونم بخورم، بقیه هم نخورن؟من که دارم غرق میشم یقهٔ چندین نفر دیگر و هم بچسبم و با خودم ته چاه ببرم؟آیا باید به همه مشاغل مزد مساوی باید داد؟آیا باید به کارگر سکوی نفت،معدن،استاد،معلم،دکتر،خدمات مساوی داد؟ حسود فقیرترین فرد روی زمین از هر نظره،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
فلسفه بافی نکن. همینه که هست.
سلام ما هم عضو این بانکیم چطور باید حقمان را بگیریم چرا قوه قضاییه وارد نمیشه آقای قاضی باید سرمایه رو بردارند حرکت کنند کانادا بعد دنبال کنید ایولا
یکجا هم که به پرسنل خودش میرسه‌ شما ناراحت میشید
چرابه رانت‌های خودروسازی ومجلس پیله نمکنیددلیل خاصی داره باخودتونو زدیدبه کوچه علی چپ
وام 500میلونی بانک ... و سایر وام ها را هم. بررسی کنید
سهمو بار کنید پولمونو برداریم باضرر ...
فقط جهت اطلاع تابناک عزیز . حدود 8 نفراز نزدیکان این حقیر کارمند بانک ملی .صادرات و دی هستند . این امتیاز فقط برای بانک دی نیست بلکه تمام بانکها چنین امتیازی به کارکنان خود میدهد . حتی وام صفر درصد هم به کارکنان میدهند . و این خاص امروز هم نیست سالیان سال هست که کارکنان بانکها این را دریافت میکنند . باور ندارید .خانه وامکانات یک ابدارچی بانک را با مدیر کل آموزش و پرورش یا یک پرستار با 30 سال سابقه مقایسه کنید
بنام‌ ایثارگران به کام دیگران....جزاینم انتظاری نبود
من به خدا واگذار می کنم چرا سهام ۳تا۴هزارتومان به نود تومان رسیده و حدود هشت ماه حق معامله نداره وپول ما را بلوکه کردن تا به کارکنانش وام پانصدملیونی بدن
بلاخره رسوا خواهدشد وکام سهامدارانش را شیرین خواهد کرد ببخشید کام نه دل سهامداران متضرر را خنک خواهدکرد انشالله.
جای بسی خجالت و تاسف داره
که این بانک خصوصی زیر نظر بانک مرکزی هست

متاسفانه روسای بانک مرکزی بایستی پاسخگو باشند
که خودشون رو بخواب زدند


برادر گرامی جناب هاشمی رییس بنیاد شهید

با چه پولی قرار به شهدای عراق کمک کنی

اینکه به شما ربط دارد
باسلام خدمت کسایی که از بانک دی انتقاط
با مکنند بله بایدم از حقوق ایثارگر آن باید دوزدی شود یک ایثارگر بدبخت برای چندرغاغ باید ۲ماه بدود آخر سر هم بگن بودجه نداریم بعداز عید بیا بانک دی باید جمع شود چون حق ایثارگر آن را ضایع میکند به نام ایثارگر آن به کام ...
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه امروز برخی‌ها می‌گویند نمی‌دانید که چه بر سر ایثارگران آمده افزود: سوال این است که آیا وضعیت پیش آمده در بانک دی مربوط به این ۵ ماهی است که بنده به بنیاد شهید آمده ام؟ اگر مدیر عامل سابق و اعضای هیئت مدیره شرکت دیدار ایرانیان دستگیر شدند و به زندان رفته اند آیا مربوط به زمان بنده است؟ و یا اینکه اگر بانک دی ۸۰۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشته و یا نماد آن بسته شده مربوط به مدیریت بنده می‌شود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرق نمی کند آقای قاضی زاده هاشمی! شما هم چندی دیگر بنیاد شهید را ویرانه تر از قبل تحویل یک فرد دیگر همانند خود خواهی داد !
به خدا معرفی از بنیاد بردم ضامن کسر از حقوق هم بردم بعد از یک ماه گفتن حساب بسته شده بودجه نداریم بعداز عید از ۱۵میلیون ده میلیون بهت میدم واقعا یکی نیست جواب این بانک را بده
کجاست دولت مردمی ؟ چی شد اون وعده های آقای رئیسی ؟ ۶ ماه شلوغ کردند که ما می خواهیم وام بدین ، البته از یه جهت هم داره خوب میشه ، که مردم بفهمند و‌بشناسند این مسئولین رو ...
والا ما سهامداران هر کاری میکنیم هیچ راهی ک بتوان دخالت کرد رو هم بستن حالا ممنون بخاطر این مطلبت!!! کاش حرفای مارو هم میزدین ک دوس داریم منحلش کنیم ...
بدبخت به سهامداران وایثارگران
فقط‌بلنک‌ دی داره اینارو؟از بانک های دیگه هم بنویسید اگر جرات دارید
بخشیدن از کیسه مردم
سلام
جلوی فساد را بگیرید
یک سوال، بانکی که مطابق صورت های مالی ورشکسته هست چرا باید مدیران و کارمندانش مثل بانک فوق موفق مزایا و پاداش بگیرند؟ این پاداش ها برای مدیریت شرکت تسلا و فیسبوک معنی داره نه بانک دی! تا زمانی که بانک سود ده نشده جز حقوق هیچ مزایایی نباید بگیرن
اره سهمش تو بورس هم بسته ست و پولامون بلوکه
نمیدونیم باید چکنیم
برداشت پول از سهامداران وب کام کارمندان بانک دی بانک مرکزی پس تو چیکاره ای
شرم آور است
از آن بدتر بی تفاوتی بانک مرکزی در برابر این اجحاف در مورد سهامداران است
چرا با پول ما اینطور بازی میکنند؟ مگر مال شخصی شان است؟
ما سهامداران بانک دی که این خیانت را نمی بخشیم و در نظام جمهوری اسلامی واقعاً انتظار اینهمه ظلم نسبت به سهامداران را نداریم.
الان دقیقا مسئولان کجا هستند؟؟؟ آیا نظارتی وجود ندارد. دولت چه اقدامی می کند؟؟؟
آقای رییسی لطفا به شعارهای خود پایبند باشید و مدافع حقوق مردم باشید
هر وقت بانک از بیخ برشکسته "آینده" منحل شد ، اینم منحل میشه
بلاخره مثلاً بانک هست باید به پرسنلش وام بده و اونها یک امتیازات خاص داشته باشن. به نظر من که ععادلانه است شما هم حسودی نکن برو کارمند بانک شو
از دولت و از آقای قاضی زاده هاشمی و همه مسولین توقع داریم که این بی تفاوتی نسبت به حق و مال مردم رو نادیده نگرفته و قبل از اعلام انحلال و ورشکستگی که بوش میاد صحت داره پول مردم رو تو بورس به صاحبانشان برگردانند و این نگرانی رو مرتفع کنند تا اعتماد مردم به همه چیز بیشتر خدشه دار نشود. با تشکر.
هیچ اشکالی ندارد ،همه بانک‌ها باید به کارکنان خود وام دهد چون زحمت میکشند ،ولی چرا بانک مرکزی را نمی گویید اکثریت در دولت گذشته چه وام هایی گرفته هرکدام سه خانه بهترین ماشین ،الان با 500چه میشود خرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
همش اشکاله
مگه کارمند بانک از أسمون اومده
بابا همه خوردند وبردندحالا نوبت اینهاست!
ضعف بانک مرکزی در کنترل بانک ها و تزریق پول به بانک ها باعث انفجار اقتصادی خواهد شد.
پارتی بازی را کنار بگذارید آقای رییس بانک مرکزی!
آقای قاضی زاده جواب این سوال رو بدهد که چرا وقتی مجمع برگزار میشود به پشتوانه وکالت خانواده شهدا بنیاد شهید خود را محق به تصمیم گیری در رابطه با انتخاب هیئت مدیره میداند ولی بعد از آن با چه ادله ای از پیگیری حقوق همین خانواده ها در بانک دی سر باز میزند!؟
اقتصاد دولتی و شبه دولتی همین است.زیان بانک هم در آخر از جیب مردم پرداخت خواهد شد.تمام بنیادها واوقاف باید منحل شوند و دارائیشان به مردم فروخته شوند.تمام وزارتخانه ها باید از فعالیت‌های اقتصادی منع شوند.باید اقتصاد خصوصی شود
با این مدیریت جهانی آقایان , فساد کل مملکت را برداشته و فقط عده ای خاص در حال زندگی هستند و بقیه ادای زنده بودن را در می آورند. بیشترین ضربه به اقتصاد ایران را بانک ها زده اند.
مِستر، حاجی، ریاضی دان تیتر خبرت کلا غلطه، ۱۱۷ هزار تومان‌ات غلطه، ماشین حساب رو بگیر دستت یه بار دیگه اقساط اون وام اول رو محاسبه کن
قاضی زاده هاشمی و همه دولتمردان فعلی همانند اسلاف سابق هستند
اشکال نداره...تو این مملکت کجاش تبعیض نبوده که تو بانک دی نباشه.‌..
لبهاتون رو غنچه کنید و به قول کامران کامروا در فیلم هیولا بگید : همش یک میلیارو سیصدو پنجاه میلون ريال ، سی ساله
بانک دی که سهام که داره بی ارزش شده با این خبرها پولهای که از مردم خوردن خوشبین نکنید بی ارزش ترین سهام بانک دی وجود داره بیچاره خانواده شهدا مردم با این چیزها فریب ندین
فساد و بی عدالتی که شاخ و دم ندارد . فساد و بی عدالتی اجتماعی یعنی این .
با پول مردم برای خودشون حاتم بخشی میکنن و دور هم خوشن، حالا یه بنده خدایی 10 میلیون وام بخواد... بنظرتون این وامها حلاله؟
بزرگی می گفت سالها قبل که می خواست استخدام بشه دو سازمان بود که به قول امروزی ها کلاس داشت یکی اموزش و پرورش و دیگری بانک ها . که با اموزش پرورش کلاسش بالاتر بود و اون بنده خدا بالاخره معلمی رو انتخاب می کنه و درست دوستش در یکی از بانک ها استخدام می شه .... بعد از سی سال اون معلم تنها یک خانه و ماشین مدل پایین داره و کلی بدبختی و قسط و ضعف و پیری و اون بانکیه امروز بهترین خانه برای خودذ و هر کدام از فرزندان و ماشین اخرین سیستم و باغ ویلا و از همه مهمتر مدیر عامل بانک خصوصی که از قبل اون کلی مغازه و ملک هم دست و پا کرده . این همان عدالتی است که سالهاست دولت ها امده و رفته اند و می خواسته اند برای مردم به ارمغان بیاورند .
شورای فقهی بانک مر کزی چه می گوید جناب مصباحی مقدم مدعی
پایان اون نامه تسهیلات بانک دی نوشته سرپرسد!!!1منظورشون سرپرست بوده....اینقد افتضاح!!!متاسفم
اتفاق خاصی نیفتاده محتوای این مصوبه مربوط به همون مدیران فاسد قبلی بانکه مدیران جدید این مصوبه رو فقط با تغییر در روش پلکانی و حذف بازنشسته ها اصلاح کردن
تابناک هم بدون تحقیق از مبدأ فریب این افراد رو خورده
حالا برای یک مشت کارمندان ضعیف که اغلب آنها هم از خانواده ایثارگران و شهدا هستند کاری کردن باید مطالب بی ربط تخصصی رو خبری کنید
هر چه بگنند نمکش می زنند. وای به روزی که بگندد همه چیز
توجیهات قاضی زاده واقعا افتضاح است.
قاضی زاده هاشمی...!!!
هر کسی پست مدیریتی رو قبول می کنه باید جرات و جسارت افشاگری و مقابله با فساد و محاکمه ی مفسدان قبلی و فعلی زیر مجموعه خودش رو داشته باشه. اگه نداره یا باید از اول پست مدیریتی رو قبول نکنه.... یا اگه نفهمید و قبول کرد و اوضاع رو بی ریخت دید سریع با ذکر دلیل استعفا بده.....
عجب
از بانکهای دولتی چه خبر؟!! بانکهایی دولتی چقدر به صندوق توسعه ملی بدهکارند؟ یا هییییچ بانکی نباید به کارکنانش وام دهد یا همه بدهند و غرغر نکنید!
به کارمند چه ارتباطی دارد که مدیران کجا و چگونه لفت و لیس کردن! بانک مرکزی ندید؟
باز پرداخت 360 ماه نوبره یعنی 30 سال حساب کنید طرف امروز استخدام شده آخرین قسطش می شه بعد از بازنشتگی
قسط وام ۵۰۰ میلیونی بانک دی ۳ میلیون و هفتصد هست
از وامهای مسکن و خودرو نمایندگان مجلس چه خبر؟!!!!!
اونها رو نمی بینید
بانک دی مال بنیاد شهید است وخانواده های ایثارگران عضو هستند.چرا میگید بانک خصوصی است؟؟؟؟؟؟
اگه زمانی اقتصادمون پوکید دو عامل اصلی دارد یکیش نالایقها در پستهای وزارتی هستن ودیگری بانکها.........
تصور کردنش سخته،بانکی که نمادش در بورس چند ماهه بسته هست،سهامداراش بدبخت شدن و زیان انباشته هر ماه بیشتر میشه، بعد آقای رئیس جمهور از این روستا به اون روستا می‌ره ببینه کارگرها نهار خوردن،اگه نخورده باشن بره دعوا کنه که نهارشون رو بدن .... آقای رئیس قوه قضائیه هم از این انبار کالا به اون انبار کالا می‌ره که چرا کالاهای گمرکی فاسد شدن
وقتی بانک دی ورشکست کرد ومسیولین بانک رو فرستادن اون ور آب میان میگن کی بود کی برد .؟آخر هم دوتاکارمند ساده رو چند سال می‌فرستن زندان............میرن دنبال پروژه بعدی...
آقا ماهی۱۱۷۰۰۰۰تومن میشه توسی سال۴۲میلیون تومن بره بازپرداخت وام ۵۰۰ میلیونی بیشتر از ۳۵۶ سال زمان لازمه
من باز نشسته رفتم از بانکی که حقوق می گیرم وام درخوست کردم میگه باید گردش حساب داشته باشی من باز نشسته از کجا بیارم که گردش حساب داشته باشم بی عدالتی تبعیض تا چه حد
بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم برا هفت میلیون وام هر چی دویدم نتوانستم بانک ملی در عرض یک ساعت بدون مراجعه به کارمنداش ۵۰ میلیون ۶۰ ماهه وام داد به همشون به علاوه ۳۰ میلیون هم صندوق براشون وام داد.برا من که مهندسم.نمیتونم.اما آبدارچی بانک میگیره.....عجب عدالتی
تمام بانک ها کارشون همینه دولتی وخصوصی نداریم بانک ملی که بدتر ازاینه اونکه وامای کارمنداشا موقع بازنشتگی میبخشه حالا کی با این بانک لج افتاده که پته هاشو روی آب می ریزه همشون اینه کاره هستن مردم با این حرفا سرگرم میکنن
خواهشا قوه قضاییه به عنوان‌نماینده مردم رسیدگی کنند.
هنوز دریافتی های شب عید مدیران رو نشده دیدار ارقام بعد از فروردین ماه 1401
چه دلیلی دارد در ضرر حقیقیها باید مشارکت داشته باشد ولی حالا که قیمت هر سهم زیر صد تومان است فقط حقوقی ها خرید کنند پس ضرر من را که با آن همه گرانی خرید کرده‌ام را جبران میکند
مگه فقط اوضاع بانکهااینه فملی. فولاد.اصلاتمام نمادهای بورسی اوضاع همینه توهرشرکتی چنگ زدن ودست بردار نیستن وسیری ناپذیر
من حقوق بگیربانک دی هستم برای وام 30م تقاصاکردم جواب فردامیدهیم فردا رفتم گفتند بودجه نیست کی خدا....داند..سرم.پائین انداختم به. خانه برگشتم
این هم مدرک کارکنان محترم بانک فقط برای مردم عادی و سهام داران ایجاد مشکل می کنند تا مردم و سهام داران از منافع و وام ها بدون بهره بمانند و در عوض خودشان بیشترین سو و بیشترین وام را از پول و سهام مردم دریافت می کنند
خدایا ما چه گناهی کردیم توی ایران بدنیا امدیم
وقتی پولها مردم رو توی بورس بکشند بالا باید هم وام ۵۰۰ میلیونی به کارکنانشان بدهند .الان یکساله که نماد دی توی بورس در حالت تعلیق و۶۵ درصد ضرره .....
فقط.وفقط.بایدگفت.جای.بسی.تاسف.است.مسولینی.که.میدانندتمام.فسادوفقرمردم.ناشی.ازخیانت.بانکهاست.لطف.کننددرب.بانکهاوبسته.ودوسه.بانک.تحتکنترل‌ونطارت.فقطاجازه.فعالیت.بدهندهمین.بانکهاباعث.فقروبدبختی.مردم.شدند
چطور رفتم برای وام 20 میلیونی با مسدودی 3 میلیونی با دو ضامن کارمند به من گفتن فعلا سایت بسته هستش به خاطر ضرر دهی ولی واسه خودشون سنگ تموم گذاشتن،بانکهای دولتی هنوز بدتر
بانکداری که صد تومن میده و به جاش سیصد تومن پس میگیره وقتی به خودشون میرسه وام کلان با سود پایین و باز پرداخت چند صد ماهه میگیرن. ...
0000000000000999999999999999
یه فرد عادی اگه دوقسط وامشونده حساباشومیبندن اون موقع خودبانکها دارن سرمایه مردمم غارت میکنن...انقلاب کردیم که این بساط جمع بشه...کم کاری نهادهای نظارتی اصلاقابل قبول نیست
خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران زجری که از این بانک و داروخانه های دی کشیدند باور مشکلی دارد بنده خود جانبازم هربار به بانک دی و داروخانه هایش مراجعه کردم با بهونه های مختلف از پذیرس خوداری کردند....
این کار خیانت در حق جانبازانه سهام این بانک متعلق به جانبازانه ولی متاسفانه در حالی که بانک با این بذل و بخشش ها داره پشت سر هم با پرسنل خود وام میده و سراغ دارم کارمند یکی از شعب همین بانک دی وام 4 درصدی 100 میلیونی که حقش نیست رو به قیمت 40 میلیون تومان فروخته در حالی که من جانباز با 55 سال سن برا یه وام 50 میلیونی 18 درصد در حالی که بنیاد هم بهم معرفی داده بعد از چند مرتبه رفت و برگشت در بانک موفق به دریافت نشدم کارمندی که به زور 30 سالش نشده نزدیک به یک میلیارد وام 4 و 8 درصد میگیره بعد جانبازان باید جلو یه همچین کسی بایستند رئیسی تحویل بگیر
دوماهه مدارک ضامن برا وام ازدواج تکمیل کردم رفتم رییس میگه ببینیم بعد سیزده چی میشه
مسعولین دی ،دارندماهانه بیش از600 3میلیاردسود پولهای بورس را میخورند برای چی بیان نماد دی را باز کننند
کار کردن تو بانک خیلی سخته مگر تو ادارات دیگه وام بهشون نمیدن بی انصاف نباشیم همه مون یه جورایی وام گرفتیم اگر همین بانکها وام بهمون نمیدادن چکار میبایست میکردیم
واقعا دل انسان برای خانواده ایثارگران کباب میشه، یعنی اینقدر کسی نیست از حق و حقوق بچه شهید و پدر و مادر مظلوم شهید و جانباز دفاع کنه!!!!؟
من ی وام۱۰۰میلیونی گرفتم باهزار بدبختی۱۵میلیونشو بلوکه کردن
من رفتم ۵۰ میلیون وام بگیرم علاوه بر گرفتن دو ضامن خواستند ۲۵ درصد هم مسدود کنند ..... واقعا چقدر مساوات !!!!!!!
من دو سال سهام بانک دی خریدم همش ضرر بوده نابودم کرده الان دارید وام میدید به کارکنانش .... با پولی که ذره ذره ش و با بدبختی دراوردم حالاوامش کردید واسه خودتون ....
همین که هس
درسخوندبم اومدیم بانک مزایاشم میبریم ...
بانک دی خصوصی نیست بله زیر مجوعه بنیاد و ان هم دولتی است
هر وقت بخوان دم از مبارزه با فساد بزنن میان به بانک ها گیر میدن ،البته و صد البته فساد در تمامی بانک‌ها وجوددارد .منم کارمند بانک هستم و با چشم خودم دارم میبینم.ولی یه سوال دارم ،در کدوم سازمان و نهاد ایران،فساد وحود نداره؟
ببست ساله کارمند بانکم، یه آپارتمان کوچیک دارم و یه ماشین ساندرو.۷ صبح میرم تا ۷شب.قابل توجه اونی که میگه آبدارچی شونم وام میلیاردی میگیره...
والله من از بانک ...وام ازدواج گرفتم. تا الان تمام قسط های ۵۴۵ تومانی را پرداخت کردم. حتی این بانک با یک اقدام مردم دوستانه، آن قسط های دوران کرونا را هم به یکباره بعنوان اقساط سر رسید گذشته لحاظ کرد و باعث منفی شدن بسیار بد اعتبارسنجی من تا به امروز شده. از آن بدتر اینکه بابت مبلغ ۳۰۰ هزار تومان ۶ بار به بنده زنگ زدن که باید پرداخت کنید و حسابهای آخر سال را میبندیم. در حالیکه وام ازدواج بنده تا دو سال آینده باز بوده و ربطی به اول و آخر سال ندارد. هر چند بعد از واریز ۳۰۰ تومن هم باز تماس گرفتن که واریز نشده و روی اعصاب رژه رفتند.
این وضعیت ما ملت عادی هست.
بنده به آقای رییسی رای ندادم اما احساس میکنم بیشتر از رییس جمهور دیگری در حال برخورد با فساد هستند. از ایشان درخواست دارم مثل آزاد سازی سواحل از چنگال یک عده، بانک ها و موسسات مالی را نیز از لوس وجود مدیران مفسد رها کرده آنها را از بدنه اقتصاد کشور حذف کند
دقیقا مشکل از همینجا شروع میشه که این آقا و‌مجموعه بنیاد شهید خودشون رو نماینده سهامداران میدونن...
نوش جونشون
تسهیلات کارمندی در تمام بانک ها و اکثر شرکت‌های بزرگ پرداخت میشه این تابناک متاسفانه خیلی موضوع رو بزرگ کرده و این چیزی جز اختلافات جناحی نیست براتون متاسفم
من خودم برای گرفتن وام ۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و مسدود کردن ۲۰ درصد تا پایان پرداخت اقساط ۶ ماه در صف بودم خوب چون خیلی زحمت می کشند بایستی همچنین وامی دریافت کنند
همه بانک ها همینطورن و فقط بانک دی نیست
ما سه سال کار میکنیم بعد بهمون وام تعلق میگیره
نمایندگان مجلس هفته اول کاری طلب وام مسکن و خودرو شاسی بلندکردن!
تا کجا میخوای مردم رو به جون هم بندازی تابناک
مدام به آتش زیر خاکستر بدمید و بدمید
ناهار هم میدن با وام یادفقط وام خالیه؟
بیچاره مردم که برای 50 ملیون وام باید یک سال بدوند!
عیدی «بانک دی» برای کارکنانش؛ بفرمایید وام ۵۰۰ میلیونی با اقساط ۱۱۷ هزار تومانی/ جهش ۲۳۱ درصدی زیان خالص بانک دی با طعم دعوا و درگیری در مجمع/ نهاد‌های نظارتی ورود کنند؛ در این بانک چه خبر است؟ :
عملکرد این بانک نشان از فساد گسترده دارد و اقدامات مسئولین این بانک نشان از شعاری بودن "مبارزه با فساد است". البته یکی از نکات مهم این مسئله این است که ظاهراً اوضاع مالی این بانک خوب نبوده است که چنین بذل و بخشی دارد، باید دیده بقیه بانکها چگونه عمل میکنند؟!
- چرا در این اوضاع سخت معیشتی ملت ایران کارکنان بانکها هیچگاه جزو معترضین نبودند و نیستند؟
- چرا بازنشستگان بانکها در این اوضاع سخت معیشتی ملت ایران کارکنان بانکها هیچگاه جزو معترضین نبودند و نیستند؟
- چرا بازماندگان بازنشسته بانکها در این اوضاع سخت معیشتی ملت ایران کارکنان بانکها هیچگاه جزو معترضین نبودند و نیستند؟
- چرا بانکها به تحت هر شرایطی این همه کارکنانشان را مورد لطف قرار میدهند؟
- چرا کارکنان و بازنشستگان بانکها هیچگاه جزو منتقدین عملکرد بانکها نیستند؟
- آیا رسیدگی سفارشی به کارکنان بانکها نوعی حق سوکت از سوی بانکها به آنان است؟
- چرا حتی کارکنان بانکهای منحل مثل بانک آرمان و فرشتگان ... هم جزو معترضین نیستند؟
- منابع مالی اینگونه تسهیلاتی که بانکها برای کارکنان، بازنستگان و بازماندگان شان ارائه میدهند چگونه و از چه منبعی تامین میشود؟
خیلی مهم است که بدانید که بانک دی از نظر رتبه بندی بانکها در چه رتبه ای است؟ اگر رتبه بندی بانکها را با - خیلی خوب، خوب، متوسط و ضعیف در نظر بگیریم هر بانکی نسبت به رتبه اش چه مزایایی برای کارکنانش قائل میشود؟ قطعا این قصه سر دراز دارد و این بخشی از فساد و حق سوکتها حاکم در نظام بانکداریباید بررسی شود؟
سلام.
همه ادارات دولتی دارند وام های خوبی میدن.حتی به کارمنداشون زمین دارند میدن. به همسر من تو یکی از ادارات زمین دادند30ساله.حالا با این نامه دارید اعصاب و ارامش مردم بهم میزنید کار درستی نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر