بازدید 12534
۱

واکنش خطیب جمعه گرگان به تهمت‌های مجازی

امام جمعه موقت گرگان به شایعه‌پراکنی‌ها و تهمت‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: به اهل قلم و سخن توصیه می‌کنم با سخن و قلم خود حرمت مسلمانان را زیر پا نگذارند.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ 18 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمد قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به قیام مردم قهرمان تبریز در ۲۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۶ اظهار کرد: در سال ۱۳۵۶ در یکی از روزنامه‌ها به امام راحل توهین شد که پس از آن مردم قم تظاهرات کردند و ماموران شاه با تیراندازی به مقابله با مردم برخاستند و در آن تجمع عده ای از مردم بی گناه به شهادت رسیدند، مردم تبریز نیز در چهلم شهدای قم قیام کردند که در آن روز نیز عده ای به شهادت رسیدند و این اتفاقات منشا چهلم های زیادی در کشورمان شد تا به سال ۱۳۵۷ و ورود امام راحل به ایران، شدت گرفتن انقلاب اسلامی و پیروزی آن و سقوط حکومت شاهنشاهی انجامید.

وی به سقوط هواپیمای نظامی در حوالی کرمان در سال ۱۳۸۱ اشاره کرد و یادآور شد: بر اثر این سقوط ۲۷۶ نفر از نیروهای سپاه به شهادت رسیدند که امیدوارم خداوند آنها را با شهدای کربلا مشحور کند، همچنین اول اسفند سالروز شهادت شیخ فضل الله محلاتی و روز روحانیت است و این شهید بزرگوار در سال ۱۳۶۴ به اتفاق عده ای دیگر به سمت جبهه های جنگ حرکت می کردند که توسط هواپیماهای عراقی مورد اصابت قرار گرفتند و بر اثر آن اتفاق، ایشان به همراه عده ای از روحانیون به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت گرگان به کوتای انگلیسی رضاخان اشاره کرد و گفت: وقتی رضاشاه به سمت آذربایجان حرکت می کرد در قزوین اتراق کرده بود که یک افسر انگلیسی مستقر در آن مکان پس از مواجهه با رضا خان به دولت انگلیس پیشنهاد می کند که این فرد قابلیت اجرای سیاست های ما را دارد لذا روی رضاخان برنامه ریزی کرده و در سوم اسفندماه با کودتا رضاخان را به تخت سلطنت نشاندند.

لیوانی در ادامه به بیاناتی از حضرت امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت فرمودند حرمت مومن آنقدر مهم است که از همه آنچه که حرمت دارد بالاتر است و تاکید فرمودند که مسلمان کسی است که مسلمانان از دست و زبان او در امان و آسایش باشند، پیامبر اکرم(س) نیز حرمت جان، مال و آبروی مسلمان را از هر آبرویی بالاتر خواندند البته اگر مسلمانی دچار کار خلافی شد باید مجازات شود.

وی متذکر شد: متأسفانه با وجود این همه تأکید از سوی پیامبر اکرم(ع) و ائمه(ع) برخی از افراد حدود مسلمانان را رعایت نمی کنند و عده ای در رسانه های جمعی و نوشتاری و برخی دیگر در سخنرانی ها و پشت تریبون هر آنچه که به ذهنشان می رسد درباره دیگران می نویسند و به زبان می آورند و اینگونه یک مسلمان را با زبان و قلم خود مورد آزار و اهانت قرار می دهند تا جایی که برخی پا را آنقدر فراتر می گذارند که به مقام‌ مرجع مقلد مردم نیز اهانت می کنند.

امام جمعه موقت گرگان اضافه کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) فرمودند خداوند آنچه مایه سعادت و شقاوت انسان است را در کتاب هادی و رهنمای قرآن کریم قرار داده است، طبیعی است فردی که به قرآن کریم اعتقاد داشته باشد اعمالِ مایه شقاوت را انجام نمی دهد و در این مواقع زبان و قلم وی بسته می شود و هر سخنی را به زبان نمی آورد، متاسفانه برخی به این مسائل اعتقاد ندارند. حتی اگر مطلبی صحت داشته باشد آیا جایز است که ما آن را افشاگری کنیم و آبروی یک مسلمان مومن را به خطر بیاندازیم؟ اگر مسلمانی مرتکب خلافی نشده باشد که به وی تهمت روا داشتیم و اگر درست باشد آبروی مسلمانی را نشانه گرفتیم.

لیوانی با بیان اینکه امروز بیش از هر چیزی نیازمند کار کردن در حوزه اخلاق و اعتقادات جامعه هستیم،‌ خاطرنشان کرد: اخلاق بسیار مهم است و خداوند در قرآن کریم می فرمایند اقوام به دلیل نداشتن اخلاق هلاک شدند لذا به همه افراد اهل قلم و اهل سخن توصیه می کنم به توصیه امیرالمومنین(ع) بیشتر توجه کنند و حرمت و آبروی مسلمانی را زیر سوال نبرند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
متاسفانه در محل کار ما چنین است ! تعدادی از کارکنان تخلف میکنند ! و کارگران نباید کاری به تخلف آنها داشته باشند و الا اخراج یا مجازات یا گیر دسیسه های دیگر آنها خواهند افتاد !!! البته کارگرانی که کار بکار آن عده ندارند راحت کار میکنند اما عده مخالف همیشه در حاشیه هستند و مشکل شان هرگز حل نمیشود و تبعیض و ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم