بازدید 81824
با مذاکرات هسته ای/ در حال به روزرسانی

بازگشت سرنوشت ساز باقری به تهران/ خبر مهم مذاکره کننده ارشد انگلیس از مذاکرات وین/مقام آمریکایی: فعلا توافقی در کار نیست

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 23 February 2022

بازگشت سرنوشت ساز باقری به تهران/ سفر مهم سخنگوی سازمان انرژی اتمی به وین

بین الملل تابناک: دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

خبر مهم مذاکره کننده ارشد انگلیس از مذاکرات وین
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ - ۲۳:۴۵

استفانی القاق، نماینده ارشد انگلیس در مذاکرات وین روز چهارشنبه در توییتی نوشت: عصر امروز با علی باقری کنی پیش از بازگشتش به تهران دیدار کردم.

وی در انتهای توییت خود از هشتگ «مرحله پایانی مذاکرات وین» استفاده کرده است.

همچنین فیلیپ اررا، مدیر کل امور سیاسی و مسائل امنیتی وزارت خارجه فرانسه نیز در توییتی با اشاره به این مسئله که «تا بر سر همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیزی توافق نشده است» نوشت: این مسئله امروز بیشتر از همیشه صدق می‌کند.

چین: زمان توافق بر اساس تصمیم‌ها و قضاوت‌های سیاسی فرا رسیده است
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ - ۲۳:۰۷

رئیس هیات چین در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به مراحل حساس و سرنوشت‌سازی رسیده است گفت: زمان توافق بر اساس تصمیم‌ها و قضاوت‌های سیاسی فرا رسیده است.

«وانگ کوان» چهارشنبه شب پس از پایان جلسه گروه ۱+۴ و آمریکا این مطلب را در پاسخ به خبرنگار ایرنا مطرح و افزود که گفت‌وگوها در حال پیشرفت و رو به جلو جریان دارد.

وی همچنین به سفر کوتاه علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران به تهران اشاره کرد و گفت: معتقدم این یک نشانه خوبی از پیشرفت است و امیدوارم زمانی که ایشان برگردد پیشرفت‌های بیشتری صورت گیرد.

مقام آمریکایی: فعلا توافقی در کار نیست
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ - ۲۱:۳۹

وبگاه «آکسیوس» امروز چهارشنبه (۲۳فوریه/ ۴ اسفند) به نقل از یک مقام آمریکایی اظهارنظرها درباره قریب‌الوقوع بودن توافق در مذاکرات وین را «گمانه‌زنی‌های بسیار خام» توصیف کرده و گفته تا وقتی همه مسائل باقی‌مانده حل نشوند توافقی در کار نیست.

آکسیوس به نقل از این مقام ارشد دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا نوشته که هنوز چندین موضوع سخت وجود دارند که حل نشده‌اند. وی مدعی شده که ممکن است در مذاکرات وین توافقی حاصل نشود.

آکسیوس به نقل از این مقام که اشاره‌ای به نام او نشده نوشته اظهارات پاره‌ای از مقام‌های ایران و برخی از مذاکره‌کنندگان اروپایی مبنی بر اینکه ممکن است ظرف چند روز آینده توافق حاصل شود «گمانه‌زنی‌های بسیار خام» است.

در حالی که پاره‌ای از شواهد نشان می‌دهند که عدم آمادگی آمریکا برای اجرای تعهداتش عامل کندی پیشرفت مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین بوده مقام مورد استناد آکسیوس در ادامه اظهاراتش بار دیگر به مسئله کوتاه بودن زمان اشاره کرده است.

او گفت: «با توجه به سرعت پیشروی‌های هسته‌ای ایران و دلالت‌های آن بر دوام‌پذیری برجام زمان بسیار کمی برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده در اختیار داریم. تا زمانی که این مسائل رفع نشوند توافقی در کار نخواهد بود.»

بازگشت باقری به تهران

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد و معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان امشب (چهارشنبه) و در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران خواهد شد.

 مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی نیز این هفته برای انجام امور محوله و برخی مشورت‌ها، ترددهایی به خارج از وین داشتند.

اعضای هیأت کارشناسی ایرانی در وین حضور داشته و به رایزنی‌ها ادامه می‌دهند.

بازگشت سرنوشت ساز باقری به تهران/ سفر مهم سخنگوی سازمان انرژی اتمی به وین/مقام آمریکایی: فعلا توافقی در کار نیست

سفر بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی به وین

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران برای انجام رایزنی‌های فنی بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده است.

کمالوندی چندی پیش نیز به وین سفر و با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد که در پی آن درباره نصب دپربین های آژانس در مجتمع تسای کرج توافق شد. علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران نیز اخیرا با رافائل گروسی مدیرکل آژانس در وین دیدار و گفتگو کرد.

افزایش تحرکات مقابل ساختمان استقرار هیات آمریکایی در وین

بر اساس مشاهدات خبرنگار اعزامی ایرنا به وین، تحرکات امنیتی مقابل هتل ایمپریال، محل استقرار هیات آمریکایی در وین در ساعات اخیر افزایش یافته است.

 علاوه بر خودروهای سفارت آمریکا، خودروی پیشران پلیس و تعدادی مامور امنیتی هم مقابل ایمپریال مستقر هستند. افراد آشنا با فضای مذاکرات می‌گویند که استقرار خودروی پیشران پلیس نشانگر حضور مقام عالیرتبه در ساختمان است.

لحظاتی پیش هم رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پس از برگزاری جلسات با روسای هیات‌های گروه ۱+۴ در هتل ماریوت که فاصله چندانی تا امیپریال ندارد، وارد ساختمان شد.

تحت هیچ شرایطی در مذاکرات وین از خطوط قرمز ایران عبور نخواهیم کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) در جریان نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه عمان، گفت: در گفتگوهای امروز با وزیر امور خارجه سلطنت عمان توافق داشتیم مناسبات سیاسی دو کشور در عالی‌ترین سطح خود قرار گیرد.

امیرعبداللهیان گفت: ما در مونیخ و همکارم جناب آقای باقری در وین در ملاقات‌هایی که با طرف غربی داشتیم به صراحت تاکید کردیم که در مذاکرات وین از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما تحت هیچ شرایطی در مذاکرات وین از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران عبور نخواهیم کرد و پایبندی خودمان را به این مسئله با قوت نشان خواهیم داد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در عین حال لازمه هر گونه مذاکره را مفید بودن آن می‌دانیم و اینکه باید منافعی برای ملت بزرگ ایران در آن مذاکره متصور باشد.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: در مورد نحوه گفتگوها در وین نیز کماکان گفتگوهای مستقیم مذاکره کننده ارشد ایرانی را با نمایندگان ۴+۱ در وین داریم و از طریق «مو را» نماینده اتحادیه اروپا، تبادل نظرها بین نماینده آمریکا و هیئت جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

وی افزود: از مقامات آمریکا پیام‌های زیادی را مبنی بر ضرورت گفتگوی مستقیم دریافت می‌کنیم، برای ما مهم این است که چه نفعی در این گفتگو خواهد بود و آیا آینده‌ی متفاوت از آنچه که در مذاکرات کنونی روی داده است و آیا دستاوردی فراتر از این وجود خواهد داشت یا خیر.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: از طرف آمریکا تاکنون عمدتاً حرف و پیام‌های مثبت شنیده‌ایم، اما طرف آمریکایی تا این لحظه هیچ اقدام عملی برای اثبات حسن نیت خود به عمل نیاورده است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما در مجموعه مذاکرات وین تا اینجا خوشبین هستیم و امیدواریم اندک موضوعات حساس و مهم باقیمانده در مذاکرات با واقع‌بینی طرف غربی طی روزهای آینده به نتیجه برسد و از تلاش‌هایی که در بیش از ۹ ماه گذشته حاصل شده است، به این نتیجه برسیم که همه طرف‌های مقابل ما در بازگشت به تعهدات کامل خودشان ذیل توافق سال ۲۰۱۵ میلادی پایبند خواهند ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۶
همینطوری شد که 20 سال از عمر ما هدر رفت و همینطور هم ادامه داره.
بیچاره مردم ایران .

مسئولان هیچ چیز از دست نمیدن.
مردم باید تاوان بدهند.
ما رو مسخره کردین یا خودتون رو. تا بیاید تصمیم بگیرید نوبت جمهوریخواه ها شده و دیگه هیچ شانسی نیست. برگردین ایران با خیال راحت به زندگی تون برسین.
فقط ساده دل ها به توافق احتمالی دل خوش می کنند. اگر توافقی هم صورت بگیرد، چون سبب آزاد شدن منابع مالی ایران می شود دخالت در کشورهای دیگر و جنگیدن از جیب خود برای بیگانه شدت بیشتری پیدا می کند و در نتیجه اجماع جهانی علیه ایران بیشتر می شود و تنها بقایای مدارا با ایران از میان می رود. البته شاید نتیجه نهایی چنین اجماعی، فرج برای ملب باشد!!!!!
نگاه به داخل خریداریم!!
باقری در حد منشی هم نیست و فقط خبرها را انتقال میده
توافقی شبیه به انچه اردیبهشت روحانی میخواست انجام دهد
آقایی که می گفت از این به بعد به من بگید غضنفر به نظرم باید یواش یواش برای ثبت احوال اقدام کنه.
انشالله رفت و برگشتهاش مثل مسافرتهای جلیلی بی نتیجه نشه ، مردم تحت فشارند توافق خواست اکثریت مردمه
همیشه (توافق) در(مخالفت) است
سرسوزنی شک نکنید که توافق صورت میگیره اگه نشه من اسممو میذارم غضنفر !
شک نکنید که آمدن باقری به ایران و رفتن کمالوندی به اتربش، جهت احراز آمادگی برای سرکشیدن جام زهر هسته ای و هضم یک آبروریزی دیگر است.
با طرح محدود کردن اینترنت بدترین تحریمها را به مردم تحمیل خواهند کرد که به مراتب فاجعه بارتر از تحریمهای غرب خواهد بود
اگر تا ۲۰ اسفند توافق نشه دیگه نمیشه
اصلا از خط قرمز عبور نکنید، خط را کمی جابجا کنید، مشکل حله!.
ما که نمیدونیم در این مذاکرات چه گفته میشود. ولی اگر سیاستمدار داشتیم میگفتند حالا که شما با روسیه مشکل دارید اگر می خواهید گاز ما را بجای گاز روسیه (که سهم ما را به خاطر تحریم ها نصیب خودش کرده ) بخرید. بگویید ما که به هیچ کشور در منطقه حمله نکردیم . بگذارید ادامه تحریم ها برای آنها در چشم مردم خودشان هزینه دار شود.
لطفا بگین خطوط قرمزتون چی هست
چون بر خلاف حرفهاتون تا حالا ملت ایران و منافعشون ذره ای اهمیت نداشتن
صلاح مملکت، خویش خسروان، دانند
فقط دارید وقت وپول این ملت را تلف میکنید این امریکابه شما هیچ امتیازی نمیدهد ولی در عوض امتیاز مفت از شما،میخواهد بگیره شما باید جمع کنید برگردید وبه کار خودتان ادامه بدید
شیطان بزرگ حاضربه دادن تضمین نیست یعنی هیچ کشوری حاضربه سرمایه گذاری درکشوری نیست که هرلحظه امکان ایجادتحریم ازطرف امریکاست بعبارتی برای جلب سرمایه به کشورتان بایدهمیشه مطابق سیاست دیکته شده امریکا اطاعت کنیدتاتحریم نشویدیعنی فروختن استقلال!
داستان تکراری ۲۰ سال گذشته رفت و برگشت هزار باره مداکره کنندگان به تهران و برگشت هزار باره به اروپا و امریکا و هیچی به هیچی !!!!

برای گرفتن اجازه ، خط به خط و کلمه به کلمه توافقنامه و هیچی به هیچی !!

و در اخر هم اتلاف وقت با ارزش مردم کشور و اتلاف عمر با ارزش میلیونها جوانان تحصیلکرده و بیکار و ناامید و مستاصل شده در خانه پدری مانده !!!

و در انتها هم هیچ کسی مسولیت نابودی اقتصاد و عقب ماندگی کشور و خرد شدن استخوانهای مردم را به گردن نخواهد گرفت

و کی بود ؟ کی بود ؟ من نبودم و تگرار و تکرار و میلیاردها دلاری که هر روزه تلف میگردد
و در جیب کاسبان تحریم داخلی و خارجی میگردد و بس
بابا جمع کنید
مردم بدبخت را بازیچه قرار دادید قطعا دودش به چشم خودتون خواهد رفت
مردم یک کلام توافق و صلح و دلار ۳۰۰۰ تومنی و کاهش ۸۰ درصد قیمت کالاها را میخوان
اینقدر روی مخ مردم راه نرویو
شل بگیریم
سفت می خوریم
از حمله روسیه به اکراین مشخص گردید ، که مذاکرات وین بی نتیجه بوده و توافقی حاصل نشده است ! فقط باید امیدوار بود معامله ای بر سر مردم ایران نشده باشد ! و اگر معامله ای هم شده باشد صدمه ای برای مردم و ملت ایران نداشته باشد !
اینم از برکت جنگ روسیه بابا ول کنید روسیه رو
‌اوكراين در سال 1994 در حاليكه چهارمين قدرت هسته اي دنيا بود با تضمين آمريكا و انگليس و روسيه تسليحات هسته ايشو واگذار كرد. حالا كجان اون تضمينها! آمريكا و انگليس ترسو و بزدل فقط بلدن محكوم كنن! اينه سرنوشت كشورهايي كه با طناب پوسيده آمريكا و شرق و غرب تو چاه ميرن . يك ملت بايد فقط به قدرت خودشو مردمش متكي باشه تو اين دنياي شبيه جنگل . درود خدا بر شهداي هسته اي درود خدا بر احمدي مقدم درود خدا بر احمدي روشن . ما بايد صنعت هسته اي و موشكي رو حفظ كنيم و به اوج برسونيم . تو برجامم اگه دنبال تضمينيم اين تضمينا هيچ دردي رو دوا نخواهد كرد . ببينيد اوكراينو كو تضمينا؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار