بازدید 182268
کیوسک بین الملل تابناک

بیانیه وقیحانه چهار کشور عربی علیه ایران/ طرح قانونگذاران آمریکایی برای ممنوعیت خرید نفت از ایران سفر رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه پس از دوازده سال/ محکومیت مداخله نظامی ترکیه در کشور‌های عربی

بیانیه وقیحانه چهار کشور عربی علیه ایران، طرح قانونگذاران آمریکایی برای ممنوعیت خرید نفت از ایران، سفر رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه پس از دوازده سال، محکومیت مداخله نظامی ترکیه در کشور‌های عربی و دیدار شمخانی با رئیس جمهور ازبکستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲ 09 March 2022

بیانیه وقیحانه چهار کشور عربی علیه ایران/ طرح قانونگذاران آمریکایی برای ممنوعیت خرید نفت از ایران سفر رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه پس از 12 سال/ محکومیت مداخله نظامی ترکیه در کشورهای عربی

کیوسک بین الملل تابناک: بیانیه وقیحانه چهار کشور عربی علیه ایران، طرح قانونگذاران آمریکایی برای ممنوعیت خرید نفت از ایران، سفر رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه پس از دوازده سال، محکومیت مداخله نظامی ترکیه در کشور‌های عربی و دیدار شمخانی با رئیس جمهور ازبکستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیانیه وقیحانه چهار کشور عربی علیه ایران

کمیته چهارجانبه عربی، امروز (چهارشنبه)، در جلسه‌ای که در حاشیه نشست یکصد و پنجاه و هفتمین دوره شورای اتحادیه عرب در مقر این اتحادیه برگزار شد، به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخت.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی مصر «الشرق الاوسط»، عربستان سعودی ریاست این نشست را برعهده داشته و وزیران خارجه امارات عربی متحده، بحرین و مصر نیز در آن مشارکت داشته‌اند. کشورهای یادشده در بیانیه پایانی خود پس از این نشست، بدون اشاره به مداخله ابوظبی و ریاض در امور یمن، اتهامات همیشگی خود علیه ایران را تکرار و این کشور را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کردند.

چهار کشور نامبرده همچنین در ادامه اتهام‌پراکنی‌های خود علیه ایران، این کشور را به حمایت از آنچه «گروه‌های تروریستی» خوانده شده، متهم کردند و با بیان اینکه ایران به توسعه برنامه موشک‌های بالستیک خود ادامه می‌دهد، مدعی شدند که ایران، حوثی‌های یمن را با موشک‌های خود مجهز می‌کند.

بیانیه وقیحانه چهار کشور عربی علیه ایران/ طرح قانونگذاران آمریکایی برای ممنوعیت خرید نفت از ایران سفر رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه پس از 12 سال/ محکومیت مداخله نظامی ترکیه در کشورهای عربی

در بخش دیگری از این بیانیه ضمن طرح این ادعای ضمنی که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است، بر لزوم حمایت از تلاش‌هایی که مانع این امر می‌شود؛ از جمله مذاکرات وین، تأکید شده است. کشورهای یادشده «بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک را یک نقطه در راستای تحقق امنیت و نه یک نقطه پایان» قلمداد کردند و در عین حال، خواستار تقویت نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای ایران و اقدام جدی در جهت دست‌یابی به یک «توافق طولانی‌تر و قوی‌تر» شدند.

کشورهای مذکور در حالی به مداخله در امور ایران و اظهارنظر درباره برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز این کشور می‌پردازند که «عبدالعزیر بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی پیشتر در کنفرانسی در خصوص معادن به ذخایر اورانیوم موجود در این کشور اشاره کرده و خبر داده بود: «به دنبال توسعه برنامه اتمی خود هستیم و درباره این موضوع واقعا صریح خواهم بود. ما مقادیر زیادی اورانیوم داریم و باید از آن بهره‌برداری کنیم. از شرکا، جهت بهره‌برداری از این ذخایر و توسعه آن با بالاترین درجه شفافیت کمک خواهیم گرفت و برای استفاده کامل از آن به جنبه تجاری خواهیم رسید.»

کمیته چهارجانبه عربی همچنین خواستار حل مسائل مربوط به امنیت منطقه از جمله برنامه موشکی ایران شد. این کمیته در بخش دیگری از این بیانیه ادعاهای همیشگی امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را تکرار کرد و با اشاره به سفر اخیر سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جزیره تنب بزرگ و افتتاح فرودگاه «امام علی (ع)» در این جزیره، اظهارات مقامات ایرانی در این خصوص را «تحریک‌آمیز» و «نقض حاکمیت امارات» خواند.

این ادعا در خصوص جزایر سه‌گانه ایران در حالی مطرح شده است که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، همواره بر تعلق قطعی این جزایر به ایران تأکید کرده است. «سعید خطیب زاده»، شهریور ماه جاری، در واکنش به بیانیه ۱۴۹ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرده بود که جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک‌ و تنب بزرگ تعلق قطعی به ایران دارند و بیانیه‌های ملال‌آور و تکراری صادره در این خصوص تغییری در ایرانی بودن ابدی آنها ایجاد نخواهد کرد.

این چهار کشور همچنین در بیانیه پایانی نشست خود، ایران را به مداخله در امور بحرین، یمن و سوریه و حمایت از گروه‌هایی که تروریستی خوانده‌ شده‌اند، متهم کردند. در بخش دیگری از این بیانیه همچنین اتهاماتی علیه جنبش حزب‌الله لبنان مطرح شده است.

طرح قانونگذاران آمریکایی برای ممنوعیت خرید نفت از ایران

گروهی از قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا، طرحی برای ممنوع کردن خرید نفت از ایران توسط آمریکا ارائه کرده‌اند.

«کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان» به عنوان بزرگترین فراکسیون راست‌گرایان در کنگره آمریکا، همزمان با اقدام دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در ممنوع کردن واردات نفت و گاز روسیه، طرحی به نام «نه به خرید نفت از تروریست‌ها» را معرفی کرده‌اند.

بیانیه وقیحانه چهار کشور عربی علیه ایران/ طرح قانونگذاران آمریکایی برای ممنوعیت خرید نفت از ایران سفر رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه پس از 12 سال/ محکومیت مداخله نظامی ترکیه در کشورهای عربی

در این طرح استدلال شده است که دولت جو بایدن برای مرتفع کردن نیاز آمریکا به انرژی باید به جای خرید نفت از «رژیم‌های متخاصم تروریست» و رساندن پول به آنها، تمرکزش را روی افزایش ذخایر داخلی انرژی بگذارد.

رونمایی از این طرح روز سه‌شنبه (۸ مارس/ ۱۷ اسفند) ساعاتی بعد از آن صورت گرفت که جو بایدن با امضای یک دستور اجرایی در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، واردات نفت، گاز و سایر محصولات انرژی از روسیه به ایالات متحده را رسماً ممنوع اعلام کرد.

بایدن که در کاخ سفید سخنرانی می‌کرد، گفت: ایالات متحده «شریان اصلی اقتصاد روسیه» را هدف قرار داده است. همانطور که مردم آمریکا «یک ضربه قدرتمند دیگر به ماشین جنگی پوتین» وارد می‌کنند، از این پس، گاز روسیه دیگر در بنادر آمریکا تحویل گرفته نمی‌شود. بایدن افزود این اقدام از حمایت قوی دو حزب کنگره برخوردار است.

بر اساس آمار کمیسیون اروپا، روسیه در سال ۲۰۲۱ با سهم ۲۷ درصدی، صادرکننده عمده نفت خام به اتحادیه اروپا بوده است و پس از آن نروژ، قزاقستان و آمریکا هر یک با ۸ درصد واردکننده نفت این کشور بوده‌اند. روسیه همچنین حدود ۴۵ درصد از کل واردات گاز به اتحادیه اروپا را تامین می‌کند، در حالی که نروژ ۲۳ درصد، الجزایر ۱۲ درصد، ایالات متحده ۶ درصد و قطر ۵ درصد.

خبرگزاری فاکس‌نیوز در توضیح درباره رونمایی اعضای جمهوری‌خواه از طرح مذکور نوشته قانونگذاران آمریکایی می‌خواهند از سناریویی احتمالی که دولت بایدن جای خالی نفت روسیه را با واردات نفت از ایران پر کند، جلوگیری کنند.

نمایندگان جمهوری‌خواهان کنگره گفته‌اند بایدن باید دستورهای اجرایی‌ را که باعث توقف ساخت خط لوله نفت «کیستون ایکس ال» از کانادا می‌شود، باطل کند.

«جیم بانکز»، رئیس کمیته تحقیقاتی جمهوری‌خواهان گفت: «وقتی که جو ببایدن صنعت انرژی امریکا را در نخستین روز ریاست‌جمهوری‌اش نابود کرد آمریکایی‌ها را برای نفت به کشورهای متخاصم خارجی وابسته کرد. این باعث شد قیمت سوخت سر به فلک بکشد و به پوتین اجازه داد هزینه‌های جنگی بی‌دلیل را تأمین کند.»

وی مدعی شد: «آنچه اوضاع را بدتر می‌کند اینکه دولت بایدن اکنون دنبال خرید نفت از ایران است که بزرگترین حامی تروریسم است. هیچ دلیلی وجود ندارد بخواهیم نفت تروریست‌ها را وارد بکنیم وقتی که خودمان اینجا می‌توانیم در داخل به نحو بهتر، با قیمت ارزان‌تر و پاک‌تر نفت استخراج کنیم.»

سفر رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه پس از دوازده سال

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه)، فلسطین اشغالی را برای سفر چند روزه به ترکیه ترک کرد؛ این اولین سفر یک مقام صهیونیست به ترکیه از سال ۲۰۰۸ است.

هرتزوگ طی اظهاراتی در فرودگاه پیش از پرواز به ترکیه گفت: «روابط بین اسرائیل و ترکیه دچار فراز و فرودهایی بوده است، ولی ما می‌دانیم که این روابط را چطور بسازیم تا در عمل و احترام متقابل تجلی پیدا کند.»

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، وی در این‌باره توضیح داد: «مطمئناً وقتی نظم جهانی تضعیف می‌شود، خوب و درست است که مشارکت و ثبات در منطقه ما باقی بماند. همه با ترکیه موافق نیستند، این رابطه در سال‌های اخیر لحظات ساده‌ای نداشته است.»

رئیس رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «روابط اسرائیل و ترکیه مهم است. شاید ما در مورد همه چیز توافق نداشته باشیم ولی ما سعی خواهیم کرد رابطه را بازسازی کنیم.»

بیانیه وقیحانه چهار کشور عربی علیه ایران/ طرح قانونگذاران آمریکایی برای ممنوعیت خرید نفت از ایران سفر رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه پس از 12 سال/ محکومیت مداخله نظامی ترکیه در کشورهای عربی

هرتزوگ سپس در صفحه توئیتر خود نوشت: «اکنون به همراه همسرم میشال برای بازدید از ترکیه به دعوت رئیس جمهور رجب طیب اردوغان پرواز می‌کنم، که این مضاف بر گفت‌وگوهایی است که از زمان ورود من به ریاست اسرائیل برقرار کردیم. پل ها و روابط با ترکیه یک منفعت اسرائیلی و منطقه‌ای است. امیدوارم این دیدار منجر به گفت‌وگوی عمیق‌تری بین ترکیه و اسرائیل شود.»

پیش از این نیز هیأت متشکل از مقام‌های ارشد ترکیه‌ای که به فلسطین اشغالی سفر کرده، با رئیس رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم دیدار و رایزنی داشتند.

محکومیت مداخله نظامی ترکیه در کشورهای عربی

کمیته وزرای عرب پیگیر مداخله نظامی ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی، تداوم حضور نظامیان ترکیه در چند کشور عربی را محکوم کرد.

به گزارش صدی البلد، اعضای کمیته وزرای عرب پیگیر مداخله نظامی ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی با برگزاری چهارمین دور از نشست این کمیته به ریاست سامح شکری، وزیر خارجه مصر پیش از آغاز صدوپنجاهم و هفتمین نشست وزارتی شورای اتحادیه عرب نسبت به تداوم حضور نظامی ترکیه در چند کشور عربی ابراز نگرانی کردند.

این کمیته با صدور بیانیه‌ای مداخله ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی را محکوم کرد.

اعضای این کمیته همچنین نقض مداوم قطعنامه‌های شورای امنیت مرتبط با ممنوعیت فروش سلاح به لیبی توسط ترکیه را محکوم کردند.

بیانیه وقیحانه چهار کشور عربی علیه ایران/ طرح قانونگذاران آمریکایی برای ممنوعیت خرید نفت از ایران سفر رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه پس از 12 سال/ محکومیت مداخله نظامی ترکیه در کشورهای عربی

این کمیته در ادامه بر غیرقانونی بودن حضور نیروهای ترکیه در کشورهای عراق، لیبی و سوریه و ضرورت خروج فوری و بدون قید و شرط این نیروها از کشورهای مذکور تاکید کرد.

این کمیته همچنین خواستار اهمیت قائل شدن دولت ترکیه برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم به منظور جلوگیری از عملیات حمایت، جذب، آموزش و انتقال نیروهای تروریست خارجی و مزدوران در داخل مرزهای کشورهای عربی شد.

این کمیته همچنین هرگونه آسیب رساندن و تغییر در ترکیب جمعیتی در برخی مناطق عربی تحت کنترل نیروهای ترکیه ازجمله شمال شرق سوریه و نقض مستمر حاکمیت برخی کشورهای عربی را محکوم کرد.

در این بیانیه همچنین از دولت ترکیه خواسته شده است که به حقوق آبی عراق و سوریه احترام بگذارد و از ساخت سد در سرچشمه رودخانه‌های دجله و فرات خودداری کند.

اعضای کمیته مذکور توافق کردند که نشست بعدی این کمیته در حاشیه یکصد و پنجاه و هشتمین نشست شورای اتحادیه کشورهای عربی در سطح وزیران به ریاست مصر برگزار شود.

دیدار شمخانی با رئیس جمهور ازبکستان

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به تاشکند سفر کرده است، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با ابلاغ پیام گرم رئیس جمهور اسلامی ایران به میرضیایف و تبریک سی امین سالگرد استقلال کشور دوست و برادر ازبکستان آمادگی کشورمان را برای توسعه و تعمیق همه جانبه روابط اعلام کرد.

شمخانی با اشاره به حجم مبادلات تجاری بین دو کشور، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعال سازی ظرفیت های بالقوه اقتصادی و ایجاد تسهیلات لازم در این زمینه را ضروری خواند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ابراز امیدواری کرد امضای سند مهم همکاری های امنیتی بین دو کشور، زمینه موفقیت بیشتر برای غلبه بر تهدیدات مشترک را فراهم کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان از حمایت ازبکستان برای عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای تشکر و ابراز امیدواری کرد که این پشتیبانی تا قطعی شدن عضویت کشورمان ادامه یابد.

در این دیدار شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان نیز در سخنانی با ابلاغ سلام گرم خود به مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: تسریع در فعال سازی محورهای همکاری مشترک که در ملاقات با آقای رئیسی بر روی آن توافق کردیم از نظر ما بسیار بااهمیت است.

میرضیایف با ابراز خرسندی در خصوص امضای سند همکاری های امنیتی بین ازبکستان و ایران گفت: لازم است با افزایش ارتباط زمان بندی شده بین نهادهای امنیتی دو کشور، مفاد این سند دقیق پیگیری و اجرا شود.

رئیس جمهور ازبکستان گفت: همکاری ایران و ازبکستان برای ایجاد دالان های حمل و نقل ریلی و جاده ای از طریق ترکمنستان و افغانستان تا آب های گرم جنوب ایران، واجد منافع اقتصادی قابل ملاحظه برای چهار کشور است.

وی با اشاره به شرایط حاکم بر افغانستان و ضرورت تلاش مضاعف همسایگان این کشور برای کاهش فشارهای معیشتی به مردم افزود: ایجاد دولت فراگیر در افغانستان می تواند گام مهمی در ایجاد صلح و ثبات در این کشور باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۰
کشورهای عرب حوزه ی های فارس چقدر نق می زنند ! مثل بچه های کوچک ناز پرورده و ناتوان یا اعتراض می کنند که ایران در کشورهاشان دخالت می کند یا شکایت می کنند ترکیه دخالت می‌کنه! خودشان هم از خود هیچ توانی ندارند و منتظرند بزرگترشان بیاید و بخاطرشان با بقیه دعوا کند و اونها پولش را بدهند !
پاسخ ها
غریبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
مگرغیر از اینه شما این کارها نمی کنید وقتی حرف انها واقیت دارد چرا ناراحت می شوید درسته که حقیقت تلخه
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
غریبه جان بگو ببینم چه کسی دخالت میکنه ؟ایران یا عربستان؟ ایران به یمن حمله کرده یا عربستان؟ اینکه بخش بزرگی از یمنی ها طرفدار ایران هستند معناش دخالت نیست .اینکه بخش بزرگی از شیعیان عراق دوستدار ایرانند و اینکه مردم شیعه بحرین که اتفاقا بحرین حزب خاک ایران هم بوده مخالف حکومت سرکوبگر آل خلیفه هستند و دوستدار ایرانند به ایران مربوط نیست . ایران نمیتونه بگه دوستدار من نباشید . ایران نمیتونه بگه چرا شما شیعه هستید و خطری برای حاکمان وهابی آل سعود هستید مگه این عربستان نبود که با دخالت در قطر این کشور رو به سمت ایران متمایل کرد ؟ مگه ما با کویت و قطر روابط بدی داریم؟ اتفاقا روابطمان با این دو کشور خوبه.هر وقت میتونی بگی دخالت که ایران به این کشورها نیرو بفرسته یا به شیعیان بحرین اسلحه بده .حتی در یمن با وجودیکه مورد تهاجم وحشیانه عربستان قرار گرفتند ما نتونستیم کمک نظامی بهشون بدیم چون در محاصره شدید هستند. اگه ما در سوریه حضور نظامی داریم دخالت نیست و نثل عربستان تهاجم نیسن بلکه به دعوت دولت سوریه است دولتی که از کشورهای دیگه منطقه دمکرات تر هست و با انتخابات روی کار اومده .در لبنان هم اگه به حزب الله سلاح دادیم این سلاح تنها جهت مقابله با اسرائیل استفاده شده و نه سعودیها . تازه حزب الله فحش از پارلمان و حاکمیت لبنان هستکما اگه می‌خواستیم دخالت کنیم الان دولت آل خلیفه در بحرین وجود نداشت و جنگ یمن هم خاتمه یافته بود .
فروش نفت به آمریکای دزد و راهزن چه غلط ها!!
فروش نگو . مفت خوری آمریکا های دزد و تروریست که یک پنی اش به ملت ایران نمی‌رسه
همون اموالی که از ملت ایران و ملت بدبخت افغانستان و کشورهای دیگه بلوکه کردید، پس بدید ممنون میشیم
شما جیب ما را نزنید
ایکاش اقدامات اعراب مسلمان منطقه فقط به دادن بیانیه بر علیه ما اکتفا کنند

از قدیم گفتند : شیر که پیر و بیمار و زخمی و خسته میشود

شغالان و روباهان و کفتارهای دشت ، مزاحمش میشوند .

یادشان باشد که در گذشته نه چندان دور ، چطور مجیز گویی ایران و ایرانی را میکردند !!!؟؟؟

و نگذارند که این شیر خسته و خوابیده ، بیدار شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
باید رصد کنیم مبادا این شیر خسته و خوابید ه رو ببرن به سیرک بفروشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
ناشناس این ارزو را بگور میبرید
دمشون گرم بازم ایران را از سوزشون میخواند نابود کنند واینا دست از این عربها بر نمی‌دارند عربها که بادیه نشین بودند حالا تصمیم میگیرند برا ایران
پاسخ ها
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
این عربستان مدام ایران را تحقیر مم کنه اما ایران به زور میخواد باهاشون مزاکره کنه
بیانیه کشورهای عربی وقیحانه نیست چون دارن حقیقت رو میگن
پاسخ ها
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
چه کسی به یمن حمله کرده ؟ایران یا عربستان؟ ایران اگه می خواست وارد یمن بشه یا میتونست به یمنی های تحت محاصره کمک کنه الان جنگ در یمن هم مثل سوریه تمام شده بود. چه کسی قصد دخالت در قطر و کودتا علیه دولت این کشور داشت ؟ایران یا عربستان؟ عربستان در قطر دخالت کرد و قطر هم از ترس عربستان به ایران پناه آورد. ایران اگه میخواست به مردم شیعه بحرین که مخالف حکومت آل خلیفه اند کمو کنه الان دولت بحرین ساقط شده بود. چه کسی ارتشش رو برای سرکوب مردم بحرین گسیل داد؟ ایران یا عربستان؟چه کسی داعش رو به جون سوریه و عراق انداخت؟ایران یا عربستان؟ ایران اگه امروز در سوریه حضور داره به دعوت دولت سوریه است دولتی که برآمده از انتخابات هست و از دولت هوی عربی منطقه حداقلش اینه که دمکرات تر هست..اینکه بخش بزرگی از مردم عراق ،لبنان و یمن و... شیعه هستند و طرفدار ایرانند به ایران چه ارتبای داره؟اینه که عربستان رو میسوزونه و خواهد سوزاند .چه کسی گروه تجزیه طلب الاحواز رو در ایران و جندالله رو در شرق ایران ساپورت کرد؟ ایران اگه میخواست جمعیت شیعه عربستان که یک چهارم جمعیت عربستان رو مسلح و ساپورت کنه الان عربستان متشنج شده بود. چطور ایران با قطر و کویت روابط خوبی داره پس؟ یا با پاکستان روابط خوبی داریم مگه این دولت ها سنی مذهب نیستند؟
ابراهیم مروتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
حقیقت امپراطوری بزرگ ایرانه وهمه اینها بخشی از ایران خواهند شد .
عربستان از چی میناله؟چین که براش بالستیک ساخته و تیروگاه اتمیش رو هم کامل کرده.
اروپا اتهام میزنه . کشورهای همسایه و منطقه اتهام میزنن . آمریکا اتهام میزنه . چرا تمام دنیا به ایران باید اتهام بزنه ! ؟ زمانی که اکثر کشورها زد ایران هستن این یعنی ایران مشکل داره و باید اصلاح رفتار کنه تا همه چی درست بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
کربلا و امام حسین و یاران اندک
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
این یعنی ایران قوی هست و مثل اونها فاسد نیست . این یعنی ایران تو سری خور اونها نیست . در ضمن دیکته ات رو تمرین کن تا ضد رو درست بنویسی
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
هیچ کشوری و هیچ انسانی تو این دنیا بدون دشمن نیست، هر کی هم میگه دشمن ندارم بدان دروغ میگه، باید بدانی تو این دنیا اگر ضعیف باشی حقتو پایمال می کنن، تنها راه قوی شدن هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
ضد نه زد خدایا چرا مردم اینقدر بیسواد شدند همه جا نوشته های یی سوادی مینویسند
چهارکشور عددی نیستند
منظور شما از کشور یمن گروه جنگجویان و مسلمانان انصار است یا دولت یمن ؟
پاسخ ها
آرمان
| Germany |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
در یمن یک انقلابی شد و علی عبدالله صالح برای اقناع مردم کنار رفت و معاونش رو رئیس جمهور کرد ولی بعدش مردم قانع نشدند مجدد به قیام خود ادامه دادند و انقلاب کردند و دولت منصور هادی سقوط کرد و استعفا داد و از یمن فرار کرد و دولت نجات ملی یمن با اتحاد انصار الله و گروه ها و احزاب دیگه تشکیل شد و بر کل یمن حاکمیت یافت .این دولت از پارلمان یمن هم رای اعتماد گرفت پس دولت قانونی یمن هست ولی دولت عربستان که دید دولت دست نشانده اش سقوط کرده ازش خواست استعفاش رو پس بگیره و بعد حمله کرد به یمن و عدن رو پس گرفت و بخشی از یمن رو تصرف کرد . ببین ایران در یمن اصلا حضور نظامی نداره و کمک چندانی هم به علت محاصره نمیتونه بکنه و اگه کمکی ۶م بکنه محدود به آموزش هست .وقتی نمیتونه سفیر رو بدون هماهنگی با سعودیها خارج کنه چطور میتونه سلاح بفرسته اونجا. ولی عربستان به یمن حمله کرده و حضور مستقیم نظامی داره . ببین چقدر جایگاه عربستان و دولت هادی در یمن ضعیف شده که مجبور شده خودش مستقیم وارد جنگ بشه. اصلا دولت منصور هادی یک دولت پوچ و توخالی بدون هیچ حامی در یمن هست . اگه عربستان عقب نشینی کنه و در یمن نباشه حتی یک روز هم نمیتونه دوام بیاره .اگه جایگاهی بین مردم داشت که خودش مجبور نمیشد مستقیم وخرد بشه. فقط عربستان تا تونسته مزدوران سودانی و پاکستانی و آفریقایی استخدام کرده و فرستاده یمن که اونها هم اکثرشون اهل جنگ نیستند و خیلی‌هاشون فاسد و دزدند و سلاح ها و مهماتی که بهشون میدن رو در بازار و به قاچاق چیان اسلحه می فروشند .حتی بسیاری از فرماندهانی بارها همین کار رو کردند و خیلی از همین سلاح ها و مهمات به دست حوثی ها می افته . علت اینکه بعد هشت سال نتونستند کاری از پیش ببرن هم همینه که در یمن جایگاهی ندارن و فقط یک عده مزدورند . خودت به عقل خودت مراجعه کن و پیش وجدانت قضاوت کن اگه واقعا منصور هادی در بین حتی چهل یا پنجاه درصد مردم یمن جایگاهی داشت با چنین کمک عظیم و حضور مستقیم و حمایت همه جانبه امارات و عربستان سعودی و پشتیبانی نیروی هوایی سعودی تا حالا نباید بر کل یمن سیطره می یافت
سلاح های انصار الله هم عمدتاوسلاح هایی هست که این گروه از قبل داشته . چون ده ها ساله این گروه داره مبارزه میکنه و در یمن وجود داره و بخشی هم سلاح های ارتش یمن ۶ست که به دولت نجات ملی و انصارالله پیوسته و بخشی هم از بازار قاچاق تهیه میشه که یک منبع مهم بازار قاچاق همین مزدوران ۴اسدی هستند که عربستان وخرد یمن کرده و جهت کسب ثروت و پول سلاح هاشون رو می فروشند و شاید یک مقدار بسیار اندکی هم قاچاقی با لنج و قایق های کوچک بتونه ایران بهشون کمک کنه و بخشی هم مثل موشک ها مستشاران ایرانی بهشون آموزش میدن تا خودشون بسازند یعنی کمک های ایران به علت محاصره این قدر محدود و ناچیزه که در برابر حضور همه جانبه سعودیها اصلا هیچی به حساب نمیاد
....در حالی که نروژ ۲۳ درصد، الجزایر ۱۲ درصد، ایالات متحده ۶ درصد و قطر ۵ درصد یعنی چی ؟؟؟
اینها گاز صادر میکنند به اروپا یا از روسیه گاز وارد میکنند؟؟
این چه طرز مقاله نوشتنه
باید به بحرین و امارات درس فراموش نشدنی داد. متاسفانه مدتی امارات زبان باز کرده
اردوغان خیانتکار دروغگو قدرت ارزش این کارهارانداردبازهم نوکر ی هستی که کارت تمامه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
بابا خفه شو مزدور ...
اسنحکام روابط دوستانه بین دولتهای قدرتمند ترکیه و اسراییل، یقبنا موجب ارتقای سطح امنیت منطقه و طرد نیروهای مرتجع و بنیادگرا خواهد گردید.
بهتر بود می نوشتید: «چهار کشور حقیر عربی»
اعراب محترم (((پیامبر اسلام فرمودند :::من عربم ولی :::عرب از من نیست )))مانند روباهتان کرده آمریکای تروریست !!!از اوکراین ولیبی وعراق وسوریه و۰۰۰۰۰درس عبرت نمی گیرید ::::مگر زمانی که مشروبات را ترک کنید ::::::از ترس ایرانه که هنوذ آمریکا زیروروتان نکرده ::«««جزیره های ۰۰۰»»»»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
دروغ بستن به خدا و رسول خدا میدانی که چه حکمی دارد. این دروغها همین جا درست شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
زحمتی بکش سرچ کن ببین پیامبر ص و امام علی ع درمورد اعراب جاهلیت چی گفتن منافق آلبانی مشین
هرجه باشه از رفتار روسیه در برابر این وقیحاته تر نیست
بابا در دنیا دعوا. دوستی. قهر. اقتصاد. هست تمام فریاد ما باید متوجه اعراب باشد چون تمام مشکلات مارا آنها درست میکنند تا میخواند مشکل تحریم راحله کنند یک اجلاس میذارنش جواب تلفن مش بایدن را نمیدن ووو خدا ازشون نگذره
حالا بنشینید اکراین را مظلوم بدانید .همان که در تحریم ایران و یاری لین چهار کشور عربی نقش اول بود .چرا یمن که به ان تجاوز شد را کسی نباید یاری کند ولی ن اروپایی و امریکا باید اکراین یهودی را با همه نوع سلاحی یاری کند تفاوت این دو کشور فقط در مذهب است که در سازمان ملل کشورهای مسلمان باید تروریسم خطاب شوند و از صفحه روزگار محو شوند
باید با دنیا و همسایگان روابط حسنه داشته باشیم
ایران به هیچ کشوری مخصوصا آمریکا نفت نمی فروشد جون در تحریم است وپول آن برنمی گردد
اینا باید درنظر بگیرند اگه ما اراده کنیم یک قطره از نفت اونا اصلا نمیتونه از منطقه خارج بشه چه برسه به اینکه فروخته بشه
در مقابل این پررویی این کشورها چرا ایران دستور شاه ایران را در رابطه با بحرین لغو نمیکند
جنایات سعودی ها را می خواهید افشا کنید؟ خبرنگار و عکاس به یمن اعزام کنید.
اگرایران قوی نبودتاحالا۴کشورعربی تجزیه شده بودو۴کشورمیدانندکه ایران پای خیلی ازکشورهای متخاصم رابرید
عجب شیر توشیزی شده ایران به یمن سلاح میده عربستان به حمایت هادی منصور عبد ربه یمن را میزنه این اونو متهم میکنه اون اینو متهم میکنه ! این وسط بیچاره مردم ایران
پاسخ ها
آرمان
| Germany |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
ایران اصلا حتی اگه بخواد هم نمیتونه به یمنی ها سلاح بده . یمن در محاصره بسیار شدید دریایی،زمینی و هوایی است . برو نقشه یمن رو ببین بعد بگو سلاح میده . ایران حتی سفارش رو بدن هماهنگی با عربستان نتونست خارج کنه چطور . اگه میتونه اسلحه بفرسته اونجا اگه هم بفرسته با کلی بدبختی در حد دو سه تا لنج و شناور و قایق کوچک هست که قاچاقی برن اونجا و تازه اونها هم نصفشون گیر می افتاد
تابناک عزیز راه حل این 4 کشور دست من است احداث کریدور شمال جنوب از چابهار و بندرعباس نوردوز ایروان بنذرپوتی و روسیه تا اروپا و حذف کانال سویز و بئعاز استانبول و بنادر امارات و دوستی با قدرت با عربستان
چهار کشور عربی برای صدور بیانیه از دوست عزیز و برادرشان اسرائیل هم دعوت می کردند تا نامه به امضای 5 یار مومن و مسلمان برسد.
بیانیه چهار کشور علیه ایرانی نشانه بی اختیاری وبی هویتی آنهاست هرچه دشمن نادان تر وبی خردتر باشد برمزیت سربلندی ایران می افزاید زیرا این دیکته پراشتباهشان ادامه داراست وخودشان طعمه چرب غربیها خواهند شد
عربستان.امارات.بحرین.مصر.قابل اعتماد نیستند.اینکه ولیعهد عربستان گفته بود ایران همسایه ما هست باید رابطه دوستانه داشته باشیم تلویحی اینگونه گفته بود.همه دشمنان ما ملت ایران دنبال نابودی هویت ایرانی اسلامی هستند.درهمین رسانه در صفحات دیگر خواندم سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به صراحت اعلام کردن ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست.چرا سران عرب چهارکشور عرب از موشک های ما می ترسند؟چرا از اسرائیل می ترسند؟اسرائیل در مقابل این چهار کشور قدرت خودرا نشان داد اعراب ترسوی فوق مجبور شدن با اسرائیل رابطه برقرار کنند.شاید بپرسید چه ربطی به یمن دارد.مگر ما ایرانیان عزیزان فلسطینی را کمک نمی کنیم مگر همانند یمنی ها به اسرائیل شلیک نمی کنند؟
پس چرا نگفتن بدلیل کمک ایران به فلسطین ایران دخالت می کند؟
آیا از ملت سوریه سئوال کردن آیا ایران آنان را حمایت کرد؟ملت یمن.فلسطین.سوریه.عراق.افغانستان.پاکستان.نیجریه.لبنان.کجا در کدام مقاله نوشتن ایران به تروریست ها کمک می کند؟چرا ارسال کمک به فلسطین توسط ایران را محکوم نکردن؟چرا کمک به سوریه ویمن را محکوم کردن؟؟واقعیت این است این چهارتا کشور می دانند اسرائیل تفکر تروریستی دارد.دنبال کشتار وقتل عام شیعیان است (شیعیان لبنان وعراق.سوریه.نیجریه.افغانستان.پاکستان.)
بمب گذاری در مساجد شیعیان پاکستان.افغانستان چرا اتفاق می افتد؟مگر سلاح هسته‌ای وموشک می سازن؟؟من به عنوان مسلمان شیعه طبق آیات قرآنی که خداوند فرموده هرگاه فریاد تظلم خواهی درخواست یاری مسلمان دیگری را در آن طرف گیتی شنیدید مسلمان بودی به یاری او نشتافتید همانند کفار هستید
لطفاً این چهار کشور توضیح دهند کدام کشور مسلمان کدام فرد مسلمان از آنان درخواست یاری کرد این‌ها به یاری او شتافتند؟
حالا از ملت یمن.عراق.سوریه.افغانستان.پاکستان.لبنان.نیجریه.تحقیق شود آیا ایران اسلامی طبق آیات الهی آنان را یاری کرد یا این چهار کشور عربی؟؟دولت سیسی با قتل عام اخوانی ها به فدرت رسید.پادشاه عربستان ودوکشور دیگر با قتل عام ملت یمن وخاشقچی وسوریه وعراق و مدافعان حرم وفرماندهان ضدتروریست.قدرت را قبضه کردن.بنده بعنوان یک قطره کوچک از این اقیانوس بزرگ به هموطنانم هشدار میدهم دشمنان قسم خورده ای داریم با اصل شیعه بودن ما مشکل دارن.نه با موشک واتم.مشکلات اقتصادی.معیشتی درهشت سال گذشته تحریم شدید ایران بود.بله تحریم روی زندگی مردم تاثیر منفی می‌گذارد.باعث تحریم همین چهارکشور جنایتکار هستند فکر می کنند جنگندها قادر به دفاع از آنان هستند.
همه کشورها و همه دنیا به ایران اتهام میزنند !!!!! کی و کجا ایران در یمن نیرو تجهیز میکند در کجای فلسطین و لبنان و عراق و سوریه و غیره ایران نیرو دارد و به آنها کمک نظامی و مالی و تسلیحاتی میکند ؟؟؟؟ همه اتهامات از ریشه و اساس دروغ است!!!!! فقط آمریکای جنایتکار کاملا الکی و بیهوده ایران را تحریم میکند !!!! ایران کشور کاااااااااااملا مستقل است و اجازه دخالت روسیه و چین را در امورات داخلی و بین المللی را نمیدهد و از برجام کاملا مشخص است که روسیه و چین برای ایران تصمیم نمیگیرند !!!!!!
دركل جنگ افروزي ومداخله دركشورهاي ديگه كارپسنديده ايي نيست.
هر چند تکراری است ولی آی پادوهای غرب شما از آبروی امت غرب را بردید اگر بازم بگیم گاوهای شیری ده خوب جفا در حق این حیوان با خاصیت است که یک تا ر مویش می لرزد به این نوکرها
حمله عربستان و امارات به یمن قطع شود. دولت مصر به لیبی پس از سقوط قذافی چندین بار تجاوز کرده مواخذه شود درضمن بخش اشغالی صحرای سینا را از رژیم غاصب صهیونیستی باز پس گیرد. بحرین تظاهرات و خواستهای برحق ملت را سرکوب کرده، محاکمه شود درضمن بحرین بخشی از خاک ایرانست. حکومتهای عربی بجز سوریه وعراق هیچکدام انتخابات ندارند وکاملا" موروثی ودیکتاتوری هستند. پس حرفی برای گفتن ندارند.
بفرما تحویل بگیر.اون ساده اندیش هایی که به جای اینکه بدعهدی آمریکایی ها عبرتی بشه براشون و به جای اینکه آمریکای بدعهد رو مقصر شکست برجام بدونن، با وقاحت تمام خودمون رو مقصر می دونند می گفتند علت اینکه آمریکا زد زیر برجام این بود کا ما نگذاشتیم سرمایه آمریکایی وارد ایران بشه و اجازه ندادیم مراودات تجاری با آمریکا صورت بگیره . حالا واقعیت رو خودتون ببینید . اون موقع هم مشکل ما نبود ماکه رفتیم حتی با بوئینگ هم قرارداد بستیم مشکل تحریم های ثانویه آمریکا بود که حتی با توافق برجام هم شرکت های آمریکایی اجازه نداشتند در ایران سرمایه گذاری کنند . بایدن بخواد هم نمیتونه کاری بکنه چون یک لابی صهیونیستی پرقدرتی در آمریکا وجود داره که مانع حل ۶ر مشکلی بین ایران و آمریکا میشه.
لب کارون چه گل بارون
هر موقع اتحادیه عرب از جزایر سه گانه لاف زد به نظرم بهتره ایران هم خواسته به حق خود را در بازگرداندن بحرین به آغوش میهن خود مطرح کند
سگی که نتونه گاز بگیره واق واق می کنه نمی دونم چرا مسئولین به این واق واق این چند کشور اهمیت می دن زمانی اینا جز ایران بودند یا اخر زیر سلطه ایران عربستان بزرگ اینا جرات عرض اندام نداشت چه برسه به بحرین یا امارات لعنت به پدرت انگلیس چیکار کردی با ملت ایران
ایران بجای دخالت‌های بیجا وهدر دادن بیت المال به فکر ملت مظلوم خود باشد
در واقع بسیاری از کشورها از بهبود روابط ایران و آمریکا وحشت دارند. آنها متوجه شده اند که اگر چه شرق و غرب دنبال منافع خودشان هستند اما غرب نسبت به شرقِ سودمحور بسیار قابل اعتمادتر است و می‌خواهند ایران از نظر سیاسی و اقتصادی در موضع ضعف باشد.
چون ایران در تحریم است تازمانی که تحریمها برداشته نشود نفت به هیچ کشوری فروخته نشود تا بتوانیم پول آنرا دریافت کنیم
واعتصموا بحبل الله ولا تفرقوا به ریسمان الهی متوسل شویدوتفرقه نداشته باشید
متاسفانه علیرغم تمام ادعاهای برادری مسلمانان وهفته وحدت و...جهل مردم ومزدوری اکثر حکومتهای خاورمیانه همیشه پتانسیل درگیری واختلاف باالقوه تشدید شده ....
واقعا برای من معما شده من نمی‌دانم چراکشورهای دنیاباایران دشمنی دارندوتحریمش می‌کنند.مگه حکومت ایران چه عیبی دارد
سایت تابناک در انتشار نظرها ازازادترین هاست ....
بیانیه اعراب ،غیر از در مورد 3 جزایر همیشه ایرانی، در مورد بقیه کاملا صحیح و درست هست...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست