بازدید 16928
۱

تماشای قدرت طبیعت از فاصله ۴۰۰ کیلومتری!

ماه گذشته میلادی، "ماتیاس ماورر" فضانورد آژانس فضایی اروپا این تصاویر را از کوه اتنا از منظر ایستگاه فضایی بین المللی ثبت کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 14 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، اتنا(Etna) کوه آتشفشانی است در شمال شرقی جزیره سیسیل که از مرتفع‌ترین کوه‌های اروپا و ۳۳۵۰ متر ارتفاع آن از سطح دریا است. سیسیل نام بزرگ‌ترین جزیره در دریای مدیترانه است که یک ناحیه خودمختار از کشور ایتالیا را تشکیل می‌دهد.

هنگامی که ماورر این تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت، نوشت: عکس خیلی واضحی نیست، زیرا در حال حاضر رطوبت زیادی در هوای اروپا وجود دارد، اما آتشفشان اتنا در ایتالیا به وضوح در حال دود کردن است.

"ماتیاس ماورر" اهل سانکت وندل در ایالت سارلند آلمان است و برای اولین بار با ماموریت کرو-۳ به فضا سفر کرده است. قبل از فعالیت به عنوان یک فضانورد، "ماورر" تعدادی از کارهای مهندسی و تحقیقاتی را در دانشگاه و آژانس فضایی اروپا انجام می‌داد. در سال ۲۰۱۶، "ماورر" ۱۶ روز را به عنوان بخشی از عملیات "ماموریت در محیط بی‌نهایت خشن"(NEEMO) ناسا در زیر دریا گذراند.

۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۱ ساعت ۲۱:۰۳ به وقت منطقه زمانی شرقی(بامداد پنجشنبه ساعت ۰۵:۳۳ به وقت ایران) فضانوردان ماموریت "کرو-۳" به ایستگاه فضایی بین‌الملی رفتند. طی این ماموریت چهار فضانورد ناسا به نام‌های "راجا چاری"، "توماس مارشبورن"، "کایلا بارون" و یک فضانورد آژانس فضایی اروپا به نام "ماتیاس ماورر" برای انجام یک ماموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند.

این سومین ماموریت عملیاتی سرنشین‌دار اسپیس ایکس برای ناسا به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری این سازمان فضایی است. قرار است هر ماموریت، از جمله کرو-۳، تقریبا شش ماه به طول بینجامد و اسپیس ایکس مسئول پرتاب فضانوردان و همچنین بازگرداندن آنها به زمین است. قرار است فضانوردان ماموریت کرو-۳ نیز بهار سال ۲۰۲۲ به زمین بازگردند.

در ادامه می‌توانید تصاویر ثبت شده از کوه آتشفشانی اتنا که توسط این فضانورد ثبت شده است را مشاهده کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
حقارت انسان در مقابل طبیعت اینجا مشخص میشه. ولی انسانها در اثر پول و ثروت طغیان میکنند و ادعای خدایی هم میکنند.
تفو بر تو ای انسان طاغی تفو...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل