بازدید 11519
۴
گزارش لحظه به لحظه از بررسی بودجه ۱۴۰۱

بررسی بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس/احکام نظارتی بودجه ۱۴۰۰ در بودجه سال آینده تکرار می شود

نمایندگان مجلس در جلسه نوبت نوبت عصر امروز تا بند ج تبصره ۱ بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی را تصویب کردند و ادامه رسیدگی به جزییات بودجه به فردا موکول شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 20 February 2022

جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۱ از دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش تابناک ، نمایندگان مجلس از دقایق پایانی صبح امروز وارد بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۱ شدند و به همین منظور جلسات مجلس به صورت دو شیفت برگزار می‌شود.

صبح امروز پیش از ورود مجلس به بررسی بودجه، نشستی غیرعلنی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بانک مرکزی جهت بررسی بودجه و موضوع ارز ترجیحی تشکیل شد . سپس با علنی شدن نشست مجلس، ایرادات شورای نگهبان در لایحه رتبه بندی معلمان رفع و تصویب شد و سپس مجلس وارد بررسی گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی شد.

سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت تایین شد
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۱۸:۰۰

بند (ب) تبصره 1 ماده واحده این لایحه درباره تعیین سقف منابع درآمدی نفت و گاز در سال آینده به شرح زیر تصویب شد.

١- سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت مندرج در ردیف 210101، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۲ و منابع مربوط به سه درصد (۳٪) مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۹ جدول شماره (۵) این قانون معادل چهار میلیون و هشتصد و چهل و چهار هزار میلیارد (4.844.000.000.000.000) ریال تعیین می شود. صادرات فرآورده های نفتی مشمول این حکم نمی باشد.

۲- در صورت افزایش عواید حاصل از منابع جزء (1) این بند نسبت به ردیفهای مصوب، دولت مکلف است به میزان افزایش منابع، سقف انتشار اوراق مالی اسلامی موضوع بند (ب) تبصره (۵) این قانون را کاهش دهد.

در بند ج تبصره ۱ نیز تصویب شد که چنانچه منابع دولت از محل صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال 1401 کمتر از سقف مقرر در بند(ب) این تبصره گردد، به دولت اجازه داده می شود با رعایت بند (پ) ماده (۱۷) و جزء (4) بند (ح) ماده(۱۶) قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسبت به تأمین مابه التفاوت حاصل از منابع حساب ذخیره ارزی اقدام کند. در صورت تحقق درآمد مازاد بر سقف مقرر در بند(ب) این تبصره، درآمد حاصله بر اساس حکم بند(ب) ماده (۱۷) قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی و واریز به این صندوق به حساب ذخیره ارزی واریز می شود.

سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی در سال ۱۴۰۱ تعیین شد
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۱۶:۳۸

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سهم صندوق توسعه ملی از محل منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال ۱۴۰۱ را ۴۰ درصد تعیین کردند.

بر اساس بند الف تبصره ۱ لایحه؛ سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز چهل درصد(۴۰ درصد)تعیین می شود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است درطول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه وسهم (۱۴/۵ درصد) درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی(معاف از تقسیم سود سهام دولت) و نیز سهم چهارده و نیم درصد(۱۴/۵ درصد) شرکت دولتی ذی ربط وزارت نفت از محل خالص صادرات گاز طبیعی (معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات با نرخ صفر) و همچنین سهم سه درصد(۳ درصد) موضوع ردیف درآمدی ۲۱۰۱۰۹ جدول شماره (۵) این قانون اقدام کند. کلا سهم ۳ درصد باید به ردیف مذکور واریز شده و صدر درصد آن به استان ها در جدول شماره ۱۰ اختصاص یابد. مبالغ مذکور به صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم امسال، محاسبه و تسویه می شود.

وزارت نفت مکلف است هر ماه گزارش مقدار صادرات نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی و فرآورده های اصلی و فرعی نفتی و گازی و ارز حاصل و همچنین وصولی آن و میزان واردات گاز طبیعی و ارز پرداختی بابت آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دیوان محاسبات کشور ارائه کند.

گزارش هزینه کرد وجوه مربوط به سهم شرکت ملی نفت ایران و شرکت های دولتی تابعه وزارت نفت هر سه ماه یکبار توسط وزارت نفت به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات کشور ارائه می شود.

احکام نظارتی بودجه ۱۴۰۰ در بودجه سال آینده تکرار می شود
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۱۵:۵۸

قالیباف: احکام نظارتی بودجه ۱۴۰۰ در بودجه سال آینده تکرار می شود

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱در تذکری شفاهی بیان کرد: همانطوری که حضرت آقا تاکید کردند قوانین باید انسجام داشته باشد و بهتر است که امور نظارتی در بودجه به صورت یک جا دیده شود. در بند الحاقی تبصره ۱۹ تمام موارد نظارتی دیده شده است و بهتر است که همه پیشنهادات یکجا در آنجا طرح شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سلیمی بیان کرد: این تذکر بسیار مهم است بنابه مشورتی که صورت گرفت ما پیشنهاد دادیم که ۲۲ احکام نظارتی که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دیده شده است در صورت موافقت صحن مجددا در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تکرار شود و صرفا در خلال بررسی لایحه قرائت گردد چراکه اگر قرار باشد هر کدام از این حکم‌های نظارتی مجددا بررسی و نظرات کسب شود زمان زیادی صرف خواهد شد.

در نهایت نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند.

نخستین نشست بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ آغاز شد
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۱۵:۱۲

نشست علنی عصر امروز (یکشنبه یکم اسفندماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور دو سوم نمایندگان آغاز شد.

بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1401 کل کشور در دستور کار صحن امروز قرار دارد.

نمایندگان مجلس در جلسه نوبت نوبت عصر امروز تا بند ج تبصره ۱ بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی را تصویب کردند و ادامه رسیدگی به جزییات بودجه به فردا موکول شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
وای بر معلمانی که برای افزایش حقوق از اعتراض به این اوضاع ضد فرهنگی دست بردارند
سایت وزین تابناک ظمن تقدیر و تشکر از شما و همه پرسنلهای زحمت کش آن سایت در بخش پشت دوربین و سایر همه گان
بنده چندروزی شاید نباشم
نگران نشوید
قصد دارم بسفر آخرت بروم
فقط خدا
مجلس خبر دارد اسفند هستیم
سالهای قبل دولت این مواقع بودجه را به دستگاه ها ابلاغ می کرد
امسال هنوز دارند سر بودجه بحث می کنند!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست