بازدید 6490

دستور رئیس‌جمهور برای بررسی علت افزایش قیمت‌ها

وزیر صمت در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اعلام کرد «صادرات غیرنفتی کشور از ۳۵ میلیارد دلار در سال ۹۹ به ۴۷ میلیارد دلار رسیده است» و رئیس‌جمهور هم به دو وزیرش مأموریت داد «با توجه به کاهش نرخ ارز، علت افزایش قیمت اقلام خوراکی، پوشاک و اجاره‌بهای مسکن را بررسی کنند».
کد خبر: ۱۱۰۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 28 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از وضعیت صادرات غیرنفتی کشور به‌ ویژه در ماه‌های اخیر ارائه کرد.

بر اساس گزارش مذکور، صادرات غیرنفتی کشور از زمان استقرار دولت جدید افزایش قابل توجهی داشته و از رقم ۳۵ میلیارد دلار در سال ۹۹ به ۴۷ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وزیر صمت همچنین پیشنهادهای این وزارتخانه برای بهبود تجارت با کشورهای هدف به ویژه همسایگان و کشورهای منطقه را مطرح کرد.

رئیس‌جمهور پس از ارائه این گزارش با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور در بخش تولید و صادرات، از همه دستگاه‌ها خواست برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها در جهت افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش هرچه بیشتر وابستگی به درآمدهای نفتی تلاش کنند.

در ادامه این جلسه گزارشی از روند افزایش قیمت کالاهای خوراکی، پوشاک، اجاره‌بهای مسکن در چند ماه اخیر ارائه شد که آیت‌الله رئیسی در این زمینه به وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت دستور داد با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، بررسی دقیق و کارشناسانه از علت افزایش قیمت‌ها انجام دهند و پیشنهادات عملیاتی خود برای مدیریت این موضوع را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کنند.

رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر لزوم تلاش برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بیشتر به مردم، از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط خواست برای جلوگیری از دلال‌بازی و رشد قیمت‌ها به ویژه در روزهای پایانی سال اقدامات و تدابیر لازم و فوری را به کار گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۲
همین کالاهای پارس خزر رو که ایرانی هست علت افزایش قیمتشو بررسی کن بقیه پیشکش.خدا شاهده توانایی مالی نداریم از پارس خزر خرید کنیم قیمتها چندبرابر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
وقتی حقوق کارگر دو برابر سال 98 است چرا قیمت تمام شده چند برابر نشود؟
چطور شده ایشون یاد قیمتها افتاده؟؟؟؟
آقای رئیسی شما قیمت دلار را ثابت نگه دارید و پول چاپ نکنید تورم خود به خود کنترل می شود.
اگر با دستور حل میشد جناب روحانی تقریبا روزی یک دستور جهت بررسی و کاهش و رسیدگی و علت و معلول و ... قیمت ها صادر و حتی گاها دستور کاهش قیمت صادر میکرد که هیچوقت نتیجه نداد لطفا فقط دستور ندهید !
خسته شديم از اينهه دستور بى نتيجه بنظر مى رس دستور ندهيد اقدام عملى انجام دهيد در غير اينصورت راحت باشيد ان شاا٠٠٠ خدا فرجى نمايد
خخخخخخخخ
دستور انقلابی و فوری و جهادی صادر کنید و به همه دور و بریاتون یه نهارخوشمزه بدید حتما...
توصیه با اقای رئیس جمهور

برای اینکه هم خودشان و هم وزرای محترما شان نه دغدغه داشته باشند و نه خودشان را به زحمت بیندازند

یک چند هزارتائی کپی از دستور رسیدگی و پیگیری و گزارش دهی پیرامون
افزایش قیمت ها چاپ کنند

و هر هفته یکی از انان را در جراید و خبر ها و نشسته ها

بعنوان نقل شده از طرف شما نشر دهند

اینطوری هم شماها جهت رسیدگی به امورات وقت بیشتری دارید و هم دیگر ملت اسوده
هست که شماها پیگیر هستید

اگر چه جلوی افزایش قیمت گرفته نمی شود ولی انقدر هم بی تفاوت هم نیستید

حداقل مانند قبلی ها
کشور در مسیر اتش به اختیار شده.قاطعیت رئیس دستگاه اجرائی و انهدام دستگاههای موازی تنظیم بازار ، به همراه گردن زدن تعدادی ازاین زیاده خواهان درمیادین کشور ، کمک زیادی به تثبیت قیمتها وعادلانه شدن ان برای مصرف کننده خواهد شد.
هزینه تولید یک کیلو گرم قزل الا بین 46تا 49 هزارتومان هستش چرا به قیمت بالای 95 هزاربه دست مصرف کننده برسه
علتش اول خواست دولت ها برای جبران کسری بودجه از جیب ملت بخصوص حقوق بگیرها و علت دوم ناکارآمدی و کارنابلدی ایشون و تیم کم تجربه شون هست و بس
مردم رو احمق فرض كردن. تمام مشكلات ناشی از تصمیمات و سیاست های موجود هست.
قبلی ها نمیتونستن دستور بدن همه منتظر دستور شما بودن
حالا!
قبل انتخابات باید بررسی میکردی، اگر کاری ازت ساخته بود، ایندفعه وعده میدادی
چرا وقت تلف میکنید و جای کار کردن عادت به دستور دادن دارید. میخوایی من دلیلهاشو توی 5 دقیقه بهت بگم وقت استراحت خودت و بقیه را نگیری . بابا جان این مکانیزم مملکت داری فاتحه اش خونده است.
اگر قیمتها افزایش یافته اند چطور تورم نزولی شده
همه اینها در حد یک کاغذ بازی اداریه نه بیشتر
تورم مالیاتی را که همه دولت ها بطور عمد تحمیل می کنند را به صفر برسانید. تورم مالیتی یعنی افزایش قیمت ها و بطور عمدی تا هزینه های دولت کاهش یابد. یعنی شما هر ماه نسبت به ماه قبلی مثلا 10 درصد به حقوق بگیران کمتر حقوق بدهی
بعد از ۴۳ سال تازه میخوان جلسه بذارن علتها رو بررسی کنن !! پس تو این مدت زمان طولانی چکار میکردید ؟! جوابش معلومه، هر کاری به جز کشور داری !
یکی از عوامل عرضه کالا ها در بورس کالا به قیمت بین المللی و دلاری است عامل دیگر انتظار سودهای چند صد درصدی سرمایه گذاران به دلیل نبود رقابت واقعی در داخل
دلیل گرانی من هستم.من!
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
مرسی سید محرومان
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی