بازدید 4826

هوای ۵ شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت بحران

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه، اعلام کرد: امروز صبح ( ۲۱ اسفند ) وضعیت هوای سه شهرستان، قصرشیرین، سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب از نظر کیفیت در حالت بحران و هوای ۲ شهرستان کرمانشاه و پاوه در حالت هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳ 12 March 2022

به گزارش «تابناک»، «احد جلیلیان» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس داده های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا، شاخص لحظه ای ساعت ۶ صبح ایستگاه کرمانشاه عدد ۲۲۹ وضعیت بنفش و حالت هشدار یعنی هوای بسیار ناسالم برای گروه های حساس را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد، شاخص لحظه‌ای و ۲۴ ساعته (AQL) ۶ صبح ۲۰ اسفند لغایت ۶ صبح ۲۱ اسفند، ایستگاه‌های سرپل‌ذهاب و قصرشیرین عدد شاخص ۵۰۰ وضعیت قهوه‌ای و بحران را نشان می دهد که هوا بسیار ناسالم است.

جلیلیان همچنین خاطر نشان کرد: شاخص کیفی ۲۴ ساعته هوای اسلام آبادغرب عدد ۱۴۶ و شاخص لحظه ای این شهرستان ۵۰۰ است که در وضعیت بحرانی و قهوه ای قرار دارد.

وی در ادامه شاخص لحظه‌ای هوای شهرستان پاوه را ۱۲۵ اعلام کرد که در وضعیت زرد قرار دارد.

براساس شاخص های داده کیفی سنجی، کیفیت هوا در هفت سطح سبز عدد صفر تا ۵۰، زرد ۵۰ تا ۱۰۰، نارنجی ۱۰۱ تا ۱۵۰،قرمز ۱۵۱ تا ۲۰۰، بنفش ۲۰۰ تا ۳۵۰ و وضعیت قهوه ای از ۳۵۰ به بالا در چهار سطح استاندارد، هشدار، اضطرار و بحران طبقه‌بندی می‌شود.

هواشناسی: گرد و غبار کرمانشاه را در بر می‌گیرد

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: باتوجه به تشدید میدان های باد انتظار می رود با تشکیل توفان های گرد و خاک بر فراز صحاری منطقه شاهد ایجاد گرد و غبار در اغلب نقاط استان باشیم.

«علی‌محمد زوراوند» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ساعاتی از امروز شاهد وزش باد نسبتاً شدید و بارش هایی عمدتاً در نواحی شمالی و شرقی استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تشدید میدان های باد مجدداً سبب تشکیل توفان های گرد و خاک بر فراز صحاری منطقه خواهد شد، افزود: پیش بینی می شود غبار ناشی از این توفان ها بتدریج از عصر امروز تا ظهر امروز (شنبه)، به شکلی گسترده جو استان را فرا گیرد به طوری که بویژه در نواحی مرزی امکان وقوع دیدهای کمتر از ۵۰۰ متر نیز وجود دارد.

زوراوند با اعلام اینکه دمای هوا طی امروز و فردا کاهش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در روز های یکشنبه و دوشنبه افزایش نسبی دمای هوا و در بعضی ساعات وزش باد مهمترین پدیده های جوی استان خواهد بود.

گروه‌های پرخطر کرمانشاه با ورود توده گرد و غبار مراقب سلامتی خود باشند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این ارتباط به ایرنا گفت: باتوجه به‌ ورود توده گرد و غبار به هوای استان از مردم خواست به‌ منظور حفظ سلامت خود، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: باتوجه به وقوع گرد و غبار و بالا بودن میزان ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون در استان کرمانشاه، هم استانی‌ها به منظور حفظ سلامت خود، توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی زیر را در شهرهای بحرانی برای همه افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

وی اظهار داشت: در شهرهای با وضعیت هشدار، گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌ مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی