بیت کوین می‌تواند یک ارز ملی باشد؟

کشور السالوادور در سپتامبر گذشته بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی اعلام کرد و قصد دارد یک میلیارد دلار برای تامین مالی سیاست‌های اقتصادی گسترده از طریق جذب نقدینگی فعالیت رمزارزها جمع‌آوری کند.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 18 February 2022

به گزارش بورس تابناک به نقل از فایننس یاهو، کشور السالوادور در سپتامبر گذشته بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی اعلام کرد و قصد دارد یک میلیارد دلار برای تامین مالی سیاست‌های اقتصادی گسترده از طریق جذب نقدینگی فعالیت رمزارزها جمع‌آوری کند.

 صندوق بین‌المللی پول هشدار می‌دهد که ریسک بیت‌کوین بسیار زیاد است و مردم السالوادور عمدتا به دلار تمایل دارند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۹۰ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۸۵ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۱.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.        

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶.۷۴ میلیارد دلار است که ۲.۲۳ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۰.۸۵ میلیارد دلار است که ۱۴.۱۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۲.۷۵ میلیارد دلار است که ۸۱.۷۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست