بازدید 12279
کیوسک بین الملل تابناک

درخواست وزارت خارجه برای خروج فوری ایرانی‌ها از اوکراین / پیشنهاد ترامپ برای کسب درآمد آمریکا از جنگ اوکراین / افزایش قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۱۱۳ دلار/ پیام آمریکا به اسرائیل درباره اموال تحریم شده روسیه

درخواست وزارت خارجه برای خروج فوری ایرانی‌ها از اوکراین، پیشنهاد ترامپ برای کسب درآمد آمریکا از جنگ اوکراین، افزایش قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۱۱۳ دلار، پیام آمریکا به اسرائیل درباره اموال تحریم شده روسیه و برگزاری تمرین مشترک هوایی عربستان سعودی و آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ 02 March 2022

درخواست وزارت خارجه برای خروج فوری ایرانی ها از اوکراین/ پیشنهاد ترامپ برای کسب درآمد آمریکا از جنگ اوکراین/ افزایش قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۱۱۳ دلار/ پیام آمریکا به اسرائیل درباره اموال تحریم شده روسیه

کیوسک بین الملل تابناک: درخواست وزارت خارجه برای خروج فوری ایرانی‌ها از اوکراین، پیشنهاد ترامپ برای کسب درآمد آمریکا از جنگ اوکراین، افزایش قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۱۱۳ دلار، پیام آمریکا به اسرائیل درباره اموال تحریم شده روسیه و برگزاری تمرین مشترک هوایی عربستان سعودی و آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست وزارت خارجه برای خروج فوری ایرانی ها از اوکراین

روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز (چهارشنبه) ۱۱ اسفند ماه در اطلاعیه‌ای و در پی اطلاعیه‌های قبلی وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف اعلام کرد: همان گونه که پیش از این نیز با توجه به روند تحولات نظامی در اوکراین، از تمامی ایرانیان مقیم و دانشجویان درخواست شده بود از اوکراین خارج شوند، با وجود این، هنوز شمار کمی از هموطنان ایرانی برای خروج از اوکراین اقدام نکرده‌اند.

گفتنی است، روز سه‌شنبه اولین پرواز اختصاصی جهت انتقال هموطنان ایرانی مقیم اوکراین از لهستان وارد تهران شد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در ادامه این اطلاعیه اکیدا از هموطنان ایرانی که هنوز در شهرها و روستاهای اوکراین حضور دارند، خواسته به سرعت این کشور را از مرزهای رومانی، مولداوی، مجارستان، اسلواکی و لهستان ترک کنند.

درخواست وزارت خارجه برای خروج فوری ایرانی ها از اوکراین/ پیشنهاد ترامپ برای کسب درآمد آمریکا از جنگ اوکراین/ افزایش قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۱۱۳ دلار/ پیام آمریکا به اسرائیل درباره اموال تحریم شده روسیه

همچنین در این اطلاعیه از هموطنان درخواست شده است، در صورت هرگونه سؤال درمسیر ترک اوکراین با شماره تلفن‌ها و واتس آپ زیر تماس بگیرند:

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف ۰۰۳۸۰۶۳۰۴۴۹۰۲۹

وزارت امور خارجه ۰۰۹۸۲۱۶۱۱۵۳۱۴۴

واتساپ وزارت امور خارجه ۰۰۹۸۹۳۵۱۱۹۰۴۰۲

گفتنی است، «منوچهر مرادی» سفیر ایران در کی‌یف نیز امروز در پیامی ویدئویی با بیان این‌که همه هموطنان ایرانی در اوکراین در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: به خدمات خود برای اعزام آخرین نفر از ایرانیانی که مایل به خروج از این کشور هستند، ادامه می‌دهیم.

پیشنهاد ترامپ برای کسب درآمد آمریکا از جنگ اوکراین

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته، چنانچه او رئیس‌جمهور می‌بود کشورش با استفاده کردن از تحریم‌های نفتی علیه روسیه می‌توانسته در شرایط نفتی پول به دست آورد.

ترامپ که با شبکه «فاکس‌بیزنس» مصاحبه می‌کرد، خواستار آن شده که با توجه به حمله روسیه به اوکراین هیچ کشوری از روسیه نفت نخرد. او گفته چنانچه رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌بود «به همه نفت صادر» می‌کرد.

درخواست وزارت خارجه برای خروج فوری ایرانی ها از اوکراین/ پیشنهاد ترامپ برای کسب درآمد آمریکا از جنگ اوکراین/ افزایش قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۱۱۳ دلار/ پیام آمریکا به اسرائیل درباره اموال تحریم شده روسیه

رئیس‌جمهور سابق آمریکا، بار دیگر به تکرار این ادعا پرداخت که اگر رئیس‌جمهور می‌بود، هرگز حمله به اوکراین رخ نمی‌داد. او در پاسخ به این که ایا «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا باید بخش نفت روسیه را تحت تحریم قرار دهد، گفت: «ما باید در ایالات متحده این فرصت را باز کنیم و کسی نباید نفت از روسیه بخرد.»

وی در ادامه گفت: «او (بایدن) باید این فرصت را باز کنید؛ به سرعت قابل انجام است. کشور ما در این وضعیت می‌توانست کلی ثروت به دست بیاورد و بیش از هر زمان دیگر به پول دست پیدا کند.»

افزایش قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۱۱۳ دلار

همزمان با نگرانی سرمایه‌گذاران از تداوم حمله روسیه به اوکراین، بهای جهانی نفت روز چهارشنبه به بشکه‌ای بیش از ۱۱۳ دلار رسید و قیمت گاز طبیعی نیز رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز به بشکه‌ای ۱۱۳.۰۲ دلار رسید که بالاترین قیمت طلای سیاه از سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود، در حالی که بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز در نیویورک به ۱۱۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.

درخواست وزارت خارجه برای خروج فوری ایرانی ها از اوکراین/ پیشنهاد ترامپ برای کسب درآمد آمریکا از جنگ اوکراین/ افزایش قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۱۱۳ دلار/ پیام آمریکا به اسرائیل درباره اموال تحریم شده روسیه

این در حالی است که در اواخر امروز قرار است نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با سایر تولیدکنندگان اصلی از جمله روسیه برگزار شود و تولیدکنندگان درباره افزایش تولید برای مقابله با افزایش قیمت‌ها گفت‌وگو کنند.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا اعلام کرده که آمریکا به جمع سی کشور عضو دیگر آژانس بین‌المللی انرژی خواهد پیوست که قصد دارند برای پاسخ به تقاضای فزاینده در بازار، ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود را در بازار عرضه کنند. با این حال تحلیلگران اعتقاد دارند که این اقدام تاثیر محدودی بر بازار خواهد داشت.

کارستن فریستچ تحلیلگر کارمزبانک گفت: جنگ در اوکراین که روسیه با شدت فزاینده در حال انجام است، باعث افزایش سرسام آور قیمت نفت شده است.

همزمان بهای گاز طبیعی نیز با ۵۰ درصد افزایش برای اولین بار به رکورد ۱۹۴.۷۱۵ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر ThinkMarkets به خبرگزاری فرانسه گفت: بازارهای انرژی، جدی متزلزل شده و قیمت گاز نیز افزایش یافته است.

وی افزود: چشم انداز بازار از ترس بزرگ (الف) این است که کشورهای غربی واردات نفت و گاز از روسیه را ممنوع کنند یا (ب) روسیه در پاسخ به تحریم‌های اقتصادی خود، اقدام به قطع صادراتش به اروپا کند.

روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی در دنیاست و یکی از صادرکنندگان اصلی انرژی به اروپا در کنار سایر منابع خام طبیعی از جمله آلومینیوم است.

قیمت جهانی آلومینیوم که در بسیاری از وسایل از جمله قوطی نوشابه و تجهیزات هواپیمایی کاربرد دارد، ظرف روزهای گذشته به ۳ هزار و ۵۵۲ دلار در هر تن رسیده است؛ این بالاترین قیمت آلومینیوم در طول تاریخ است.

از سوی دیگر، از آنجایی که هم روسیه و هم اوکراین از تولیدکنندگان بزرگ گندم و ذرت در دنیا هستند، بهای این دو کالای اساسی نیز رشد قابل توجهی در بازارهای بورس کالایی داشته است.

پیام آمریکا به اسرائیل درباره اموال تحریم شده روسیه

رسانه‌های عبری زبان از پیام مهم آمریکا به مقامات رژیم صهیونیستی درباره اموال تحریم شده روسیه و جلوگیری از تحویل این اموال به بانک‌های این رژیم پرده برداشتند.

خبرگزاری فلسطینی "سما" به نقل از رسانه‌های عبری زبان اعلام کرد؛ آمریکا در پیامی از مقامات رژیم صهیونیستی خواسته است تا اطمینان حاصل کنند که اموال و مبالغ تحریم شده روسیه به بانک‌های این رژیم منتقل نمی‌شود.

طبق این گزارش، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از وزرای دولت این رژیم خواسته است که هنگام دریافت درخواست کمک از سوی بازرگانان روسی که نامشان در فهرست تحریم‌های آمریکا درج شده و برخی از آنها در گذشته به اسرائیل کمک مالی کرده‌اند، مراقب و هشیار باشند.

سایت عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز در این باره نوشت: دولت اسرائیل یک تیم ویژه متشکل از وزیران تشکیل داده است تا  روی پیامدهای اعمال تحریم‌های بین‌المللی بر روسیه و تأثیر آن بر اقتصاد اسرائیل کار کند.

این رسانه گزارش داد: این تیم توسط وزارت امور خارجه اداره می‌شود و نمایندگانی از وزارت دارایی، وزارت جنگ، بانک اسرائیل و وزارت دیاسپورا حضور خواهند داشت.

یدیعوت آحارونوت همچنین اعلام کرد: آمریکا پیام‌های مختلفی را برای مقامات اسرائیل ارسال کرده و از آنها خواسته‌ است تا اطمینان حاصل کنند که اموال و مبالغ تحریم شده روسیه به بانک‌های اسرائیل منتقل نمی‌شود.

یک مقام سیاسی صهیونیستی در این باره گفت: بانک اسرائیل تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی انجام خواهد داد.

برگزاری تمرین مشترک هوایی عربستان سعودی و آمریکا 

عربستان سعودی از اعزام شش فروند جنگنده خود به پایگاه هوایی «نلس» در خاک آمریکا برای مشارکت در تمرین نظامی «پرچم قرمز-۲۰۲۲» که به مدت ۲۵ روز به طول خواهد انجامید، خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) سرگرد ستاد «طلال بن عبدالعزیز بن بندر آل سعود» در این باره گفت که شش جنگنده چند کاره اف-۱۵ از جدیدترین نوع خود به همراه تیم‌های پشتیبانی و فنی وارد مکان تمرین شده‌اند.

درخواست وزارت خارجه برای خروج فوری ایرانی ها از اوکراین/ پیشنهاد ترامپ برای کسب درآمد آمریکا از جنگ اوکراین/ افزایش قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۱۱۳ دلار/ پیام آمریکا به اسرائیل درباره اموال تحریم شده روسیه

به گفته وی این هشتمین حضور نیروی هوایی عربستان سعودی در این تمرین نظامی مشترک است. او گفت، قرار است در این رزمایش در حوزه عملیات جنگ الکترونیک پیشرفته و مقابله با اهداف خصمانه هوایی و پدافند و بررسی آخرین تاکتیک‌های دشمن و راه های مقابله با آن تمرین صورت گیرد.

به گفته این مقام نظامی سعودی، قرار است تا تهدیدات شبیه‌سازی شود تا شرکت کنندگان بتوانند میزان توانایی جنگاوری خود را سنجیده و برای عملیات در عرصه واقعی آماده باشند.

در تاریخ ۲۹ بهمن ماه نیز رسانه‌های سعودی اعلام کردند که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور، یک بمب‌افکن آمریکایی را بر فراز دریای سرخ همراهی کرده‌اند. ریاض طی بیانیه‌ای رسمی ادعا کرده بود که این همراهی در چارچوب تداوم همکاری‌ها بین نیروی هوایی ریاض و واشنگتن صورت گرفته و هدف از آن حفاظت از امنیت و ثبات منطقه است.

کشورهای عربستان سعودی و آمریکا، سالیانه در چندین رزمایش نظامی حضور دارند که آخرین آن در دوازدهم بهمن ماه با نام «IMX/CE ۲۰۲۲» توسط ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه با مشارکت ۶۰ کشور آغاز شده، که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
اقای وزیر خارجه بگذارید جنگ تمام شود بعد اعلام کنید که ایرانیها خاک اکراین را ترک کنند،ضعف شما همه جا وجود دارد در حرف خیلی کارها می کنید و در عمل هیچ....؟
رای گیری امروز سازمان ملل نشان داد که وزن روسیه در جهان چه اندازه است. حتی چین و ایران وکوبا و ونزویلا حاضر نشدند به این قطعنامه رای مخالف بدهند و فقط چهار کشور کره شمالی و اریتره و بلوروس و سوریه رای مخالف دادند. در مورد نظامی هم باید گفت که دوستان از اقتصادی که همش نفتی است انتظار چه ارتشی دارند؟ روسیه دومین ارتش دنیا هست ولی بودجه ان فقط 47 میلیارد دلار است. در حالیکه در مقام قیاس بودجه امریکا 750 میلیارد دلار است ولی باز هم دیدید که امریکا هم در افغانستان و عراق نتوانست بماند. به اضافه اینکه سربازان روسی هم مانند همه سربازان دنیا دفاعی هستند و هرگز میلی به حمله و کشورگشایی ندارند و هرگز برای حمله به اکراین توجیه کافی و دلیل کافی و مشروع به انها داده نشده. قرن بیست و یک دیگر قرن کشور گشایی نیست. ولی پوتین مانند صدام یا داعش یا طالبان بیست سال پیش نفهمید. حالا تنها کاری که پوتین می تواند کند استفاده از قدرت بمبهای کشتار جمعی خلا در مناطق شهری اکراین است که تنها نتیجه ان افزایش رنج و درد و بدهیهای روسیه بابت جنایت جنگی علیه بشریت است و ان را نجومی کند و برای همیشه ملت روسیه را برای دهها سال بدهکار غرامت جنایات جنگی و فقیر ترین کشور دنیا کند. کاش کسی بود که در روسیه این شجاعت را داشت که پوتین را از اخر کار باخبر کند و فقط مجیزگویی و چابلوسی نباشد. صدام اجازه نداد کسی او را هشیار کند و همه عاقبت غرور صدام یا قذافی را هم دیدیم. به هر حال امریکا و انگلیس بیشترین سود را بردند و اگر چین هم اشتباه روسیه را کند باز این امریکا و انگلیس هستند که همه چیز به نفع انها می شود. هر چند چین خیلی خیلی عاقلتر از پوتین هست چرا که در درون حزب کمونیست یک نظام کاملا دمکراتیک شورایی و رای و نظارت سخت و شایستگی در کار است و شی هرگز نمی تواند مانند پوتین بدون استفاده از خرد جمعی عمل کند.
روس ها انتظار عکس العمل جهانی در این حد را نداشتند

پوتین مرتکب اشتباه محاسباتی شده .
گندش بزنن با این محاسباتش
اصلا‌ یکبار شانس به ایران‌روکرده‌ ببین می تونید ازش بهره ببرید !!!
آقا نفت و گاز پوتین را نصف قیمت بخرید‌ و به کشورهای دیگر بفروشید‌ ۵۰‌ درصد سود‌ تمام مشکلات مملکت حل میشه‌ !!
ما را باش که انتظار داشتیم روسیه ما را از زیر تحریم دنیا دربیاره‌ !!!
وزارت خارجه زحمت کشیدند در خواست کردند اولا شما که بهتر میدانستید قرار است جنگ شود چند روز زودتر میگفتید ثانیا" مثل بقیه کشورها امکاناتی فراهم میکردید تا لااقل تا یکجایی برسند ثالثا لااقل بایکی از کشورهای اطراف لهستان یا رومانی هماهنگ میکردید ایرانیها را بپذیرند شما که میدانید پاسپورت ایرانی بدرد نمیخورد رابعا حداقل با روسها که میتوانید هماهنگ کنید و دوستشان هستید بخواهید ایرانیها را لابلای ارتششان ببرند مسکو
لامصب این ترامپ همش به پول فکر میکنه. اگر یه ذره مثل مسئولان ایران فکر می‌کرد و به فکر مردم‌‌ و کشور بود، الان امریکا هم مثل ایران شده بود گل و بلبل :))
چرا ملت ایران با روسیه کلا مخالف است: ۱- چه روسیه تزاری، چه روسیه کمونیستی و چه روسیه پوتین هیچ کدام برای ایران دوست خوب یا حداقل همسایه مناسبی نبودند. ۲ - در دوره قاجاریه، بیشترین سهم از سرزمین های ایران را روسها اشغال و به خاک خود ضمیمه کردند. ۳ - روس‌ها برای جدایی آذربایجان و کردستان و گیلان از ایران، بارها تلاش کردند. ۴ - روس‌ها در جنگ ۸ ساله با عراق، بزرگترین تامین کننده سلاح عراق بودند. ۵ - روسیه سهم تاریخی و مشروع ایران از دریای خزر را نادیده گرفت و قراردادی ناعادلانه را تحمیل کرد.
به جنگل خوش آمدید.
امروز در دنیا حرف اول را قدرت و زور می زند. قدرت اقتصادی، نظامی و از همه مهم تر تبلیغات و رسانه
آمریکا تمام دنیا را به نفع خود علیه روسیه بسیج می کند، همان طور که توانست از پیمان برجام بر خلاف تمام موازین بین المللی خارج شده و تمام دنیا را از معامله با ایران منع کند.
درخواست وزارت خارجه برای خروج فوری ایرانی ها از اوکراین:
خدا قوت بالاخره از خواب بیدار شدید. در بین آتش و خون و موشک نمی شود خارج شد. باید یک ماه قبل می فرمودید مسئولین با درایت!!!!!
وزارت خارجه تا حالا خواب بود؟! چرا اینقدر دیر به خروج ایرانی ها از اوکراین اقدام نموده است؟
دیروز در اخبار شاهد بودم که سفیر تعلیق شده افغانستان در

اوکراین میگفت : که کلیه دانشجویان و اتباع پناهنده و مقیم

افغانستان را حتی بدون در دست داشتن پاسپورت در مورد

تعداد زیادی از انها

و فقط با استفاده از کارت شناسایی شان در دسته اول اتباع

خارجی و بصورت منظم از اوکراین خارج کرده اند

و به لهستان و کشورهای اروپای غربی اعزام کرده اند

و این در حالیست که عمده دانشجویان و اتباع ایرانی ما

هنوز در اوکراین و در پناهگاه ها و نگران و سر در گم و

بصورت پراکنده منتظر اقدامات موثر و مشابه سفارت

افغانستان از سوی سفارت ایران در کیف میباشند !!!!!!

یعنی واقعا مردم به کدامیک از کارهای این دولت و مجلس

یکدست مثلا انقلابی میتواند دلش خوش باشد !!!!!؟؟؟؟
تعدادی متخصص و دانشمند ایرانی که در امریکا تحصیل و سپس به کار مشغول شدند بطرز مشکوکی "جوانمرگ" شدند لطفا وزارت امور خارجه پیگیری کند. من چند نفر را می شناسم که در تخصص های زیست شناسی ملوکولی و فیزیک بودند.
ترامپ نادان نمیدونه هر پالایشگاهی با نفت خاصی پالایش می شود دوما مگه امریکا چقد نفت تولید میکند
چرا با هزار دانشجوی پزشکی و دارو و دندان برن اوکراین با هزاران دلار هزینه تحصیلی ولی کنکور مانع تحصیل اونها در داخل شده به خاطر عدم افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی حالا هم این همه دردسر ایجاد بشه برا جنگ
چرا ملت ایران با روسیه کلا مخالف است: ۱- چه روسیه تزاری، چه روسیه کمونیستی و چه روسیه پوتین هیچ کدام برای ایران دوست خوب یا حداقل همسایه مناسبی نبودند. ۲ - در دوره قاجاریه، بیشترین سهم از سرزمین های ایران را روسها اشغال و به خاک خود ضمیمه کردند. ۳ - روس‌ها برای جدایی آذربایجان و کردستان و گیلان از ایران، بارها تلاش کردند. ۴ - روس‌ها در جنگ ۸ ساله با عراق، بزرگترین تامین کننده سلاح عراق بودند. ۵ - روسیه سهم تاریخی و مشروع ایران از دریای خزر را نادیده گرفت و قراردادی ناعادلانه را تحمیل کرد
نه بابا عجله نکنین! ۸ روزه جنگ‌ شروع شده کشور پشت و‌ رو شده شما تازه دارین میگین از اوکراین خارج بشین! بگین مامانتون براتون اسپند دود کنه چشم‌نخوربد با اینهمه هوش و درایت !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار