بازدید 4993

۵نفری که بدون سمت قانونی، برای ورزش ایران تصمیم می‌گیرند

کد خبر: ۱۱۰۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ 07 March 2022

کمیته ملی المپیک ایران در هیات اجرایی خود توسط اکثریت مدیرانی اداره می‌شود که مدتهاست هیچ جایگاه قانونی در ورزش کشور ندارند!

به گزارش تابناک ورزشی، مهلت قانونی و چهارساله مدیریت تیم فعلی مدیران کمیته ملی المپیک در دی‌ماه سال جاری به پایان رسیده است و به غیراز این، پنج کرسی هیات اجرایی فعلی که در تصاحب روسای فدراسیون‌ها قرار دارد ، در دست کسانی است که دیگر رییس فدراسیون نیستند اما همچنان با بهانه های مختلف این سمت را محکم چسبیده اند!

در حال حاضر صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک، فضل‌الله باقرزاده (رئیس فدراسیون شمشیربازی)،  طاهره طاهریان به عنوان نایب رئیس اول و دوم، هادی ساعی (رئیس فدراسیون تکواندو) به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران، علی رضوانی (رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو)، محمد علیپور ‏(رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی)، علیرضا رحیمی (رئیس سابق فدراسیون هندبال)، مجید کیهانی (رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی)، سید عبدی افتخاری (رئیس سابق فدراسیون اسکی)، علی دادگر ‏(رئیس سابق فدراسیون تیراندازی) و مجید شایسته (رئیس سابق فدراسیون تنیس ) اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک را تشکیل می‌دهند.

شایسته به عنوان رئیس فدراسیون تنیس در سال 96 کاندیدای عضویت در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک شد اما دوره چهار ساله ریاست وی در فدراسیون تنیس آبان ماه سال 97 به پایان رسید او دو سال و 6 ماه است که رئیس فدراسیون تنیس و فدراسیون دیگری نیست.

علیرضا رحیمی نیز 12 آبان ماه سال 97 به دلیل بازنشسته بودن از ریاست فدراسیون هنبدال استعفا داد‌ و اکنون سه سال و چهار ماه است که رئیس هیچ فدراسیونی نیست. همزمانی ریاست وی در فدراسیون هندبال و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک تنها 9 ماه بود.

 دوره چهار ساله ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی هم 15 شهریور 98 به پایان رسید و مهر 98 سرپرست این فدراسیون منصوب شد. با این شرایط کیهانی نیز بیش از دو سال و 4 ماه است که از فدراسیون جدا شده است.

عبدی افتخاری دیگر عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز از  مرداد 99  از فدراسیون اسکی کنار رفت. وی حدود 19 ماه است که رئیس فدراسیون نیست و در هیئت اجرایی عضویت دارد.

علی دادگر، رئیس سابق فدراسیون تیراندازی هم 4 ماه است که از ریاست در فدراسیون فاصله گرفته است. حال باید در مجمع 17 اسفند ماه دید آیا اعضای هیئت اجرایی مورد انتقاد دبیر موضوع استعفا را مطرح می‌کنند یا اینکه دبیر در صحبت‌های خود در مجمع آنها را هدف قرار خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی