بازدید 13170
۲
گزارش لحظه به لحظه از بررسی بودجه ۱۴۰۱

ادامه بررسی بودجه ۱۴۰۱

پنجمین روز و نهمین جلسه بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱ از دقایقی پیش آغاز شد. نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (پنج‌شنبه) به ادامه بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی می پردازند .
کد خبر: ۱۱۰۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 24 February 2022

ادامه بررسی بودجه ۱۴۰۱

پنجمین روز و نهمین جلسه بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱ از دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش تابناک، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (پنج‌شنبه) به ادامه بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی می پردازند .

بررسی بودجه از روز یکشنبه هفته جاری در دو نشست صبح و بعدازظهر در دستور کار مجلس قرار گرفته و طی روزهای گذشته ۶ تبصره بودجه در بخش درآمدی به تصویب رسیده است.

افزایش ۲ درصدی صدور پروانه های ساختمانی
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۲:۱۰

بندهای الحاقی ۴ و ۵ تبصره ۶ نیز به شرح زیر تصویب شد.

الحاقی ۴- شهرداری‌های شهرهای بالای پانصد هزار(500.000) نفر جمعیت موظفند بابت صدور هرفقره پروانه ساختمانی اعم از مسکونی، صنعتی و تجاری، دو درصد(2%) مازاد بر عوارض شهرداری مربوطه از متقاضیان پروانه وصول و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز نماید.

الحاقی ۵- در سال 1401 عوارض آزادراه‌هایی که پس از دوران مشارکت به دولت واگذار شده است، به میزان ده درصد(10%) افزایش می‌یابد و منابع حاصله به صورت ماهانه به حساب درآمد عمومی  نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌گردد.

جلسه بعدی مجلس در روز شنبه ۷ اسفند در سه شیفت کاری تشکیل می شود.

کلیه مدارس دولتی از پرداخت هزینه‌های برق، گاز و آب معاف می شوند
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۱:۳۴

بندهای الحاقی ۱، ۲ و ۳ تبصره ۶ نیز به تصویب مجلس رسید.

الحاقی ۱- کلیه رده‌های بسیج مستضعفین(پایگاه ها و حوزه ­های بسیج)، پاسگاه ها، کلانتری ها و موزه های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب معاف هستند.

الحاقی ۲ -کلیه واحدهای آموزشی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه های برق، گاز، آب تا سقف الگوی مصرف معاف هستند

الحاقی ۳ -به منظور توسعه اشتغال زندانیان، در سال ۱۴۰۱ سود حاصل از سرمایه گذاری و تولید در درون زندان ها، پس از تأیید سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مشمول مالیات با نرخ صفر است.

 

سود سپرده بانکی شرکت‌های حقوقی مشمول مالیات می‌شود
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۱:۳۳

بندهای (ض) و (ذ) تبصره ۶ نیز به شرح زیر تصویب شد.

ضدر سال 1401 حکم بند (2) ماده (145) قانون مالیات‌های مستقیم درخصوص اشخاص حقوقی به استثنای صندوق توسعه ملی،صندوق نوآوری و شکوفایی، بیمه مرکزی ایران، شرکت‌های بیمه بازرگانی، صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان، صندوق بیمهمحصولات کشاورزی، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، جاری نمی‌باشد.

در بند (2) ماده (145) قانون مالیات‌های مستقیم آمده است:

سود دریافتی به هر عنوان در موارد زیر از پرداخت مالیات معاف است:

سود یا جوایز متعلق به حساب‌های پس‌انداز و سپرده‌های مختلف نزد بانکهای ایرانی یا موسسات اعتباری غیربانکی مجاز  این معافیتشامل سپرده‌هایی که بانکها یا موسسات اعتباری غیربانکی مجاز نزد هم‌می­گذارند نخواهد بود.

ذاشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل گروه اول موضوع آیین­نامه اجرائی ماده(95) قانون مالیاتهای مستقیم مکلفند در هر مورد کهبابت خدمات دریافتی(به استثنای کارمزد پرداختی به بورس­ها، بازارهای خارج از بورس و کارمزد معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالادر بورس­ها و بازارهای خارج از بورس، بانک‌ها، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های بیمه بازرگانی صندوق تعاون ومؤسسات اعتباری غیربانکی مجاز، تسهیلات اعطایی بانک‌ها و تعمیر و تکمیل یک واحد مسکونی، خدمات مشمول مالیات بر درآمد حقوقو اسناد خزانه و یا اوراق تسویه که بابت بدهی دولت به اشخاص داده می­شود و همچنین سایر خدماتی که به تشخیص سازمان امورمالیاتی ظرف یک­ماه پس از ابلاغ این قانون اعلام می­شود) وجوهی را به هر عنوان(اعم از نقدی و غیرنقدی) مجموعاً بیش از مبلغ پنجمیلیون(5.000.000) ریال بابت هر خدمت پرداخت می‌کنند دو درصد(2%) آن را به عنوانعلی‌الحساب مالیات مؤدی(دریافت‌کنندگانوجوه‌) کسر و تا پایان ماه بعد به حساب تعیین شده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور واریز نماید.

ارجاع بند مربوط به اخذ مالیات از خانه‌های لوکس به کمیسیون تلفیق
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۰:۲۰

بند ث تبصره ۶ لایحه بودجه مربوط به سازوکار اخذ مالیات از خانه های لوکس در سال آتی برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد. عباس گودرزی در جریان بررسی این بند در تذکری بیان کرد: آنچه که در متن مصوبه تلفیق آمده این است که در سال ۱۴۰۱ مجموع ارزش واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت باید از یک سقفی بیشتر باشد تا مشمول مالیات شود. اما اکنون نماینده کمیسیون تلفیق می گوید متن مصوبه اشتباه است و منظور هر واحد مسکونی می باشد. بدین طریق نمایندگان فرصت نداشتند تا پیشنهادات خود را براساس این متن ارائه کنند. به نظر می رسد این حق نمایندگان است که این فرصت در اختیار آن ها قرار گیرد تا پیشنهادات خود را طرح کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر اظهار کرد: تذکر جناب گودرزی وارد است، چرا که دوستان تلفیق در اینجا اعلام کردند که منظور مجموعه، واحد نیست بلکه هر واحد مسکونی می باشد اما نمایندگان براساس متن چاپ شده پیشنهاد دادند و این فرصت را نداشتند که براساس آنچه که درست است پیشنهاد طرح کنند. اکنون این بند را با اصلاحاتی که انجام شده به کمیسیون تلفیق ارجاع می دهیم تا نمایندگان نیز ۱۲ ساعت فرصت طرح پیشنهاد بر روی آن داشته باشند. سپس در جلسه بعدی مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

مناطق آزاد و ويژه اقتصادي مشمول پرداخت ماليات بر ارزش افزوده می شوند
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۰:۱۷

نمایندگان بند های «ش» و «ت» تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۱ را به شرح زیر تصویب کردند.

ش- در سال ۱۴۰۱ مناطق آزاد تجاري- صنعتي و مناطق ويژه اقتصادي مشابه سرزمين اصلي مشمول پرداخت ماليات بر ارزش افزوده (وي.اِي.تي) خواهند بود.

ت- به منظور اجراي سياست‌هاي کلي ابلاغي مقام معظم رهبري و نيز تحقق جهش توليد دانش بنيان و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام فروشی درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدني و صنايع معدني فلزي و غيرفلزي از جمله بيلت، بلوم و اسلب، محصولات نفتي، گازي و پتروشيمي از جمله قير و متانول، اوره و پلي اتيلن به صورت خام و نيمه خام در تمام نقاط کشور، مشمول ماليات و عوارض صادراتي مي‌شود.
تعریف و فهرست مواد خام و نیمه خام علاوه بر موارد مذکور و همچنین علاوه بر موارد مندرج در تصویب شماره ۵۹۵۶ هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت خانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه می شود و حداکثر ظرف یک ماه پس از تصویب این قانون به تصویب هیات وزیران می رسد.
وزارت امور اقتصادي و دارايي موظف است نسبت به وصول منابع حاصل از اين بند و حقوق ورودي مطابق بند (د) ماده (۱) قانون امور گمرکی کلیه ماشين آلات و تجهيزات توليدي، صنعتي، معدني و کشاورزي اقدام نماید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
یادش بخیر دولت و مجلس قبلی که مالیات هنرمندان را لغو کردند کیهانیان چه شیونی به راه انداختند، اما این دولت و مجلس انقلابی که همان راه را رفتند همه لالمونی گرفتند....
اضافه شدن مالیات دو درصد برای پروانه های ساختمانی علاوه بر عوارض شهرداری باعث گران شدن مسکن خواهد شد. شهرداری شهرهای بزرگ دارای کمبود بودجه هستند ولی دولت به جای کمک به افزایش بودجه شهرداری ها درآمدهایی هم از طریق شهرداری برای خود درست می کند!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار