بازدید 10906
۲

آیا اومیکرون ریه را درگیر می‌کند؟

در روز و هفته هایی قرار داریم که سویه اومیکرون ویروس کرونا در کشور شیوع گسترده ای یافته و دوباره رنگ اکثر شهرهای کشور قرمز شده است. در این میان یکی از سئوال های مهم کاربران این است که آیا اومیکرون ریه را درگیر می‌کند؟
کد خبر: ۱۱۰۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳ 18 February 2022

آیا اومیکرون ریه را درگیر می‌کند؟

به گزارش «تابناک»، در پاسخ به این سئوال مهم توضیح اینکه چندی پیش دکتر نادر زرین فر- متخصص بیماری های عفونی با تأکید بر این نکته که مردم نباید بیماری کووید ۱۹ را شوخی بگیرند، بیان کرد: علیرغم آمار و اطلاعات بدست آمده که نشان می دهد در سویه اُمیکرون شدت بیماری خفیف و شانس درگیری ریه در مقایسه با دلتا کمتر است، سالمندان و افرادی که فرآیند واکسیناسیون آن ها تکمیل نشده ممکن است بر اثر ابتلا به سویه اُمیکرون با درگیری شدید ریه مواجه شوند، بنابراین اُمیکرون شانس درگیری ریه را دارد اگرچه کمتر از دلتا است.

وی خاطرنشان کرد: مدت زمان جداسازی و استراحت پزشکی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که ۳ دُز واکسن خود را دریافت کرده و فاقد بیماری زمینه ای هستند به مدت ۵ روز می باشد و پس از این دوره به محض قرارگیری در محیط کاری می بایست از ماسک دولایه استفاده کنند چرا که شانس انتقال بیماری تا ۵ روز دوم وجود دارد.

دکتر زرین فر ضمن اهمیت انجام سی تی اسکن در بیمارانی که سطح اکسیژن خون آنها کمتر از ۹۴ می باشد، یادآور شد: بیماران مبتلا به سویه اُمیکرون که فرآیند واکسیناسیون آنها تکمیل نشده و مدت زمان زیادی از دریافت دُز دوم آنها گذشته است، افراد دارای بیماری زمینه ای از‌جمله BMI بالا و چاق، دیابتیک، فشار خون و سرطانی هایی که شیمی درمانی میشوند مستعد درگیری ریه می باشند، لذا به محض مشاهده علایم می بایست به پزشک مراجعه کرده تا اقدامات درمانی آنها تحت نظر پزشک مربوطه انجام شود.

بیشتر بخوانید

همچنین چندی پیش یونس پناهی، معاون وزیر بهداشت در همین رابطه به رسانه ها گفت: از نظر علائم بالینی بیشتر بیماران کرونایی درگیر‌ ریه، سردرد، تب و گلو درد می شدند اما علائم سویه جدید امیکرون سردرد، سرفه خشک، اسهال، استفراغ، بی حالی و بدن درد است؛ اما درگیری ریه در ا ین سویه کمتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
من سه بار واکسن زدم متاسفانه باز گرفتم و بعد از دوره نقاهت باز سرما خوردم بنظر خودم ولی دکتر با تعجب گفت مجددا گرفتم چرا متخصص های کشور جواب درست نمیدهند فقط میگن واکسن بزنید من که سه بار زدم چرا دو بار این بیماری را گرفتیم نه سیگاری ونه اهل قلیان و چیز های دیگر هم نیستم و بیماری ریه یا قلب هم ندارم برای متخصصان پزشکی کشور متاسفم هیچکس جوابگو نیست
وقتی با پول از دانشگاه آزاد مدرک پزشکی بگیری این میشه دیگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی